راهنمای مطالعه

  1. روانشناسی رنگ در تبلیغات
    1. رنگ ها در تبلیغات چگونه انسان ها را وادار به خرید می نمایند؟
  2. چرا روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات حائز اهمیت است؟
  3. نقش رنگ در برندسازی
    1. 1)هر رنگ در تبلیغات پیامی را به مخاطب القاء می کند
    2. 2)رنگ ها هویتی برای برند تبلیغاتی هستند
    3. 3)رنگ سبب تمایز تبلیغات می شود
  4. رنگ ها در تبلیغات فرهنگ های مختلف
  5. روانشناسی رنگ ها در برندسازی
  6. نقش رنگ در تابلوسازی
  7. روانشناسی رنگ در تابلوسازی
    1. بهترین رنگ در تابلو تبلیغاتی
  8. رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی
    1. رنگ قرمز در تبلیغات و بازاریابی
    2. رنگ نارنجی در تبلیغات و بازاریابی
    3. رنگ سبز در تبلیغات و بازاریابی
    4. رنگ آبی در تبلیغات و بازاریابی
    5. رنگ ارغوانی در تبلیغات و بازاریابی
    6. رنگ زرد در تبلیغات و بازاریابی
    7. رنگ صورتی در تبلیغات و بازاریابی
    8. رنگ طوسی در تبلیغات و بازاریابی
    9. رنگ سیاه در تبلیغات و بازاریابی
    10. رنگ سفید در تبلیغات و بازاریابی
    11. رنگ قهوه ای در تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی از ابزارهایی هستند که کسب و کارها از آنها برای شناخت بیشتر برندشان استفاده می کنند تا افراد بیشتری با کسب و کار آنها آشنا شوند و برای خرید کالا یا دریافت خدمات به آنها مراجعه کنند .

در واقع تبلیغات و بازاریابی سبب دسترسی به سود و درآمد بیشتر می شود به شرط اینکه تبلیغات در زمان و مکان مناسب و به شکل بهینه مورد استفاده قرار بگیرد.

حروف وکیوم با تم آبی
حروف وکیوم با تم آبی

 

روانشناسی رنگ در تبلیغات

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات بسیار حائز اهمیت است چرا که رنگ با روان انسانها رابطه مستقیمی دارد و افراد با هر سلیقه ای، زمانی که بخواهند چیزی را برای خرید انتخاب کنند، رنگ آن کالا بسیار اهمیت دارد.

اهمیت رنگ در خرید یک کالا تا این اندازه است که فردی برای تهیه کالایی با رنگ مشخص ممکن است به چندین مغازه یا فروشگاه مراجعه کند تا کالای مدنظر را با همان رنگ دلخواه خود خریداری نماید.

برای مثال زمانی که ما می خواهیم یک لباس بخریم لباسهای زیادی را پرو می کنیم اما آن لباسی انتخاب می شود که علاوه بر داشتن تن خور زیبا، رنگ دلنشینی داشته باشد.

گاهی ممکن است در خرید لباس بین دو رنگ متفاوت مردد باشیم بنابراین با پرو مجدد تصمیم میگیرم که کدام رنگ بیشتر به چهره ما می آید و همان را می خریم.

روانشناسی رنگ چنین بیان می کند که رنگ ها می توانند احساسات افراد را در خرید یا نخریدن یک کالا برانگیزد و تحریک نماید . رنگ با اداراک ما انسان ها بازی می کند و ما در توصیف حتی رویاهای خود از یک چیزی که قصد خرید آن را داریم رنگ آن را نیز بیان می کنیم.

توجه به روانشناسی رنگ در تبلیغات و جزئیات آن یکی از رازهای موفقیت برندهای معتبر است . زمانی که شما محصولی تولید می کنید می بایست از رنگی استفاده نمایید که اولاً آن محصول با آن رنگ جلوه جذابی به نمایش بگذارد و دوماً مطابق با نیاز و سلیقه درصد بالایی از مشتریان باشد.

حروف لبه سوئدی با تم قرمز و لبه های آلومینومی
حروف لبه سوئدی با تم قرمز و لبه های آلومینومی

 

حال یک سوال پیش می آید اینکه

رنگ ها در تبلیغات چگونه انسان ها را وادار به خرید می نمایند؟

به عقیده روانشناسان 85 درصد از افراد زمانی که می خواهند کالایی را خریداری نمایند به رنگ آن اهمیت می دهند و نود درصد از افرادی که در آن واحد با مشاهده کالایی به صورت ناگهانی تصمیم به خرید می گیرند بر اساس رنگی که بر روی آن کالا وجود دارد خرید خود را انجام می دهند.

رنگ ها و ترکیب قرارگیری آنها در کنار یکدیگر و بکارگیری رنگ های گرم و سرد یا متزاد به شیوه ای جذاب می تواند تاثیر شگرفی در تحریک حس خرید در مشتری داشته باشد و آنها را وادار به خرید چیزی که اصلاً به دنبال آن نبوده اند، نماید.

اهمیت رنگ در بازاریابی و تبلیغات به قدری است که اگر رنگ محصولی بی کیفیت باشد و فردی از آن محصول استفاده کرده باشد برای بارهای بعدی نسبت به رنگ بسته بندی شده آن جنس حساسیت به خرج می آید و محصولاتی با آن رنگ را خریداری نمی کند.

با یک مثال اهمیت رنگ را توضیح می دهیم مثلاً یک شلوار از یک برند را که قبلاً با رنگ آبی خریده بودیم و بسیار هم راضی بودیم حالا با رنگ مشکی می خریم اما به محض چند بار استفاده رنگ مشکی به قرمزی می زند و خاصیت و جذابیت خود را از دست می دهد بنابراین ما دیگر آن محصول را با رنگ مشکی نمی خریم.

تابلوسازی با رنگ قهوه ای و حروف آینه ای
تابلوسازی با رنگ قهوه ای و حروف آینه ای

 

چرا روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات حائز اهمیت است؟

استفاده از رنگ مناسب در تولید و بسته بندی محصولات می تواند نقش موثری در تحریک افراد نسبت به خرید چیزی باشد . مثلاً از یک بلوز که در پشت ویترین با رنگ تیره قرار داده شده است خوشمان آمده و برای خرید و پرو وارد مغازه می شویم حال ما فردی هستیم که رنگ های تیره می پوشیم و اصلاً رنگ روشن خوشمان نمی آید یا به عکس.  فروشنده می گوید که تم های رنگی آن روشن است و تم تیره آن بلوز تمام شده، کلاً از خرید منصرف می شویم با اینکه طرح و مدل را پسندیدیم.

روانشناسی رنگ در تبلیغات و بازاریابی سبب می شود که شما با توجه به شناختی که از مخاطبانتان دارید محصولات و خدمات خود را مطابق با رنگ های مورد نیاز مشتریانتان عرضه و روانه بازار نمایید . در این صورت خرید و استقبال از آن محصولات بیشتر خواهد بود و درصد بیشتری از آن ها بهره خواهند برد.

تابلو چلنیوم با رنگ های ترکیبی
تابلو چلنیوم با رنگ های ترکیبی

 

نقش رنگ در برندسازی

رنگی که بر روی لوگوی شرکت و یا بسته بندی محصولات استفاده می شود در میزان جذب مشتریان بسیار حائز اهمیت است زیرا :

1)هر رنگ در تبلیغات پیامی را به مخاطب القاء می کند

برای معرفی محصولات و تولید آنها می بایست از رنگی استفاده کنید که دقیقاً تمثیلی از محصولات شما را در ذهن مخاطب تجسم نماید.

2)رنگ ها هویتی برای برند تبلیغاتی هستند

رنگ هایی که ما در زندگی برای خرید کالاها و لوازم شخصی خود انتخاب می کنیم در واقع هویت ما را شکل می دهند و در واقع نحوه پوشش و رنگ هایی که ما مثلاٌ در خرید لباسهایمان انتخاب می کنیم و آنها را به تن می کنیم شخصیت ما را به دیگران معرفی می کنند.

برای مثال افرادی که پوشش آنها را رنگ های روشن در بردارد افرادی شاد، پرانرژی و امیدوار هستند . برند تبلیغاتی، لوگوی تبلیغاتی و بسته بندی محصولات و رنگ بندی آنها نیز معرف محصولات ما در دیدگاه مخاطبان است.

3)رنگ سبب تمایز تبلیغات می شود

اگر بتوانید از ترکیب رنگ های مناسب و منحصر به فرد نسبت به رقبایتان در تولید محصولات خود استفاده کنید قطعاً جذابیت بیشتری برای جذب مشتریان به نمایش خواهید گذاشت.

تابلو چلنیوم ساده با تم رنگی قرمز
تابلو چلنیوم ساده با تم رنگی قرمز

 

رنگ ها در تبلیغات فرهنگ های مختلف

رنگ تمثیلی از شادی، ناراحتی، موفقیت، آرامش، خشم و دیگر احساسات است . برای مثال در کشور ما رنگ مشکی رنگ غم است البته بعضی ها این قضیه را نقض می کنند.

در کشورهای اروپایی و آمریکایی رنگ زرد به معنای روشنایی و شادی است اما کشورهای آسیایی رنگ زرد را بیشتر برای افراد بلند پایه مناسب می دانند و لباس های سلطنتی آنها با رنگ های زرد طراحی می شود.

اروپاییان رنگ بنفش را برای طراحی لباسان امپراطوری در نظر می گیرند . در کشور هند رنگ زرد نمادی از تجارت است و آفریقا رنگ زرد را برای مقامات مورد استفاده قرار می دهد.

تبلیغات و بازاریایی از کلی ترین و عمده ترین روش هایی هستند که شرکت ها و برندهای متعدد چه معروف باشند و چه ناشناخته، همه مجبور هستند برای معروفیت برند تجاری خود و شناخته شدن توسط عموم مردم از آنها استفاده نمایند . شرکت های خرد و کوچک برای کسب اعتبار بیشتر اما شرکت های کلان و بزرگ برای جا نماندن از قافله رقبا.

تابلو چلنیوم طلق دوبل با تم زرد و مشکی
تابلو چلنیوم طلق دوبل با تم زرد و مشکی

 

روانشناسی رنگ ها در برندسازی

طراحی لوگو و نام برند تجاری بسیار اهمیت دارد و برندهای معروف امروزی، معروفیت برند خود را مدیون تبلیغات و بازاریابی هستند که این روش های تبلیغاتی با بهره مندی از رنگ های مناسب انجام شده و توانسته ذهن مخاطبان را معطوف به تبلیغات خاص و انحصاری نماید.

تبلیغاتی خاص و انحصاری خواهد بود که کیفیت، ماندگاری و دوام را به نمایش بگذارد و رنگ یکی از اساسی ترین نیازها برای ساخت تبلیغاتی ماندگار در برندسازی است.

روش های تبلیغاتی بسیار زیادند و تنوع آنها سبب شده است که شرکت ها و برندهای تجاری در استفاده از آنها دچار شک و تردید شوند اما اصلاً جای شکی نیست، زیرا تبلیغ در جایی که مخاطب حضور نداشته باشد هزینه سربار است.

رنگ و برند سازی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند چرا که انسانها با رنگ ها تصمیم به خرید چیزی می گیرند و برندی خواهد توانست در بین مخاطبانش طنین انداز شود که طبق نیاز مخاطبان و با تحریک تمام سلایق به خرید و بازدید، محصولات خود را ارائه نماید.

در واقع زمانی که محصولی تولید می شود می بایست رنگ های آنها بصورت فول باشد تا هر مشتری با هر سلیقه و رنگی بتواند آن محصول را تهیه نماید.

گاهی کمبود رنگ کالایی خصوصاً اقلامی همچون پوشاک، گوشی، اتومبیل ممکن است مانع خرید و سوق دادن افراد به سوی رقبا باشد .

بنابراین در یک کسب و کاری که با مشتری طرف حساب است علاوه بر جور بودن اجناس، جور بودن رنگ ها نیز بسیار اهمیت دارد تا مشتریان به سوی رقبا رهسپار نشوند.

امروزه ترفند ها و روش ها برای معرفی برند تجاری به عموم مخاطبان بسیار زیاد است که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • بیلبورد
  • تلویزیون شهری
  • سمپلینگ
  • تابلوسازی
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات چریکی
  • تبلیغات دیجیتالی
  • تبلیغات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات چاپی

یکی از برترین نوع روش های تبلیغات، تابلوسازی است چون ماندگار و دائمی است و ابزار مناسبی جهت معرفی برند تجاری در نقطه فروش است که معروفیت برند تجاری را برای عموم به همراه دارد.

تابلوسازی با تکرار زیاد به راحتی در حافظه کوتاه مدت و بعد هم در حافظه بلند مدت انسانها نقش می بندد و در مواقعی که افراد نیاز به کالا یا خدمات پیدا کردند نام برند تجاری برای مشتریان تداعی می شود.

تابلوسازی خود به شیوه های متفاوت اجرا و پیاده سازی می شود که عبارتند از :

  • تابلو چلنیوم
  • تابلو پولکی
  • تابلو وکیوم
  • تابلو استیل
  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو ترموود
  • تابلو فلزی
  • تابلو پلکسی
  • تابلو لایت باکس
  • تابلو بنری
  • تابلو یونولیتی
  • تابلو پانچی
  • تابلو رینگی
  • تابلو پیکسلی

تابلوسازی یکی از روش های بازاریابی و تبلیغات است که رنگ نقش پررنگی را در جذب کردن نگاه بینندگان ایفا می کند و رنگ استفاده شده در این تابلوهای تبلیغاتی و انواع دیگر تبلیغات در دیده شدن تبلیغ شما تاثیر به سزایی دارد.

در واقع رنگ ها می توانند بر روی تفکر مشتری در مورد کسب و کار شما تاثیر بگذارند . روانشناسان معتقدند برخی رنگ ها تاثیر بیشتری در ایجاد واکنش های مثبت مشتری دارد.

حروف چلنیوم دوبل پانچ طلایی
حروف چلنیوم دوبل پانچ طلایی

 

نقش رنگ در تابلوسازی

تابلو تبلیغاتی معرف نام برند تجاری در نقطه فروش است و زمانی که افراد به دنبال خرید کالای خاصی هستند با استفاده از تابلو مغازه و یا تابلو فروشگاهی، مغازه یا فروشگاه مدنظر خود را پیدا می کنند.

در سطح شهر تعداد مغازه هایی که اجناس مشابهی را به فروش می رسانند زیاد است و هر کدام در تلاشند که دکوراسیون بیرونی، دکوراسیون داخلی، چیدمان و تابلو تبلیغاتی بهتری نسبت به رقبای خود طراحی و پیاده سازی نمایند تا بهتر و زودتر نظر مخاطبان را جذب کنند.

یکی از عواملی که سبب زیباسازی فضای کسب و کار خصوصاً تابلوهای تبلیغاتی می شود استفاده از ترکیب رنگ های مناسب است . پس زمانی که می خواهید تابلو تبلیغاتی سفارش دهید لازم است که نسبت به روانشناسی رنگ در تابلوسازی، آگاهی کافی داشته باشید و رنگ های گرم و سرد و خاصیت و کارایی های هر یک را بشناسید تا بتوانید از آنها به شکلی جذابتر بهره ببرید تا بهتر نگاه مشتریان را معطوف نمایید.

اما اگر در مورد رنگ ها اطلاعات کافی ندارید بهتر است انتخاب رنگ های مندرج در تابلو را به دست تابلوساز بسپارید تا تابلوی طراحی شده، جذابیت های بیشتری به نمایش بگذارد.

با یک مثال تاثیر رنگ در تابلو را توضیح می دهیم . مثلاً شما به دنبال سفارش تابلو چلنیوم هستید اما با رنگ آبی یا سبز. این در صورتی است که تابلوساز به شما رنگ دیگری پیشنهاد می دهد چون می داند طراحی تابلو چلنیوم برای کسب و کار شما با رنگ آبی و یا سبز به تنهایی کار جذابی از آب در نمی آید.

از شما می خواهد که حداقل به تنهایی از این رنگ ها استفاده نکید و از رنگ های ترکیبی در کنار رنگ آبی و سبز بهره ببرید تا تابلو نمای جذابتری به نمایش بگذارد. چون تابلو چلنیوم جزء تابلوهای براق و درخشان است که رنگ نور و رنگ پلکسی در زیباتر شدن آن بسیار تاثیرگذار است.

تابلو چلنیوم دوبل پانچی با تم قرمز
تابلو چلنیوم دوبل پانچی با تم قرمز

 

روانشناسی رنگ در تابلوسازی

روانشناسی رنگ در تابلو بدین معناست که در ساخت تابلو از رنگ هایی استفاده شود که با توجه به حیطه شغلی شما بتواند تمثیلی از نوع کار و اجناس فروشی را به نمایش بگذارد.

برای مثال اگر شما در زمینه فروش لباس زنانه فعالیت دارید استفاده از رنگ صورتی می تواند نتیجه بهتری در مجذوب کردن نگاه مشتریان داشته باشد . امروزه اکثریت تابلوهایی که از سوی مشتریان سفارش داده می شوند با استفاده از حروف برجسته طراحی و پیاده سازی می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حروف برجسته مقاله انواع حروف برجسته در تابلوهای تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

در ساخت تابلو تبلیغاتی رنگ نقش مهمی دارد و علاوه بر رنگ، کیفیت اجناس نیز تاثیرگذار است زیرا اجناس با کیفیت تر، رنگ را درخشان تر و با وضوح بالاتر به نمایش می گذارند.

در یک تابلو تبلیغاتی رنگ زمینه تابلو، رنگ حروف برجسته، رنگ آرم یا لوگوی تبلیغاتی، استفاده از انیمیشن و تصاویر گرافیکی، رنگ قاب تابلو و نحوه چیدمان و ترکیب آنها در زیبا جلوه نمودن تابلو موثر هستند . بنابراین هر چه از ترکیب رنگ های مناسب، شاد و زیبا استفاده شود جذابیت تابلو چند برابر خواهد شد.

تابلو استیل دوغی با نور مخفی آبی
تابلو استیل دوغی با نور مخفی آبی

 

بهترین رنگ در تابلو تبلیغاتی

برترین رنگ در تابلو تبلیغاتی، ترکیبی از رنگ های روشن و تیره و گرم و سرد است که بتواند احساسات هر بیننده ای را تحریک کند و آنها را ترغیب به دیدن نمونه محصولات و یا ترغیب به خرید نماید.

در انتخاب رنگ تبلیغاتی به این نکته توجه داشته باشید که می خواهید رنگ مد نظر شما کیفیت، قدرت، زنانه و یا مردانه بودن محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در ادامه به تشریح مختصری از رنگ ها و تمثیل آنها خواهیم پرداخت.

همچنان همراه ما باشید.

رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی

هر رنگ با توجه به خاصیتی که دارد می تواند حسی را در فردی برانگیزد . طبق تحقیقات به عمل آمده درصد بالایی از افراد نسبت به رنگ های مشترک حس مشترکی دارند و درصد کمی حس متضادی نسبت به همان رنگ دارند. به طور کلی بررسی های انجام شده در مورد رنگ ها و احساسات چنین می گوید.

حروف کریستالی قرمز رنگ
حروف کریستالی قرمز رنگ

 

رنگ قرمز در تبلیغات و بازاریابی

می توانید از رنگ قرمز برای تبلیغ خودرو، بازی ها، نوشیدنی های انرژی زا و ورزش استفاده کنید . رنگ قرمز انرژی را منتقل کرده و باعث بالا رفتن فشارخون شده و امکان بیشتر دیده شدن تبلیغ را افزایش می دهد.

رنگ قرمز افراد را به تصمیم گیری های سریع ترغیب می کند از این رو شرکت ها و موسسات برای این منظور از رنگ قرمز در تابلوهای تبلیغاتی خود استفاده می نمایند.

رنگ قرمز کم رنگ احساس عشق، اشتیاق و حساسیت را در افراد تحریک می کند . رنگ قرمز تیره منتقل کننده مفهوم قدرت، تصمیم جدی، خشم، رهبری، دلاوری، اشتیاق، سوء نیت و غضب است.

علاوه بر اینها، رنگ قرمز تمثیلی از نمادهای زیر است و می تواند حس شور و شوق، خشم، انرژی و اعتماد به نفس را القاء نماید.

  • عشق
  • گرمی
  • آتش
  • خطر
  • جنگ
تابلوسازی با رنگ قرمز
تابلوسازی با رنگ قرمز

 

رنگ نارنجی در تبلیغات و بازاریابی

رنگ نارنجی در انتقال احساس شادی، خلاقیت، تصمیم، جذابیت، موفقیت، تشویق و انگیزش موثر است . این رنگ همانند رنگ قرمز تحریک گر نیست اما باعث افزایش فعالیت های ذهنی می شود.

از آن جا که رنگ نارنجی باعث افزایش اشتها می شود می توان در بسته بندی تابلوهای تبلیغاتی مواد غذایی از آن استفاده کرد . در تبلیغات اسباب بازی فروشی نیز رنگ نارنجی بسیار کارآمد می باشد . معانی که از رنگ نارنجی تداعی می شود عبارتند از :

  • جوانی
  • توان مالی
  • سرزندگی
  • صمیمیت
  • شوخ طبی
  • تغییرات فصلی
ساخت حروف برجسته با تم نارنجی
ساخت حروف برجسته با تم نارنجی

 

رنگ سبز در تبلیغات و بازاریابی

رنگ سبز رنگ طبیعت بوده و نماد رشد، توازن و هماهنگی، تازگی، حاصلخیزی، ایمنی، قدرت معالجه، ثبات، پایداری و امید می باشد .  در تبلیغات محصولات بهداشتی و دارویی می توانید از این رنگ استفاده نمایید . این رنگ برای چشم انسان ایجاد آسایش و راحتی می کند.

تابلوسازی با تم رنگ سبز
تابلوسازی با تم رنگ سبز

 

رنگ آبی در تبلیغات و بازاریابی

رنگ آبی در بسته بندی و نشان تجاری شرکت های تولید کننده محصولات پاک کننده و فیلترهای تصفیه آب، مایعات تمیز کننده، نوشیدنی ها، خطوط هوایی و هواپیماها، تهویه های هوا، سفرهای دریایی و آب معدنی بسیار مناسب است.

تابلوسازی با رنگ آبی
تابلوسازی با رنگ آبی

 

رنگ ارغوانی در تبلیغات و بازاریابی

این رنگ انرژی رنگ قرمز و ثبات رنگ آبی را داراست . این رنگ نماد سلطنتی بودن، قدرت، اصالت، لوکس بودن، جاه طلبی، زیاده روی، خرد، مقام، استقلال و خلاقیت می باشد.

بچه ها و بانوان رنگ ارغوانی را به رنگهای دیگر ترجیح می دهند از این رو استفاده از رنگ ارغوانی در تبلیغات محصولات مربوط به کودکان و زنان مناسب است . رنگ ارغوانی تیره معنای افسردگی و ناکامی و رنگ ارغوانی روشن احساس رومانتیک و دلتنگی را می دهد.

رنگ زرد در تبلیغات و بازاریابی

رنگ زرد یکی از انرژی بخش ترین رنگ های گرم و به عنوان رنگ امید شناخته می شود . رنگ زرد روشن در طراحی می تواند احساس شادابی و خوشی، بازیگوشی، انرژی زیاد و گرمی را القا کند.

رنگ طلایی در تابلوسازی برای ساخت تابلو چلنیوم بسیار پرکاربرد است و تابلو چلنیوم یکی از پراستفاده ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی است بدلیل درخشندگی و براقیت خارق العاده ای که دارد.

رنگ زرد در تابلوسازی
رنگ زرد در تابلوسازی

 

رنگ صورتی در تبلیغات و بازاریابی

صورتی نشان از کنایه است و رنگی است که مختص به دخترهاست و دختران بیشتر در خرید اجناس خود ترجیح می دهند رنگ صورتی را استفاده کنند و علاوه بر این رنگ صورتی نمادی از سرگرمی، شادی، شیرینی، ظرافت، عشق و آرامش است و احساس دوستی و تحمل را منتقل می کند.

رنگ طوسی در تبلیغات و بازاریابی

اگر از رنگ طوسی به درستی در طراحی تابلوسازی استفاده شود می تواند یک کار حرفه ای را به نمایش بگذارد و این رنگ تمثیلی از رسمی بودن است.

رنگ طوسی در تابلوسازی
رنگ طوسی در تابلوسازی

 

رنگ سیاه در تبلیغات و بازاریابی

رنگ سیاه در عموم کشورها و در کشور ما نمادی از ناراحتی و عزا است اما در جایگاه خود می تواند نمادین زیر را تداعی نماید :

  • لوکس بودن
  • قدرت
  • ظرافت
  • تاریکی
  • سحر آمیز بودن
  • دلگیر بودن
  • ترس و وحشت

در تابلوسازی از پلکسی گلس با رنگ مشکی که نوعی ورق شفاف مشابه شیشه است و کاربردهای زیادی دارد، استفاده زیادی می شود . پلکسی سیاه رنگ و رول چلنیوم سیاه رنگ به صورت ترکیبی برای ساخت حروف برجسته استفاده می شوند.

رنگ مشکی در تابلوسازی
رنگ مشکی در تابلوسازی

 

رنگ سفید در تبلیغات و بازاریابی

رنگ سفید نمادی از پاکیزگی و ظرافت است و برای تابلوهای تبلیغاتی مغازه های  لوازم شوینده، آرایشی، بهداشی و دارویی، درمانی، رستوران ها و غذاخوری ها، گزینه مناسبی است و زمانی که انسانها با رنگ سفید مواجه می شوند ممکن است برداشت های متفاوتی از آن را داشته باشند.

  • پاکیزگی
  • خلوص
  • سادگی
  • جوانی
  • سردی
  • صلح

پلکسی گلس سفید نیز یکی از پرکابردترین نوع ورق ها برای ساخت حروف برجسته است به خصوص حروف برجسته تابلو وکیوم.

رنگ سفید در تابلوسازی
رنگ سفید در تابلوسازی

 

رنگ قهوه ای در تبلیغات و بازاریابی

قهوه ای معمولاً به عنوان زیرساز کار در تابلوسازی مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ قهوه ای می تواند حس اعتماد سازی در افراد را برانگیزد . در دکوراسیون داخلی و وسایل چوبی از رنگ قهوه ای زیاد استفاده می شود.