تابلوسازی مدلی از تبلیغات است که نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی چاپی، شیک تر، جذاب تر، ماندگارتر و به قول خودمونی، تو چشم تر هستش و محاله نظر کسی رو جلب نکنه.
شاید فکر کنید تابلوهای تبلیغاتی اصلاً اهمیتی ندارند. زمانی پی به اهمیت یک تابلو تبلیغاتی می برید که اون تابلو تعویض بشه یا کلاً کنده بشه و فضای نصبش خالی بمونه. انوقته با خودتون میگین اینجا یه تابلو نبود؟ یا مدل این تابلو عوض نشده؟ اینا نشونه این هستند که چه بخواهید و چه نخواهید، دیدن مکرر تابلوها، قشنگ اسم برند، مدل تابلو و کلاً مشخصاتی که یه تابلو داره رو، توی ذهن شما درج می کنه. این یعنی تاثیر پنهان و خارق العاده تابلوهای تبلیغاتی که توی معروفیت اسم برندینگ دارند.
با توجه به رقابت شدید میان فروشگاه های پوشاک، استفاده از یک تابلو حرفه ای و مناسب، می تواند فروش را به طور چشمگیری افزایش دهد. اگر قصد دارید برای مغازه پوشاک خود یک تابلو شیک، پربازده و ماندگار انتخاب کنید، این راهنمای کامل را از دست ندهید! در این مقاله انواع تابلو مغازه پوشاک، جدیدترین مدل ها، قیمت ها و نکات کلیدی طراحی و نورپردازی را بررسی کرده ایم تا بهترین انتخاب را برای فروشگاه لباس خود داشته باشید.
تابلوسازی مغازه پوشاک
تابلوسازی یکی از بهترین روش های بازاریابی و تبلیغات است که منجر به فروش بیشتر و کسب درآمد بالاتر می شود چون، ارتباط مستقیم با نگاه مخاطب دارد و نمای اصلی مغازه را شامل می شود. با تابلوسازی پوشاک می توانید بهترین مدل تبلیغاتی را به صورت نامحدود، یعنی شبانه روز به نمایش بگذارید.
تابلو مغازه پوشاک
تابلو مغازه پوشاک ابزاری تبلیغاتی است که در سر درب مغازه هایی که انواع پوشاک و البسه زنانه، مردانه و بچه گانه را می فروشند، نصب می شود.
توسط تابلو مغازه پوشاک می توانیم نام برند مغازه خودمان را به عموم افرادی که از مقابل محل کسب ما در حال عبور مرور هستند، معرفی کنیم.
نام درج شده در تابلو مغازه پوشاک، نامی است که مشتریان آن مغازه را با برند خاص خودش می شناسند. در صورتی که مشتریان نسبت به خرید های خود رضایت کافی داشته باشند، به صورت دهان به دهان این نام را به افراد دیگر معرفی خواهند نمود.
لباس یکی از ملزومات برای پوشش ما انسانهاست. همه ما هنگام خرید لباس، به مغازه های متعددی سر می زنیم تا لباس های مورد نظر خود را یافته و آنها را خریداری کنیم. لباس انواع متعددی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- لباس مجلسی
- کت و شلوار
- پیراهن
- مانتو
- روسری
- بلوز
- دامن
- کاپشن
همه ما زمانی که به یک نوع لباس احتیاج پیدا می کنیم، معمولاً مکان خاصی را برای خرید مدنظر داریم. در ابتدا به آن مکان مراجعه می کنیم، اما اگر در آن مکان لباس مدنظر خود را پیدا نکردیم، به مغازه های همجوار دیگر می رویم.
افراد معمولاً برای خرید لباس، وارد مغازه هایی می شوند که از لحاظ نمای ظاهری و ویترنی مناسب باشند و دکوراسیون مغازه و پشت ویترین زیبا و شیک تزئین شده باشد.
قبل از اینکه مشتریان بخواهند وارد یک مغازه لباس فروشی شوند، در ابتدا به تابلو سر در مغازه و ویترین مغازه نگاهی گذرا دارند. اگر دکور چیده شده به صورت مدرن و کلاسیک طراحی شده باشد، در آن صورت ترغیب شده و وارد آن مغازه می شوند.
تابلو مغازه پوشاک نقش بسزایی در جذب مشتریان دارد. معمولاً مغازه های لباس فروشی در کنار یکدیگر قرار دارند. بنابراین، رقابت تنگاتنگی با هم دارند. برای جذب توجه و نگاه مشتریان و رهگذران، زمانی که قصد خرید داشته باشند، لازم است در ابتدا یک دکور زیبا و جذاب، برای مغازه خود طراحی کنید.
در صورتی که ظاهر، نما و ویترین مغازه شیک و مدرن طراحی نشده باشد، با وجود داشتن لباسهای شیک و مدرن، درصد بالایی از مشتریان وارد مغازه نمی شوند تا جنس ها را ببینند و خریداری کنند.
من یک برادر دارم. زمانی که می خواهد چیزی را مثل لباس بخرد، بسیار حساس است و وسواسیت بالایی به خرج می دهد. او به هیچ عنوان وارد مغازه هایی نمی شود که از نظر دکوراتیو شیک نیستند. وقتی علت را از او پرسیدم، به من گفت که مغازه داران خودشان می دانند که مشتری در نگاه اول به ویترین و دکوراسیون بیرونی یک مکان تجاری اهمیت می دهند، پس کسی که به این قضیه توجهی نمی کند، قطعاً اجناس داخل مغازه ی او نیز چنگی به دل نمی زنه.
تابلو مغازه لباس فروشی
معمولاً در مراکز شهرها و مراکز خرید، مغازه های لباس فروشی زیادی را مشاهده می کنیم. در بین این مغازه ها، فقط آنهایی می توانند نسبت به رقبا فروش بهتری داشته باشند که از لحاظ طراحی نمای ساختمان مغازه و ویترین، چیدمان شیک و جذابی داشته باشند و فضایی زیبا و مدرن برای جلب توجه فراهم کرده باشند. مشتریان به محض دیدن این همه ظرافت و زیبایی به سراغ آنها خواهند رفت. در واقع، می بایست نوعی وجه تمایز جهت ترغیب مشتریان نسبت به دیگر رقبا فراهم کرد.
اگر دوست دارید در مورد انواع روش ها جهت زیباسازی نما بیشتر بدانید مقاله زیر را مطالعه کنید.
بررسی انواع نمای ساختمان
تابلو مغازه بوتیک
گاهی اوقات اکثریت انسان ها بدون برنامه ریزی قبلی و بدون نیاز، اقدام به تماشای بوتیک ها و ویترین ها و اجناس داخل آنها می کنند. در صورتی که از یک لباس پشت ویترینی خوششان بیاید، وارد مغازه می شوند و آن را پرو می کنند و در صورت پسند شدن آن را خریداری می کنند. بنابراین، فراهم کردن دکوراسیون زیبا سبب می شود افرادی که قصد خرید کردن ندارند، ترغیب به خرید شوند.
تابلو فروشگاه پوشاک
فروشگاه ها مکان های بزرگی هستند که مختص به فروش یک کالا نیستند و مخلوطی از کالاهای متعدد را می فروشند. یک فروشگاه پوشاک می تواند انواع اجناس زیر را به صورت یکجا بفروشد:
- پوشاک مردانه
- پوشاک زنانه
- پوشاک بچه گانه
- انواع مانتو
- انواع پالتو
- انواع کت و شلوار
- انواع لباس های مجلسی زنانه
- شال و روسری
- لباس های اسپرت
بنابراین، فروشگاه ها برای اینکه بتوانند مشتریان را ترغیب به خرید انواع کالاها نمایند لازم است، در مقابل محل کسب و کارشان از تبلیغات مختلف مثل تابلو فروشگاهی، استند تبلیغاتی و تبلیغات چاپی استفاده کنند.
قیمت تابلو مغازه پوشاک
قیمت تابلو مغازه بوتیک با توجه به متریال هایی نظیر نوع لامپ های ال ای دی یا اس ام دی، ورق های پی وی سی، ورق کامپوزیت و دیگر ورق های زیرساز، ضخامت رویه و لبه های حروف و متر محیطی که توسط حروف برجسته اشغال می شود، محاسبه شده و قبل از ساخت تابلو به مشتری اعلام می شود و در صورت توافق با مشتری، تابلو وارد مرحله طراحی و ساخت می شود.
طرح تابلو فروشگاه پوشاک
امروزه در فضای وب، طرح تابلو فروشگاه لباس زنانه یا طرح تابلو فروشگاه لباس مردانه و یا بچه گانه به صورت طرح تابلو پوشاک لایه باز جهت دانلود موجود هستند که به راحتی می توانید آنها را دانلود نمایید و با ایجاد تغییرات دلخواه، طرح جدید خود را بسازید.
عواملی که سبب فروش بیشتر و جذب مشتریان و وفاداری آنها نسبت به یک فروشگاه یا مغازه پوشاک می شوند، متغیر هستند و همگی با توجه به رفتار مشتریان سنجیده و پیاده سازی می شوند.
چرا تابلو مغازه پوشاک مهم است؟
تابلو تنها یک ابزار اطلاع رسانی نیست بلکه، یک رسانه تبلیغاتی تمام وقت است که 24 ساعت شبانه روز برای شما کار می کند.
اهمیت تابلو در فروشگاه پوشاک شامل موارد زیر است:
1. جذب مشتری و افزایش بازدید
یک تابلو حرفه ای با نورپردازی مناسب، توجه عابران را جلب کرده و باعث افزایش ورود افراد به فروشگاه می شود.
2. ایجاد هویت برند
طرح، رنگ، فونت و سبک تابلو، نمایانگر شخصیت برند شماست. فروشگاه پوشاک لوکس، اسپرت، کودک، زنانه و مردانه، هر کدام سبک مخصوص به خود را دارند.
3. افزایش اعتماد مشتری
یک تابلو قدیمی، کم نور یا بی کیفیت، باعث می شود مشتری احساس کند فروشگاه غیرحرفه ای است.
4. ماندگاری در ذهن مشتری
ماندگاری یک تابلو زیبا باعث می شود مشتری به راحتی فروشگاه شما را پیدا کند و آن را به دیگران معرفی کند.
انواع تابلو مغازه پوشاک
ابزارهای متعدد تبلیغاتی برای فروش بیشتر محصولاتی همچون لباس و پوشاک وجود دارد که تابلوسازی برترین نوع این ابزارهاست و بیشترین استفاده را نیز شامل می شود . تابلوسازی برای مغازه پوشاک به شیوه های مختلفی انجام می شود .
با ما همراه باشید تا مختصراً با هریک از انواع تابلوهای تبلیغاتی که به عنوان تابلو پوشاک طراحی و پیاده سازی می شوند، آشنا شوید.
1) تابلو چلنیوم مغازه پوشاک
تابلو چلنیوم برای مغازه پوشاک، یکی از جدیدترین متدهاست که از سوی صاحبین مغازه پوشاک مورد استقبال زیادی واقع شده است. تابلو مغازه پوشاک چلنیوم، از پرکاربردترین نوع تابلوها برای مغازه های لباس فروشی است.
زمانی که به تابلوهای نصب شده در سردرب مغازه های پوشاک دقت کنیم، می بینیم که تابلوهای نوری با جلوه بصری ستاره، دایره، الماس یا کریستال، بیشترین درصد سفارش تابلو را شامل شده اند. خیلی از مغازه داران تابلوهای قدیمی و ساده را تعویض می کنند و به جای آن تابلو چلنیوم را سفارش می دهند.
تابلو چلنیوم بوتیک می تواند طبق مدل های مختلف به شرح زیر سفارش داده شود:
- تابلو چلنیوم لترمکس
- تابلو چلنیوم الماسی
- تابلو چلنیوم کریستالی
- تابلو چلنیوم ستاره ای
- تابلو چلنیوم دوبل
- تابلو چلنیوم ساده
- تابلو چلنیوم طلایی
مراحل طراحی و پیاده سازی هر یک از تابلوهای چلنیوم مشابه یکدیگر است. فقط ابزارها، متریالها، اندازه، رنگ و نحوه نورپردازی با توجه به انتخاب مشتریان طراحی و پیاده سازی می شود. تابلوساز در هنگام ساخت تابلو با ایجاد برش های متعددی که بر روی پلکسی انجام می دهد، نحوه نمایش نوری متفاوتی را برای تابلو چلنیوم فراهم می کند .
2) تابلو استیل مغازه پوشاک
تابلو استیل بوتیک یا مغازه پوشاک معمولاً در داخل پاساژ ها که محیط نور کافی برای نمایش تابلو در شب را دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کل تابلو استیل به سه روش متفاوت قابل اجرا و پیاده سازی است.
- تابلو استیل ساده
- تابلو استیل نور اندریک
- تابلو پلاستیل
مزایا
- مناسب برای بوتیک های لوکس
- ظاهری شیک و حرفه ای
- مقاوم در برابر نور و باران
- امکان ترکیب با بک لایت، پلکسی و نور مخفی
3) تابلو وکیوم مغازه پوشاک
اگر می خواهید برای تابلو مغازه خود یک تابلو سه بعدی حجیم سفارش دهید، تابلو وکیوم برترین مدل است. حروف برجسته وکیوم بالاترین میزان برجستگی و امکان ایجاد اشکال فانتزی را نسبت به دیگر حروف ها دارند.
4) تابلو راهنما فروشگاه پوشاک
اگر فروشگاه لباس فروشی بزرگی دارید که بخش های متعددی مثل پوشاک مردانه، پوشاک زنانه، پوشاک بچه گانه و دیگر پوشاک دارد، می توانید با نصب تابلوهای راهنما مثل تابلو خروج اضطراری، تابلو ورود، تابلو اسامی، تابلو شماره سالن، تابلو طبقات و دیگر موارد، مشتریان را در داخل فروشگاه هدایت کنید.
تابلو راهنما به شیوه های مختلف اجرا و پیاده سازی می شود. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، مطلب زیر را بخوانید.
تابلو راهنما
5) تابلو ترموود مغازه پوشاک
معمولاً بوتیک هایی با تابلو مغازه چوبی و نمای ظاهری چوبی، می توانند جذابیت بیشتری در جذب مشتریان داشته باشند. تابلو ترموود از برش انواع چوب های طبیعت حاصل می شود و آرامش و ظرافت را برای یک محیط فراهم می سازد.
ترموود یک نوع چوب است که در اثر گذر از یک سری فرآیندهای حرارت دهی، کاملاً مقاوم می شود و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
برای ساخت تابلو ترموود، از چوب های ترموود که تنوع رنگ و طرح کمی دارند، استفاده می شود و نمایی کلاسیک و طبیعی را در فضا ایجاد می کند.
6) تابلو لایت باکس مغازه پوشاک
طرح تابلو مغازه پوشاک به صورت لایت باکس بسیار زیاد است. تابلو لایت باکس را می توانید با متریال های چاپی متعدد به عنوان تابلو سر در مغازه، تابلو لایت باکس ایستاده و تابلو لایت باکس آویز، مورد استفاده قرار دهید.
7) تابلو کامپوزیت مغازه پوشاک
همیشه می بایست یک مغازه پوشاک یا لباس فروشی، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار باشد تا بتواند مشتریان را جذب کند. یکی از متریال هایی که هم می تواند به عنوان تابلو کامپوزیت و هم به عنوان نمای کامپوزیت مورد استفاده واقع شود، ورق های کامپوزیت هستند. این ورق ها جلوه زیبا و براق را هم برای نما و هم برای تابلوی تبلیغاتی به ارمغان می آورند.
ویژگی ها:
-
ظاهر حرفه ای و بسیار شیک
-
تمیز و یکپارچه
-
مقاومت بالا
-
مناسب برای برندهای بزرگ پوشاک
8) بنر مغازه لباس فروشی
تابلو بنر پوشاک می تواند در معرفی نوع کسب بسیار کمک کننده باشد. از بنر لباس فروشی می توان علاوه بر وجه تبلیغاتی، برای اطلاع رسانی هایی همچون جابه جایی محل کسب، افتتاح محل کسب و همچنین تخفیفات استثنایی و ویژه استفاده کرد.
9) تابلو پولکی مغازه پوشاک
تابلو پولکی بوتیک نیز یکی از جذاب ترین تابلوهاست که با نمای پولکی و رقصنده از دوردست می تواند جلب توجه کند. پولکی از یک نوع پلاستیک به نام تایل ، درست می شود و با فضای خالی که در بالاترین سطح این تایل ها وجود دارد اشکال هندسی به حرکت در می آیند .
10) تابلو نئون فلکسی مغازه پوشاک
نوعی تابلو با ظاهر جذاب و ترند شده در سال های اخیر است.
مزایا:
-
ظاهر چشمگیر و جوان پسند
-
مناسب برای پوشاک زنانه، اسپرت و فروشگاهه ای مد روز
-
نور بسیار جذاب در شب
11) تابلو لاسوگاسی مغازه پوشاک
تابلو لاسوگاسی برای مغازه پوشاک هم یکی از جدیدترین تابلوها با متد پیاده سازی مختص به خود می باشد. این تابلو از شهر لاسوگاس نشات گرفته است. فواصل لامپ های 24 یا 12 ولتی که در داخل این تابلو بکار می رود، نسبت به دیگر مدل تابلوهای حروف برجسته، شکل متفاوت تری دارد. این تفاوت را چیدمان لامپ ها با فاصله های بیشتر مشخص می کند.
12) تابلو پیکسلی مغازه پوشاک
تابلو پیکسلی بوتیک هم با توجه به نوع برنامه ریزی و طراحی، رقص نورهای متفاوتی را به صورت جداگانه برای هریک از حروف برجسته و زمینه تابلو فراهم می کند.
13) تابلو ال ای دی مغازه پوشاک
تابلو ال ای دی در سالهای اخیر بسیار پرکاربرده بوده است. اما، در سفارش تابلو مغازه بوتیک کاربرد چندانی ندارد. فقط فروشگاه های پوشاک و البسه می توانند در فضایی دورتر از فروشگاه و یا در سردرب از این تابلو استفاده کنند و به صورت انیمیشنی ، نام محصولات خاص خودشان را در معرض عموم به نمایش بگذارند.
14) تلویزیون شهری برای مغازه پوشاک
اگر محل کسب شما وسیع است و انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه را می فروشید، می توانید با عکس برداری از بخش های متعدد مرکز تجاری خودتان و نمایش آن در تلویزیون شهری، مشتریان بیشتری در سطح شهر کسب کرده و با قیمت مناسب و برخورد متناسب با هریک از مشتریان، آنها را به یک مشتری وفادار و دائمی تبدیل کنید.
نکات مهم در طراحی تابلو مغازه پوشاک
1. انتخاب فونت مناسب
برای تابلو پوشاک باید از فونت های خوانا، شیک و متناسب با سبک فروشگاه یا مغازه استفاده شود. فروشگاه پوشاک مردانه بهتر است فونتی رسمی و ضخیم استفاده کند. فروشگاه زنانه، می تواند از فونت های ظریف تر و خوش نویسانه بهره ببرد.
2. انتخاب رنگ
رنگ تابلو مغازه باید:
- متناسب با هویت برند باشد.
- متفاوت از رنگ ساختمان باشد.
- برجسته و جذاب باشد.
مثال ها:
- زنانه: صورتی، طلایی، رزگلد
- مردانه: مشکی، نقره ای، طوسی
- بچگانه: رنگ های شاد
- اسپرت: نئون، سفید، قرمز
3. نورپردازی اصولی
نور مناسب باعث دیده شدن تابلو در شب و جلب توجه مشتری می شود.
بهترین نوع نور برای تابلو پوشاک
- SMD لنزی
- SMD ضد آب
4. اندازه مناسب تابلو
تابلو باید متناسب با عرض مغازه باشد. تابلوی کوچک روی مغازه بزرگ، بی اثر می شود.
5. استفاده از عکس مدل یا لوگو
برای جلب توجه بیشتر، می توان ازلوگوی برند، تصویر چاپی لایت باکس و نورهای جانبی استفاده کرد.
بهترین تابلو برای مغازه پوشاک کدام است؟
با توجه به تجربه بازار تابلوسازی، بهترین انتخاب برای فروشگاه لباس معمولاً ترکیبی از موارد زیر است:
- تابلو چلنیوم با بک گراند کامپوزیت
- تابلو استیل طلایی یا نقره ای برای بوتیک های لوکس
- تابلو نئون فلکسی برای بوتیک های اسپرت و زنانه
- تابلو لایت باکس داخل ویترین یا بخش های داخلی مغازه یا فروشگاه
چگونه تابلو مناسب مغازه پوشاک انتخاب کنیم؟
1. بودجه خود را مشخص کنید.
با هر بودجه ای می توان یک تابلو زیبا سفارش داد.از دو میلیون تا چند ده میلیون تومان یک تابلو ساخته می شود.
2. نوع فروشگاه را تعیین کنید.
- زنانه
- مردانه
- بچگانه
- اسپرت
- بوتیک لوکس
- فروشگاه برند
3. سبک هویت بصری برند را بشناسید.
رنگ، لوگو، فونت و سبک طراحی باید یکپارچه باشد.
4. محل نصب تابلو را بررسی کنید.
ارتفاع، نور محیط، سایز پیش آمدگی سقف و عرض مغازه بسیار مهم هستند.
5. تابلو را از تابلوساز معتبر سفارش دهید.
تابلوهای بی کیفیت بعد از چند ماه نورشان کم می شود یا بدنه آن زنگ می زند.
مزایای داشتن تابلو مغازه پوشاک
- افزایش فروش تا 50%
- جلب اعتماد مشتری
- ماندگاری برند در ذهن
- زیباتر شدن ورودی مغازه
- ساخت هویت حرفه ای برای فروشگاه
اگر یک تابلو حرفه ای و باکیفیت سفارش دهید، می تواند سال ها برای شما کار کند و به رشد فروشگاه کمک کند.
نکات طلایی برای فروشگاه پوشاک
- فضای یک فروشگاه لباس می بایست، دلنشین و زیبا باشد. ویترین ها و چیدمان قفسه ها به صورتی شیک و زیبا طراحی شده باشد، تا به محض درخواست مشتریان، فروشنده بتواند کالای مدنظر را به راحتی پیدا کرده و به آنها نشان دهد.
- عواملی نظیر دما، موسیقی، صدا، نور و تمیزی محیط، می تواند آرامش بیشتری را برای کارکنان و مشتریان یک محیط تجاری فراهم سازد .
- نحوه بسته بندی پوشاک، شکل ظاهری پوشاک و همگام سازی با دنیای مد، نحوه چیدمان و قفسه بندی لباسها، دکوراسیون داخلی و معماری مغازه، تابلو مغازه، نحوه چیدمان پشت ویترین از جمله موارد در جذب و وفاداری مشتریان می باشد.
- نحوه ارتباط فروشندگان، کارکنان، صندوق دار و دیگر عوامل انسانی از جمله مواردی است که می تواند سبب جذب اعتماد مشتریان و وفاداری آنها شود.
- قیمت مناسب کالاها از جمله عواملی است که مشتریان را برای بار دوم و بارهای بعدی به سمت شما می کشاند.
جمع بندی
تابلوسازی برای مغازه پوشاک از عوامل تاثیرگذار در جذب نگاه مشتری و افزایش فروش است. چون، مغازه های پوشاک جزء مغازه هایی هستند که نمای اصلی و ویترین بیرونی آنها از اهمیت فوق العاده برخوردارند، رک بگم، اگر به ظاهر بیرونی مغازه توجه نکنی، مخصوصاً اگه لباس فروشی هستی، 50 درصد مشتریای خودت رو از دست میدی. چون، خیلی از مشتری ها به واسطه ویترین و ظاهر جذاب مغازه تصمیم می گیرد به داخل آن ورود کنند.
تابلو مغازه پوشاک بهتره به صورت تابلو چلنیوم، تابلو وکیوم، تابلو استیل و یا تابلو نئون با زیرساز کامپوزیت یا ترموود ساخته بشه، تا شیک تر، جذاب تر و مشتری پسندتر باشه و بتونه یک تبلیغات ایده آل و پرفروش را برای شما به نمایش در بیاره.
