تابلوهای تبلیغاتی از جمله ابزارهای تبلیغاتی بیرون از منزل هستند که در  فضای شهری به صورت تابلو مغازه، تابلو فروشگاهی، تابلو شرکتی و تابلو سالنی به اجرا گذاشته می شود و نوآوری در ساخت تابلو تبلیغاتی می تواند تابلوی تجاری شما را نسبت به تابلوهای دیگر رقبا جذابتر نماید.

نوآوری در ساخت تابلو تبلیغاتی

نوآوری در تابلوسازی یعنی ایجاد طرح های خلاق و شگفت انگیز. تابلوسازان برای مطرح شدن در بین رقبای خود نیازمند استفاده از روش هایی هستند که تغییر ایجاد کند. برای مثال طراحی های دو بعدی و سه بعدی در حوزه تابلوسازی.

طراحی و ساخت تابلوهای ابداعی و نوآورانه باید به گونه ای باشد که نیازهای مشتری را مرتفع سازد و بتواند حرفی برای گفتن در بازار کار داشته باشد. همچنین از ماهیت اصلی تابلو خارج نشود و استحکام و مقاومت آن پا برجا بماند. از همه مهمتر ضمن حفظ مزایای فنی کار، بر زیبایی و تاثیرگذاری هر چه بیشتر آن بیفزاید.

برای اینکه از صنعت تابلوسازی در سطح جهان عقب نمانیم، مستلزم توجه به محیط پیرامون و رعایت استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا هستیم. عصر امروز عصر تکنولوژیست و در همه ی شاخه ها و رشته ها، تکنولوژی نفوذ کرده و روش های سنتی و قدیمی را رد کرده تا شرایط راحت تری در زمینه زندگی خصوصی و کاری مردم فراهم شود.

در این میان آنچه که می تواند بیش از پیش موثر واقع شود، تبلیغات خوب توسط تکنولوژی روز است که یکی از شاخه های تبلیغات تابلوسازی می باشد.

در صنعت تابلوسازی با تکیه بر مهارت و توانایی گروهی و با به کارگیری از تکنولوژی روز، خلاقیت و نوآوری، می توان تداعی شدن هدف اصلی ساخت تابلوهای تبلیغاتی که همان جذب مشتری و خرید و استفاده از خدمات سفارش دهندگان تابلوها است را فراهم ساخت. البته لازمه ی تمامی این کارها حرفه ای بودن تابلوسازان در طراحی و استفاده از متریال های باکیفیت در ساخت تابلو می باشد.

حروف فلزی پایه مفتول
حروف فلزی پایه مفتول

 

نوآوری در تابلوسازی چیست؟

نوآوری در تابلو سازی به معنای استفاده از متریال های با کیفیت برای سفارش تابلوی تبلیغاتی مدرن و به روز است که به شکلی ترکیبی پیاده سازی شود و بتواند نگاه هر رهگذری را از دوردست به محتوای تبلیغاتی خیره کند. تابلو چلنیوم نوآوری در ساخت تابلوهای مدرن بود که با نورپردازی جذاب نمای خارق العاده شیک را برای دکوراسیون بیرونی محیط تجاری فراهم کرد.

نوآوری به مفهوم بهره مندی از شرایط موجود، محصولات، خدمات و مدل کسب و کار به شیوه ای جدید و اثربخش است که سبب ایجاد سود، ارزش افزوده، تبلیغ دهان به دهان، مطرح شدن برند و کسب و کار و به طور کلی ارتقاء توان مالی فرد یا سازمان حقیقی و یا حقوقی شود.

حروف فلزی بی نور
حروف فلزی بی نور

 

نوآوری چگونه رخ می دهد؟

برای ایجاد نوآوری در هر کسب و کاری نیاز است تا اطلاعات جمع آوری شود. سپس مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. پس از فرآیند پردازش، اطلاعات تبدیل به داده هایی می شود که با استفاده از این داده ها می توان یک روش منحصر به فرد که تا به حال از آن استفاده نشده است، بدست آورد. سپس یک محصول ویژه و خاص فراهم می شود که تکرار نشده و یا مشابه آن را کمتر دیده ایم.

برای مثال در حوزه تابلوسازی در ابتدای ورود تابلو چلنیوم، این تابلو به صورت کاملاً ساده ساخته می شد. به مرور زمان و با خلاقیت هایی که تابلوسازها در طراحی کشف کردند، تابلوسازهای حرفه ای و شرکت های تولید کننده با ایجاد شیارهایی بر روی پلکسی توانستند نور را به شکل های متفاوت به چشم بازتاب نمایند و تابلو چلنیوم کریستالی، تابلو چلنیوم ستاره ای یا تابلو چلنیوم الماسی، تابلو رینگی یا تابلو پانچی با طراحی های دوبعدی و سه بعدی پا به عرصه بازار گذاشتند و محبوبیت زیادی نیز کسب کردند. چون متمایز از دیگر محصولات بودند و به علت جلوه زیبایی که داشتند، توانستند به یکی از پر فروش ترین محصولات تابلوسازی تبدیل شوند.

نوآوری در ساخت حروف برجسته فلزی
نوآوری در ساخت حروف برجسته فلزی

 

حروف برجسته بزرگترین نوآوری در حوزه تابلوسازی

ساخت حروف برجسته یکی از نوآوری های صنعت تابلوسازی به شمار می آید. لازمه آن نگاه و بررسی دقیق در مدل های متعدد ساخت تابلو، بازدید از کارخانه های ساخت حروف خارجی، صرف هزینه های بسیار و البته مفید جهت ارتباط  با کارخانه های حروف ساز و رفع ایرادات دستگاه ها و الگو قرار دادن نمونه های برجسته کشورهای صاحب نام در امر تابلوسازی بوده است.

یکی از مشکلات ساخت حروف برجسته در ایران عدم هماهنگی دستگاه های برش برای حروف فارسی می باشد. البته تا حد زیادی توانسته اند این دستگاه ها را ارتقا دهند، ولی باز هم خالی از ایراد نیست. در نهایت کلیه اشکالات، به دست تابلوسازان حرفه ای به شکل صحیح و دقیقی ساخته و اصلاح می شوند.

حرفه تابلوسازی یک تبلیغات مستقیم است و اولین ابزاری است که با مخاطب سر و کار دارد و نام برند تجاری شما را به عموم مردم معرفی می کند. پس باید طراحی و ساخت آن به گونه ای باشد که در نگاه اول در ذهن مخاطب نقش ببندد.

گاهی ممکن است شما از یک تابلو مغازه بسیار استقبال کنید و به دلتان بنشیند و شما را به سوی خود جذب کند. اما اگر بخواهید دقیقاً همان طرح و ساخت را برای تابلو سر درب محل تجاری خود استفاده کنید، در درجه اول احتمال دارد آن طراحی و متریال و رنگ، مناسب حرفه شما نباشد.

در درجه دوم تابلوهای تبلیغاتی اثر ماندگار و دائمی هستند. اگر در هنگام سفارش تابلو تبلیغاتی کمی هزینه ی بیشتری صرف کنید و اجازه دهید تابلوساز بر اساس تجربه و تبحر، برترین طراحی را پیاده سازی نماید و از متریال های ترکیبی استفاده کند، قطعاً می توانید سالها استفاده بهینه از تابلوی تبلیغاتی خود داشته باشید.

حروف تبلیغاتی فلزی دوغی خلاقیتی نو
حروف تبلیغاتی فلزی دوغی خلاقیتی نو

 

نوآوری در تابلوسازی چه اهمیتی دارد؟

اهمیت نوآوری در تابلوسازی در خلق ایده های نو و منحصر به فرد است که سبب جذب نگاه های بیشتر به سوی محتوای تبلیغاتی مندرج بر روی تابلو می شود.

نوآوری در هر حرفه و شغلی موجب پیشرفت های چشمگیری می شود. نوآوری در تابلو سازی نیز موجب ساخت تابلوهای تبلیغاتی جذاب با جلوه بصری زیبا شده است که علاوه بر تبلیغات، زیبایی محیط تجاری را دو چندان می کند و دکوراسیون شیک برای محیط فراهم می سازد.

حروف پلاست نوآوری جدید در ساخت تابلوهای ترکیبی
حروف پلاست نوآوری جدید در ساخت تابلوهای ترکیبی

 

نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات

نوآوری در تابلو سازی و تبلیغات منجر به ساخت تابلوها و روش های تبلیغاتی مدرن خواهد شد. تبلیغاتی که مطابق با نیاز امروز مشتریان باشد، قطعاً می تواند تاثیر بسزایی در میزان جلب رضایت و خرید آنها از شرکت یا تولید کننده ای باشد که تبلیغ را به نمایش گذاشته است.

ارتباط نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات یک رابطه تنگاتنگ است. در واقع این دو مکمل همدیگر هستند، با وجود اینکه هنوز هم بسیاری از افراد به شیوه های قدیمی تبلیغ می کنند.

تبلیغ نیاز اساسی کسب و کار شماست، لازم است از طرح ها و روش های مدرن و جدید برای تبلیغات خود استفاده کنید تا بتوانید آنچنان که دوست دارید، درآمد داشته باشید. یادتان باشد که استفاده از تبلیغات گران نشانه ثمر بخش بودن تبلیغ نیست، بلکه استفاده از تبلیغاتی بهینه و هدفمند است که سبب رسیدن شما به درآمدهای بیشتر می شود.

حروف فلز پلاست
حروف فلز پلاست

 

نوآوری در تابلوسازی چه مواردی را در بر می گیرد؟

نوآوری در دنیای تبلیغات و بازاریابی می تواند شامل عوامل مختلفی همچون موارد زیر باشد.

دستگاه های پیشرفته

پس از انقلاب صنعتی، دستگاه های مختلفی در حوزه ها و مشغله های  متعدد اختراع شدند. تابلوسازی نیز جزء مشغله هایی است که اختراع دستگاه هایی مثل دستگاه برش لیزری، دستگاه پی وی سی، دستگاه آبکاری و دستگاه وکیوم ساز در این حوزه سبب ساخت تابلوهای تبلیغاتی جدید و جذاب شدند.

روش های متفاوت برش برای زیباسازی نمای تابلوهای تبلیغاتی

دستگاه پانچ یکی از پرکاربردترین نوع دستگاه ها و ابزارهایی است که در تابلوسازی استفاده زیادی دارد. ابزار پانچ ابزاری است که تابلوساز توسط آن رویه و لبه های حروف را در ابعاد و اندازه های یکسان سوراخ می کند. زمانی که تابلو روشن می شود، نور از سوراخ های ایجاد شده در لبه های حروف چشم نوازی می کند و یک جلوه ی خارق العاده را برای تابلوی تبلیغاتی به نمایش می گذارد.

رینگی کردن حروف نیز یکی دیگر از کارهایی است که بواسطه استفاده از دستگاه مخصوص برش انجام می شود. این دستگاه قادر است لبه های حروف را در ابعاد و اندازه های مختلف و در طرح های متعدد هندسی برش دهد.

حروف چلنیوم ترکیبی با لایت باکس
حروف چلنیوم ترکیبی با لایت باکس

 

متریال های مصرفی

متریال ها ابزارهایی هستند که به کمک آنها تابلوهای تبلیغاتی ساخته می شوند. ورود متریال های جدید منجر به ساخت تابلوهای جدیدتر و شیک تر می شود. برای مثال استفاده از پیکسل ها سبب ساخت تابلویی به نام تابلو پیکسلی می شود که هم در زمینه و هم در خود حروف برجسته، امکان مانور نوری با انواع انیمیشن دلخواه مشتریان را دارد.

تایل نیز یکی از متریال های جدید است که منجر به ساخت تابلو پولکی می شود. این تابلو جذابیت و درخشندگی خیره کننده ای را به نمایش می گذارد. شما می توانید هر نوع حروف برجسته ای را که می خواهید بر روی تایلها پیاده سازی کنید.

ورق کامپوزیت هم یکی از جدیدترین متریال هاست. از همان بدو ورود بسیار مورد استقبال قرار گرفت. از این متریال علاوه بر تابلوسازی در حوزه نما و طراحی دکوراسیون داخلی نیز زیاد استفاده می شود. تابلو کامپوزیت تابلویی است که با استفاده از متریالی به نام ورق کامپوزیت ساخته می شود. امکان پیاده سازی هر نوع حروف برجسته ای بر روی این متریال فراهم است.

چوب ترموود یکی از متریالهای جذاب و جدید دیگر است که در ابتدا برای زیباسازی نما و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گرفت. امروزه از چوب ترموود در انواع رنگ ها و طرح ها برای ساخت تابلو چوبی ترموود استفاده می کنند. اجرای این زیرساز موجب ایجاد فضای کلاسیک و مدرن برای محل کسب و تجارت شما می شود.

حروف چلنیوم دوبل با لبه های طلایی
حروف چلنیوم دوبل با لبه های طلایی

 

نورپردازی

تکنولوژی که در ساخت حروف برجسته مورد استفاده قرار می گیرد، باعث می شود تابلوساز بتواند برای حروف نورپردازی هایی با جلوه های مختلف فراهم کند مثل ستاره، الماس یا کریستال

ماژول ها

ماژول ها عامل تولید نور در تابلوهای ال ای دی و تلویزیون شهری می باشند. توسط ماژول ها می توانید تصاویر، کلیپ، ویدئو و کلیه افکت های انیمیشنی را به نمایش بگذارید.

تایمر

تایمر در تابلوهایی که قادرند نور تولید کنند، استفاده می شود تا نور و بازی های انیمیشنی تابلو در زمان های دلخواه خاموش و روشن شود.

کنترلر

کنترلر ابزاری است که توسط آن شما می توانید نمایش نوری تابلو را تعویض کنید. برای مثال جهت نورپردازی تابلوها می توان دو حالت آبشاری و چشمک زن را به نمایش گذاشت. شما می توانید رنگ تولید شده و حالت های نمایش نور را توسط کنترلر تنظیم کنید.

حروف چلنیوم دوبل ترکیبی
حروف چلنیوم دوبل ترکیبی

 

برند تولید کننده متریال

هر متریالی طبیعتاً توسط شرکت های زیادی که رقیب سرسخت هم هستند، تولید می شود. شرکت های معروف شرکت هایی هستند که متریال تولید شده آنها توسط مشتریان مورد تایید بوده و پاسخگوی نیاز آنها شده است. بنابراین شرکت ها برای پیشی گرفتن از هم سعی می کنند محصولات جدیدتر و با کیفیت برتر ارائه کنند تا فروش بیشتری داشته باشند. تهیه متریال های با کیفیت و درجه یک سبب ماندگاری و مقاومت بالای متریال ها در برابر شرایط محیطی می شوند.

طرح و رنگ

هر متریالی که تولید می شود دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است. سعی کنید همیشه طرح و رنگ شما جور باشد تا دست مشتری برای انتخاب کاملاً آزاد باشد و به سوی رقبا کشانده نشوند.

ساخت حروف برجسته سه بعدی

وکیوم کردن حروف یکی دیگر از نوآوری هایی است که در صنعت تابلوسازی منجر به ساخت تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی و طرح های فانتزی می شود. با وکیوم کردن حروف می توانید میزان برجستگی دلخواه هتان بر روی حروف اعمال کنید و هر طرح فانتزی که تمایل دارید را پیاده سازی نمایید.

حروف برجسته چلنیوم ساده
حروف برجسته چلنیوم ساده

 

نکات تاثیرگذار در اجرای تابلوهای تبلیغاتی نوآوری شده

  • طراحی زیبا
  • استفاده از فونت مناسب
  • خوانا بودن تابلو
  • قرار دادن تابلو در زاویه دید مناسب
  • استفاده از کنتراست رنگی
  • استفاده از محتوا و پیام تبلیغاتی مناسب
  • استفاده از متریال های باکیفیت و درجه یک
  • استفاده از تصاویر ، انیمیشن و گرافیک
  • حجیم سازی
  • استفاده از افکت های نوری جذاب

سوالات متداول

آیا با ورود تابلوهای جدید و به روز استفاده از تابلوهای قدیمی به کلی منسوخ شده است؟

خیر، هنوز هم کسانی هستند که ترجیح می دهند از تابلوهای قدیمی و ساده مثل تابلو فلکسی استفاده کنند و اهمیت چندانی به زیبایی تابلوها نمی دهند و صرفاً تابلو را ابزاری برای معرفی در نقطه فروش می دانند.

آیا تابلوی تبلیغاتی روشی نوین است؟

تابلوی تبلیغاتی قدمتی دیرینه در حوزه ی بازاریابی و تبلیغات دارد و بیشترین کاربرد را نسبت به روش های دیگر دارند اما رفته رفته با پیشرفت هایی که حاصل شده به سمت نوآوری حرکت کرده  و می توان گفت که در حال حاضر روش های نوین و جدیدی برای اجرا شدن دارد.