نحوه محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی

نحوه محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی

قیمت تابلو تبلیغاتی :


قیمت تابلو تبلیغاتی توسط هر تابلوساز به شیوه متفاوتی برآورد می شود به همین دلیل در زمان سفارش تابلوهای تبلیغاتی ممکن است برای سفارش یک تابلو مشابه چندین قیمت متفاوت را از سوی تابلوسازها دریافت نمایید . برای اینکه با نحوه محاسبه قیمت تابلوهای تبلیغاتی آشنا شوید ما کلیات را در مورد عواملی که در تعیین قیمت تابلو تبلیغاتی دخیل هستند را برای شما روشن می سازیم تا به طور کامل در مورد نحوه محاسبه قیمت تابلوها آشنایی داشته باشید .

 

با ما همراه باشید .

 

نحوه محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی

 

عوامل موثر در تعیین قیمت تابلو تبلیغاتی :


عوامل متعددی در نحوه قیمت گذاری بر روی یک تابلوی تبلیغاتی که به عنوان تابلو سر در مغازه یا تابلو فروشگاهی نصب می شوند دخیل هستند . برای بررسی این عوامل یک سوال مطرح میشود ، اینکه چرا یک تابلوی تبلیغاتی ساخته شده توسط تابلوسازهای مختلف ، با قیمت های متفاوتی عرضه می شود ؟


پاسخ این سوال مستلزم بررسی عوامل متعددی که در ادامه در مورد آن بحث کرده ایم می باشد .


قیمت تابلو تبلیغاتی را عوامل متعددی تعیین می کنند که اساسی ترین آنها عبارتند از :

 

نحوه محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی بر حسب متر محیط :


متر محیط :

محیط به معنای پیرامون است و در تابلوسازی محیط تابلو به فضایی که تابلو در بردارد تا لبه های بیرونی آن اطلاق می شود . به طور کل متر محیط به کل فضایی که یک تابلو در برمی گیرد اطلاق می شود . در تابلوسازی محاسبه متر محیط بستگی به توافق بین طرفین دارد در صورتی که تابلوساز برای هر بخش مثلاً زیرساز قیمت جداگانه ای ارائه کرده باشد متر محیط بر اساس حروف برجسته مندرج بر روی تابلو محاسبه می شود .

 

 

کسب اطلاعات کاملتر در مورد تابلوسازی در مقاله ای با عنوان ذیل :

 

تابلو سازی

 

قطر قلم

 

 

قطر قلم :


شاید برای بسیاری از شما هم این سوال پیش آمده است که در دنیای تابلوسازی اصطلاح قطر قلم چیست ؟


یکی  از مسائل مرتبط با قیمت گذاری تابلوی تبلیغاتی اندازه قطر قلم است . قطر قلم در حروف برجسته به معنای فاصله داخلی حروف می باشد یعنی هر چه حروف با فونت ضخیم تر نوشته شوند طبیعتاً قطر قلم بیشتری خواهند داشت به همین دلیل هم برای ساخت نیاز به استفاده از متریال هایی با متراژ بالاتر می باشد و همین امر سبب افزایش قیمت تابلو سفارشی شما می شود .


برای مثال جهت ساخت حروف برجسته با قطر قلم 10 سانتی متری ، تابلو ساز از 50 سانت ورق پلکسی گلس بهره می برد اما اگر بخواهید همین حروف را با قطر قلم 30 سانتی متری سفارش دهید نیاز به سه برابر ورق پلکسی گلس خواهید داشت . به همین دلیل قیمت حروف برجسته بویژه حروف برجسته چلنیوم در ساخت نسبت به قطر قلم هزینه بیشتری می طلبد . حروف برجسته ای که بتواند نور را از خود عبور دهد مانند تابلو چلنیوم می بایست حداقل 5 سانتی متر قطر قلم داشته باشد تا بتوانیم قطعات مربوط به لامپ هایی که فراهم کننده نور تابلو هستند را در آنها جای دهیم اما اگر قطر قلم کمتر از 5 سانتی متر شد می توان با دور دادن به حروف اصالت فونت را حفظ کرد و هم قطر مناسب بدست آورد . قیمت تابلو چلنیوم و یا هر تابلوی تبلیغاتی دیگر اگر قطری بین 5 تا 12 سانت داشته باشد ثابت است  اما اگر این قطر قلم از 12 سانتی متر بیشتر شود قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد .


حال اگر تمایل دارید در مورد قیمت تابلو چلنیوم و نحوه محاسبه آن بیشتر بدانید مقاله ذیل را که توسط گروه تابلوسازی نمارنگ منتشر شده است مطالعه نمایید .

 

قیمت تابلو چلنیوم

 

محاسبه قیمت تابلو چلنیوم

 

هر چه قطر قلم حروف بیشتر باشد نیاز به بلوک های اس ام دی بیشتری جهت نورپردازی حروف برجسته خواهیم داشت .


طراحی تابلو تبلیغاتی :


یکی از روش های محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی بر اساس حروف برجسته به صورت دستی می باشد که این روش برای حروف با تعداد بالا و نوشته های طولانی و یا لاتین بسیار وقت گیر است . پس بهترین گزینه محاسبه متر محیط با استفاده از نرم افزارهای طراحی همچون کرل می باشد . این نرم افزار به راحتی ابعاد فضای نصب بر حسب محیط را اندازه گرفته و قیمت تابلو تبلیغاتی که قرار است طراحی و پیاده سازی شود را اعلام می نماید . طراحی تابلو تبلیغاتی خود هزینه جداگانه دارد و تابلوسازها جهت ساخت تابلو از طراحان و متخصصین جهت کار با نرم افزارهایی همچون تری دی مکس ، اتوکد و یا کورل کمک می گیرند . این نرم افزارها علاوه بر طراحی ، قابلیت محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی را نیز دارند و پس از اتمام طراحی تابلو تبلیغاتی ، قیمت ساخت را محاسبه کرده و همراه با طرح به کارفرما ارائه می دهند .

 

 

بازرگانی بنت

 

متریال های مصرفی در ساخت تابلو :


ساخت تابلو تبلیغاتی به سه شکل متفاوت بسته به نوع کارکرد طراحی می شوند که عبارتند از :

 

سفارش تابلو تبلیغاتی از اقدامات اولیه برای شروع هر کسب و کار است . اما  پرکاربردترین نوع تابلوها ، تابلو مغازه است . در اینجا این سوال مطرح می شود که قیمت تابلو مغازه چگونه محاسبه می گردد ؟

 

قیمت تابلو مغازه :


قیمت تابلو مغازه نیز بر اساس نوع تابلویی که شما سفارش داده اید و همچنین متریال های مورد استفاده و نیز بر اساس متر محیط محاسبه می شود . جدیداً اکثریت مغازه داران ترجیح می دهند از تابلوهای لوکس ، مدرنیته ، فانتزی ، سه بعدی ، براق و درخشان جهت سفارش تابلو مغازه استفاده کنند به همین دلیل اکثریت آنها یکی از انواع تابلو چلنیوم را سفارش می دهند و این مدل از تابلو بیشترین کارکرد را به عنوان تابلو مغازه دارد .


اگر تمایل دارید در مورد انواع تابلو چلنیوم کسب اطلاعات نمایید با مقاله زیر همراه ما باشید .

 

انواع تابلو چلنیوم

 

خانه لوکس

 

قیمت تابلو فروشگاهی :


اکثریت تابلوهایی که در سردرب فروشگاه ها ملاحظه می کنیم از نوع تابلوهایی همچون موارد زیر می باشد:

 

این بدین دلیل است که تابلو فروشگاهی در ابعاد بزرگی سفارش داده می شود و معمولاً دارای متر محیط بیشتری هستند و اکثریت فروشگاه ها تابلوهای چاپی را به دلیل امکان مانور بیشتر بر روی تابلو همچون اعمال تصاویر و یا نوشته ها انتخاب می کنند . قیمت تابلو فروشگاهی بسته به نوع تابلو متغیر است و اگر بخواهید از تابلوهای مدرن تر بهره ببرید نیاز دارید هزینه بالاتری صرف سفارش تابلو فروشگاهی نمایید .

 

قیمت تابلو شرکتی :


تابلو شرکتی نیز همچون تابلو فروشگاهی جهت سفارش نیاز به زرق و برق چندانی ندارد و معمولاً به شکلی ساده همچون تابلو چلنیوم ساده ، تابلو کامپوزیت ، تابلو نئون پلاستیک و تابلوهای چاپی سفارش داده می شوند . قیمت تابلو شرکتی نیز بر اساس متر محیط محاسبه می گردد .


برخی تابلوهای شرکتی به صورت کاملاً اختصاصی و صرفاً جهت معرفی نام شرکت ، نام محصولات تولید شده در شرکت ، تابلو نمایشی یا تزئینی به شیوه های متفاوت برای شرکت سفارش داده می شود که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

 

 

قیمت تابلو شرکتی بر اساس نوع تابلو و متریال های مصرفی و همچینین متراژ آن محاسبه می شود .


شاید به گوش شما هم رسیده باشد که نحوه محاسبه تابلو تبلیغاتی با حروف برجسته بر مبنای متر محیط حروف محاسبه می گردد اما برای بدست آوردن این متراژ روش های متعددی وجود دارد .

بسیاری از فاکتورهای دیگر نیز وجود دارند که می توانند زیبایی بیشتری را برای تابلو تبلیغاتی شما فراهم سازند و همین امر هم سبب افزایش قیمت تابلو خواهد شد از جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

 

ساخت تابلو نور اندریک :


نور اندریک یا نور مخفی فرآیند اعمال نوعی نورپردازی ویژه بر روی تابلوست که بیشتر در تابلوهای ذیل به دلیل عدم انتشار نور اعمال می شود.

 

 

اما در صورت تمایل می توانید از روش نورپردازی به شیوه نور اندریک بر روی تابلوهای دیگر که امکان نورپردازی دارند همچون تابلو چلنیوم نیز بهره ببرید . بدین شکل هم از رویه حروف نور منعکس خواهد شد و هم از زیر حروف بر روی زمینه تابلو .

برای اعمال نور مخفی تابلوساز فضایی مابین زمینه و حروف برجسته اعمال کرده و در این فضا لامپ های اس ام دی را جاسازی می کند این امر سبب می شود پس از روشن شدن تابلو در محل نصب حاله ای از نور ، از زیر حروف بر روی زمینه تابلو ، تابانده شود و با اعمال افکت نوری کلاسیک ، زیبایی تابلو را دو چندان نماید .

 

تجهیزات پزشکی

 


پانچی نمودن رویه و لبه های حروف :


از آپشن های اضافی دیگر که سبب افزایش قیمت تابلو می شود اعمال حالت پانچ است . این حالت هم می تواند بر روی لبه ها و هم بر روی رویه حروف پیاده سازی شود . زمانی که مشتریان تابلو پانچی سفارش می دهند تابلوساز با استفاده از دستگاه مخصوص پانچ ، سوراخ هایی بر روی لبه و یا رویه حروف اعمال می کند که این سوراخ ها در اندازه و ابعاد مشخص انجام می پذیرد و سببب می شوند نور از قسمت های پانچ شده به چشم ها منعکس شود و زیبایی خارق العاده ای برای تابلو تبلیغاتی شما فراهم سازد .


رینگی نمون تابلو :


رینگ نیز به معنای ایجاد برش هایی منطبق با اشکال هندسی مدنظر مشتریان است که سبب انعکاس نور به شکل های ویژه از لبه های تابلو می شود .

 

پلکسی

 


پلکسی :

ابزار کاربردی دیگر پلکسی گلاس نوعی پلاستیک شیشه مانند می باشد که در رنگ های متفاوت و با ضخامت های 1 تا 20 میلی متری عرضه می شود . استفاده از ورق پلکسی گلاس مرغوب و با کیفیت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که هم به عنوان نمای اصلی حروف برجسته به نمایش گذاشته می شود و هم کیفیت و دوام یک تابلوی تبلیغاتی را تعیین می کند . امروزه از این ورق ها توسط شرکت های متعدد و با نام های متنوع تولید می شود اما در حال حاضر بهترین نوع آن عبارت است از  SUMIPEX و YEAR LONG که توسط کشور تایوان ساخته می شود . بهره گیری از نوع باکیفیت ورق پلکسی در ساخت حروف برجسته چلنیوم و قیمت تابلو چلنیوم تاثیر بسزایی دارد .

پلکسی متریالی است که در ساخت اکثریت تابلوهای حروف برجسته مورد استفاده واقع می شود نوع پلکسی می تواند از نوع آینه ای ، شفاف و دیگر مدل ها انتخاب شود که نوع ، رنگ و طرح پلکسی دارای قیمت های متفاوتی است و همین امر سبب افزایش یا کاهش قیمت تابلو های تبلیغاتی خواهد شد .  


برای آشنایی با انواع پلکسی گروه نمارنگ مقاله ای با عنوان ذیل منتشر نموده که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه نمایید .

 

انواع پلکسی


 حال این سوال مطرح می گردد که چرا قیمت تابلو حروف برجسته بر حسب متر محیط است ؟


قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم ابتدا می خواهیم بررسی کنیم که حروف برجسته ساخته شده از چند قسمت تشکیل شده است ؟

 

رول چلنیوم

 

رول چلنیوم :

یکی از ابزارهای مورد استفاده دیگر برای ساخت تابلو حروف برجسته استفاده از لبه چلنیوم می باشد ، این لبه از جنس آلومینیوم بوده و به شکل رول هایی 30 متری با متراژهای 9،7 و 11 سانتی متری در رنگ های متنوع در بازار به فروش می رسند . بهترین نوع رول های چلنیوم توسط آلوراپید در کشور اسپانیا تولید می شود .

 

 

بلوک های اس ام دی

 

نورپردازی :

بلوک های SMD یکی دیگر از ابزارهای کاربردی در ساخت تابلو تبلیغاتی است .  بلوک های SMD به صورت تک رنگ و فول کالر در بازار یافت می شوند که ازنوع معمولی  به علت عدم ضد آب بودن در محیط های بسته استفاده می شود اما نوع ضد آب آن در هر محیطی قابل استفاده است . استفاده از لامپ های با کیفیت و با نوردهی بالا در محاسبه قیمت تابلو تبلیغاتی بی تاثیر نیست .

 

منبع تغذیه

 


منبع تغذیه :

از منبع برای تبدیل ولتاژ برق شهری به ولت 12 با جریان مصرفی SMDها استفاده می شود . منبع تغذیه نیز داری انواع و برندهای متنوع و قیمت های متفاوت می باشد که بهره گیری از نوع با کیفیت یا بی کیفیت آن درتعیین قیمت تابلو تبلیغاتی که شما انتخاب کرده اید بی تاثیر نیست.

 

قیمت زیرسازی تابلو تبلیغاتی :

زیرساز تابلو های تبلیغاتی با استفاده از متریال های متعددی ساخته می شودکه  با افزایش قطر قلم ، متراژ بیشتری جهت ساخت می طلبد . از جمله متریال هایی که می توان در ساخت زیرسازی بهره برد موارد ذیل می باشند :

 

 

ورق پی وی سی

 

ورق PVC  :

از این ورق ها برای زیرسازی اکثریت تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود این ورقها ضخامتی حدود 8 تا 10 میلی متر دارند . استفاده از ورق PVC با ضخامت 8 میلی متر قیمت کمتری نسبت به ضخامت 10 میلی متری دارد.

 

 

ورق کامپوزیت

 

ورق کامپوزیت :

این ورق از گرانترین ورق های زیرساز است که با توجه به ضخامت ، رنگ و برند تولید کننده دارای قیمت های متفاوتی در بازار می باشد . ورق کامپوزیت می تواند نمای کامپوزیت جذابی را جهت تابلوسازی به نمایش بگذارد و به عنوان یک تابلو ترکیبی زیبا جلوه بصری مناسبی را برای مکان کسب شما فراهم سازد .

 

نمای کامپوزیت

 

 

چوب ترموود

 

چوب ترموود :

چوب ترموود نیز از چوب های بسیار مقاوم و ضد فرسایش است که هم در نما و هم در ساخت تابلو مغازه چوبی مورد استفاده واقع می شود و می تواند نمای جذابی را برای محل کسب شما به ارمغان بیاورد . تابلویی که در ساخت آن از چوب ترموود استفاده شود با نام تابلو ترموود در بازار تابلوسازی شناخته شده است .

 

اگر تمایل دارند نمونه عکس ها و مطالب بیشتری در مورد تابلو ترموود دریافت کنید مقاله ذیل را بخوانید .

 

تابلو ترموود

 

تایل پولکی :

تایل پولکی نوعی پلاستیک براق و شفاف در ابعاد و اشکال هندسی می باشد که بر روی زیرساز کار سوار شده و نمای ویژه ای را به عنوان یک تابلو در رنگ های متنوع به نمایش می گذارد . تابلویی که در ساخت آن از تایل پولکی استفاده شود با نام تابلو پولکی فراخوانی می شود .

 

 

بازرگانی هاشمی

 


اجزای تشکیل دهنده حروف برجسته :


1) نمای حروف :
در تابلوهای برجسته چلنیوم نمای حروف از جنس پلکسی ساخته می شود که این حروف قابلیت عبور نور را دارد و می توان آن را در رنگ های متنوع پیاده سازی نمود اما در ساخت تابلو استیل برجسته به دلیل عدم عبور نور از داخل حروف ، نور از پشت تابلو به آن تابانده می شود تا یک تابلو تابان زیبا به نمایش درآید .


2) لبه ی حروف :
لبه های حروف نقش اصلی در میزان برجستگی حروف ایفا می نمایند ، این لبه ها از جنس چلنیوم یا پلکسی بوده و به صوررت استاندارد در اندازه های 7 ، 9 ، 11 سانتی متر یافت می شوند . لبه های چلنیوم از رول چلنیوم بدست می آید و قیمت رول چلنیوم بر اساس متراژ تغییر می کند .


3) پشت کار :
پشت کار یک تابلوی تبلیغاتی از جنس چوب یا PVC می باشد . روشنایی تابلو های تبلیغاتی توسط لامپ های LED  و یا SMD تامین می شود . این لامپ ها به صورت بلوکی در کنار هم قرار گرفته و نور لازم برای تابلو را فراهم می نمایند .


 با بررسی موارد بالا یک سوال دیگر در ذهن مطرح می شود و آن این است :

 

علت اینکه یک تابلو مغازه با ابعاد ثابت ، متر محیط متفاوتی دارند چیست ؟

 

 عامل مهم دیگر که باعث تفاوت قیمت می شود نحوه جایگزینی و فونت حروف برجسته می باشد برای مثال همان طور که در شکل زیر ملاحظه می نمایید  می خواهیم متر محیط یک تابلو را با طول و عرض یکسان بررسی نماییم همان طور که مشاهده می کنید هر چه نوع فونت و محیطی که حروف برجسته اشغال می کنند بیشتر شود سبب افزایش متر محیط و در نتیجه افزایش قیمت تابلو تبلیغاتی می شود.

 

محاسبه متر محیط