پوشاک و البسه از موارد مصرفی و مورد نیاز همه انسانهاست و به دلیل خرید زیادی که دارد، درآمد خوبی را نصیب تولیدکنندگان لباس و فروشندگان آن می نماید. لباس یکی از موارد بسیار مهم در زندگی همه ی افراد است و هر فردی در طول سال چندین دفعه لباس های مختلف مثل لباس های مجلسی، لباس های خانگی، لباس زیر، لباس ورزشی، لباس تابستانی و لباس زمستانی می خرد. گردش مالی بین خریدار، تولیدکنندگان و فروشندگان زیاد است، در عین حال نیز رقابت بالایی نیز دارند.
در کل دنیا، پوشش بسیار اهمیت دارد و بسیاری از افراد در زمینه مد لباس فعالیت دارند و به صورت تخصصی در کلیه دوره ها و مسابقات دنیای مد و فشن شرکت می کنند. لباس و نحوه پوشیدن آن به قدری اهمیت دارد که در هر منطقه، شهر یا کشوری نوع پوشش متفاوت است و بسیاری از مناطق، پوششی به نام پوشش محلی دارند.
تولیدکنندگان خرده و عمده با توجه به حیطه کاری خودشان انواع و اقسام لباس ها را تولید و به بازار عرضه می کنند. تولیدکنندگان لباس بازاری و عمده ای، خیاطان مختص به خودشان را دارند و طراحی لباس را نیز طراحانشان اجرا و پیاده سازی می کنند و پس از دوخت لباس، مدهایی را در فصل ها و روزهای به خصوص، با نام برند خودشان وارد بازار می کنند که بیشترین پوشش لباس را به خود اختصاص می دهد.
بعد از عمده فروشان، تولید کنندگان خرد و کوچک هستند که برای برخی از تولیدکنندگان عمده ای و بازاری فعالیت می کنند و لباسهایی را برای آنها در قبال دست مزد می دوزند.
در کنار تولیدکنندگان پوشاک و البسه، خیاطی های کوچک نیز فعالیت دارند که به صورت گروهی و یا تکی به دوخت لباس های سفارشی، لباس مدارس، لباس مجلسی و دیگر موارد، اقدام می کنند که محل کار آنها کارگاه های کوچک و یا مغازه های خیاطی است.
راه اندازی کارگاه خیاطی
اگر به دنبال راه اندازی یک کارگاه خیاطی هستید که علاوه بر کسب درآمد برای خودتان بتوانید با کارآفرینی تعدادی از افراد را نیز مشغول به کار نمایید، لازم است پیش نیازهای زیر را برای راه اندازی کارگاه خیاطی عملی کنید و در الویت قرار دهید.
گام اول ) طرح کلی
اهداف خود را مشخص کنید و بر اساس هدف هایتان برنامه ریزی واقع بینانه ای را پیاده سازی کنید که خارج از توانایی و میزان بودجه ی شما نباشد.
گام دوم ) اجرای طرح
طرح می تواند شامل یک طرح کلی یعنی تولید لباس هایی با برند خاص که مختص شما باشد یا یک طرح جزئی که شامل پذیرفتن سفارشات است.
گام سوم ) مشخص کردن منبع مالی
برای اینکه یک کارگاه خیاطی راه اندازی شود، نیاز به کلی تجهیزات دارد که همه مستلزم صرف هزینه هستند.
گام چهارم ) بررسی بازار هدف
هر کارگاه خیاطی که راه اندازی می شود، یک هدف دارد و در راستای هدفش نیاز به ابزارها، شناسایی رقبا و بررسی وضعیت بازار دارد تا موفق عمل کند.
گام پنجم ) کسب مجوزهای لازم
یک مغازه یا کارگاه خیاطی با کسب مجوز از اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لباس می تواند شروع به فعالیت رسمی نماید که مدارک خاص خود را می طلبد.
گام ششم ) فراهم کردن موقعیت مکانی برای راه اندازی مغازه یا کارگاه
با توجه به نوع فعالیت، یک خیاطی می تواند از یک مغازه 6 متری تا یک کارگاه 1000 متری، فعالیت خود را آغاز کند که لازم است خریداری، رهن یا اجاره شود.
گام هفتم ) تهیه تجهیزات فیزیکی مورد نیاز جهت دوخت و دوز
در یک کارگاه خیاطی تجهیزاتی مثل انواع چرخ خیاطی، انواع اتو، انواع میز و صندلی، انواع پارچه ها، انواع قیچی، سوزن، نخ، الگو و دیگر موارد نیاز است که لازم است همگی فراهم شود.
گام هشتم ) دکوراسیون داخلی شیک و منظم
حال که همه چیز محیا شد، لازم است همه چیز به شکلی مدرن و مرتب چیده شود تا راحتی را برای کارکنان فراهم کند.
گام نهم ) استخدام نیروی کار
با توجه به گستردگی کار و نوع تولیدی یک کارگاه خیاطی نیاز به نیروهای کار همچون خیاط، راسته دوز، زیگزال دوز، پادو، برشکار و کمک خیاط دارد تا بتواند فعالیت خود را آغاز کند.
شغل های مرتبط با خیاطی
- تولیدی لباس و پوشاک
- مغازه خیاطی
- تولیدکنندگان پارچه
- فروشگاه لباس و پوشاک
- مغازه لباس فروشی
- خررازی
- فروشگاه چرخ خیاطی
- نمایندگی های تعمیر و فروش چرخ خیاطی
- تعمیرگاه چرخ خیاطی
انواع روش های تبلیغاتی برای خیاطی
مغازه ها، کارگاه ها، تولید کنندگان پارچه، فروشندگان پوشاک و خیاطی ها همه برای اینکه بتوانند در زمینه فعالیت خودشان نسبت به رقبا مشتریان بیشتری را بدست آورند و به درآمد بالاتر برسند نیاز به استفاده از روش های تبلیغاتی متعددی دارند که بسته به وسعت کارشان، نوع تبلیغات را انتخاب می کنند. از انواع روش های تبلیغاتی برای تولیدکنندگان پوشاک و البسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.
بیلبورد
اگر تولیدی بزرگی در زمینه تولید انواع پوشاک و البسه دارید و می خواهید برند شما در سطح شهرستان، استان و کشور معروف شود، می توانید با نصب بیلبورد در مکان های پرازدحام هر استان اقدام به تبلیغات کنید.
رسانه های ارتباط جمعی
رادیو، تلویزیون، مجلات و روزنامه ها از مواردی هستند که سالهاست همه افراد از آنها استفاده می کنند و هر فرد با توجه به سلیقه و زمانی که دارد از یک یا چند رسانه ارتباط جمعی استفاده می کند و با تبلیغات در آن شما می توانید طیف وسیعی از جمعیت کشور را برای تبلیغات هدف قرار دهید و برند خود را در سطح کشور معرفی کنید.
تلویزیون شهری
نصب تلویزیون شهری در مکان های پرازدحام شهرها و نمایش فعالیت کارگاهی و تولیدی در آن می تواند تاثیر بسزایی در میزان شناخت برند و معرفی آن به عموم داشته باشد.
استرابورد تبلیغاتی
یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی پرکاربرد برای معرفی برند از نوع چاپی است که امکان درج توضیحات بلندتر در مورد نحوه فعالیت در آن وجود دارد.
بنر
بنر یکی از پرکاربردترین نوع ابزارها برای هر صنفی است که خیاطی را نیز در بر می گیرد. طرح لایه باز بنر کارگاه خیاطی و تولیدی لباس در شکل های مختلف زیبا توسط طراحان ترسیم شده و در سایت ها در قالب فایل psd به فروش می رسد.
در فایل psd تمامی لایه ها به شکل نام گذاری شده و دسته بندی شده که قابلیت ویرایش دارند، وجود دارد و شما می توانید این طرح ها را در برنامه فتوشاپ باز کنید و مشخصات فروشگاه و یا هر نوع متن، عکس یا هر چیزی که می خواهید را به آن اضافه کنید و پس از تایید نهایی آن را بر روی بنر چاپ نموده و به معرض نمایش درآورید.
تابلوسازی
تابلوسازی یکی از روش هایی است که توسط تمام اصناف مورد استفاده قرار می گیرد. شما در هر زمینه از پوشاک و البسه که فعالیت داشته باشید، نیاز دارید برای معرفی مکان تجاری خود از تابلو تبلیغاتی استفاده کنید.
انواع روش سفارش تابلو خیاطی
- تابلو مغازه خیاطی
- تابلو تولیدی لباس
- تابلو کارگاه خیاطی
- تابلو کارگاه خیاطی و تولید لباس
- تابلو خیاطی زنانه دوزی
- تابلو خیاطی مردانه دوزی
- تابلو تعمیر چرخ خیاطی
- تابلو نمایندگی فروش چرخ خیاطی
- تابلو خرازی و فروش تجهیزات خیاطی
بهترین ایده ها برای سفارش تابلو مغازه و تابلو کارگاه خیاطی و تولیدی لباس
ایده های زیادی هستند که شما می توانید به عنوان تابلو مغازه خیاطی سفارش بدهید.
تابلو چلنیوم خیاطی
اگر بدنبال سفارش یک تابلوی بسیار شیک و مدرن برای کارگاه خیاطی، تولیدی لباس، مغازه خیاطی، فروشگاه لباس و پوشاک و دیگر موارد هستید، تابلو چلنیوم برترین گزینه است و به عنوان تابلو مغازه پوشاک بسیار پرسفارش بوده و هست و اکثریت مغازه داران در زمینه فروش انواع پوشاک، برای نصب تابلو مغازه از تابلو چلنیوم در مدل های مختلف مثل تابلو چلنیوم ساده، تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم الماسی، تابلو چلنیوم دوبل، تابلو چلنیوم لترمکس استفاده می کنند که برای زیباتر شدن این تابلوها، لبه های حروف برجسته چلنیوم به صورت رینگی یا پانچی سفارش داده می شود تا رخ بهتری را به نمایش بگذارد.
تابلو پولکی خیاطی
بدلیل اینکه بیشتر لباسها و پارچه ها رنگی هستند و در بسیاری از مواقع داشتن حالت پولکی و براقیت و زرق و برق در لباس بیشتر مورد توجه است، سفارش تابلو پولکی می تواند گزینه بسیار جذاب و شیک برای تابلو مغازه خیاطی یا تابلو کارگاه خیاطی باشد.
تابلو پولکی تابلویی است که در زمینه آن از انواع اشکال هندسی بویژه دایره، مربع، لوزی و مستطیل برای تزئین زمینه تابلو استفاده می شود که خاصیت براقیت، لغزندگی و درخشندگی خارق العاده ای دارد و محال است نظر مخاطبی به تماشای تابلو جذب نشود.
تابلو فلزی خیاطی
نوعی تابلو است که جذابیت چندانی ندارد اما مقاوم است و فقط فلز استیل می تواند زیبایی و درخشندگی جذابی را به نمایش بگذارد. اگر می خواهید در مورد تابلو استیل بیشتر بدانید، به مطلب زیر مراجعه کنید.
تابلو استیل و انواع مدل های آن جهت سفارش ( قیمت + ویدئو )
تابلو وکیوم خیاطی
وکیوم کردن یعنی پرس کردن چیزی در اثر خلع و حرارت با درجه بالا، تابلو وکیوم نیز بر اثر پرس کردن پلکسی در قالب از پیش ساخته شده، شکل می گیرد و به همین دلیل می توان حروفی فانتزی و با برجستگی بیشتری نسبت به دیگر حروف برجسته را به نمایش گذاشت.
تابلو پیکسلی خیاطی
یکی دیگر از تابلوهای جدید و مدرن برای نمایش تبلیغات، تابلو پیکسلی است که ظاهری خارق العاده دارد. زیرا هم در زمینه تابلو و هم در حروف برجسته افکت های نوری که بر اساس برنامه چیده شده در حافظه، در هر ثانیه رقص نور با رنگ متفاوت را به اجرا می گذارند.
تابلو ال ای دی خیاطی
اگر به دنبال تابلویی دیجیتالی برای سفارش تابلو خیاطی یا تابلو کارگاه خیاطی هستید، تابلو ال ای دی با دو شکل متفاوت تابلو روان و تابلو ال ای دی ثابت برترین گزینه است.
تابلو نئون خیاطی
تابلو نئون به دو شکل متفاوت تابلو نئون پلاستیک و تابلو نئون شیشه ای به نمایش گذاشته می شود که هر کدام زیبایی های خاص خودش را دارد.
تابلو کامپوزیت خیاطی
اگر به فکر تابلویی جذاب با زمینه شیک هستید، تابلو کامپوزیت را انتخاب کنید. در ساخت تابلو کامپوزیت از ورق های کامپوزیت با ضخامت کلی چهار میل استفاده می شود که خاصیت براقیت و درخشندگی خودکار دارند و به عنوان ابزار نماسازی در زیرساز تابلوهای تبلیغاتی به جای پی وی سی استفاده می شود و بر روی آن می توان هر نوع حروف برجسته ای را پیاده سازی کرد.
تابلو ترموود خیاطی
ترموود تابلویی با زمینه چوبی است که بسیار زیباست و نمای کلاسیکی را خصوصاً برای مغازه فروش لباس فراهم می کند.
تابلو لبه سوئدی خیاطی
در این تابلو، ساخت رویه حروف از پلکسی گلاس است و لبه ها آلومینیومی، که درست مماس هم در یک راستا قرار می گیرند. به همین دلیل به این مدل، تابلو حروف لبه سوئدی می گویند.
تابلو لاسوگاسی خیاطی
نوع متفاوتی از تابلوهای حروف برجسته با نحوه نورپردازی خاص است که می تواند جلوه شیکی را برای تابلو مغازه پوشاک فراهم کند.
تابلو لایت باکس خیاطی
تابلو لایت باکس تابلویی است که به شکل آویز، ایستاده یا دیواری برای تبلیغات و معرفی بخش های مختلف یک کارگاه خیاطی مورد استفاده قرار می گیرد.
مزایای نصب تابلو تبلیغاتی خیاطی
معرفی برند تجاری بدون محدودیت بازه زمانی تبلیغاتی
ابزارهای تبلیغاتی که معرفی کردیم همه دارای بازه زمانی هستند و می بایست برای تبلیغات مجدد هزینه تبلیغاتی شارژ شود.این در صورتی که تابلوسازی اینگونه نیست. شما با سفارش تابلو خیاطی مدرن و شیک، می توانید سالها بدون صرف کوچکترین هزینه ای، از آن جهت معرفی برند خود استفاده کنید.
تابلوسازی ارزانترین ابزار تبلیغاتی
تابلوسازی جزء ابزارهای تبلیغاتی ارزان قیمت است که با یکبار هزینه مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، این در حالی است که دیگر تبلیغات هزینه بر و گاهی دارای هزینه های خیلی بالا هستند.
ایجاد دکوراسیون بیرونی شیک و زیبا
تابلوسازی علاوه بر تبلیغات، سبب می شود محیط بیرونی مغازه یا کارگاه به شکلی زیبا به نمایش گذاشته شود و نمایی جذاب برای دکوراسیون بیرونی فراهم کند به شرط اینکه از تابلوهای شیک و جذاب برای معرفی نام خیاطی یا کارگاه استفاده شود.
تابلوسازی ماندگارترین ابزار تبلیغاتی
تبلیغات تابلوسازی، تبلیغاتی ماندگار است که در کل زمانی که مشغول فعالیت و ارائه خدمات به مشتریان هستیم، مورد نیاز است.
کسب اعتبار و هویت برای مکان کسب
خیاطی و کارگاه خیاطی مکان هایی هستند که مشتریان آنها را با نامی که بر روی تابلو تبلیغاتی خیاطی درج شده است، می شناسند و در صورتی که تابلو سر در مغازه خیاطی یا تابلو سر در کارگاه تولید پوشاک نداشته باشید، طبیعتاً از اعتماد مشتری به آن مکان کاسته می شود و مشتری مکان را به عنوان یک مکان نامعتبر خواهد شناخت. نصب تابلو مغازه خیاطی باعث می شود در صورت رضایت مشتریان، آنها به صورت دهان به دهان نام درج شده بر روی تابلو را به دیگران تبلیغ کنند.