تابلو کامپوزیت و کاربردهای آن در تابلوسازی

تابلو کامپوزیت و کاربردهای آن در تابلوسازی

تابلو کامپوزیت :

 

تابلو کامپوزیت یک نوع تابلوی تبلیغاتی است که می تواند جهت تابلو مغازه کامپوزیتی ، تابلو فروشگاهی کامپوزیتی و یا تابلو شرکتی کامپوزیتی سفارش داده شود . تابلو کامپوزیت با استفاده از نوعی ورق به نام کامپوزیت طراحی و پیاده سازی می شود . ورق کامپوزیت براق ، درخشان و در طرح ها و رنگ های مختلفی قابل اجراست و نما و جلوه جذابی را برای محیط کسب و کار شما فراهم می سازد .

علاوه بر تابلوی تبلیغاتی ، از ورق های کامپوزیت جهت نماسازی ساختمان ها نیز استفاده می کنند . بنابراین می توان نمای ساختمان تجاری را با تابلوی تجاری کسب و کار ، ست کرد . به همین دلیل استفاده از ورق کامپوزیت نما و جلوه جذابتری را نسبت به زیرساز ورق پی وی سی در تابلوهای تبلیغاتی به ارمغان خواهد آورد .

با پیشرفت تکنولوژی در صنایع متعدد امکان ساخت ابزار و تجهیزات مدرن و شکیل تری فراهم گشته و امروزه تنوع و تکنیک های ساخت هر نوع از ابزارهای مصرفی ما انسانها بسیار زیاد شده است که بعضاً در انتخاب نوع آنها دچار سردرگمی و تردید می شویم . تابلوسازی نیز از امر مستثنی نبوده و هر روز بر تعداد تابلوهای تبلیغاتی و روش های اجرایی آن ها افزوده می شود . به همین دلیل تنوع اجرا در ساخت تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیاد شده است .

 

اگر تمایل دارید در مورد تابلوسازی و روش های مختلف ساخت آن بیشتر بدانید به مطلب زیر مراجعه کنید .

 

تابلو سازی مغازه با توضیحات کامل + ویدئو

 

یکی از تابلوهایی که مورد استقبال زیادی واقع شده است ، تابلو کامپوزیت می باشد . این تابلو همراه با تکنولوژی های متعدد روز دنیا با برترین آلیاژ آلومینیومی ساخته می شود . 

 

 

 

آزما

 

 

تابلو کامپوزیت چیست ؟

 

تابلو کامپوزیت نوعی تابلوست که با استفاده از ورق های آلومینیومی کامپوزیت طراحی و پیاده سازی می شوند . از این ورق ها به عنوان زیرساز جهت نصب انواع حروف برجسته در صنعت تابلوسازی بهره می برند . با این ترفند می توان با یک تیر دو نشان زد . یعنی شما هم می توانید هر نوع حروف برجسته ای را که مدنظرتان است سفارش دهید و هم به جای زیرساز پی وی سی ، از زیرساز کامپوزیت بهره مند شوید تا جذابیت تابلوی تبلیغاتی شما دوچندان شود .

 

قیمت تابلو کامپوزیت :

 

عوامل زیر می توانند تعیین کننده قیمت تابلو کامپوزیت یا نمای کامپوزیتی شوند :

متر محیط :

متر محیط شامل طول و عرض ورق هاست که در یک سازه یا تابلو اجرا می شوند .

طرح ورق های کامپوزیت :

ورق کامپوزیت در طرح های ساده ، خش دار ، آجری ، چوبی و طرح های دیگر قابل اجراست که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند .

رنگ ورق های کامپوزیت :

ورق های کامپوزیت تنوع رنگ بالایی دارند . بیشترین و پرکاربردترین رنگ مورد استفاده رنگ های مشکی ، طلایی و نقره ای می باشند . چون بیشتر سفارش داده می شوند قیمت بالاتری نیز دارند .

ضخامت ورق های کامپوزیت :

هر چقدر ورق سفارشی شما ضخیم تر باشد به همان میزان گران تر خواهند بود .

روش اجرای ورق های کامپوزیت :

ورق کامپوزیت بر روی سازه و نما به شکلهای مختلف اجرا می شود که هر کدام قیمت های مختلفی دارد .

 

اگر می خواهید در مورد روش های اجرای نمای ساختمان توسط ورق کامپوزیت بیشتر بدانید مطلب زیر را بخوانید .

 

نمای کامپوزیت (قیمت ، انواع روش های اجرا + ویژگی ها)

 

نوع حروف برجسته :

در ساخت تابلوی تبلیغاتی کامپوزیتی می توان از انواع حروف برجسته مثل حروف برجسته وکیوم ، حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته استیل ، حروف برجسته چلنیوم و حروف برجسته فلزی استفاده کرد . نوع حروفی که استفاده می شود در کاهش یا افزایش قیمت تابلو کامپوزیت تاثیرگذار است .

ضد آب بودن :

ورق های کامپوزیت خاصیتی ضد آب دارند . در صورت استفاده از ورق های نازک و بی کیفیت امکان متورم شدن ورق ها در شرایط محیطی و آب و هوایی فراهم است . بنابراین سعی کنید ورق های باکیفیت و ضد آب خریداری نمایید .

ضد حریق بودن :

ورق ها در صورتی که با کیفیت باشند در برابر آتش سوزی مقاوم هستند و در صورت اشتعال نیز ، آلودگی محیطی ایجاد نخواهند کرد . داشتن این خاصیت سبب افزایش قیمت تابلو کامپوزیت می شود .

استفاده از برش رینگی در ساخت تابلو کامپوزیت :

رینگ یک نوع برش است که بر روی لبه های حروف برجسته قابل اجراست . در صورتی که بخواهید تابلو کامپوزیت رینگی سفارش دهید نیاز به کار بیشتر و هزینه بیشتر دارد .  قیمت تابلو کامپوزیت رینگی نسبت به تابلو کامپوزیت ساده بیشتر است .

استفاده از پانچ در هنگام سفارش تابلو کامپوزیت :

پانچ رویه و لبه های حروف ، تابلو را زیباتر می کند . قیمت تابلو کامپوزیتی پانچی به دلیل کار بیشتر افزایش می یابد . اما جلوه بصری جذابتری را برای تابلوی سفارشی شما به ارمغان می آورد .

استفاده از تایمر یا زمان سنج :

تایمر ابزاری است که در تابلوهای تبلیغاتی جهت تنظیم زمان روشن و خاموش شدن تابلو مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از این ابزار مستلزم صرف هزینه بیشتری است .

استفاده از کنترلر :

کنترلر ابزاری است که توسط آن می توان به راحتی افکت های انیمیشنی تابلو را کنترل کرد .

منبع تغذیه :

منبع تغذیه ، برق تابلو را فراهم می کند . منبع توسط برندهای مختلف و با قیمت های متفاوت به بازار عرضه می شود .

 

تابلو سازی کامپوزیت  :

 

تابلو سازی کامپوزیت این امکان را فراهم می سازد که صاحبین کسب و کار به راحتی بتوانند هر نوع تابلوی تبلیغاتی حروف برجسته ای را که در نظر دارند بر روی ورق های براق و شفاف کامپوزیت به اجرا درآورند . تابلوسازی کامپوزیت نوعی از تابلوسازی است که در بخش زیرین و یا زیرساز تابلو به جای استفاده از ورق پی وی سی ، شیشه ، سنگ و یا چوب ترموود ،  از ورق های سبک کامپوزیت استفاده می شود .

 

آیا می دانید چوب ترموود چیست ؟

 

برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله روبرو مراجعه نمایید :  ترموود چیست ؟

 

 

 

تابلو آموزشگاه زبان

 

 

تابلو مغازه کامپوزیت :

 

کامپوزیت یکی از پراستفاده ترین متریال ها جهت ساخت تابلو کامپوزیتی ، پس از پی وی سی می باشد . در روزهای اخیر مغازه داران برای زیباسازی هر چه بیشتر ، به جای پی وی سی ، ورق های کامپوزیت را جهت ساخت زیرسازی تابلو مغازه کامپوزیتی سفارش می دهند .  تابلو کامپوزیت مغازه علاوه بر اینکه به عنوان یک تابلو به معرفی برند تجاری شما در نقطه فروش می پردازد ، با اجرای نمای کامپوزیت ، زیبایی خارق العاده ای را برای مکان کسب شما فراهم می سازد و از نشستن آلایندگی های محیطی بر روی تابلو ممانعت به عمل می آورد . به همین دلیل ظاهر تابلو همواره تمیز دیده می شود .

 

 

 

نمای کامپوزیت

 

 

انواع تابلو کامپوزیت :

 

تابلو کامپوزیت چلنیوم :

 

در این روش تابلوساز از حروف برجسته چلنیوم در ساخت تابلو کامپوزیت استفاده می کند  و به جای زیرساز پی وی سی ، از ورق های آلومینیومی کامپوزیت استفاده می کند . با این روش شما می توانید هم حروف برجسته چلنیوم را به نمایش بگذارید و هم از زیبایی های نمای کامپوزیت استفاده کنید .

 

برای آشنایی بیشتر با انواع تابلو چلنیوم مطلب زیر را بخوانید .

 

انواع تابلو چلنیوم و کاربردهای آنها در تابلوسازی

 

 

 

تابلو مغازه کامپوزیت

 

 

تابلو کامپوزیت طلایی :

 

می توان هر نوع حروف برجسته را پیاده سازی نمود . فقط از ورق کامپوزیت طلایی رنگ در زیرساز کار و یا لبه ها استفاده می شود که نمای فوق العاده زیبا دارد .

 

تابلو کامپوزیت پولکی :

 

در ساخت این نوع تابلو و قسمت  لبه های آن ، از ورق کامپوزیت استفاده می شود و در بخش زیرساز نمای زمینه تابلو ، از تایل های پولکی با اشکال هندسی متعدد بهره می برند و حروف برجسته مدنظر مشتریان هم بر روی تابلو پیاده سازی می شود و یک تابلو منحصر به فرد در مکان کسب به نمایش در می آید .

 

تابلو کامپوزیت با طرح چوب :

 

در این نوع تابلو ، روکش ورق های کامپوزیت ، طرح چوب دارند و زیبایی چوب را به رخ می کشند و اگر تمایل دارید نمای کلاسیک را برای تابلو کامپوزیت فراهم سازید ، می توانید تابلو کامپوزیت طرح چوب را به عنوان تابلو مغازه خود انتخاب نمایید .

 

تابلو کامپوزیت طرح سنگ :

 

زیرساز این تابلو نمایی با طرح انواع سنگها طبق سلایق مشتریان به نمایش می گذارد .

 

 

ز

 

 

تابلو کامپوزیت استیل :

 

حروف برجسته استیل خود براقیت خارق العاده ای را به نمایش می گذارند . با ادغام زیرساز کامپوزیت که همچون استیل براق و درخشان است می توان یک تابلو خاص را خلق کرد .

 

تابلو کامپوزیت وکیوم :

 

حروف برجسته وکیوم با حالت سه بعدی و برجسته خود هر بیننده ای را به وجد می آورند . حال اگر به جای زیرساز پی وی سی از زیرساز کامپوزیت استفاده شود زیبایی کار دو چندان می شود .

 

تابلو کامپوزیت نئون پلاستیک :

 

حروف برجسته پلاستیکی جلوه جذابی را برای تابلو تبلیغاتی به ارمغان می آورند و می توانند نور را به صورت یکنواخت منتشر نمایند . اما براق نیستند ، چون پلاستیک هیچ براقیتی ندارد . اگر می خواهید براقیت را هم به تابلو نئون پلاستیک بیفزایید ، برای ساخت زیرساز آن ورق کامپوزیت را به کار بگیرید .

 

تابلو کامپوزیت فلزی :

 

در ساخت تابلو فلزی می توان انواع فلزات همچون فلز آهن ، مس و گالوانیزه را بکار برد . این فلزات رنگ آمیزی می شوند و به مرور زمان هم رنگ آنها کدر می شود و نیاز به پرداخت مجدد دارند . در صورتی که از ورق کامپوزیت در زیرساز کار استفاده شود ، در هنگام سیاه شدن حروف برجسته فلزی ، چهره تابلو چندان بد نمایان نمی شود . چرا که نمای کامپوزیت زیر تابلو ، اصالت و زیبایی تابلو را حفظ می کند .

 

تابلو کامپوزیت پانچی :

 

در این روش لبه های حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته فلزی ، حروف برجسته چلنیوم و وکیوم با استفاده از دستگاه مخصوص پانچ به شکل ردیفی و یا زیگزالی پانچ می شوند .

 

 

 

تابلو کامپوزیت جواهرفروشی

 

 

تابلو کامپوزیت رینگی :

 

لبه های هر نوع حروف برجسته ای با استفاده از دستگاه مخصوص رینگ سوراخ کاری می شود و علاوه بر رویه حروف ، لبه های آنها نیز نورپردازی می شوند و در بخش زیرین حروف برجسته از ورق های کامپوزیت استفاده می شود .

 

آموزش ساخت تابلو کامپوزیت :

 

مرحله اول ) طراحی تابلو با استفاده از نرم افزارهای طراحی و تنظیمات مرتبط با اندازه ، فونت و ضخامت حروف

مرحله دوم ) انتخاب ورق کامپوزیت برای اجرا

مرحله سوم ) برش حروف توسط دستگاه بر روی ورق کامپوزیت

مرحله چهارم ) عایق بندی و چسب کاری بخش های مورد نیاز جهت عایق بندی و ایستایی تابلو

مرحله پنجم ) نورپردازی پشت حروف که با نصب لامپ های ال ای دی انجام می پذیرد.

مرحله ششم ) نصب تابلو در مکان مورد نظر و اطمینان از عملکرد مناسب آن

مرحله هفتم ) گارانتی تابلو و خدمات پس از فروش

 

 

 

تابلو کامپوزیت پت لاو

 

 

روش های ساخت تابلو کامپوزیت :

 

تابلو کامپوزیت با توجه به نوع ورق های کامپوزیت می تواند به شیوه های متعدد همچون موارد زیر اجرا و پیاده سازی شود .

  • تابلو کامپوزیت ساده
  • تابلو کامپوزیت با طرح چوب
  • تابلو کامپوزیت با طرح سنگ
  • تابلو کامپوزیت با طرح خش دار
  • تابلو کامپوزیت آینه ای

 

گارانتی تابلو کامپوزیت :

 

در صورتی که از ورق های ضد حریق و ضد آلاینده در ساخت تابلو استفاده شود ، این نوع ورق ها بدلیل استفاده از تکنولوژی نانو از گارانتی چند ساله برخوردارند . علاوه بر آن حروف برجسته و متریال های مصرفی در ساخت حروف نیز می توانند با توجه به نوع برند و کیفیت آنها ، شامل گارانتی در بازه زمانی مشخص باشند .

 

 

 

تابلو اتوگالری کامپوزیتی

 

 

کامپوزیت چیست ؟

 

ورق  کامپوزیت نوعی آلومینیوم است که از سه لایه تشکیل می شود  و دارای دو پوسته نازک و سبک و یک هسته می باشد . دولایه از جنس آلومینیوم هستند و یک لایه حاوی مواد پلی اتیلنی می باشد و یک پوشش آستراپوکسی رزین  بر روی این لایه ها کشیده می شود . سپس توسط لایه PVDF که جهت تثبیت رنگ ورق ها می باشد ، پوشش داده شده و در نهایت روی تمام سطوح با یک لایه فیلم محافظ پوشانده می شود . ضخامت کلی ورق های کامپوزیت به عددی ما بین 3 تا 5 میلی متر می رسد . ورق کامپوزیت در رنگ ها و طرح های متعدد وارد بازار می شود .

 

تاریخچه پیدایش ورق کامپوزیت :

 

ورق کامپوزیت برای اولین بار توسط شرکت Alusingen و همکاری شرکت BASF در سال 1969 پا به عرصه نهاد . برای اولین بار توسط کشور آلمان مطرح شد و در سال 2000 به تولید رسید . تا سال 2005 توانست کلیه احتیاجات صنایع آلمانی را بطرف سازد . از این سال به بعد صادرات این محصول به دیگر نقاط آغاز شد . پس از آلمان ، کشور ایالت متحده توانست ورق هایی با حجم بالا تولید کند که کیفیت مرغوبی داشتند و حتی از کشور آلمان هم از لحاط تولید و کیفیت ورق های کامپوزیت ، پیشی گرفت .

 

تکنولوژی ساخت ورق کامپوزیت :

 

امروزه در صنعت تابلوسازی از پانل های کامپوزیت در نمای تابلوها به جای زیرساز استفاده می کنند . پانل های کامپوزیت از آلومینیوم و پلی اتیلن و با ترکیبی از سه تکنولوژی متفاوت که شامل اکستروژن ، ورقه ورقه شدن با نوارهای چسبنده از پیش ساخته شده و یا ترکیبی از اکستروژن و ورقه ورقه شدن ، ساخته می شود . این ورق ها ضخامتی حدود 4 میلی متر دارند . 

 

عوامل تعیین کننده مقاومت ورق کامپوزیت :

 

ورق های کامپوزیت به دلیل اینکه از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط تشکیل شده است ، برای پوشش نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها و همچنین پارتیشن بندی و سقف کاذب کاربرد دارد . این ورق ها به دلیل مواد تشکیل دهنده مقاومت بالایی در مقابل تغییرات جوی و اشعه خورشید دارند و نوعی عایق حرارتی محسوب می شوند .  ورق های کامپوزیت با داشتن سطح صاف و براق از جنس آلومینیوم ، میزان نوری که از خورشید دریافت می کنند ، بسیار ناچیز است . همین امر باعث می شود  که از اتلاف انرژی جلوگیری کند .

 

ساختار ورق کامپوزیت :

 

ورق های کامپوزیت با استفاده از ادغام آلومینیوم و پلاستیک بدست می آیند . کامپوزیت دارای یک لایه مرکزی است که از ماده ای نسوز بنام پلی اتیلن به عنوان هسته مرکزی پانل که شامل دو رنگ سیاه و سفید است ، تشکیل شده است . علاوه بر صنعت ساختمان می توان از این ماده در صنایع مختلف دیگر همچون پتروشیمی و حمل و نقل استفاده کرد . بیشترین کاربرد این ورق های آلومینیومی در نوسازی نمای ساختمانهای قدیمی ، دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان ها و پارتیشن بندی و نماهای بصری است .

 

 

تابلو شرکتی کامپوزیت

 


 

معنای لغوی کامپوزیت و ساختار آن :

 

امروزه ورق کامپوزیت یکی پراستفاه ترین نوع ورق برای ایجاد نماهای زیبا و ساخت تابلوی تبلیغاتی می باشد . کامپوزیت از منظر لغوی به معنی مخلوط مرکب می باشد و ترکیبی از لایه های متعدد است . کامپوزیت از دو بخش ذرات  به هم چسبیده و ماده محصور کننده تشکیل شده است . ذرات به هم چسبیده پوسته ای متشکل از دو ورق آلومینیوم و هسته میانی پلی اتیلن که ضخامت آن  با لایه های چسب در کل  به 4 میلی متر می رسد ، سطح آلومینیوم هم با پوشش رزین به صورت حفاظت شده در می آید .

 

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمای ساختمان و روش های اجرای آن دارید به مقاله ذیل مراجعه نمایید .

 

نمای ساختمان 

 

 

 

لایه های ورق کامپوزیت

 

 

چرا از تابلو کامپوزیت بهره می بریم ؟

 

سفارش تابلو بستگی به سلایق مشتریان سفارش دهنده دارد . از جمله عواملی  که سبب می شوند از تابلو کامپوزیت بیشتر استفاده شود ، تنوع طرح و رنگ ورق های کامپوزیت ، امکان اجرای طرح های پیچیده بر روی ورق های کامپوزیت ، سبکی و انعطاف پذیری ورق ها و همچنین کاهش آلایندگی های محیطی و ویژگی های فنی آن است .

 

حال این سوال پیش می آید که :

 

ویژگی های فنی تابلو کامپوزیت چیست ؟

 

  • در زیرساز تابلو کامپوزیتی از قوطی استفاده می شود که به اصطلاح شاسی کش می گویند .
  • ورق کامپوزیت بکار رفته در تابلوسازی معمولاً دارای ضخامت 4 میلی متر و قطر 0.5 سانتی متری است و سبکی آن باعث شده که طرفداران زیادی بدست آورد .
  • هنگام اسمبل کردن ورق های کامپوزیتی از کناره های اچ وی ال جهت محکم سازی بهتر کار استفاده می شود .

 

 

 

تابلو کامپوزیت عصر جدید

 

 

انواع کامپوزیت :

 

کامپوزیت پانل :

ورق کامپوزیت پانل ترکیبی از چند لایه با پوشش آلومینیومی است که نوعی روکش پلی اتیلنی روی سطح آن کشیده می شود .

کامپوزیت پانل نانو :

این نوع ورق بدلیل بهره مندی از فن آوری نانو ، خاصیت ضد آلایندگی دارد و ضد حریق است .

کامپوزیت پانل طیف دار :

این نوع ورق ها دارای خاصیت میرور بوده ، به همین دلیل در دکوراسیون داخلی ، نمای خارجی و ساخت تابلو مغازه استفاده زیادی دارند و دارای تنوع در طرح و رنگ می باشند. 

 

عناصر تشکیل دهنده ورق های کامپوزیت :

 

1) برچسب محافظ چاپ دار ورق های آلومینیومی :

جنس این لایه پلی اتیلن است که مقاومت بالایی دارد . در انواع متعدد چاپ نظیر چاپ دار پشت مشکی ، چاپ دار شفاف و در رنگ های متنوع قابل تولید است . خصوصیاتی از قبیل برند ورق ، شرکت تولید کننده ، لوگوی شرکت و سایر محتوای تبلیغاتی بر روی این ورق چاپ می شود . این ورق از آسیب های احتمالی حمل و نقل بر روی ورق ها جلوگیری می کند و تا هنگام اتمام مراحل نصب بر روی ورق ها باقی می ماند . پس از اتمام عملیات نصب ، توسط تکنیسین کار از روی ورق ها کنده می شود .

 

2) ورق  آلومینیوم کامپوزیت با روکش رنگ PVDF  :

ضخامت کلی این ورق از 3 تا 5 میلی متر متغیر است . حاوی یک روکش رنگ می باشد که توسط تکنولوژی نانو بر روی ورق آلومینیوم اسپری می شود . این روکش رنگ تعیین کننده کیفیت نهایی ورق کامپوزیت است .

 

3) لایه چسب ورق آلومینیوم کامپوزیت :

هسته میانی کامپوزیت که حاوی جنس پلاستیکی است توسط لایه چسب به دیگر لایه ها متصل می شود .

 

4) هسته پلاستیکی ورق آلومینیومی کامپوزیت :

این لایه استحکام و ضد عایق بودن را برای ورق های کامپوزیت به همراه دارد و معمولاً دارای جنس پلاستیکی یا پلی اتیلن است .

 

5) لایه آلومینیومی پشت ورق های آلومینیومی کامپوزیت :

این لایه بدلیل عدم قرارگیری در مجاورت مستقیم با هوا و آلاینده های محیطی با رنگ پلی استر ، رنگ آمیزی می شود و به عنوان لایه زیرین مورد استفاده قرار می گیرد . به همین دلیل به کیفیت آن توجهی نمی شود  .

 

 

 

نمونه تابلو کامپوزیت

 

 

نقش تابلو کامپوزیت در تابلوسازی :

 

تابلو کامپوزیت می تواند جلوه بصری زیبایی را برای محیط تجاری شما فراهم سازد . علاوه بر تابلو مغازه ، قابلیت اجرا بر روی نمای مغازه یا نمای ساختمانی که مغازه در آن واقع شده است را دارد . علاوه بر زمینه تابلو ، بر روی نما نیز پیاده سازی می شود . به همین دلیل است که طرفداری بیشماری دارد . مزیت دیگر آن قابلیت پیاده سازی انواع حروف برجسته بر روی این پانل های آلومینیومی است . بنابراین هر شخص با هر سلیقه ای که دارد ، می تواند هر نوع تابلو حروف برجسته را با نمای کامپوزیتی سفارش دهد . به همین دلیل است که تابلو کامپوزیت نقش پررنگی را در دنیای تابلو سازی در سالهای اخیر ایفا می کند .

 

انواع پوشش ورق های آلومینیومی کامپوزیت :

  • پلی استر PE
  • پی وی دی اف PVDF
  • FEVE
  • نانو پی دی اف

 

اجزای سازنده تابلو کامپوزیت :

 

  • آهن آلات و اتصالات جهت آهن کشی و شاسی کشی
  • ورق کامپوزیت
  • مواد و مصالح جهت آب بندی
  • حروف برجسته
  • لامپ های اس ام دی
  • منبع تغذیه
  • تایمر
  • روکش مخصوص

 

 

تابلو داروخانه

 

 

کامپوزیت و کاربرد آن در تابلوسازی :

 

امروزه  تبلیغات در شناسایی محصولات یا ارائه بهتر خدمات حرف اول را می زند . برای رونق کسب و کار و فروش بهتر محصولات ، شرکت ها برای پیشروی از رقبای خود نیاز مبرم به استفاده از شگردهای تبلیغاتی دارند . بازاریابی و تبلیغات علاوه بر شناسایی بازار و نیاز مصرف کننده ، مستلزم استفاده از ابزارهای تبلیغاتی می باشد که به دو صورت سنتی و مدرن انجام می شود . تبلیغات مدرن  شامل اینترنت ، شبکه های اجتماعی ، بنرهای متحرک موجود در سایت ها و  تبلیغات سنتی مثل چاپ بنر ، تراکت و تابلو تبلیغاتی که خود  به روشها و شاخه های مختلفی می باشد که تابلو کامپوزیت یک نوع از جدیدترین و مدرن ترین روش های اجرای آن است .

 

کاربرد تابلو کامپوزیت :

 

تابلو کامپوزیت را می توان به عنوان تابلو مغازه ، تابلو شرکتی و یا تابلو فروشگاهی سفارش داد و به عنوان یک تابلو با زیر ساخت براق و درخشان با جلوه زیبا در سر در مغازه یا فروشگاه و یا شرکت نصب نمود .

 

کاربردهای ورق کامپوزیت :

 

از ورق های کامپوزیت علاوه بر حوزه تابلو سازی در صنایع متعدد همچون موارد زیر استفاده می شود:

  •  خودروسازی
  • ساختمان سازی و اجرای نمای ساختمان   
  • دکوراسیون داخلی
  •  صنعت هواپیمایی
  • پوشش سقف ها
  • غرفه های نمایشگاهی

 

ساخت تابلو کامپوزیت با استفاده از حروف برجسته :

 

کامپوزیت نوعی متریال آلومینیومی است که در حوزه تابلوسازی به عنوان زیرساز تابلوهایی که بر اساس حروف برجسته طراحی و پیاده سازی می شوند ، مورد استفاده واقع می شود . می توان انواع حروف برجسته نظیر موارد ذیل را بر روی زیرساز کامپوزیت به اجرا درآورد :

  • حروف برجسته استیل
  • حروف برجسته چلنیوم
  • حروف برجسته پلاستیکی
  • حروف برجسته فلزی
  • حروف برجسته وکیوم
  • حروف برجسته پانچی
  • حروف برجسته رینگی

 

مدت زمان نصب تابلو کامپوزیت :

 

نصب تابلوهای تبلیغاتی بستگی به نوع تابلو و سازنده آن دارد . گروه تولیدی نمارنگ ظرف مدت زمان بیست و چهار ساعت ، انواع تابلوهای تبلیغاتی را آماده نصب در محل می نماید .

 

نکات قابل توجه در اجرای تابلو کامپوزیت :

 

  • ورق های کامپوزیت توسط برندهای متفاوت نظیر آلوباند ، آلومکس ، اطلس باند ، گلری باند ، آلکواستون و دیگر برندها عرضه می شود . هر کدام  از این شرکت ها ، ورق ها را با ضخامت ها و کیفیت های متعدد در رنگ ها و طرح های مختلف عرضه می نماید . بدلیل اینکه کیفیت همیشه برتر از قیمت است ، سفارش اجناس با کیفیت سبب ماندگاری بیشتر تابلوی تبلیغاتی شما خواهد بود و ظرافت و درخشندگی آن در بازه زمانی بلند مدت حفظ خواهد شد .
  • از دیگر مولفه های حائز اهمیت در ساخت تابلو کامپوزیت ، آب بندی و ترازبندی تابلوست .
  • عدم وارد کردن فشار و ضربه های ناشی از حمل و نقل بر روی ورق ها و تابلو تا هنگام نصب و کندن روکش های محافظ از دیگر عوامل حفظ ظرافت و زیبایی تابلو کامپوزیت به حساب می آید .

 

 

 

پارتی پرنس

 

 

مزایای تابلو کامپوزیت :

  • حاوی آلیاژ مقاوم ،  بادوام و سبکی است .
  • قابل پیاده سازی در رنگهای دلخواه
  • نگهداری آسان
  • امکان انجام هر گونه خم کاری ، ماشین کاری و سوراخ کاری بر روی ورق های کامپوزیت
  • امکان پیاده سازی هر گونه طرح های پیچیده ، قوس دار بر روی ورق های کامپوزیتی
  • بستری مناسب برای نصب انواع حروف برجسته
  • در برابر شرایط آب وهوایی و اشعه ماورا بنفش مقاوم می باشد .
  • به دلیل خاصیت پاکسازی خودکار ، در مقابل گرد و غبار و آلودگی های محیطی کثیف نمی شود و دائما براق و زیبا جلوه می کند .
  • به راحتی می توان ورق کامپوزیت را به شکل و فرم دلخواه درآورد .
  • قابل شستشو
  • ضد زنگ
  • ضد حریق

 

قیمت ورق های کامپوزیت :

 

ورق کامپوزیت معمولاً در ابعاد 3.20 در 1.25 موجود می باشد . بسته به ضخامت ورق ها و رنگ مدنظر ، قیمت ورق های کامپوزیت متفاوت می باشد . ورقهای ضخیم تر دارای دوام و کیفیت بالاتری هستند ، در نتیجه قیمت ورق کامپوزیت ضخیم تر بالاتر از ورق ظریفتر است .

 

قابلیت های تابلو کامپوزیت :

  • قابل دسترس بودن در اقصی نقاط
  • هزینه نصب و اجرای تابلو کامپوزیت نسبت به متریال های دیگر کمتر می باشد .
  • به دلیل آماده بودن ورق های کامپوزیت زمان اجرا و نصب کوتاه تری می طلبد .
  • در عصر امروز کامپوزیت یکی از بروزترین و زیباترین تابلوهای تبلیغاتی و زیباسازی نما محسوب می شود . اکثرا برای ساخت تابلو سر در مغازه و یا نماهای ساختمان ها و جایگاه های سوخت مورد استفاده قرار می گیرد .

 

ساخت تابلو کامپوزیت با حروف برجسته

 

  • در ساخت این نوع تابلوی تبلیغاتی از متریال کامپوزیت برای زمینه حروف بهره گرفته می شود . نوع حروف درج شده بر روی این متریال به سلیقه و بودجه مشتری بستگی دارد . هر چه جنس با کیفیت تر انتخاب شود ، قیمت تابلو کامپوزیت بیشتر خواهد شد .
  • نوع حروف بکار رفته در تابلو کامپوزیت می تواند با استفاده از  هر نوع حروفی که مدنظر شماست ، اجرا شود .
  • طراحی تابلو کامپوزیت می تواند ساده یا اینکه ترکیبی از چند رنگ متفاوت و یا تلفیقی از دو یا سه متریال باشد .

 

معایب استفاده از پانل کامپوزیت :

 

  • قیمت بالا نسبت به روشهای سنتی
  • با ایجاد ضربه محکم و جدی دچار فرورفتگی می شود .

 

ویژگی های ورق کامپوزیت :

 

  • مقاوم در برابر شرایط جوی
  • به دلیل وجود ماده پلی اتیلن فشرده ، بهترین نوع عایق حرارتی
  • ضد زنگ
  • عدم تغییر رنگ
  • زیبایی و درخشندگی
  • دارای دوام و کاربرد طولانی مدت
  • نصب سریع و راحت
  • سبک
  • پاکسازی خودکار
  • قابل رنگ آمیزی
  • ضد حریق
  • پیاده سازی در رنگهای مورد نظر و دلخواه مشتریان
  • بستری مناسب برای نصب انواع حروف تبلیغاتی

 

معایب استفاده از ورق کامپوزیت :

 

به علت استفاده از مصالح مشابه ، شرکت ها برای کاهش هزینه های تولید ، این پانل را در کیفیت های متفاوتی تولید و عرضه می کنند . هنگام خرید می بایست به کیفیت محصول دقت نمایید و محصول با کیفیتی تهیه کنید که در مقابل شرایط جوی و خمیدگی و ضربه مقاومت کافی داشته باشد . در غیر اینصورت محصول بی کیفیت از مزایای مطرح شده بهره مند نخواهد بود و عمر مفید کمتری خواهد داشت . در هنگام نصب این تابلو می بایست از مصالح زیرسازی مناسب و همچنین آب بندی و شیب مناسب استفاده کنید تا دوام و ایستادگی تابلو بیشتر شود . در غیر اینصورت دچار شکستگی و انحراف می گردد .