تبلیغات و بازاریابی یکی از انکارناپذیرترین روش ها برای جذب مشتری است که از همان ابتدای معاملات تجاری به شکلی ساده مورد استفاده قرار می گرفت و به مرور زمان پیشرفت هایی حاصل شد و امروزه تبلیغات به صورت حروف برجسته، تبلیغات دیجیتالی و سه بعدی انجام می شود.

ساخت تابلو

ساخت تابلو یکی از روش های تبلیغاتی ارزان قیمت است که به شیوه های مختلفی همچون ساخت تابلو حروف برجسته، ساخت تابلو چاپی، ساخت تابلو بیلبوردی، ساخت تابلو بنری، ساخت تابلو لایت باکس، ساخت تابلو بدون نور و ساخت تابلو با نور اجرا و پیاده سازی می شود.

تابلو مغازه کباب سرای
تابلو مغازه کباب سرای

 

ساخت تابلو برای مغازه

ساخت تابلو برای مغازه، فروشگاه یا شرکت از جمله خدماتی است که توسط تابلوسازی ها و آژانس های تبلیغاتی به اصناف و کسانی که برای تبلیغات و معرفی نام برند در مکان تجاری خودشان نیاز به نصب تابلو دارند، ارائه می شود.

تابلوسازی تبلیغاتی از جمله روش هایی است که توسط آن افراد می توانند برند خودشان را با قیمتی ارزان، بدون نیاز به شارژ هزینه تبلیغاتی در بازه های زمانی مختلف تبلیغ کنند.

ساخت تابلو مغازه می تواند منجر به پیاده سازی یک نوع ابزار تبلیغاتی دائمی شود که علاوه بر جنبه ی تبلیغاتی، سبب زیباسازی دکوراسیون بیرونی مغازه و محیط تجاری شما می شود.

تفاوتی که تابلوهای مغازه با یکدیگر دارند در نحوه ی اجرای آن و متریالهای مصرفی است . تابلو چلنیوم توانسته جایگاه برتری را بویژه برای سفارش تابلو مغازه به خود اختصاص دهد.

تابلو مغازه اتوگالری
تابلو مغازه اتوگالری

 

ساخت تابلو تبلیغاتی

ساخت تابلو با توجه به نوع تابلوی تبلیغاتی و نوع سفارش مشتریان به شیوه های مختلفی انجام می پذیرد . کلیه مراحل ساخت تابلو جهت تبلیغات در کارگاه تابلوسازی صورت می گیرد.

سیستم روش ساخت تابلو در کارگاه تابلوسازی گروه سفتی ساین بدین شکل است که وقتی مشتری تماس می گیرد، یک فرم پرسش و پاسخ برای او ارسال می شود و از مشتری درخواست می شود که این فرم را تکمیل نماید.

فرم حاوی اطلاعات تماس اشخاص است . پس از دریافت اطلاعات مورد نیاز سفارش دهنده، یک سری سوال از او پرسیده می شود.

هر چه پاسخ های سوالات مطرح شده دقیق تر باشند به همان میزان جهت انتخاب تابلوی تبلیغاتی موثرتر و بهینه تر که متناسب با نوع کسب و کار باشد، به مشتریان مشاوره بهتری ارائه می شود.

حال که فرم پرسش و پاسخ توسط مشتریان تکمیل شد دو حالت وجود دارد:

حالت اول) در حالت اول خود مشتری طرحی آماده شده و طراحی شده در قالب یک فایل ارائه می دهد و می خواهد تابلوی سفارشی او بر اساس این طرح پیاده سازی شود.

فونت حروف، ضخامت و رنگ بندی حروف، همگی در این طرح مشخص شده و فقط می بایست حروف ساخته شوند و بر روی زیرساز مدنظر که مشتری می خواهد نصب شده و به محل منتقل شود . در این حالت گروه سفتی ساین طبق طرح مدنظر مشتری اقدام به ساخت تابلو می کند.

حالت دوم) در حالت دوم سفارش دهنده طرحی برای سفارش ندارد و نمی داند که چه تابلویی برای صنف کاری او مناسب است .

در این حالت گروه تابلوسازی سفتی ساین با توجه به اطلاعاتی که در فرم پرسش و پاسخ توسط مشتری پر شده است، مشاوره مناسب را براساس بودجه مشتری و نوع کسب و کار به صورت مکالمه تلفنی و یا در صورت لزوم به شکل بازدید حضوری از محل نصب تابلو، ارائه می دهد.

پس از مشاوره بر اساس ابعادی که مشتری در فرم پرسش و پاسخ برای تابلو ذکر کرده است یا اندازه گیری که توسط تابلوساز انجام شده است، طراحی تابلو به چند شکل متفاوت انجام می پذیرد و به همراه مجموعه ای از نمونه کارهای مرتبط با آن طرح، برای مشتری به صورت یک فایل ارسال می شود.

برای مثال زمانی که مشتری یک تابلوی دوبل با طرح سفید و آبی سفارش می دهد، گروه تابلوسازی سفتی ساین یک نمونه کار که دوبل طرح سفید و آبی برای پروژه ای دیگر بوده است را به صورت دو حالت روشن و خاموش در کنار فایل طراحی شده برای مشتری ارسال می کند.

در این صورت مشتری می تواند به صورت عینی در حالت خاموش و روشن کار را ملاحظه کند و پس از تایید طرح، یک پیش فاکتور برای مشتری ارسال می شود تا توسط مشتری تایید شود . پس از اینکه مشتری طرح و بودجه ساخت آن را تایید کرد، ساخت تابلو تبلیغاتی برای صنف مربوطه انجام می پذیرد.

تابلو مغازه اتوگالری
تابلو مغازه اتوگالری

 

مراحل ساخت تابلو

روش ساخت تابلو تبلیغاتی برای هر تابلویی با توجه به نوع تابلو کاملاً متفاوت است اما ساخت تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته تقریباً به یک شکل انجام می پذیرد که عبارت است از:

مرحله اول)
همان طور که اشاره کردیم اولین مرحله کار مربوط به اندازه برداری است که تابلوساز با استفاده از متر به محل نصب تابلو می رود و اندازه طول و عرض تابلو و همچینین ارتفاع آن را ثبت می کند.

یا اینکه مشتری خود اندازه ها را از طریق فرم برای تابلوساز ارسال می کند . پس از طراحی تابلو توسط طراح و تایید نهایی طرح و قیمت، تابلو وارد مرحله ساخت می شود.

مرحله دوم)
حال که طرح آماده شد، طرح نهایی بر روی ورق پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک شفاف مشابه شیشه در رنگهای مختلفی می باشد، لیزر می شود .

اگر هم تابلو از نوع فلزی باشد حروف بر روی فلزاتی مثل روی، مس، آهن، برنج، برنز و استیل برش می خورند . پس از آماده سازی طرح، سیستم برش لیزری به صورت اتوماتیک حروف را بر روی متریالی که مدنظر است، برش می دهد.

مرحله سوم)
 پس از اتمام برش کاری  توسط سیستم برش لیزری، تابلوساز حروف را بر روی یک میز کار که بصورت شبکه ای سوراخ شده است قرار میدهد و یا بر روی میز آهنی با آهن رباهای مخصوص که به شکل استوانه می باشد ثابت می کند.

اگر تمایل دارید در مورد نحوه برش لیزری و هر نوع از دستگاه های آن آشنا شوید می توانید مطلب برش لیزری و کاربردهای دستگاه برش لیزری در تابلوسازی را مطالعه کنید.

مرحله چهارم)
با توجه به نوع تابلویی که در حال ساخت است لبه و رویه حروف به هم مونتاژ می شود.

مرحله پنجم)
نورپردازی تابلو است . در این روش لامپ های اس ام دی به شکل سری یا موازی بر روی ورق پی وی سی به هم متصل می شوند و نور تابلو را تامین می کنند.

در صورتی که تابلو از نوع تابلو لاسوگاسی و یا تابلو پیکسلی باشد نحوه نورپردازی توسط لامپ های دیگر و به شکل دیگر انجام می پذیرد.

مرحله ششم)
حال که مراحل اجرای حروف برجسته به اتمام رسید، کل کار بر روی زیرساز پیاده سازی می شود . زیرساز تابلوهای حروف برجسته معمولاً از نوع پی وی سی است اما در صورت سفارش مشتریان، می تواند با استفاده از متریال هایی نظیر ورق کامپوزیت، چوب ترموود، شیشه و سنگ نیز اجرا شود.

مرحله هفتم)
در این روش تابلو با استفاده از پیچ یا پرچ بر جای خود مستحکم می شود.

تابلو مغازه وکیوم
تابلو مغازه وکیوم

 

نکات طلایی در ساخت تابلو

الف ) انتخاب رنگ در ساخت تابلو تبلیغاتی

این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا رنگ است که جلوه زیبایی به تابلو می دهد و اگر ترکیب رنگها به درستی انتخاب شود جذابیت بیشتری به تابلو می دهد . هرچه تابلو جذابتر باشد بیشتر در ذهن نقش می بندد و باعث جذب بهتر نگاه مشتری می شود.

در هنگام سفارش تابلو، پیشنهاد می کنیم مشاوره لازم را از تابلوساز جهت انتخاب رنگ دریافت کنید تا بتوانید یک تابلو با رنگ های دلنشین که منطبق با نوع کسب و کارتان باشد را طراحی و پیاده سازی کنید . زیرا تابلوساز به روانشناسی رنگ در تبلیغات مسلط است و از ترکیب رنگ های مناسب جهت زیباسازی استفاده می کند.

ب ) نورپردازی در ساخت تابلو تبلیغاتی

نور یکی از عوامل اساسی در ساخت تابلو است که سبب زیبایی هر چه بیشتر تابلو تبلیغاتی می شود . با پیشرفت هایی که در زمینه تابلوسازی فراهم گشته امروزه امکان ساخت تابلوهای حروف برجسته با افکت های نوری زیبا و جذاب فراهم شده است.

نور در ساخت تابلو تبلیغاتی بویژه در ساخت تابلو چلنیوم به قدری حائز اهمیت است که نحوه نورپردازی آن سبب شده است بر حسب نوع نوری که تابلو چلنیوم به چشم متصاعد می کند، تابلو چلنیوم انواع متفاوتی از اسامی ها را به خود بگیرد که عبارتند از:

  • تابلو چلنیوم دوبل
  • تابلو چلنیوم ساده
  • تابلو چلنیوم کریستالی
  • تابلو چلنیوم الماسی
  • تابلو چلنیوم ستاره ای
  • تابلو چلنیوم طلایی
تابلو مغازه چلنیوم با زیرساز کامپوزیت
تابلو مغازه چلنیوم با زیرساز کامپوزیت

 

ساخت تابلو مغازه و چلنیوم، طراحی و پیاده سازی مناسب با سلیقه شما

در تابلو چلنیوم کلیه مراحل خم کردن، قوس و شیار بر روی لبه چلنیوم توسط دستگاه بصورت کامپیوتری انجام می شود . چون این دستگاه توسط کشورهای اروپایی طراحی و پیاده سازی شده است و تمام فونت های آن به زبان لاتین می باشد.

دستگاه ها زبان فارسی را ساپورت نمی کنند، به همین علت اغلب اوقات مشکل تراشی می کنند . اگر این دستگاه موجود نباشد کلیه کارها توسط تکنسین کار به صورت دستی اجرا می شود. پس از اتمام کار نورپردازی، تابلو آماده نصب می گردد.

برای نصب، از یک پلات منطبق با طرحی که در ابتدای کار ترسیم شده است کمک گرفته می شود . سپس ورق روی پلات قرار گرفته می شود و تمام سیم کشی های مربوط به نورپردازی در پشت کار تعبیه می گردد.

پس از آن نوردهی لامپها چک می شود و زمانی که از نوردهی آن اطمینان حاصل شد، حروف بر روی ورق جای می گیرد و کار ساخت و نصب تابلو به اتمام می رسد.

پس از آماده سازی حروف چلنیوم نوبت به زیرسازی این حروف می رسد . برای زیرسازی از ورقهای کامپوزیت و یا PVC بهره گرفته می شود . این ورقها بسیار مقاوم بوده و در برابر آب، اشعه خورشید و سرما و گرما تغییر حالت نمی دهند.

پس از اینکه حروف ساخته شده بر روی ورق قرار گرفت، نوبت به روشنایی داخل آن می رسد که به دو صورت LED و SMD انجام می شود.

لامپ های LED در ابتدای عرضه به صورت شاخه ای وارد بازار شدند . اما به دلیل مشکلاتی از قبیل ایجاد نقاط نورانی در پلکسی و نفوذ آب، جای خود را به LED های بلوکی دادند . این LED ها مشکل LED های شاخه ای را نداشتند اما باز هم نتوانستند رضایت مشتری را به طور کامل جلب نمایند.

کشور چین دوباره ابتکار جدیدی به خرج داد و LED جدیدی به نام SMD را تولید و عرضه نمود . این نوع LED ها فوق العاده کارآمد هستند و نور بالایی دارند و در برابر آب مقاوم هستند و از لحاظ کیفیت عالی بوده و عمر طولانی و مفیدی دارند.

تابلو مغازه چلنیوم با طلق دوبل
تابلو مغازه چلنیوم با طلق دوبل

 

پ ) ساخت تابلو حجیم
حجم و بعد، سبب جلوه جذابتر تابلو می شود و همین عامل سبب شده است که تابلوهای قدیمی ساده و بدون نور که قبلاً بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند امروزه جای خود را به تابلوهای حروف برجسته ای که دارای بعد و حجم هستند، بدهند.

گروه تابلوسازی نمارنگ مقاله ای در زمینه حروف برجسته ارائه نموده است که در صورت تمایل می توانید مطلب انواع حروف برجسته در تابلوهای تبلیغاتی را مطالعه کنید.

تابلو وکیوم یکی از برجسته ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته است که برجستگی بیشتری نسبت به دیگر حروف دارد و قابلیت اجرای سه بعدی و طرح های فانتزی بر روی آن فراهم است.

ت) فونت و سایز محتوای تبلیغاتی در ساخت تابلو

فقط یک یا نهایتاً سه کلمه که معرف نام برند تجاری شماست در ساخت تابلو تبلیغاتی مورد استفاده واقع می شود که اندازه و فونت حروف باید به گونه ای باشد که خوانا باشد و مشتری به راحتی بتواند آن را بخواند.

ث ) تطبیق نام برند تجاری با نوع کسب و کار

نامی که در ساخت تابلو بکار می برید باید به گونه ای باشد که وقتی ببیننده آن را می بیند، پی به نوع کسب و کار یا تجارت شما ببرد و بداند که شما در داخل مغازه، فروشگاه و یا شرکت خود چه محصولاتی را می فروشید.

تابلو مغازه چلنیوم ساده
تابلو مغازه چلنیوم ساده

 

ج ) زوایه دید مناسب

تابلویی که به عنوان تابلو مغازه، تابلو فروشگاهی و یا تابلو شرکتی سفارش می دهید می بایست در مکانی نصب شود که از هر زاویه، هر بیننده بتواند به راحتی محتوای تبلیغاتی مندرج بر روی آن را ببیند و بخواند.

چ) استفاده از دستگاه های حرفه ای حروف ساز

کار ساخت تابلو به دو روش دستی و یا با استفاده از دستگاه هایی نظیر دستگاه سی ان سی، دستگاه برش لیزری، دستگاه آبکاری و دیگر دستگاه های صنعتی انجام می شود.

استفاده از دستگاه در روند تولید تابلوهای تبلیغاتی می تواند مراحل کار را سریعتر نموده و علاوه بر آن، کار نسبت به دست تمیزتر و بدون لبه های موج دار، اجرا و پیاده سازی می شود.

تابلو چلنیوم طلق دوبل پترن
تابلو چلنیوم طلق دوبل پترن

 

عوامل موثر در قیمت ساخت تابلو

قیمت ساخت تابلو تبلیغاتی متفاوت است و بستگی به عوامل متعددی همچون موارد زیر دارد:

متر محیط

متر محیط برابر است با فضایی که حروف برجسته بر روی تابلو اشغال می کنند . هر چه حروف با فونت بزرگتر به اجرا گذاشته شوند با قیمت بالاتری ساخت آن تمام می شود.

ارتفاع تابلو

ارتفاع بالای تابلو نیاز به نصب داربست دارد که موجب افزایش قیمت آن می شود.

زیرساز

زیرسازی تابلو با استفاده از متریال هایی مثل ورق پی وی سی، کامپوزیت، چوب ترموود، شیشه، سنگ و دیگر متریالهایی که مدنظر مشتریان است، انجام می پذیرد که هر کدام قیمت خودشان را دارند.

قاب دار بودن یا بدون قاب بودن تابلو

بعضی ها تمایل دارند دور تا دور تابلوی تبلیغاتی آنها توسط یک قاب که معمولاً از نوع ورق کامپوزیت است، پوشانده شود و بعضی ها هم ترجیح می دهند تابلو بدون قاب باشد . اعمال قاب برای تابلو قیمت آن را افزایش می دهد.

نوع لامپ ها و نحوه نورپردازی

تابلوهای حروف برجسته از نوع چلنیوم همگی با استفاده از لامپ های اس ام دی نورپردازی می شوند، اس ام دی ها توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار با قیمت های متفاوت عرضه می شوند.

تابلویی مثل تابلو لاسوگاسی با استفاده از لامپ های 12 یا 24 ولتی نورپردازی می شوند . نورپردازی تابلو پیکسلی بر اساس پیکسل و تابلو ال ای دی بر اساس ماژول است . هر کدام از این نورپردازی ها بر اساس تکنیک بکار رفته و برند تولید کننده ابزارهای نوری، قیمت های متفاوتی دارند.

استفاده از حالت پانچی و رینگی در ساخت تابلو

پانچ نوعی سوراخ کاری است که با استفاده از دستگاه مخصوص پانچ بر روی لبه ها و یا رویه ی حروف اجرا و پیاده سازی می شود . رینگ نیز نوعی برش کاری است بر اساس اشکال هندسی منتظم و غیر منتظم بر روی لبه های حروف برجسته اعمال می شود.

حالت رینگی و پانچی می توانند سبب انتشار نور از بخش های پانچ شده و برش خورده شوند و جلوه جذاب تری را در هنگام روشن شدن لامپ ها برای تابلو فراهم کنند.

ساخت تابلو ترکیبی

ساخت تابلو ترکیبی به گونه ای است که بخش های مختلف از هر تابلو با یک مدل ساخته شده است . مثلاً می توان بخش هایی مثل لوگو، شماره تماس، آدرس ایمیل، اکانت شبکه های اجتماعی و یا آدرس سایت تجاری را به جای حروف برجسته به صورت لایت باکس بر روی تابلو اعمال کرد.

برای مثال می توان حروف برجسته چلنیوم را بر روی زیرساز کامپوزیت و یا چوب ترموود پیاده سازی کرد نه پی وی سی . می توان حروف نئون پلاستیک را با لبه های استیل به نمایش گذاشت و بسیاری از ایده های جذاب دیگر برای ساخت تابلو تبلیغاتی تلفیقی.

استفاده از آر جی بی فول کالر به صورت آبشاری

به طور کل برای ساخت تابلو و فراهم کردن افکت های نوری رنگی، از آر جی بی استفاده می شود . آر جی بی ها به صورت تک رنگ، سه رنگ، هفت رنگ و فول کالر قابل اجرا هستند.

آر جی بی فول کالر می تواند سبب تولید رنگ هایی زیبا در تابلوی تبلیغاتی شما به دو صورت آبشاری شود و زیبایی بیشتری برای تابلوی تبلیغاتی به ارمغان بیاورد.

سفارش ساخت تابلو با استفاده از متریال های باکیفیت

شاید استفاده از متریال های باکیفیت و درجه یک هنگام سفارش تابلو تبلیغاتی هزینه زیادی بطلبد اما این کار باعث می شود شما سالها از آن تابلو استفاده کنید بدون اینکه بخواهید هزینه تعمیرات بدهید . علاوه بر این متریال های با کیفیت میزان درخشندگی تابلو را نسبت به متریال های فرعی دو برابر جلوه می دهند.

نمونه کارهای طراحی و پیاده سازی شده توسط گروه تابلوسازی سفتی ساین

تابلو مغازه استیل جواهری
تابلو مغازه استیل جواهری

 

تابلو مغازه استیل بی نور
تابلو مغازه استیل بی نور

 

 

تابلو مغازه استیل دو لبه رینگ
تابلو مغازه استیل دو لبه رینگ

 

تابلو مغازه فلز
تابلو مغازه فلز

 

تابلو مغازه لاسوگاسی
تابلو مغازه لاسوگاسی

 

تابلو مغازه نئون پلاستیک
تابلو مغازه نئون پلاستیک

 

ابزارهای مورد نیاز در ساخت تابلو

قیچی آهن بر
از این قیچی برای برش حروف استفاده می شود.

متر نواری
از متر برای اندازه زدن حروف و لبه ها بهره گرفته می شود.

تیغ فویل بر
این ابزار باعث خم شدن لبه های صاف و ایجاد شیار در قسمت های زاویه دار می شود .

استوانه
با استفاده از استوانه می توان به قسمت های قوس دار حروف حالت داد .

سوهان
برای تمیزی لبه های کار استفاده می شود .