نوآوری در ساخت تابلو تبلیغاتی ‏

نوآوری در ساخت تابلو تبلیغاتی ‏

انسان ها در هر شغلی که مشغول به فعالیت هستند ، برای ترقی نسبت به  رقبای خود و رسیدن به سود بیشتر و مطرح شدن در میان آحاد مردم نیاز دارند که طبق متدهای روز دنیا گام بردارند و از ترفندهایی استفاده کنند که جدید باشد و بیشتر جلب توجه کند . به این طریق می توانند خاص باشند و خاص بودن چیزی است که همه به دنبال آن هستند . تابلوسازی نیز یک شغل پر رقیب می باشد که با ورود دستگاه های پیشرفته به این حوزه نظیر دستگاه برش لیزری امکان ساخت تابلوهای متفاوت نظییر تابلو چلنیوم ، تابلو استیل ، تابلو کامپوزیت ، تابلو ترموود ، تابلو لایت باکس ، تابلو نئون و دیگر تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از متریال های مختلف و یا به صورت حروف ترکیبی فراهم شده است .

تابلوها همچون گذشته در سطح یک نوشته ساده صرفاً به صورت پلکسی یا فلکس بدون نور نیست ، بلکه در حال حاضر در حوزه تابلوسازی پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است و تنوع تابلوها تبلیغاتی بسیار زیاد است . هر فرد با هر سلیقه و سبکی ، می تواند تابلوی تبلیغاتی خود را سفارش دهد . همین امر سبب رقابت شدیدی بین تابلوسازان شده است . آنچه که در موفقیت یک تابلوسازی کارساز است نوآوری و ابداع شیوه های مختلف در جهت ساخت هر چه بهتر تابلوهای تبلیغاتی می باشد . طراحی و ساخت نوآورانه تابلو های تبلیغاتی می تواند وجه تمایز اساسی بین تابلوسازی های سطح شهر باشد .

از آنجا که تبلیغات بخش انکارناپذیر هر کسب و کاری است . برای داشتن یک تبلیغات موثر و هدفمند نیازمند ایده های نو و خلاقانه هستیم . موفقیت در هر کسب و کاری مستلزم ایده های نو می باشد و هر ایده ای مخصوص به یک کار است . چه در زمینه طراحی و چه در زمینه ساخت ، ایده های تکراری نمی تواند مشتریان را به سمت کسب و کاری جذب کند . یک ایده هر چند کوچک می تواند در مشتری حس منحصر به فرد بودن نسبت به دیگر رقبا را بیدار کند .  برای متمایز بودن در حوزه تابلوسازی نیز می توان ترفندهای زیادی در طراحی زیبا به خرج داد و با استفاده و تسلط به ماهیت روانشناسی رنگ در تبلیغات ، برای ساخت تابلوی تبلیغاتی ، رنگ هایی متناسب با نوع کار انتخاب نمود تا تابلوی تبلیغاتی ساخته شده متمایزتر از دیگر تابلوهای ساخته شده که به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی نصب شده اند ، باشد .

 

این همه از نوآوری و خلق ایده های نو بحث کردیم حال یک سوال مطرح می شود اینکه :

 

نوآوری چیست ؟

 

نوآوری به مفهوم بهره مندی از شرایط موجود  ، محصولات ، خدمات ، مدل کسب و کار به شیوه ای جدید و اثربخش است که سبب ایجاد سود ، ارزش افزوده ، تبلیغ دهان به دهان ، مطرح شدن برند و کسب و کار و به طور کلی ارتقاء توان مالی فرد یا سازمان حقیقی یا حقوقی شود .

برای ایجاد نوآوری در هر کسب و کاری نیاز است تا اطلاعات جمع آوری شود . سپس مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار گیرد . پس از فرآیند پردازش ، اطلاعات تبدیل به داده هایی می شود که با استفاده از این داده ها می توان یک روش منحصر به فرد که تا به حال از آن استفاده نشده است ، بدست آورد . سپس یک محصول ویژه و خاص فراهم می شود که تکرار نشده و یا مشابه آن را کمتر دیده ایم . برای مثال در حوزه تابلوسازی در ابتدای ورود تابلو چلنیوم  ، این تابلو به صورت کاملاً ساده ساخته می شد . به مرور زمان و با خلاقیت هایی که تابلوسازها در طراحی کشف کردند ، تابلوسازهای حرفه ای و شرکت های تولید کننده با ایجاد شیارهایی بر روی پلکسی توانستند نور را به شکل های متفاوت به چشم بازتاب نمایند و تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم ستاره ای یا تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو رینگی یا تابلو پانچی با طراحی های دوبعدی و سه بعدی پا به عرصه بازار گذاشتند و محبوبیت زیادی نیز کسب کردند . چون متمایز از دیگر محصولات بودند و به علت جلوه زیبایی که داشتند توانستند به یکی از پر فروش ترین محصولات تابلوسازی تبدیل شوند .

 

نوآوری در ساخت تابلو تبلیغاتی :

 

نوآوری در تابلوسازی یعنی ایجاد طرح های خلاق و شگفت انگیز . تابلوسازان برای مطرح شدن در بین رقبای خود نیازمند استفاده از روش هایی هستند که تغییر ایجاد کند . برای مثال طراحی های دو بعدی و سه بعدی در حوزه تابلوسازی . طراحی و ساخت تابلوهای ابداعی و نوآورانه باید به گونه ای باشد که نیازهای مشتری را مرتفع سازد و بتواند حرفی برای گفتن در بازار کار داشته باشد . همچنین از ماهیت اصلی تابلو خارج نشود و استحکام و مقاومت آن پا برجا بماند . از همه مهمتر ضمن حفظ مزایای فنی کار ، بر زیبایی و تاثیرگذاری هر چه بیشتر آن بیفزاید .

برای اینکه از صنعت تابلوسازی در سطح جهان عقب نمانیم ، مستلزم توجه به محیط پیرامون و رعایت استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا هستیم . عصر امروز عصر تکنولوژیست و در همه شاخه ها و رشته ها ، تکنولوژی نفوذ کرده و روش های سنتی و قدیمی را رد کرده تا شرایط راحت تری در زمینه زندگی خصوصی و کاری مردم فراهم شود . در این میان آنچه که می تواند بیش از پیش موثر واقع شود ، تبلیغات خوب توسط تکنولوژی روز است که یکی از شاخه های تبلیغات تابلوسازی می باشد .

در صنعت تابلوسازی با تکیه بر مهارت و توانایی گروهی و با به کارگیری از تکنولوژی روز ، خلاقیت و نوآوری ، می توان تداعی شدن هدف اصلی ساخت تابلو های تبلیغاتی که همان جذب مشتری و خرید و استفاده از خدمات سفارش دهندگان تابلوها است را فراهم ساخت . البته لازمه تمامی این کارها حرفه ای بودن تابلوسازان در طراحی و استفاده از متریال های باکیفیت در ساخت تابلو می باشد.

 

حروف برجسته بزرگترین نوآوری در حوزه تابلوسازی :

 

ساخت حروف برجسته یکی از نوآوری های صنعت تابلوسازی به شمار می آید . لازمه آن نگاه و بررسی دقیق در مدل های متعدد ساخت تابلو ، بازدید از کارخانه های ساخت حروف خارجی ، صرف هزینه های بسیار و البته مفید جهت ارتباط  با کارخانه های حروف ساز و رفع ایرادات دستگاه ها و الگو قرار دادن نمونه های برجسته کشورهای صاحب نام در امر تابلوسازی بوده است .

یکی از مشکلات ساخت حروف برجسته در ایران عدم هماهنگی دستگاه های برش برای حروف فارسی می باشد . البته تا حد زیادی توانسته اند این دستگاه ها را ارتقا دهند ، ولی باز هم خالی از ایراد نیست . در نهایت کلیه اشکالات ، به دست تابلوسازان حرفه ای به شکل صحیح و دقیقی ساخته و اصلاح می شوند .

حرفه تابلوسازی یک تبلیغات مستقیم است و اولین ابزاری است که با مخاطب سر و کار دارد و نام برند تجاری شما را به عموم مردم معرفی می کند . پس باید طراحی و ساخت آن به گونه ای باشد که در نگاه اول در ذهن مخاطب نقش ببندد.

گاهی ممکن است شما از یک تابلو مغاٰزه بسیار استقبال کنید و به دلتان بنشیند و شما را به سوی خود جذب کند . اما اگر بخواهید دقیقاً همان طرح و ساخت را برای تابلو سر درب خود استفاده کنید ، در درجه اول احتمال دارد آن طراحی و متریال و رنگ ، مناسب حرفه شما نباشد . در درجه دوم تکرار یک اثر از ارزش آن می کاهد و در نظر بیننده دیگر جذابیت اولیه را نخواهد داشت . در اینجا است که اهمیت نوآوری و طراحی خلاقانه را می توانیم بیشتر درک کنیم . این مساله تنها از سوی تابلوسازان هنرمند و متبحر و کاربلد انجام می شود . خوشبختانه ما توانسته ایم در تابلوسازی نمارنگ ، با به خدمت گرفتن کادری مجرب یکی از بهترین تابلوسازان در سطح کشور باشیم که رضایت تمامی مشتریان را دارا می باشد.

 

نوآوری در تابلوسازی چه اهمیتی دارد ؟

 

نوآوری در هر حرفه و شغلی موجب پیشرفت های چشمگیری می شود . نوآوری در تابلو سازی نیز موجب ساخت تابلوهای تبلیغاتی جذاب با جلوه بصری زیبا شده است که علاوه بر تبلیغات ، زیبایی محیط تجاری را دو چندان می کند .

 

نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات :

 

نوآوری در تابلو سازی و تبلیغات منجر به ساخت تابلوها و روش های تبلیغاتی مدرن خواهد شد . تبلیغاتی که مطابق با نیاز امروز مشتریان باشد ، قطعاً می تواند تاثیر بسزایی در میزان جلب رضایت و خرید آنها از شرکت یا تولید کننده ای باشد که تبلیغ را به نمایش گذاشته است .

ارتباط نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات یک رابطه تنگاتنگی است . در واقع این دو مکمل همدیگر هستند . با وجود اینکه هنوز هم بسیاری از افراد به شیوه های قدیمی تبلیغ می کنند . در صورتی که تبلیغ نیاز اساسی کسب و کار شماست ، لازم است از طرح ها و روش های مدرن و جدید برای تبلیغات خود استفاده کنید تا بتوانید آنچنان که دوست دارید درآمد داشته باشید . یادتان باشد که استفاده از تبلیغات گران نشانه ثمر بخش بودن تبلیغ نیست . بلکه استفاده از تبلیغاتی بهینه و هدفمند است که سبب رسیدن شما به درآمدهای بیشتر می شود .

 

نوآوری در تابلوسازی چه مواردی را در بر می گیرد ؟

 

دستگاه های پیشرفته :

 

پس از انقلاب صنعتی ، دستگاه های مختلفی در حوزه ها و مشغله های  متعدد اختراع شدند . تابلوسازی نیز جزء مشغله هایی است که اختراع دستگاه هایی مثل دستگاه برش لیزری ، دستگاه پی وی سی ، دستگاه آبکاری و دستگاه وکیوم ساز در این حوزه سبب ساخت تابلوهای تبلیغاتی جدید و جذاب شدند .

 

روش های متفاوت برش برای زیباسازی جلوه بصری تابلوهای تبلیغاتی :

 

دستگاه پانچ یکی از پرکاربردترین نوع دستگاه ها و ابزارهایی است که در تابلوسازی استفاده زیادی دارد . ابزار پانچ ابزاری است که تابلوساز توسط آن ، رویه و لبه های حروف را در ابعاد و اندازه های یکسان سوراخ می کند . زمانی که تابلو روشن می شود ، نور از سوراخ های ایجاد شده در لبه های حروف چشم نوازی می کند و یک جلوه بصری خارق العاده را برای تابلوی تبلیغاتی به نمایش می گذارد .

رینگی کردن حروف نیز یکی دیگر از کارهایی است که بواسطه استفاده از دستگاه مخصوص برش انجام می پذیرد . این دستگاه قادر است لبه های حروف را در ابعاد و اندازه های مختلف و در طرح های متعدد هندسی برش دهد .

 

متریال های مصرفی :

 

متریال ها ابزارهایی هستند که به کمک آنها تابلوهای تبلیغاتی ساخته می شوند . ورود متریال های جدید منجر به ساخت تابلوهای جدیدتر و شیک تر می شود . برای مثال استفاده از پیکسل ها سبب ساخت تابلویی به نام تابلو پیکسلی می شود که هم در زمینه و هم در خود حروف برجسته ، امکان مانور نوری با انواع انیمیشن دلخواه مشتریان را دارد .

 

اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید به مطلب زیر مراجعه کنید .

 

 

تایل نیز یکی از متریال های جدید است که منجر به ساخت تابلو پولکی می شود . این تابلو جذابیت و درخشندگی خیره کننده ای را به نمایش می گذارد . شما می توانید هر نوع حروف برجسته ای را که می خواهید بر روی تایلها پیاده سازی کنید .

 

کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو پولکی در مطلب زیر :

 

 

ورق کامپوزیت هم یکی از جدیدترین متریال هاست . از همان بدو ورود بسیار مورد استقبال قرار گرفت . از این متریال علاوه بر تابلوسازی در حوزه نما و طراحی دکوراسیون داخلی نیز زیاد استفاده می شود . تابلو کامپوزیت تابلویی است که با استفاده از متریالی به نام ورق کامپوزیت ساخته می شود . امکان پیاده سازی هر نوع حروف برجسته ای بر روی این متریال فراهم است .

 

اگر تمایل به کسب اطلاعات کاملتر در مورد تابلو کامپوزیت دارید به مطلب زیر رجوع کنید .

 

تابلو کامپوزیت و کاربردهای آن در تابلوسازی

 

چوب ترموود یکی از متریالهای جذاب و جدید دیگر است که در ابتدا برای زیباسازی نما و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گرفت . امروزه از چوب ترموود در انواع رنگ ها و طرح ها برای ساخت تابلو چوبی ترموود استفاده می کنند . اجرای این زیرساز موجب ایجاد فضای کلاسیک و مدرن برای محل کسب و تجارت شما می شود .

 

اگر دوست دارید در مورد تابلو مغازه چوبی ترموود و نحوه اجرا بیشتر بدانید می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید .

 

تابلو مغازه چوبی و مزایای آن

 

نورپردازی :

 

تکنولوژی که در ساخت حروف برجسته مورد استفاده قرار می گیرد باعث می شود تابلوساز بتواند برای حروف نورپردازی هایی با جلوه های مختلف فراهم کند مثل ستاره ، الماس یا کریستال

 

ماژول ها :

 

ماژول ها عامل تولید نور در تابلوهای ال ای دی و تلویزیون شهری می باشند . توسط ماژول ها می توانید تصاویر ، کلیپ ، ویدئو و کلیه افکت های انیمیشنی را به نمایش بگذارید .

 

تایمر :

 

تایمر در تابلوهایی که قادرند نور تولید کنند ، استفاده می شود تا نور و بازی های انیمیشنی تابلو در زمان های دلخواه خاموش و روشن شود .

 

کنترلر :

 

کنترلر ابزاری است که توسط آن شما می توانید نمایش نوری تابلو را تعویض کنید . برای مثال جهت نورپردازی تابلوها می توان دو حالت آبشاری و چشمک زن را به نمایش گذاشت . شما می توانید رنگ تولید شده و حالت های نمایش نور را توسط کنترلر تنظیم کنید .

 

برند تولید کننده متریال :

 

هر متریالی طبیعتاً توسط شرکت های زیادی که رقیب سرسخت هم هستند ، تولید می شود . شرکت های معروف شرکت هایی هستند که متریال تولید شده آنها توسط مشتریان مورد تایید بوده و پاسخگوی نیاز آنها شده است . بنابراین شرکت ها برای پیشی گرفتن از هم سعی می کنند محصولات جدیدتر و با کیفیت برتر ارائه کنند تا فروش بیشتری داشته باشند . تهیه متریال های با کیفیت و درجه یک سبب ماندگاری و مقاومت بالای متریال ها در برابر شرایط محیطی می شوند .

 

طرح و رنگ :

 

هر متریالی که تولید می شود دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است . سعی کنید همیشه طرح و رنگ شما جور باشد تا دست مشتری برای انتخاب کاملاً آزاد باشد و به سوی رقبا کشانده نشوند .

 

ساخت حروف برجسته سه بعدی :

 

وکیوم کردن حروف یکی دیگر از نوآوری هایی است که در صنعت تابلوسازی منجر به ساخت تابلوهای حروف برجسته سه بعدی و طرح های فانتزی می شود . با وکیوم کردن حروف می توانید میزان برجستگی دلخواه هتان بر روی حروف اعمال کنید و هر طرح فانتزی که تمایل دارید را پیاده سازی نمایید .

 

نکات تاثیرگذار در اجرای تابلوهای تبلیغاتی نوآوری شده :

  • طراحی زیبا
  • استفاده از فونت مناسب
  • خوانا بودن تابلو
  • قرار دادن تابلو در زاویه دید مناسب
  • استفاده از کنتراست رنگی
  • استفاده از محتوا و پیام تبلیغاتی مناسب
  • استفاده از متریال های باکیفیت و درجه یک
  • استفاده از تصاویر ، انیمیشن و گرافیک
  • حجیم سازی
  • استفاده از افکت های نوری جذاب