با پیشرفت تکنولوژی و زیاد شدن بازار رقابتی در هر نوع کسب و کاری، نیاز صاحبین مشاغل به استفاده از ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی مثل تابلوسازی حرفه ای بیش از پیش ضروری شده است و مشاغل برای اینکه برند خودشان را به عموم معرفی کنند و بتوانند در میان رقبای خود رتبه بهتری کسب کنند و به درآمد بالاتری برسند، مجبورند از روش های تبلیغاتی استفاده کنند.

تابلوسازی حرفه ای

تابلوسازی حرفه ای به تابلوهایی گفته می شود که با کیفیت بالا و متریال های اصلی و به صورت ترکیبی سفارش داده می شوند. با پیشرفتهایی که در زمینه ساخت حروف برجسته فراهم شده است امکان ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی حرفه ای محیا شده و تابلوسازها قادرند با استفاده از حروف ترکیبی تابلوهایی مدرن و جذاب همراه با افکت های نوری خیره کننده طراحی و پیاده سازی کنند.

سفارش یک تابلوسازی حرفه ای مستلزم صرف هزینه های بالاتری است تا تابلوساز بتواند از متریال های اصلی و با کیفیت استفاده کند. هر چه کیفیت متریال ها در ساخت تابلو بالاتر باشد به همان میزان ماندگاری و درخشندگی بیشتری خواهد داشت.

حروف استیل پایه مفتول
حروف استیل پایه مفتول

 

قیمت تابلوسازی حرفه ای

مدرن ترین و جذاب ترین نوع تابلوهای امروزی تابلوهای حروف برجسته هستند که سبب طراحی یک تابلو حرفه ای و جذاب برای معرفی برند تجاری در نقطه فروش می شوند و توسط اکثریت مغازه داران و کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. تابلوهای حروف برجسته با قیمت های مختلفی عرضه می شوند.

قیمت تابلوسازی بر اساس عوامل زیر تعیین می شود

  • متر محیط تابلو
  • ارتفاع تابلو
  • متریال های مصرفی مثل زیر ساز، لامپ های اس ام دی، قاب دار یا بدون قاب بودن تابلو و نوع حروف برجسته

در زیر لیست کاملی از قیمت انواع حروف برجسته ارائه شده است که می توانید آن را ملاحظه کنید .

صنعت تابلوسازی از گذشته تا به امروز دچار تحولات عظیمی شده است که به بهبود رونق کسب و کار و جذب مشتری کمک شایانی می کند. متریال های متنوع و زیبایی وارد این حرفه شده است که با تلفیق هنر و دانش تابلوسازان، امکان ساخت تابلوسازی حرفه ای برای هر نوع سلیقه ای را فراهم کرده است.

در گذشته تابلوها بیشتر از جنس پارچه، چوب و یا آهن بود که جلوه بصری جذابی نداشتند و صرفاً برای معرفی نام برند مورد استفاده قرار می گرفتند و بدلیل نداشتن استحکام و مقاومت، در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب یا عوامل خارجی دیگر دچار فرسایش و از دست دادن کیفیت اولیه خود می شدند و به طور کل زیبایی خود را از دست می دادند.

اما از زمانی که ورق هایی مثل پی وی سی، ورق کامپوزیت، چوب ترموود و ورق پلکسی وارد حوزه تابلوسازی شدند، تابلوها با درخشندگی و جلوه بصری جذابتری ساخته می شوند.

حروف استیل بدون نور
حروف استیل بدون نور

 

نحوه سفارش تابلو تبلیغاتی حرفه ای

برای برخورداری از یک تابلو تبلیغاتی خوب و حرفه ای، بایستی حتماً به سراغ یک تابلوسازی حرفه ای بروید که علاوه بر استفاده از بهترین متریال های اصلی و باکیفیت، توانایی ساخت تابلو به بهترین شکل ممکن را داشته باشد و با مهارت و تخصص کافی در مورد ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی، بتواند مطابق با پیشرفت هایی که در حوزه تابلوسازی حاصل می شود، خود را وفق داده و از دانش هنری نیز برخوردار باشند.

تابلوسازی در درجه اول یک هنر است و برای ساخت تابلو تبلیغاتی تاثیرگذار نیازمند یک طراحی عالی هستیم تا نسبت به موقعیت و زاویه دید تابلو بتوانیم با یک فونت مناسب و تلفیق آن با تصویر یا لوگوی تجاری و با ترکیب رنگ های مناسب یک تابلو تبلیغاتی حرفه ای برای محل کسب خود آماده سازی کنیم.

حروف استیل پلاست
حروف استیل پلاست

 

برای داشتن یک تابلو تبلیغاتی خوب و مقاوم، چه باید کرد؟

برای آنکه یک تابلو تبلیغاتی با دوام داشته باشیم که در طول زمان دچار نقص و یا افت کیفیت نشود، حتماً باید از بهترین متریال موجود در بازار استفاده شود. ورق های تابلوسازی دارای درجه کیفی متفاوتی هستند که به طبع هر چه کیفیت آن ها بهتر باشد قیمت بیشتری هم دارند. مشتری در قبال هزینه بیشتری که متقبل می شود کار بهتری هم تحویل می گیرد تا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ناچار به تعویض مجدد و پرداخت  هزینه اضافی بابت تعمیرات تابلو نشود.

مساله دیگری که در ساخت تابلوهای تبلیغاتی مورد اهمیت است، برش حروف می باشد که خوشبختانه ما در تابلوسازی سامان با برخورداری از دستگاه های پیشرفته برش، به بهترین و تمیزترین شکل حروف را برش می دهیم.

تابلو استیل بی نور شرکتی
تابلو استیل بی نور شرکتی

 

عوامل موثر در تابلوسازی حرفه ای کدامند؟

عوامل زیادی هستند که منجر به تولید یک تابلوی تبلیغاتی جذاب و حرفه ای می شوند، همچون:

رنگ

هارمونی رنگ ها در تشویق یک فرد برای خرید یک کالا بسیار حائز اهمیت است. استفاده از رنگ های مناسب و ترکیبی می تواند سبب سفارش یک تابلوی حرفه ای شود. رنگ در تبلیغات و بازاریابی اهمیت زیادی دارد.

بدلیل اینکه رنگ از نکات اساسی در طراحی تابلو است، نیاز است هر تابلوساز، اطلاعات کافی در مورد روانشناسی رنگ در تبلیغات داشته باشد و بتواند با ترکیب رنگ های جذاب نگاه مشتریان با هر سلیقه ای را به سوی تابلو جذب کند. در کنار این ها، تابلوساز می تواند با اعمال افکت های نوری و سایه پردازی ایده آل، سفارش مشتریان را به نحو احسن آماده سازی کند.

استفاده از ترکیب رنگ های گرم و سرد، می تواند تابلویی خلق کند که با مزاج اکثریت مشتریان سازگاری داشته باشد. رنگ لامپ های نورپردازی نیز در زیباسازی یک تابلوی تبلیغاتی بسیار مهم است. برای مثال ممکن است حروف برجسته چلنیوم با رنگ نورپردازی طلایی برای یک مکان جلوه بصری جذابی فراهم کند اما برای مکان و تابلوی دیگر جلوه جذابی به نمایش نگذارد. پس اگر انتخاب رنگ با توجه به نوع متریال ها، نوع تابلو و نوع کسب و کار صورت بگیرد، قطعاً زیبایی بیشتری برای تابلو به ارمغان می آورد.

تابلو استیل دوغی
تابلو استیل دوغی

 

نورپردازی

نور نیز از المان های اصلی در زیبایی تابلوهای تبلیغاتی امروزی بویژه تابلوهای حروف برجسته می باشد. نور در تابلوهایی مثل انواع تابلو چلنیوم، تابلو ال ای دی، تابلو لاس وگاسی و تابلو پیکسلی بسیار مهم است. نورپردازی در تابلوسازی یکی از عوامل اصلی در نمایش تابلو است. انتخاب رنگ نوری که اس ام دی ها از خود منتشر می کنند، می تواند بر زیبایی تابلو تاثیر بالایی داشته باشد.

به طور کل در تابلوسازی برای ساخت انواع تابلو ها سه نوع لامپ مورد استفاده قرار می گیرد :

  • لامپ های نئون
  • لامپ های ال ای دی
  • لامپ های اس ام دی

هر کدام از لامپ ها معایب و مزایای خود را دارند و از لحاظ کیفیت و شرکت تولید کننده نیز متفاوت هستند. بنابراین استفاده از لامپ های بی کیفیت هم باعث مصرف برق زیادی می شود و هم خیلی زود می سوزد و نیاز به تعویض دارد. در حال حاضر لامپ های  smd به دلیل مصرف بهینه برق و کیفیت خوبی که در نحوه انتشار نور دارد، بیشترین کاربرد را در صنعت تابلوسازی به خود اختصاص داده است.

تابلو استیل بدون نور شرکتی
تابلو استیل بدون نور شرکتی

 

انتخاب متریال ها

در ساخت یک تابلوی تبلیغاتی عناصر و ابزارهای اصلی عبارتند از زیرساز، ورق پلکسی، ورق پی وی سی، ورق کامپوزیت، چوب ترموود، رول چلنیوم و لامپ های اس ام دی. هر یک از این متریالها توسط کشورها و با برندهای مختلف تولید و روانه بازار می شود. استفاده از متریال های با قیمت بالا و با کیفیت، درخشندگی و ماندگاری بیشتری را برای تابلو مورد سفارش شما فراهم می کند.

حروف چلنیوم پانچ
حروف چلنیوم پانچ

 

چیدمان عنصرهای اصلی در تابلو

سادگی یکی از عوامل جذاب در یک تابلو است. پیام تبلیغاتی، لوگو، تصویری مرتبط با کسب و کار و درج مشخصات تماس از عناصری هستند که می توانند بر روی یک تابلو تبلیغاتی به نمایش گذاشته شوند. فونت، نوع قلم، اندازه تابلو و نحوه چیدمان عناصر در کنار یکدیگر می توانند سبب ساخت حرفه ای یک تابلو تبلیغاتی به شمار بیایند.

تابلو نئون پلاستیک
تابلو نئون پلاستیک

 

استفاده از متریال های ترکیبی

امروزه استفاده از چندین متریال متعدد در ساخت یک تابلوی تبلیغاتی، سبب زیبایی بیشتر تابلو می شود و با ساخت چنین تابلوهایی می توانید از زیبایی های چندین تابلو به صورت یکجا استفاده کنید. برای مثال می توانید با انتخاب ورق های ترموود یا کامپوزیت و یا تایل پولکی به عنوان زیرساز و انواع حروف برجسته از زیبایی تابلو کامپوزیت یا تابلو ترموود با انواع حروف برجسته مثل حروف برجسته پلاستیکی، حروف برجسته استیل، حروف برجسته وکیوم یا حروف برجسته پترن برخوردار شوید  و یک تابلو تبلیغاتی حرفه ای را به نمایش بگذارید.

تابلو چلنیوم طلق دوبل
تابلو چلنیوم طلق دوبل

 

برترین و پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی حرفه ای

در حال حاضر تابلو چلنیوم برترین و پرسفارش ترین تابلوی تبلیغاتی است و از دیگر تابلوها می توان به تابلو وکیوم، تابلو لاسوگاسی، تابلو پیکسلی، تابلو کامپوزیت، تابلو ترموود و تابلو پولکی اشاره کرد.

تابلو فلز
تابلو فلز

 

طراحی تابلو تبلیغاتی یک هنر است

همان طور که گفتیم طراحی تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی یک هنر محسوب می شود و خلق یک تابلوی تبلیغاتی ایده آل و منحصر به فرد مستلزم بهره مندی از ابزارهای اصلی و باکیفیت و خلق ایده های نو است تا بتواند یک تابلوی تبلیغاتی منحصر به فرد به نمایش بگذارد.

تابلو چلنیوم ساده
تابلو چلنیوم ساده

 

کلیت طراحی تابلوسازی حرفه ای

در ساخت یک تابلو تبلیغاتی می بایست در ابتدا کلیت طرح ترسیم شود که این کلیت شامل موارد زیر می باشد:

  1. طراحی حروف تبلیغاتی و عناوین مرتبط با کسب و کار نظیر طراحی لوگو که نشان دهنده هویت کسب و کار شماست.
  2. طراحی پس زمینه می تواند با بهره مندی از متریال های متعدد نظیر ورق کامپوزیت، پلکسی، سنگ، شیشه ، ورق های ترموود یا پی وی سی انجام شود.
  3. طراحی نحوه نورپردازی در تابلو که به سه شکل متفاوت نور از رویه ی حروف، نور از لبه های حروف و نور مخفی انجام می شود.
تابلو چلنیوم الماسی
تابلو چلنیوم الماسی

 

سبک های طراحی تابلوسازی حرفه ای

طراحی تابلو تبلیغاتی به سبک مینیمال

این روش پیرو سادگی و خالص بودن است. در این روش تابلوساز سعی می کند از ساده ترین شکل تایپوگرافی و فونت ها برای ساخت حروف برجسته استفاده کند و از رنگ های ملایم با کمترین پیچ و تاپ برای ساخت حروف بهره ببرد.

تابلو تبلیغاتی با سبک لاسوگاسی
تابلو تبلیغاتی با سبک لاسوگاسی

 

طراحی تابلو تبلیغاتی به سبک لاسوگاسی

این روش به دنبال افکت های نوری شلوغ همراه با تزئینات پیچیده و در هم و برهم می باشد، طوری که زیبایی آن از دور توجه هر کسی را جذب می کند.

تابلو چلنیوم ساده و شیک
تابلو چلنیوم ساده و شیک

 

طراحی تابلو تبلیغاتی به سبک سنتی

در این روش از فونت های اصیل و زیبا همچون نستعلیق و یا شکسته استفاده می شود و از متریال هایی بهره می برند که بتواند حس نوستالژی را در افردا بیدار نماید و اصالت کسب و کار را به معرض نمایش بگذارد.

تابلو چلنیوم ساده با نورپردازی شیک
تابلو چلنیوم ساده با نورپردازی شیک

 

طراحی تابلو تبلیغاتی به سبک فانتزی

سبک های فانتزی بسیار مدرن و شیک هستند. در این روش تابلوساز با حجیم کردن حروف برجسته و استفاده از نورهای شاد و پویا، طرح خاصی را به نمایش می گذارد که می تواند نظر هر بیننده با هر سنی را به خود جلب کند. معمولاً در ساخت این نوع تابلوها از قاب تابلو استفاده می شود.

تابلو چلنیوم با زیرساز کامپوزیت
تابلو چلنیوم با زیرساز کامپوزیت

 

سوالات متداول

انتخاب تابلو تبلیغاتی حرفه ای چه نقشی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت؟

هدف از ساخت تبلیغات صرفاً معرفی برند و جذب مشتری است، برای اینکه به درآمد بالاتری برسیم. تابلوسازی علاوه بر تبلیغات جنبه زیباسازی فضای تجاری را نیز فراهم می کند و برای اینکه تبلیغات بتوانند به صورت ثمربخش ایجاد شوند و شما را به هدف نهایی تبلیغ که دسترسی به مشتریان و در نتیجه بالا رفتن سود است برسانند، نیاز است که هنگام تبلیغات، پیام تبلیغاتی جذاب و گیرا طراحی شود تا بتوانید بر ذهن بصری مشتریان تاثیر بگذارید.

تابلوها یکی از برترین روش های تبلیغاتی هستند که می توانند به راحتی برند شما را به مخاطبان معرفی کنند به شرط اینکه در هنگام ساخت تابلوی تبلیغاتی، کار خود به یک تابلوسازی حرفه ای بسپارید تا تابلویی که تحویل می گیرید زیبا، جذاب و گیرا باشد و بتواند مشتریان را به سمت کسب و کار شما بکشاند.

تابلو چلنیوم ساده
تابلو چلنیوم ساده

 

تابلوسازی پیشرفته چه امکاناتی در بردارد؟

یک تابلوسازی حرفه ای و پیشرفته کلیه ی امکانات نظیر دستگاه های پیشرفته صنعتی برای برش و مونتاژ حروف را دارد و با متریال های مرغوب و باکیفیت بالا اقدام به ساخت انواع تابلوهای حرفه ای حروف برجسته می نماید.