تابلوسازی حرفه ای

تابلوسازی حرفه ای

تابلوسازی حرفه ای به تابلوهایی گفته می شود که با کیفیت بالا و متریال های اصلی و به صورت ترکیبی سفارش داده می شوند . با پیشرفتهایی که در زمینه ساخت حروف برجسته فراهم شده است امکان ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی حرفه ای محیا شده و تابلوسازها قادرند با استفاده از حروف ترکیبی تابلوهایی مدرن و جذاب همراه با افکت های نوری خیره کننده طراحی و پیاده سازی کنند .

با پیشرفت تکنولوژی و زیاد شدن بازار رقابتی در هر نوع کسب و کاری ، نیاز صاحبین مشاغل به استفاده از ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی مثل تابلوسازی بیش از پیش ضروری شده است و مشاغل برای اینکه برند خودشان را به عموم معرفی کنند و بتوانند در میان رقبای خود رتبه بهتری کسب کنند و به درآمد بالاتری برسند مجبورند از روش های تبلیغاتی استفاده کنند . در میان حجم زیادی از انواع مغازه و فروشگاه ها و مراکز خدماتی که بر سر راه عابرین و رانندگان قرار دارد تنها تعدادی از آنها می توانند نظر مشتری را در ظرف مدت زمان کوتاه جلب کنند ، بی شک عمده ترین دلیل آن برخورداری از یک تابلو تبلیغاتی خوب و هنرمندانه است که با طراحی درست و کیفیت مطلوب پیاده سازی شده باشد .

سفارش یک تابلوسازی حرفه ای مستلزم صرف هزینه های بالاتری است تا تابلوساز بتواند از متریال های اصلی و با کیفیت استفاده کند . هر چه کیفیت متریال ها در ساخت تابلو بالاتر باشد به همان میزان ماندگاری و درخشندگی بیشتری خواهد داشت .

 

 

تابلو نان بوغدا

 

 

قیمت تابلوسازی حرفه ای :

 

مدرن ترین و جذاب ترین نوع تابلوهای امروزی تابلوهای حروف برجسته هستند که سبب طراحی یک تابلو حرفه ای و جذاب برای معرفی برند تجاری در نقطه فروش می شود و توسط اکثریت مغازه داران و کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد . تابلوهای حروف برجسته قیمت های متفاوتی دارند .

قیمت تابلوسازی بر اساس عوامل زیر تعیین می شود :

  • متر محیط تابلو
  • ارتفاع تابلو
  • متریال های مصرفی مثل زیر ساز ، لامپ های اس ام دی ، قاب دار یا بدون قاب بودن تابلو و نوع حروف برجسته

 

در زیر لیست کاملی از قیمت انواع حروف برجسته ارائه شده است که می توانید آن را ملاحظه کنید .

 

 

 

قیمت تابلو حروف برجسته

 

 

صنعت تابلوسازی از گذشته تا به امروز دچار تحولات عظیمی شده است که به بهبود رونق کسب و کار و جذب مشتری کمک شایانی می کند . متریال های متنوع و زیبایی وارد این حرفه شده است که با تلفیق هنر و دانش تابلوسازان ، امکان ساخت تابلوسازی حرفه ای برای هر نوع سلیقه ای را فراهم کرده است .

 

در گذشته تابلوها بیشتر از جنس پارچه ، چوب و یا آهن بود که جلوه بصری جذابی نداشتند و صرفاً برای معرفی نام برند مورد استفاده قرار می گرفتند و بدلیل نداشتن استحکام و مقاومت  ، در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب یا عوامل خارجی دیگر دچار فرسایش و از دست دادن کیفیت اولیه خود می شدند و به طور کل زیبایی خود را از دست می دادند . اما از زمانی که ورق هایی مثل پی وی سی ، ورق کامپوزیت ، چوب ترموود و ورق پلکسی وارد حوزه تابلوسازی شدند ، تابلوها با درخشندگی و جلوه بصری جذابتری ساخته می شوند .

 

برای برخورداری از یک تابلو تبلیغاتی خوب ، بایستی حتماً به سراغ یک تابلوسازی حرفه ای بروید که علاوه بر استفاده از بهترین متریال های اصلی و باکیفیت ، توانایی ساخت تابلو به بهترین شکل ممکن را داشته باشد و با مهارت و تخصص کافی در مورد ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی ، بتواند مطابق با پیشرفت هایی که در حوزه تابلوسازی حاصل می شود خود را وفق داده و از دانش هنری نیز برخوردار باشند به این خاطر که تابلوسازی در درجه اول یک هنر است و برای ساخت تابلو تبلیغاتی تاثیرگذار نیازمند یک طراحی عالی هستیم تا نسبت به موقعیت و زاویه دید تابلو بتوانیم با یک فونت مناسب و تلفیق آن با تصویر یا لوگوی تجاری و با ترکیب رنگ های مناسب یک تابلو تبلیغاتی حرفه ای برای محل کسب خود آماده سازی کنیم . بدلیل اینکه رنگ از نکات اساسی در طراحی تابلو است ، نیاز است هر تابلوساز ، اطلاعات کافی در مورد روانشناسی رنگ در تبلیغات داشته باشد و بتواند با ترکیب رنگ های جذاب نگاه مشتریان با هر سلیقه ای را به سوی تابلو جذب کند . در کنار این ها تابلوساز می تواند با اعمال افکت های نوری و سایه پردازی ایده آل سفارش مشتریان را به نحو احسن ، آماده سازی کند .

 

برای آنکه یک تابلو تبلیغاتی با دوام داشته باشیم که در طول زمان دچار نقص و یا افت کیفیت نشود حتماً باید از بهترین متریال موجود در بازار استفاده شود . ورق های تابلوسازی دارای درجه کیفی متفاوتی هستند که به طبع هر چه کیفیت آن ها بهتر باشد قیمت بیشتری هم دارند اما مشتری در قبال هزینه بیشتری که متقبل می شود کار بهتری هم تحویل می گیرد تا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ناچار به تعویض مجدد و پرداخت  هزینه اضافی بابت تعمیرات تابلو نشود .

 

تابلو تبلیغاتی با دید بصری مخاطب سر و کار دارد که اگر دچار ضعف و کیفیت نامطلوب باشد به طور حتم از دید مخاطب پنهان می ماند و مشتری با بی توجهی از کنار آن عبور خواهد کرد . مساله دیگری که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی مورد اهمیت است برش حروف می باشد که خوشبختانه ما در تابلوسازی نمارنگ با برخورداری از دستگاه های پیشرفته برش ، به بهترین و تمیزترین شکل حروف را برش می دهیم .

 

 

 

تابلو غذاخوری فود کورت

 

 

 

عوامل موثر در تابلوسازی حرفه ای کدامند ؟

 

رنگ :

هارمونی رنگ ها در تشویق یک فرد برای خرید یک کالا بسیار حائز اهمیت است بنابراین استفاده از رنگ های مناسب و ترکیبی می تواند سبب سفارش یک تابلوی حرفه ای شود . رنگ در تبلیغات و بازاریابی اهمیت زیادی دارد به همین علت نیز برای این مقوله یک مبحث روانشناسی در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه کنید .

 

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

 

استفاده از ترکیب رنگ های گرم و سرد ، می تواند تابلویی خلق کند که با مزاج اکثریت مشتریان سازگاری داشته باشد . رنگ لامپ های نورپردازی نیز در زیباسازی یک تابلوی تبلیغاتی بسیار مهم است برای مثال ممکن است حروف برجسته چلنیوم با رنگ نورپردازی طلایی برای یک مکان جلوه بصری جذابی فراهم کند اما برای مکان و تابلوی دیگر جلوه جذابی به نمایش نگذارد پس اگر انتخاب رنگ با توجه به نوع متریال ها ، نوع تابلو و نوع کسب و کار صورت بگیرد قطعاً زیبایی بیشتری برای تابلو به ارمغان می آورد .

 

نورپردازی :

نور نیز از المان های اصلی در زیبایی تابلوهای تبلیغاتی امروزی بویژه تابلوهای حروف برجسته می باشد . نور در تابلوهایی مثل انواع تابلو چلنیوم ، تابلو ال ای دی ، تابلو لاس وگاسی و تابلو پیکسلی بسیار مهم است و یکی از عوامل اصلی در نمایش تابلوست بنابراین انتخاب رنگ نوری که اس ام دی ها از خود منتشر می کند می تواند بر زیبایی تابلو تاثیر بالایی داشته باشد.

به طور کل در تابلوسازی برای ساخت انواع تابلو ها سه نوع لامپ مورد استفاده قرار می گیرد :

  1. لامپ های نئون
  2. لامپ های ال ای دی
  3. لامپ های اس ام دی

هر کدام از لامپ ها معایب و مزایای خود را دارند و از لحاظ کیفیت و شرکت تولید کننده نیز متفاوت هستند بنابراین استفاده از لامپ های بی کیفیت هم باعث مصرف برق زیادی می شود و هم خیلی زود می سوزد و نیاز به تعویض دارد . در حال حاضر لامپ های  smd به دلیل مصرف بهینه برق و کیفیت خوبی که در نحوه انتشار نور دارد بیشترین کاربرد را در صنعت تابلوسازی به خود اختصاص داده است .

 

انتخاب متریال ها :

در ساخت یک تابلوی تبلیغاتی عناصر و ابزارهای اصلی عبارتند از زیرساز ، ورق پلکسی ، ورق پی وی سی ، ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، رول چلنیوم و لامپ های اس ام دی . هر یک از این متریالها توسط کشورها و با برندهای مختلف تولید و روانه بازار می شود . استفاده از متریال های با قیمت بالا و با کیفیت ، درخشندگی و ماندگاری بیشتری را برای تابلو مورد سفارش شما فراهم می کند .

 

چیدمان عنصرهای اصلی در تابلو :

سادگی یکی از عوامل جذاب در یک تابلوست . پیام تبلیغاتی ، لوگو ، تصویری مرتبط با کسب و کار و درج مشخصات تماس از عناصری هستند که می توانند بر روی یک تابلو تبلیغاتی به نمایش گذاشته شوند . فونت ، نوع قلم ، اندازه تابلو و نحوه چیدمان عناصر در کنار یکدیگر می توانند سبب ساخت حرفه ای یک تابلو تبلیغاتی به شمار بیایند .

 

استفاده از متریال های ترکیبی :

امروزه استفاده از چندین متریال متعدد در ساخت یک تابلوی تبلیغاتی سبب زیبایی بیشتر تابلو می شود و با ساخت چنین تابلوهایی می توانید از زیبایی های چندین تابلو به صورت یکجا استفاده کنید برای مثال می توانید با انتخاب ورق های ترموود یا کامپوزیت و یا تایل پولکی به عنوان زیرساز و انواع حروف برجسته از زیبایی تابلو کامپوزیت یا تابلو ترموود با انواع حروف برجسته مثل حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته استیل ، حروف برجسته وکیوم یا حروف برجسته پترن برخوردار شوید  و یک تابلو تبلیغاتی حرفه ای را به نمایش بگذارید .

 

 

تابلو مغازه چلنیوم

 

 

انتخاب تابلو تبلیغاتی مناسب چه نقشی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت ؟

 

هدف از ساخت تبلیغات صرفاً معرفی برند و جذب مشتری است برای اینکه به درآمد بالاتری برسیم اما تابلوسازی علاوه بر تبلیغات جنبه زیباسازی فضای تجاری را نیز فراهم می کند و برای اینکه تبلیغات بتوانند به صورت ثمربخش ایجاد شوند و شما را به هدف نهایی تبلیغ که دسترسی به مشتریان و در نتیجه بالا رفتن سود است برسانند ، نیاز است که هنگام تبلیغات پیام تبلیغاتی جذاب و گیرا طراحی شود تا بتوانید بر ذهن بصری مشتریان تاثیر بگذارید . تابلوهای تبلیغاتی یکی از برترین روش های تبلیغاتی هستند که می توانند به راحتی برند شما را به مخاطبان معرفی کنند به شرط اینکه در هنگام ساخت تابلوی تبلیغاتی ، کار خود به یک تابلوسازی حرفه ای بسپارید تا تابلویی که تحویل می گیرید زیبا ، جذاب و گیرا باشد و بتواند مشتریان را به سمت شما بکشاند .

 

برترین و پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی حرفه ای :

 

تابلو چلنیوم :

در حال حاضر مشتریان به خصوص مغازه داران برای سفارش تابلو تبلیغاتی برای کسب و کار و تجارت خود ، تابلو چلنیوم را سفارش می دهند . تابلو چلنیوم به خاطر عواملی مثل زیبایی ، درخشندگی ، داشتن حفاظ گردگیر برای عدم نفوذ گرد و غبار به داخل حروف ، ماندگاری و دوام بالا در برابر شرایط محیطی و تنوع در اجرا توانسته جایگاه مناسبی برای خود کسب کند و به عنوان برترین و پرفروش ترین تابلو مورد استفاده اصناف و کسبه قرار بگیرد .

 

تابلو فلزی  :

تابلو فلزی جزء تابلوهای قدیمی و اولیه در تابلوسازی است که با استفاده از فلزات مختلف مثل روی ، برنج ، مس ، آهن ، برنز و استیل ساخته می شود . به مرور زمان رنگ بعضی از این فلزات سیاه می شود و لازم است که مورد پرداخت قرار بگیرند اما فلز استیل خاصیت براقیت و درخشندگی دائم دارد و نیازی به رنگ کردن ندارد به همین علت هم به عنوان پر فروش ترین تابلو فلزی مورد استفاده قرار گرفته است .

 

اگر تمایل دارید در مورد تابلو استیل بیشتر بدانید با مقاله زیر ما را همراهی کنید .

 

تابلو استیل و کاربردهای آن + ویدئو

 

 

تابلو نئون پلاستیک کوک

 

 

تابلو نئون :

تابلو نئون یکی از تابلوهایی است که بدلیل داشتن قیمت مناسب و زیبایی خاص و قابل توجه ، توسط مشتریان زیادی سفارش داده می شود .

تابلو نئون به دو شکل متفاوت قابل اجراست :

1) تابلو نئون پلاستیک : تابلویی که با استفاده از ورق پلکسی گلس در رنگ دلخواه مشتریان ساخته می شود و برای نورپردازی آن از لامپ های اس ام دی استفاده می کنند .

2) تابلو نئون شیشه ای : این مدل از تابلو نئون می تواند به عنوان تابلو سر در مغازه و یا تابلو پشت ویترینی مورد استفاده قرار بگیرد . به خاطر اینکه تابلو نئون شیشه ای ، نور بسیار قوی و چشمگیری را از خود منتشر می کند و از دور می تواند چشم  رهگذران را به سوی خود جذب کند ، طرفداران زیادی دارد .

 

تابلو ال ای دی :

تابلو ال ای دی شامل یک برد است که در داخل برد ماژول ها عامل اصلی انتشار نور هستند . افکت های نوری در تابلو ال ای دی به دو شکل ثابت و روان قابل اجرا هستند . در نوع ثابت فقط افکت های نوری داریم که متحرک نیستند اما در نوع روان می توان هر گونه تصویر و متن را با هر نوع افکت انیمیشنی اجرا کرد .

 

 

تابلو وکیوم فرش پدر

 

 

تابلو وکیوم :

این تابلو جزء تابلوهایی است که برای فرآیند ساخت نیاز به حرارت دارد و توسط حرارت ، پلکسی گلس در داخل قالب از پیش ساخته شده پرس می شود و شکل حروف کنده کاری شده قالب را به خود می گیرد.

 

 

تابلو تبلیغاتی حروف لبه سوئدی

 

 

تابلو حروف برجسته سوئدی :

این نوع تابلو بسیار شبیه چلنیوم است با این تفاوت که در ساخت لبه ها به جای رول چلنیوم از فویل آلومینیوم استفاده می شود .

 

اگر تمایل دارید در مورد تفاوت این تابلو با چلنیوم بدانید و ویژگی های آن را بررسی کنید مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

هر آنچه که می خواهید در مورد حروف برجسته لبه سوئدی بدانید

 

تابلو ترموود :

تابلو ترموود از جنس چوب ساخته می شود . چوبی که در ساخت تابلو ترموود بکار می رود از برش درختان مختلف مثل کاج ، زبان گنجشک و راش حاصل می شود که پس از برش درختان ، چوب ها در کوره هایی از یک سری مراحل حرارت دهی عبور می کنند و به یک چوب مقاوم و ضد فرسایش تبدیل می شوند.

 

برای اینکه بدانید مراحل فرآوری چوب ترموود چگونه است مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

ترموود چیست ؟

 

تابلو کامپوزیت :

حروف برجسته برای اجرا نیاز به یک زیرساز دارند . در تابلوسازی معمولاً از زیرساز پی وی سی استفاده می شود اما در صورتی که مشتریان سفارش دهند ورق کامپوزیت جایگزین ورق پی وی سی می شود و حروف برجسته بر روی ورق کامپوزیت اجرا می شوند که به این مدل از تابلو ، تابلو کامپوزیت می گویند و نسبت به زیرساز پی وی سی قیمت بالاتری دارد .

 

 

تابلو جواهری

 

 

تابلو فلکسی :

فلکس از قدیم به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی بدون نور مورد استفاده واقع می شد اما امروزه می توان از نور هم در ساخت این تابلوها استفاده کرد . محتوای تبلیغاتی در تابلو فلکسی با استفاده از چاپ فلکس انجام می شود.

 

تابلو لاسوگاسی :

این تابلو الهام گرفته از شهر لاسوگاس است . عاملی که سبب می شود تابلو لاسوگاسی نسبت به دیگر تابلوهای نورپردازی متمایزتر باشد نحوه چیدمان لامپ ها در داخل حروف برجسته است . در ساخت تابلو لاسوگاسی ، لامپ های اس ام دی در فواصلی بیشتر در کنار هم جای می گیرند و این امکان وجود دارد که بتوان برای هر حرف از حروف برجسته یک رنگ نور متفاوتی را اجرا کرد .

 

 

بک لایت

 

 

تابلو بک لایت :

از این تابلو هم می توان در محیط های بسته و هم در فضای شهری بهره برد که انواع متعددی دارد . تابلو لایت باکس بسیار زیباست و نور از پشت قاب بر روی تصاویر یا نوشته های تبلیغاتی تابیده شده و جلوه زیبایی برای تابلوی تبلیغاتی به ارمغان می آورد .

 

تابلو پولکی :

از جدیدیترین ترفندهایی که برای زیباسازی یک تابلو قابل اجراست ، استفاده از یک نوع پلاستیک به نام تایل در زیر حروف برجسته و بر روی زمینه تابلو است . تایل ها حالتی براق و لغزان دارند و جلوه بصری جذابی را برای تابلو در اشکال هندسی مختلف فراهم می کنند .

 

تابلو یونولیتی :

از یونولیت در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی ، دکوراسیون و تابلوسازی استفاده می شود . در ساخت تابلو یونولیتی از نوعی یونولیت دانه فشرده ریز استفاده می کنند که قابلیت رنگ آمیزی و برش دارد .

 

تابلو پیکسلی :

اگر در سفارش یک تابلو تمایل دارید هم در داخل حروف برجسته و هم در زمینه تابلو ، افکت های نمایشی نوری داشته باشید ، تابلو پیکسلی برترین گزینه برای انتخاب است .

 

 

تابلو تبلیغاتی ایووک

 

 

طراحی تابلو تبلیغاتی یک هنر است :

 

همان طور که گفتیم طراحی تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی یک هنر محسوب می شود و خلق یک تابلوی تبلیغاتی ایده آل و منحصر به فرد مستلزم بهره مندی از ابزارهای اصلی و باکیفیت و خلق ایده های نو است تا بتواند یک تابلوی تبلیغاتی منحصر به فرد به نمایش بگذارد .

 

 

تابلو مغازه بازرگانی

 

 

کلیت طراحی تابلوسازی حرفه ای :

 

در ساخت یک تابلو تبلیغاتی می بایست در ابتدا کلیت طرح ترسیم شود که این کلیت شامل موارد زیر می باشد :

 

  • طراحی حروف تبلیغاتی و عناوین مرتبط با کسب و کار نظیر طراحی لوگو که نشان دهنده هویت کسب و کار شماست.
  • طراحی پس زمینه می تواند با بهره مندی از متریال های متعدد نظیر ورق کامپوزیت ، پلکسی ، سنگ ، شیشه ، ورق های ترموود یا پی وی سی انجام شود .
  • طراحی نحوه نورپردازی در تابلو که به سه شکل متفاوت نور از رویه ی حروف ، نور از لبه های حروف و نور مخفی انجام می شود.

 

 

حروف برجسته تبلیغاتی

 

 

سبک های طراحی تابلو مغازه حرفه ای :

 

طراحی تابلو تبلیغاتی به سبک مینیمال :

 

این روش پیرو سادگی و خالص بودن است . در این روش تابلوساز سعی می کند از ساده ترین شکل تایپوگرافی و فونت ها برای ساخت حروف برجسته استفاده کند و از رنگ های ملایم با کمترین پیچ و تاپ برای ساخت حروف بهره ببرد.

 

طراحی تابلو تبلیغاتی به سبک لاسوگاسی :

 

این روش به دنبال افکت های نوری شلوغ همراه با تزیینات پیچیده و در هم و برهم می باشد طوری که زیبایی آن از دور توجه هر کسی را جذب می کند .

 

طراحی تابلو تبلیغاتی به سبک سنتی :

 

در این روش از فونت های اصیل و زیبا همچون نستعلیق و یا شکسته استفاده می شود و از متریال هایی بهره می برند که بتواند حس نوستالژی را در افردا بیدار نماید و اصالت کسب و کار را به معرض نمایش بگذارد .

 

طراحی تابلو تبلیغاتی به سبک فانتزی :

 

سبک های فانتزی بسیار مدرن و شیک هستند در این روش تابلوساز با حجیم کردن حروف برجسته و استفاده از نورهای شاد و پویا طرح خاصی را به نمایش می گذارد که می تواند نظر هر بیننده با هر سنی را به خود جلب کند ، معمولاً در ساخت این نوع تابلوها از قاب تابلو استفاده می شود.