تابلوهای تبلیغاتی از ابزارهای اساسی برای معرفی برندینگ هستند که ماندگارترین و جذاب ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شوند و کسب و کارهای مختلف توسط آنها می توانند مشتریان را به سوی خود هدایت کنند. تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی تابلوهای زیبایی هستند که به عنوان یک ابزار تبلیغاتی توانسته جایگاه خوبی را در اجرای تبلیغات پویا کسب کند.

تابلو تبلیغاتی سه بعدی(DOOH)

تبلیغات سه بعدی تبلیغاتی هستند که بیش از حد واقع گرایانه هستند و در اجرای آن از خلاقیت ها و ایده های نوین استفاده می شود و کشورهایی مثل چین، کره جنوبی، ایالات متحده، ژاپن و بریتانیا از این روش تبلیغاتی استفاده زیادی می کنند.

تابلو تبلغاتی سه بعدی با تم مشکی
تابلو تبلغاتی سه بعدی با تم مشکی

 

تابلو تبلیغاتی سه بعدی چیست؟

تابلوهای سه بعدی یا بیلبوردهای سه بعدی آنامورفیک، نوعی تبلیغات دیجیتالی خارج از خانه یا DOOH هستند که کانال های تبلیغاتی از آن در فضای باز بصورت آفلاین و آنلاین استفاده می کنند و برای نمایش آن از فناوری دیجیتالی استفاده می شود.

تبلیغات دیجیتالی سه بعدی ترکیبی از سرگرمی، فناوری و بازاریابی است که با هدف قرار دادن مخاطبان می تواند تصویری یکسان را در ذهن آنها ایجاد نماید و به همین دلیل یکی از تاثیرگذارترین کاناهای تبلیغاتی در فضای شهری و محیط های باز محسوب می شود.

تبلیغات دیجیتالی خارج از منزل

DOOH نوعی تبلیغات در فضای باز است که در صنف تابوسازی و آژانس های تبلیغاتی اجرا و پیاده سازی می شود. سبک کار کاملاً بر اساس فناوری دیجیتال است و حالت چند رسانه ای دارد که به صورت استراتژیک مخاطبان گسترده ای را هدف قرار می دهد.

تبلیغات DOOH طی سال ها تغییر، تکمیل شده و به یک رسانه ی تبلیغاتی برنامه ریزی شده تبدیل گشته که عکس روش تبلیغاتی سنتی که خشک است، می باشد و روشی کاملاً پویا و منعطف است و یک استراتژی موفق برای بازاریابی موثر و سودآور است.

تبلیغات OOH شکل قدیمی تبلیغات است که در محیط باز اجرا می شود و شامل بیلبوردهای غیردیجیتالی سنتی، تبلیغات روی خودروها، تبلیغات دیوای، تابلو مغازه، تبلیغات فرودگاهی و دیگر موارد است.

تابلو تبلیغاتی جذاب سه بعدی
تابلو تبلیغاتی جذاب سه بعدی

 

تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی چه تفاوتی با تابلوهای تبلیغاتی معمولی دارند؟

فرق بارز تبلیغات دیجیتال با تبلیغات سنتی در بی روح بودن تابلوهای سنتی و پویا بودن تابلوهای دیجیتال است و همین عامل باعث می شود تابلوهای سه بعدی تاثیر آنی در ذهن بیننده بگذارند و خواه ناخواه نام برند را در ذهن بلند مدت افراد ثبت کنند.

قیمت بالای تبلیغات دیجیتال یکی دیگر از تفاوت های عمده ی آن با تبلیغات سنتی است. تفاوت دیگر مقاومت تبلیغات دیجیتال نسبت به روش های سنتی است.

مراحل ساخت تابلو سه بعدی

  1. طراحی تابلو تبلیغاتی سه بعدی
  2. خرید متریال های مورد نیاز
  3. برش و مونتاژ قطعات جهت ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی
  4. انتقال تابلو سه بعدی به محل
  5. نصب تابلو سه بعدی
تابلو وکیوم سه بعدی
تابلو وکیوم سه بعدی

 

انواع تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی

تابلوهای متعدد را می توان به شکل سه بعدی اجرا کرد که عبارتند از:

بیلبوردهای تبلیغاتی

یکی از جذاب ترین و برترین تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی برند، بیلبوردها هستند که شکل سه بعدی آنها به طرزی شگفت و انگیز و جذاب به نمایش گذاشته می شود و محال است کسی وجود چنین تبلیغی را نادیده بگیرد و به محتوای مندرج بر روی بیلبورد اهمیتی ندهد.

تابلو چلنیوم سه بعدی

سه بعدی بودن در تابلو چلنیوم حرکتی است که بیشتر بر روی لبه های حروف اعمال می شود و به رویه ی حروف هم می توان یک انعطاف و زاویه ای خاص داد تا جذاب تر و زیباتر از تابلو چلنیوم معمولی به نظر برسد.

حروف استیل پلاست
حروف استیل پلاست

 

تابلو وکیوم سه بعدی

در تابلوسازی وقتی اسم سه بعدی برده می شود، تابلو وکیوم اولین گزینه ای است که به ذهن یک تابلوشناس می آید و در واقع بسیاری از افراد فقط تابلو وکیوم را به عنوان یک تابلوی سه بعدی یا تابلو فانتزی می شناسند. بدلیل اینکه در ساخت تابلو وکیوم ابتدا شکل حروف در قالب پیش ساخته شده طراحی می شود، به راحتی می توان هر نوع طرح سه بعدی و زاویه دار را با حروف برجسته وکیوم پیاده سازی کرد.

تابلو فلزی سه بعدی

یکی دیگر از تابلوهایی که می توان به صورت منعطف و سه بعدی طراحی و پیاده سازی کرد، تابلو فلزی است که در شکل های مختلف قابلیت خمکاری را دارد و از ظریف ترین و پرطرفدارترین مدل های تابلو فلزی می توان به تابلو استیل اشاره کرد.

تابلو استیل سه بعدی

تابلویی است که جنس حروف از نوع استیل است و به راحتی می توان به حروف بعد و حجم داد و شکل متفاوتی از تابلو استیل را به نمایش گذاشت.

تابلو سوئدی سه بعدی

یکی از جذاب ترین تابلوهای تبلیغاتی که می توان آن را به صورت سه بعدی با نمای جذاب اجرا کرد، تابلو لبه سوئدی است. لبه های یکدست و آلومینیومی این تابلو جلوه ای شیک را برای تابلو تبلیغاتی فراهم می کند.

تابلو سه بعدی با نمای چوبی
تابلو سه بعدی با نمای چوبی

 

قیمت تابلو سه بعدی

عوامل زیادی هستند که می توانند بر قیمت تابلو تبلیغاتی سه بعدی تاثیرگذار باشند که عبارتند از:

  • نوع تابلو و متریال های مصرفی
  • زیرساز تابلوهای تبلیغاتی
  • ستون و فونداسیون در بیلبوردها
  • میزان حجم و بعد در تبلیغات سه بعدی
  • متر محیط تابلو

مزایای تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال

  1. جلوه ی بصری سه بعدی و جذابیت دو برابر
  2. بادوام و ماندگار
  3. زیبایی خارق العاده
  4. خلاقیت در طراحی
  5. ایده پردازی و افزایش جذابیت
  6. تبلیغی منحصر به فرد

معایب تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال

سفارش تابلو تبلیغاتی دیجیتال نیاز به صرف هزینه ی بیشتر نسبت به تابلو تبلیغاتی سنتی دارد.

حروف برجسته وکیوم سه بعدی
حروف برجسته وکیوم سه بعدی

 

سوالات متداول

چرا بیلبوردهای سه بعدی بهترین راه برای جلب توجه در دنیای واقعی هستند؟

بیلبوردهای سه بعدی با حجیم سازی و افزودن بخش فرا بیلبوردی، به دلیل اجرا و پیاده سازی خلاقانه و واقع گرانه می توانند تاثیر شگرفی در جذب نگاه مشتری به محتوای تبلیغاتی مندرج بر روی تابلو داشته باشند و برند شما را به صورت دائمی در ذهن افراد حک کنند.

بیلبوردهای تبلیغاتی سه بعدی چیست و چگونه کار می کنند؟

بیلبوردهای سه بعدی بیلبوردهای بزرگ و دیجیتالی هستند که از فناوری تصویر سه بعدی و به اصطلاح چشم غیرمسطح برای ایجاد حسی واقعی از یک چشم انداز برای تاثیر در عمق نگاه بیننده استفاده می کند.

چرا تابلوهای تبلیغاتی سه بعدی مهم هستند؟

تابلوها، بیلبوردها و محتواهای تبلیغاتی سال هاست به شیوه های مختلف به عنوان ابزاری کلیدی در بازاریابی هستند و هر روز با پیشرفت هایی که در زمینه تبلیغات و بازاریابی و ساخت تابلو ها برای معرفی برند تجاری حاصل می شود، تابلوهایی رونمایی می شوند که وقتی انسان به آنها نگاه می کند، ناخودآگاه محو جذابیت و ایده های اجرا شده بر روی تابلو می شود.

تابلوهای سه بعدی در حال حاضر تابلوهایی هستند که بر روی بیلبوردها و تابلو مغازه اجرا و پیاده سازی می شود. اهمیت تابلوهای سه بعدی در خلق ایده های جذاب و شگفت انگیز است که نگاه هر بیننده ای را به محتوای تبلیغاتی معطوف می کند و محال است تبلیغات این چنینی از ذهن فردی خارج شود.