کارگاه تابلوسازی مکانی برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی است . کارگاه تابلوسازی معمولاً به صورت یک مکان بزرگ است که انواع دستگاه های برش و چاپ در داخل آن وجود دارد . تابلوسازان در کارگاه تابلوسازی ، تابلوها را جهت بازاریابی و تبلیغات می سازند .


در کارگاه تابلوسازی نمارنگ تعداد زیادی تکنسین کار حرفه ای و مجرب مشغول به کار هستند . تابلوهای سفارش شده توسط گروه تابلوسازی نمارنگ در ابتدا طراحی می شوند . سپس با مساعد بودن نظر مشتری و تایید نهایی طرح ، مرحله ساخت تابلو صورت می گیرد .

 

 

ساخت حروف در کارگاه تابلوسازی

 

 

ساخت تابلو در کارگاه تابلوسازی :


در کارگاه تابلوسازی ساخت تابلوهای تبلیغاتی در چندین مرحله انجام می شود ؟

 

تابلوها در چندین مرحله ساخته و سپس نصب می شوند که عبارتند از :


مرحله اول ) اندازه برداری و سپس طراحی تابلو با توجه به اندازه تابلو و انتخاب مشتریان
مرحله دوم ) خرید متریال های موردنیاز برای ساخت تابلوی تبلیغاتی
مرحله سوم ) تابلوها معمولاً با استفاده از پلکسی گلس ، رول چلنیوم و انواع و اقسام فلزات مثل روی ، مس ، آهن ، آلومینیوم ، برنج ، برنز و استیل ساخته می شوند . در این مرحله به اندازه ابعاد تابلو ، قطعات مدنظر برش داده می شوند .
مرحله چهارم ) شیاردهی و مونتاژ روبه و لبه حروف به یکدیگر است .
مرحله  پنجم ) اگر تابلو انتخاب شده شامل نورپردازی نیز باشد ، در این مرحله با توجه به نحوه نورپردازی ، لامپ های اس ام دی به صورت ردیفی یا بلوکی بر روی پی وی سی نصب می شوند و در پشت حروف برجسته قرار می گیرند .
مرحله ششم ) حروف که آماده شد بایستی زیرساز مناسب برای آن اجرا شود . زیرساز به طور معمول ورق پی وی است اما در صورتی که مشتری بخواهد ، می تواند از ورق هایی مثل ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، سنگ یا دیگر موارد را برای زیرساز استفاده کند . این روزها ورق کامپوزیت به عنوان برترین نوع ورق های زیرسازی مورد استفاده قرار می گیرند .
مرحله هفتم ) حالا که تابلو آماده است ، تابلوساز آن را به محل نصب انتقال می دهد .

 

 

ساخت حروف برجسته در کارگاه

 

 

کارگاه تابلوسازی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

 

  1. یک کارگاه تابلوسازی با توجه به میزان تجهیزات و تعداد کارکنان می بایست فضایی بزرگ بین 400 تا 1000 متر داشته باشد .
  2. کارگاه بایستی یک انباری جهت جاسازی تجهیزات لازم و ضروری داشته باشد .
  3. کارگاه بایستی مکانی جهت رنگ سازی قطعات مورد نیاز داشته باشد . در اتاق رنگ سازی از کوره هایی جهت رنگ آمیزی متریال هایی مثل فلزات و آهن استفاده می شود . وجود اتاق جداگانه برای رنگ آمیزی باعث می شود که بوی رنگ کل فضای کارگاه را اشغال نکند و سبب بوجود آمدن مشکلات تنفسی برای کارکنان نشود .
  4. یک کارگاه تابلوسازی می بایست یک سالن یا در صورت کوچک بودن ، یک اتاق برای استراحت و غذا خوردن کارکنان داشته باشد .
  5. وجود رختکن برای تعویض لباس کارکنان یکی از الزامات محسوب می شود .
  6. یک کارگاه تابلوسازی می بایست دارای بخش های جداگانه مثل اتاق مدیریت ، اتاق حسابداری ، بخش طراحی و بخش فروش و تبلیغات باشد .
  7. وجود امکانات بهداشتی و اتاق نگهبانی یکی دیگر از موارد مورد نیاز کارگاه های تابلوسازی است .

 

ایمن بودن کارگاه تابلوسازی :


در وهله اول می بایست ایمنی جان کارکنان مدنظر قرار گیرد . برای کار با تجهیزات می بایست وسایل ایمنی مثل کلاه ، دستکش ، لباس و کفش کار مقاوم به کارکنان ارائه شود . وسایلی همچون تجهیزات آتش نشانی مثل کپسول آتشنشانی و کیف امداد رسانی باید در هر کارگاهی جهت مصرف در مواقع ضروری وجود داشته باشد . در وهله دوم به خاطر اینکه در کارگاه های تابلوسازی تجهیزات گرانبهایی وجود دارد ، همه کارگاه ها می بایست دارای دوربین مدار بسته ، دزدگیر و تعدادی نگهبان باشد .

 

 

ساخت حروف لبه سوئدی در کارگاه

 

 

تابلوسازی یکی از برترین ابزارهای تبلیغاتی :


در هر نوع کسب و کاری تعداد رقبا بسیار بالاست و صاحبین مشاغل برای اینکه بتوانند در بین رقبا برجسته تر باشند و نام برند خود را در بین مشتریان شناسانده و مشتریان را به سوی خودشان  ترغیب کنند ناچارند دست به روش های تبلیغات متعددی بزنند .  


اگر تمایل دارید در مورد انواع روش های تبلیغاتی اطلاعات بیشتری بدست آورید مطالعه مقاله زیر به شما پیشنهاد می شود .

 

انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری

 

 تابلوسازی یکی از روش های تبلیغات پررونق است و در همه ی اقصی نقاط جهان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارها برای معرفی برند تجاری مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

حروف برجسته تابلوهای تبلیغاتی

 

 

کارگاه تابلوسازی چگونه مکانی است ؟


محل کارگاه تابلوسازی یک مکان بزرگی است که پر از تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی می باشد . همچنین کارگاه تابلوسازی مجهز به انواع دستگاه ها ، نظیر دستگاه برش لیزری و دیگر دستگاه های مدرن مورد نیاز است  . پس از دریافت سفارش ، در محل کارگاه تابلوسازی ، متخصصین طراح ، توسط یکی از برنامه های نرم افزاری مثل اتوکد و کرل دراو اقدام به طراحی تابلو سفارش شده از سوی مشتری می کنند . پس از تعیین قیمت تابلو تبلیغاتی بر اساس محیط اشغال شده توسط حروف برجسته و کلیه ابزارهای کاربردی دیگر نظیر لامپ های اس ام دی ، قاب تابلو و غیره به توافق با مشتری می پردازند . سپس اقدام به ساخت تابلوی تبلیغاتی سفارش شده می نمایند .

 

تابلوسازی چگونه حرفه ای است ؟


تابلوسازی یک حرفه مهندسی و تکنیکی است که می بایست طبق متدهای روز دنیا پیش برود . همگام با سلایق مشتریان ، در ساخت تابلوها خلاقیت به خرج داده شود ، تا نتیجه خروجی بتواند هدف مشتریان را که همان جلب توجه و جذب نگاه مخاطبان است ، به کرسی نشاند .

 

کارگاه تابلوسازی مدرن به چه کارگاهی گفته می شود ؟


به کارگاهی مدرن گفته می شود که کلیه عملیات ساخت تابلو به کمک دستگاه های مجهز و پیشرفته صورت بگیرد و طراحی کار با استفاده از نرم افزار به صورت سه بعدی به مشتریان نشان داده شود .

 

کارگاه تابلوسازی نمارنگ :


کارگاه تابلوسازی نمارنگ با کادری مجرب و متخصص دارای مجهزترین دستگاه های برش ، حک و چاپ و فضای کاری با وسعت بالاست . ما در کارگاه نمارنگ ، قادر به ساخت و نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی ظرف مدت 48 ساعت پس از سفارش هستیم . ما از اجناس درجه یک و بادوام برای ساخت تابلوها استفاده می کنیم . هدف اصلی کارگاه تابلوسازی نمارنگ جلب رضایت مشتریان می باشد . تابلوسازی نمارنگ با طراحی های نوین و خلاقانه می تواند تابلویی منحصر به فرد را آماده نموده و سبب برتری تابلو و در نتیجه جذب مشتریان بیشتر برای کسب و کار شما شود .


کارگاه تابلوسازی نمارنگ با سابقه درخشان در زمینه ساخت و پیاده سازی انواع تابلوهای تبلیغاتی نظیر تابلو فلکسی ، تابلو لایت باکس ، تابلو استیل ، تابلو وکیوم ، تابلو ترموود ، انواع تابلو چلنیوم ، تابلو کامپوزیت ، تابلو پلکسی و ... می تواند تابلوی تبلیغاتی شما را به صورت خلاقانه و کاملاً سفارشی ، طبق متدهای روز دنیا طراحی و پیاده سازی نماید .

 

 

سیم کشی حروف در کارگاه

 

 

خدمات و محصولات کارگاه تابلوسازی :


خدماتی که در یک کارگاه تابلوسازی به مشتریان ارائه می شود شامل ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی است که جهت نصب به عنوان تابلو مغازه ، تابلو شرکتی ، تابلو فروشگاهی ، تابلو کارگاهی و تابلوهای خیابانی مورد استفاده قرار می گیرند .

 

یکی از پرسفارش ترین نوع تابلو در کارگاه های تابلوسازی ، تابلو مغازه است . اگر می خواهید در این رابطه اطلاعات کاملتری داشته باشید مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

تابلو مغازه و انواع مدل های آن

 

ساخت تابلو در کارگاه های تابلوسازی به چند روش صورت می گیرد ؟


ساخت تابلو در کارگاه های تابلوسازی هم به صورت دستی انجام می شود و هم به صورت تابلوسازی صنعتی . در صورت استفاده از تابلوسازی صنعتی یا مکانیزه و ماشینی کارها سریعتر و تمیزتر پیش می رود . زیرا دستگاه برش لیزری و سایر دستگاه ها در ظرف مدت زمان کوتاهی اقدام به حک و برش حروف برجسته می کنند .  در صورتی که استفاده از روش دستی مستلزم صرف زمان زیادی است . البته استفاده از روش تابلوسازی صنعتی نیز تماماً مکانیزه نیست و برخی کارها از قبیل موارد زیر توسط دست انجام می شود .

 

  • ایجاد برش ها بر روی پلکسی برای نحوه انتشار نور
  • قوس و شیار دادن به حروف
  • لبه چسبانی حروف برجسته
  • چسباندن حروف دور پلکسی و نحوه علامت گذاری
  • جایگذاری لامپ های SMD که توسط نرم افزار طراحی شده است .

 

 

ساخت تابلو نمایشگاه در کارگاه تابلوسازی نمارنگ

 

 

انواع تابلوهای ساخته شده در کارگاه تابلوسازی و آژانس های تبلیغاتی :


تابلو چلنیوم :


یکی از پرکاربرترین نوع تابلوهای تبلیغاتی حال حاضر محسوب می شود . تابلو چلنیوم زیبایی و تنوع فوق العاده ای دارد و می تواند نظر هر رهگذری را با زیبایی و نحوه انتشار نور جذب کند . تابلو چلنیوم بر اساس نحوه برش هایی که تابلوساز هنگام ساخت تابلو بر روی پلکسی ایجاد می نماید می تواند به صورت اشکال هندسی متعددی نور را از خود انتشار دهد ، از این رو این تابلو انواع متعددی از نام ها نظیر موارد زیر را به خود گرفته است .

  • تابلو چلنیوم ساده
  • تابلو چلنیوم لترمکس
  • تابلو چلنیوم ستاره ای
  • تابلو چلنیوم الماسی
  • تابلو چلنیوم دوبل الماسی
  • تابلو چلنیوم کریستالی
  • تابلو چلنیوم دوبل
  • تابلو چلنیوم دوبل طلایی
  • تابلو چلنیوم طلایی


تابلو استیل :

 

استیل نیز یکی از متریال های زیباست که خاصیت تمیزی و براقی خودکار دارد ، سالهاست در حوزه تابلوسازی از این متریال استفاده می شود . از تابلو استیل به دلیل عدم عبور نور در مکانهایی استفاده می شود که نور کافی را دارا می باشد . در صورت عدم نور در محیط ، می توان از روش بک لایت استفاده کرد . در این صورت در هنگام ساخت تابلو ، تابلوساز فاصله ای ما بین زمینه تابلو و حروف ایجاد می کند و لامپ ها در آنجا فضا گنجانده می شوند . پس از روش شدن ، نور به زمینه تابلو تابیده شده و یک فضای سایه و روشن برای تابلو تبلیغاتی به ارمغان می آورد .


تابلو ترموود :


یکی از تابلوهای مدرن دیگر است که امروزه برای مصارف متعددی از جمله تابلو رستوران ، تابلو فست فود ، تابلو سفره خانه کاربرد دارد . می توان آن را با نمای ترموود نیز ست کرد و نمای مغازه و تابلو تبلیغاتی را با چوب ترموود تزئین نمود . از چوب ترموود به عنوان زیرساز تابلو استفاده می شود و برای ساخت حروف برجسته می توان انواع متریال ها را سفارش داد .

 

اگر در مورد چوب ترموود و ویژگی های آن اطلاعاتی ندارید می توانید با مطالعه مطلب زیر اطلاعات مفصلی در این رابطه کسب کنید .

 

ترموود چیست ؟


تابلو نئون :


تابلو نئون حاوی دو نوع متفاوت تابلو نئون پلاستیک و تابلو نئون شیشه ای است . هر دو نوع قدمت دیرینه ای در حوزه تابلوسازی دارند و از پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی هستند . از تابلو نئون شیشه ای هم می توان به عنوان تابلو سر در مغازه و هم تابلو ویترینی استفاده کرد .


تابلو وکیوم :


تابلو وکیوم بسیار زیباست و بدلیل حجیم و سه بعدی بودن حروف می تواند جلوه زیبایی برای تابلوی تبلیغاتی شما به ارمغان بیاورد . حروف برجسته وکیوم توسط خلاء و دما بر روی ورق پلکسی ، در داخل قالب از پیش ساخته شده که معمولاً جنس آن ام دی اف است ، پرس می شود .


تابلو ال ای دی :


این تابلو از تابلوهای مدرنیته است که به دلیل حالت نمایشی و اجرای انیمیشنی حروف و تصاویر تبلیغاتی می تواند از دورترین فاصله بر چشم رهگذران تابیده و جلب توجه نماید . قطعاً می تواند برای شما یک تبلیغ زنده محسوب شود و یک ارتباط قوی بین کلمات و تصاویر تبلیغ شده و مشتریان فراهم سازد . این تابلو حاوی دو نوع تابلو روان و تابلو ال ای دی ثابت می باشد . هر دو زیبایی و کارایی خاص خود را دارند اما تابلو ال ای دی ثابت قادر به حرکت متون و تصاویر نمی باشد .

 

 

تابلو لاسوگاس

 

 

تابلو لاسوگاسی :

 

ایده ساخت تابلو لاسوگاسی از شهر لاسوگاس به جاهای دیگر منتقل شده است . تابلو لاسوگاس نسبت به دیگر تابلوها از نظر نورپردازی جلوه متفاوت تری دارد .

 

تابلو پیکسلی :

 

این مدل با استفاده از پیکسل ها طراحی می شود . پیکسل ها خانه هایی هستند که با کنار هم قرار گرفتن ، رزولوشن یک تصویر را می سازند . تابلو پیکسلی هم در زمینه و هم در حروف برجسته خاصیت نورپردازی دارد . نورپردازی تابلو پیکسلی متفاوت است و می توان برای پخش نور آن برنامه ریزی کرد .

 

تابلو یونولیتی :

 

این تابلو بیشتر برای فضاهای بسته کاربرد دارد و از یونولیت دانه زیر فشرده ساخته می شود .


تابلو راهنما :


یکی از انواع تابلوهایی است که در مکان های عمومی ، خصوصی ، جاده ها ، خیابان ها و معابر نصب می شوند و افراد را هدایت نموده و سبب عدم اتلاف وقت و انرژی افراد می شوند . از جمله این تابلوها می توان به تابلو خروج اضطراری ، تابلو طبقات ، تابلو اسامی ، تابلو سالن ، تابلو های راهنمایی و رانندگی و ... اشاره نمود.

 

اگر تمایل دارید انواع متفاوتی از تابلو راهنما را ببینید و مطالب مفصلی در این مورد بخوانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

تابلو راهنما

 

 

حروف پلاستیکی در کارگاه تابلوسازی

 


تابلو فلکسی :


از قدیمی ترین و ابتدایی ترین تابلوهای تبلیغاتی است که در گذشته به صورت بدون نور ساخته می شد اما امروزه  به شکل با نور نیز قابل پیاده سازی است.


تابلو لایت باکس :


یک تابلو تبلیغاتی زیباست که به دو صورت با نور و بدون نور و به دو شکل ایستاده یا آویز قابل ساخت و نصب می باشد .

 

لایت باکس تنوع و کاکردهای بسیار متفاوتی دارد پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید و اطلاعات کاملی در مورد آن بدست آورید .

 

لایت باکس چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ (قیمت لایت باکس ، انواع لایت باکس و مزایا)

 

تابلو کامپوزیت :


متریال کامپوزیت نیز همچون ترموود به عنوان زیرساز تمامی حروف برجسته قابل اجراست و می توان تابلو کامپوزیت را با نمای کامپوزیت ست کرد .

 

تلویزیون شهری :


این روش تبلیغاتی نیز یکی از کاربردی ترین روش ها برای تبلیغات کالاها و خدمات محسوب می شود . همچون تابلو ال ای دی بر اساس ماژول پیاده سازی شده و قادر به نمایش تصاویر و کلیپ های کوتاه مدت مرتبط با کالاها ، خدمات یا اطلاع رسانی های جمعی می باشد . فروش تلویزیون شهری مستلزم صرف هزینه بالایی است . اگر قادر به خرید تلویزیون شهری نیستید می توانید با اجاره تلویزیون شهری از آژانس های تبلیغاتی ، اقدام به تبلیغ نمایید .


بنر :


یکی دیگر از انواع روش های تبلیغاتی که توسط آژانس ها قابل اجراست طراحی بنر می باشد .

 

 

انواع حروف برجسته

 

 

دستگاه های پیشرفته تابلوسازی :


 امروزه با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات خط تولید فیلم پلاستیک تک لایه تا پنج لایه ، دستگاه دسته زن و تازن ، ماشین چاپ بنر ، ماشین چاپ فلکسی در رنگ ها و طرح های متفاوت و قابل چاپ بر روی متریال هایی نظیر پارچه ، پلاستیک و کاغذ امکان چاپ بنر ، چاپ فلکسی ، چاپ پوستر و چاپ پلات  با تصاویر و طرح های متعدد و در رنگ های متنوع فراهم شده است .

 

بهترین و حرفه ای ترین تابلوسازی و تجهیزات ضروری :


هنگام سفارش تابلوهای تبلیغاتی توسط مشتریان قطعاً این سوالات پرسیده می شود :

  1. بهترین تابلوسازی کدام است ؟
  2. کدام تابلوسازی با قیمت ارزان تر کار تحویل می دهد ؟
  3. کدام تابلو سازی از ابزارهای اصلی برای ساخت تابلو استفاده می کند؟
  4. کدام تابلوسازی سریعتر کار انجام می دهد ؟
  5. کیفیت کار چگونه است ؟
  6. کدام تابلو تبلیغاتی را انتخاب کنیم ؟
  7. کدام تابلو تبلیغاتی برای کسب و  کار ما مناسب است ؟

 

مطمناً با کمی پرس و جو و تحقیق می توانید یک منبع مناسب برای سفارش تابلوی تبلیغاتی خود بیابید . اینکه کدام تابلوسازی بهترین است همه بستگی به نظر و رضایت مشتریان دارد . اما امروزه با استفاده از جستجو در اینترنت می توانید نمونه طرح تابلو مغازه و یا نمونه تابلو مغازه هایی که در سایت های سازنده موجود هستند را ببینید و از نوع متریال های کاربردی و نحوه سفارش و تحویل تابلوسازی ها مطلع شوید . در صورت تمایل از طریق منوی تماس با مای موجود در سایت ها ، با کارگاه تابلوسازی ارتباط برقرار کرده و برای سفارش و اقدام به ساخت تابلو به محل مدیریت و دریافت سفارش مراجعه نمایید . کارگاه مجهز تابلوسازی نمارنگ ، برای مشتریان گرامی مشاوره حضوری در نظر گرفته است و پاسخگوی کلیه سوالات و ابهامات آنها می باشد .

 

 

حروف برجسته پاپیروس

 

 

عواملی که سبب افزایش رضایت مشتریان از یک کارگاه تابلوسازی می شوند کدامند ؟


بالا بودن کیفیت :


به طبع هر کس زمانی که می خواهد چیزی را سفارش دهد هدف اصلی استفاده بهینه از آن کالا یا خدمات است . کیفیت کالاها سبب ماندگاری و کارکرد بیشتر یک جنس است . بنابراین ساخت تابلوهای تبلیغاتی با کیفیت بالا سبب می شود مشتری بدون هیچ شکایتی در یک بازه زمانی مشخص ، از تابلو استفاده کند . در صورتی که تابلو از متریال های بی کیفیت ساخته شود قطعاً بعد از مدت زمان کوتاهی مشکلاتی رخ می دهد . برای مثال اگر از لامپ های نورپردازی بی کیفیت در ساخت تابلو استفاده شود پس از مدت زمان کوتاه امکان خاموشی آنها وجود دارد . یا اگر از پلکسی گلس بی کیفیت استفاده شود پس از مدتی نمای حروف برجسته کدر و سیاه می شود و درخشندگی خود را از دست می دهد .

 

استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته :


در گذشته که تابلوها با دست ساخته می شدند امکان ایجاد موج در لبه های حروف خیلی زیاد بود . اما امروزه با وجود دستگاه های پیشرفته برش مثل دستگاه برش لیزری ، کار برش خیلی سریع و راحت بدون کمترین خطا انجام می شود .

 

اگر نمی دانید دستگاه برش لیرزی چیست و چه کاربردهایی دارد مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

برش لیزری و کاربردهای دستگاه برش لیزری در تابلوسازی

 

سرعت :


یکی از مسائل پر اهمیتی که همه ما انتظار داریم سرعت است . زمانی که چیزی سفارش داده می شود ، همه انتظار دارند که در زمان مقرر شده به سفارش خود برسند . حال اگر شما در پیگیری سفارش مشتریانتان کند عمل کنید و سفارش آنها را دیرتر از زمان موعد تحویل دهید قطعاً دیدگاه آنها نسبت به خدمات رسانی شما تغییر می کند .


خدمات پس از فروش :


یکی دیگر از عواملی که باعث می شود همه مشتریان در خرید یک کالا اطمینان خاطر داشته باشند ، خدمات پس از فروش و پشتیبانی است . در واقع یک عمل دلگرم کننده برای خرید چیزی است و اطمینان خاطر می آورد . حتی اگر این خدمات آنچنان که باید صورت نگیرد  اما در وهله اول و در هنگام خرید ، مشتری را به خرید با خیالی آسوده مجاب می کند .


جلب رضایت مشتریان :


مشتری زمانی راضی است که به مرادش رسیده باشد . یعنی دقیقا آن چیزی که سفارش داده بود .

 

انواع دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت تابلوسازی و چاپ  :

 

دستگاه های موجود در کارگاه مدرن تابلوسازی امروزی  :

 

 Cutter Machine & Engraving

 

Single Sided Dye Sublimation/Thermal Transfer Printer - Color

 CNC Plasma Table Plasma Cutting Machine

 Desktop Waterjet

 

 

 

 

banner making machine