راهنمای مطالعه

  1. ارتباط تابلو مغازه و کسب و کار 
  2. تابلو مغازه - سرمایه‌ گذاری پنهانی که آینده کسب‌ و کار شما را می‌ سازد
  3. تابلو مغازه و تاثیر آن بر موفقیت کسب و کار 
  4. تاثیر تابلو مغازه بر کسب درآمد 
  5. چه کسب و کارهایی نیاز به نصب تابلو مغازه دارند؟
  6. ساخت تابلو تبلیغاتی تاثیرگذار 
  7. عوامل تاثیرگذار در نمای تابلو مغازه
  8. انواع تابلو سر در مغازه 
    1. کدام مدل از تابلو مغازه  را انتخاب کنیم؟
    2. تابلو چلنیوم طلایی
    3. تابلو چلنیوم کریستالی
    4. تابلو چلنیوم الماسی
    5. روانشناسی رنگ ها در تبلیغات
    6. تابلو لایت باکس
  9. تابلو مغازه فقط یک نشانه نیست
  10. تأثیر تابلو بر هویت برند و اعتماد مشتری
    1. رنگ‌ ها و روانشناسی برند
    2. هماهنگی با ارزش‌ های کسب‌ و کار
    3. تابلو به عنوان ابزار بازاریابی 24 ساعته
  11. ارتباط تابلو و تصمیم‌ گیری خرید مشتری
  12. تأثیر تابلو بر رقابت و تمایز در بازار
  13. اشتباهاتی که به کسب‌ و کار آسیب می‌ زنند
  14. تابلو و بازگشت سرمایه 
  15. پرسش‌ های متداول (FAQ)
    1. 1. آیا واقعاً تابلو روی فروش تأثیر دارد؟
    2. 2. چه رنگی برای تابلو بهتر است؟
    3. 3. آیا تابلو سرمایه‌ گذاری بهتری نسبت به تبلیغات کوتاه‌ مدت است؟
  16. جمع‌ بندی

ارتباط تابلو مغازه و کسب و کار 

تابلو مغازه یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که جهت معرفی کسب و کار در نقطه فروش مورد استفاده قرار می گیرد. ارتباط تابلو مغازه و کسب و کار بسیار تنگاتنگ است، چرا که تابلو مغازه برای مکان کسب، هویت و اعتبار به همراه دارد و سبب اعتمادسازی تجارت شما می شود و علاوه بر این، زیبایی را برای مکان تجاری شما محیا می کند.

امروزه به دلیل ازدیاد رقبا در هر حرفه، صاحبین مشاغل مجبور به استفاده از ترفندهای تبلیغاتی برای شناساندن و معرفی برند خود به مشتریان می باشند. هر کالا یا خدمتی که نام آن برای عموم مردم آشناست، نشانگر صرف هزینه های تبلیغاتی بالاتر می باشد.

تابلوسازی یکی از شیوه های تبلیغاتی رایج است. امروزه هنگام گذر از معابر انواع تابلو سر در مغازه را مشاهده می کنید که گاهی اوقات بعضی از تابلوها به قدری زیبا و هنرمندانه طراحی شده اند که برای ما جالب به نظر می رسد و چند ثانیه ای مکث کرده و در مورد متن درج شده بر روی آن کنجکاو می شویم.

تابلو مغازه حرفه ای برای کسب و کار

 

تابلو مغازه - سرمایه‌ گذاری پنهانی که آینده کسب‌ و کار شما را می‌ سازد

تصور کنید در یک خیابان شلوغ قدم می‌ زنید. ده‌ها فروشگاه در کنار هم قرار دارند، اما تنها بعضی از آن‌ ها نگاه شما را به خود جلب می‌ کنند. راز این جذب توجه چیست؟ جواب ساده است: تابلو مغازه.

تابلو فقط یک نوشته یا چراغ روشن نیست، بلکه اولین نقطه تماس مشتری با کسب‌ و کار شما و یکی از قوی‌ ترین ابزارهای بازاریابی است. در این مقاله بررسی می‌ کنیم که ارتباط تابلو مغازه با کسب‌ و کار چیست و چرا می‌ تواند نقش تعیین‌ کننده‌ ای در فروش، برندینگ و رشد شما داشته باشد.

تابلو مغازه و تاثیر آن بر موفقیت کسب و کار 

تابلو مغازه معرف نام برند تجاری شماست که مشتریان با آن نام، مغازه شما را می شناسند و زمانی که بخواهند نام برند شما را به افراد دیگر معرفی کنند، از نام درج شده بر روی تابلو مغازه استفاده می کنند. بنابراین، نصب یک تابلو مغازه زیبا و منحصر به فرد، می تواند علاوه بر جلوه بصری زیبا، مشتریان بیشتری را به سوی مغازه شما هدایت کند.

تاثیر تابلو مغازه بر کسب درآمد 

تابلو مغازه سبب افزایش درصد دیده شدن نام برند توسط عموم رهگذاران می شود و آنها را ترغیب به گرفتن تصمیم  برای ورود به مغازه شما می نماید. در صورتی که ارتباط شما با مشتریان عالی باشد و اجناس داخل مغازه از لحاظ رنگ، طرح و مد جور باشد، مطمعناً، مشتری به یک خریدار تبدیل می شود و در نتیجه درآمد بالاتر می رود .

تابلو مغازه و فروش چند برابری

 

چه کسب و کارهایی نیاز به نصب تابلو مغازه دارند؟

فرقی نمی کند شما در کدام حرفه مشغول به کار هستید و برای آن مغازه راه اندازی کرده اید. هر مغازه ای که داشته باشید، مطمعناً، علاوه بر داشتن مشتریان دائمی، وفادار و همیشگی، نیاز دارید برند خود را معرفی کنید تا کسانی که شما را نمی شناسند اما به محصولات شما نیازمند هستند، با دیدن تابلو مغازه به شما مراجعه کنند.

در امتداد یک خیابان که قدم می زنید، تعداد زیادی از مغازه هایی که اجناس مشابه می فروشند و رقبای شما محسوب می شوند، زیادند و فقط افرادی که مشتریان دائم هستند به سراغ شما می آیند. اما افرادی که ناشناس هستند با استفاده از تبلیغات هدفمند، چیدمان دکوراسیون داخلی و بیرونی تصمیم می گیرند که از میان مغازه های رقیب، مغازه شما را انتخاب کنند و به جای مغازه های رقبا، وارد مغازه شما شوند.

ساخت تابلو تبلیغاتی تاثیرگذار 

انواع تابلو سردرمغازه زمانی می تواند در میزان جذب مشتری موثر باشد که به صورت هوشمندانه، خلاق و استراتژیک طراحی شود. درواقع مزمون پیام تبلیغاتی موجود بر روی تابلو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نمی توان از متون بلند بالا در تابلوسازی استفاده کرد. بنابراین، متن کوتاهی که بر روی آن درج می شود، بهتر است آهنگین باشد و با همان چند کلمه کوتاه معرف برند یا محصول باشد یا اینکه طوری طراحی شود که ذهن بیننده را درگیر نماید و بیننده نسبت به پیام  تبلیغاتی کنجکاو شود و در مورد آن پرس و جو نماید.

یک طراحی تابلو مغازه زیبا می تواند تاثیر بصری خوبی بر روی افکار رهگذران داشته باشد. تابلوهای مغازه با شکل ها، رنگ ها و شیوه های مختلف ساخته می شوند. امروزه شرکت ها و موسسات ساخت تابلوهای تبلیغاتی زیادی وجود دارد. بنابراین، اگر می خواهید تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان مدنظر خود داشته باشید،  به مراکز معتبری رجوع کنید که شناخت کافی به بازار و رقبای مرتبط با کسب و کار شما داشته باشند و بتوانند با توجه به هدف کسب و کار شما، بازار و رقبا را کاملاً شناسایی کرده و نمونه طرح تابلو مغازه شما را طوری طراحی نمایند که از سایر رقبا پیشی بگیرید.

تابلو مغازه با حروف سوئدی

 

عوامل تاثیرگذار در نمای تابلو مغازه

اینکه یک تابلو تبلیغاتی در چه شرایطی نصب شود، علاوه بر بهتر دیده شدن تابلو، تاثیر زیادی در نمای فضای شهری نیز دارد. چیدمان تابلوهای تبلیغاتی انبوه با ترکیب رنگی ناهمگون و ابعاد مختلف در یک مکان به صورت نزدیک به هم، نه تنها نمی تواند تاثیر مطلوبی در جذب مشتری داشته باشد بلکه، باعث دلزدگی از آن مکان و سردرگمی  می شود.

اخیراً، در اکثر کشورها برای تبلیغات شهری و نصب تابلوهای تبلیغاتی همچون ارتفاع مجاز از زمین،  ابعاد تابلو، تعیین مرز برای نصب عمودی یا افقی بودن تابلو، رنگ و فونت بکار رفته در تابلو، قوانینی درج شده است که پیروی از آن قوانین نظم و زیبایی خاصی به محیط می بخشد که نه تنها نظم شهر را مخدوش نمی کند بلکه، تابلوها جلوه بصری زیبایی برای منظر شهری فراهم می کنند و مشتری پسندتر می شوند و می توانند به هدفی که برای آن طراحی و پیاده سازی شده اند، دست یابند.

انواع تابلو سر در مغازه 

ساخت تابلو مغازه برای معرفی برند و محصول یا خدمت ارائه شده، راهی برای رشد و شناساندن کسب و کار به افرادی است که روزانه در حال عبور و مرور از مقابل مغازه شما هستند.

اگر شما در سر درمغازه خود تابلویی نصب نکرده اید، قطع به یقین کمتر دیده خواهید شد و افراد کمی برای خرید به سراغ مغازه شما خواهند آمد.

انواع تابلو مغازه که می توانید مورد استفاده قرار دهید، بسیار زیاد است. قیمت تابلو سر در مغازه به میزان بودجه و کیفیتی که مدنظر شما مشتریان گرامی می باشد، بستگی دارد. هر چه هزینه بیشتری صرف نمایید، تابلو بهتر و باکیفیت تری نصب می  کنید که عمر و دوام بیشتری داشته باشد.

تابلو مغازه در انواع متفاوتی طراحی و پیاده سازی می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تابلو چلنیوم
  • تابلو استیل
  • تابلو وکیوم
  • تابلو فلزی
  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو نئون پلاستیک
  • تابلو ال ای دی
  • تابلو پولکی
  • تابلو پیکسلی
  • تابلو لاسوگاسی
  • تابلو یونولیتی
  • تابلو پانچی
  • تابلو رینگی

کدام مدل از تابلو مغازه  را انتخاب کنیم؟

اینکه چه نوع تابلویی را انتخاب کنیم، به سلیقه و بودجه مشتری بستگی دارد. بیشتر تابلوهایی که در فضای شهرها می بینیم، تابلوهای ساده با نوشته است که فقط معرف کسب و کار می باشد.

اگر می خواهید تابلویی داشته باشید که بیشتر در ذهن رسوخ نماید و تاثیرگذارتر باشد و همچنین جلوه زیبایی را برای مکان کسب و کار شما فراهم کند بهتر است، از تابلو چلنیوم یا حروف برجسته استفاده نمایید. چرا که این تابلوها دارای روشنایی و نورپردازی هستند و نمای ویژه ای را به نمایش می گذارند.

نکاتی که می بایست در هنگام سفارش تابلو مغازه مورد توجه قرار دهید عبارتند از:

1) در نظر گرفتن نوع کسب و کار 

تابلویی که سفارش می دهید، باید تمثیلی از نوع کسب و کار داخل مغازه باشد. در طراحی تابلو مغازه می بایست، از المان ها و تصاویری که بیانگر نوع محصولات و خدمات شماست، استفاده کنید تا رهگذرانی که از دوردست نظاره گر تابلوی تبلیغاتی شما هستند، پی به نوع کسب و کار شما ببرند.

برای مثال بر روی یک تابلو مغازه فست فودی یا غذاخوری، می توانید از یک تصویر جذاب در ارتباط با غذا که حس گرسنگی را در افراد تحریک کند، استفاده کنید.

به دلیل اینکه غذاخوری ها مکان هایی هستند که افراد تمایل دارند برای ساعاتی در آن مکان به آرامش برسند، می توانید با اجرای نمای کامپوزیت و یا ترموود یک محیط کلاسیک و خارق العاده برای مشتریانتان فراهم کنید تا لحظاتی خاطره انگیز برای آنها در مکان کسب شما فراهم شود.

2) سبک طراحی تابلو مغازه 

سبک طراحی یک تابلو مغازه بسیار اهمیت دارد. برای مثال مغازه هایی همچون طلافروشی ها و جواهر فروشی ها، مستلزم نصب تابلویی هستند که همچون طلا براق و درخشنده باشد. برای مثال تابلو چلنیوم برترین گزینه است و می تواند در انواع متفاوتی همچون روش های زیر سفارش داده شود.

3) استفاده از رنگ های متناسب در ساخت تابلو مغازه 

رنگ یکی از ارکان های اساسی در ساخت یک تابلوست و ایجاد کنتراست رنگی بین اجزاء یک تابلو و متناسب با نوع کسب، می تواند بر زیبایی هر چه بیشتر تابلو بیفزاید.

جهت کسب اطلاعات کاملتر در مورد انتخاب رنگ مقاله زیر را مطالعه کنید .

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

4) نورپردازی 

نور یکی دیگر از المان های زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی است. امروزه اکثریت افراد ترجیح می دهند یک تابلو با نور سفارش دهند تا جلوه بصری جذاب تری داشته باشد. تابلو چلنیوم از برترین نوع تابلوهای با نور است که بالاترین قیمت را نیز دارد.

5) اجناس مصرفی در ساخت تابلو مغازه 

هر تابلو حاوی اجزاء مختلفی است که هر کدام از آنها توسط برندهای مختلف با کیفیت ها و قیمت های متعدد، وارد عرصه بازار می شوند. استفاده از اجناس با کیفیت، می تواند بر جذابیت و ماندگاری تابلو تبلیغاتی بیفزاید. هر چه اجناس با کیفیت تر باشد، تابلو درخشان تر و براق تر خواهد بود.

6) تابلوسازی حرفه ای 

ساخت یک تابلوی حرفه ای می تواند کسب و کار شما را نسبت به کسب و کار رقبایتان که در نزدیکی شما هستند، متمایزتر کند. تابلوسازی حرفه ای می تواند شامل سفارش یک تابلو به صورتی تلفیقی از متریال های متعدد باشد. برای مثال، شما می توانید زیبایی های نمای کامپوزیت یا ترموود را با زیبایی تابلو چلنیوم و یا تابلو لایت باکس ادغام کنید و یک تابلوی ترکیبی جذاب سفارش دهید .

تابلو مغازه فقط یک نشانه نیست

بسیاری از صاحبان کسب‌ و کار فکر می‌ کنند تابلو صرفاً برای معرفی نام مغازه است. اما واقعیت این است که تابلو در دنیای امروز نقش بسیار فراتر دارد:

  • اولین برداشت مشتری: 70٪ مشتریان می‌ گویند ظاهر تابلو روی اعتماد اولیه‌ شان به فروشگاه تأثیر مستقیم دارد.

  • نماینده برند: رنگ‌ ها، فونت‌ ها و طراحی تابلو، زبان بصری برند شما را به مشتری منتقل می‌ کند.

  • ویترین خاموش: حتی وقتی مغازه تعطیل است، تابلو شما همچنان در حال جذب نگاه‌ ها و معرفی برندتان است.

تابلو چلنیوم کریستالی

 

تأثیر تابلو بر هویت برند و اعتماد مشتری

رنگ‌ ها و روانشناسی برند

رنگ‌ ها احساسات را کنترل می‌ کنند. یک تابلو قرمز می‌ تواند انرژی و هیجان را منتقل کند، درحالی‌ که، آبی حس اعتماد و آرامش را القا می‌ کند. انتخاب رنگ‌ های هماهنگ با برند، به هویت شما اعتبار می‌ بخشد.

هماهنگی با ارزش‌ های کسب‌ و کار

اگر فروشگاه شما لوکس است، تابلوی ساده و بی‌ نور می‌ تواند به اعتبارتان آسیب بزند. برعکس، اگر هدف شما جذب مشتریان جوان و پرانرژی است، تابلو با نورپردازی خلاقانه، می‌ تواند بهترین انتخاب باشد.

تابلو مغازه هماهنگ با هویت برند و ارزش‌های کسب‌ و کار

 

تابلو به عنوان ابزار بازاریابی 24 ساعته

یکی از بزرگ‌ ترین مزایای تابلو این است که هر روز و هر ساعت برای شما تبلیغ می‌ کند. برخلاف تبلیغات تلویزیونی یا تراکت‌ ها که عمر کوتاهی دارند، تابلو همیشه در معرض دید است.

  • در طول روز، رهگذران با دیدن تابلو، برند شما را در ذهن ثبت می‌ کنند.

  • در شب، با نورپردازی درست، حتی وقتی بسته‌ اید، همچنان مشتری جذب می‌ کنید.

ارتباط تابلو و تصمیم‌ گیری خرید مشتری

یک تابلو حرفه‌ ای ناخودآگاه پیام «اینجا جای امنی برای خرید است» را منتقل می‌ کند. برعکس، تابلوی قدیمی و بی‌ کیفیت می‌ تواند حس بی‌ اعتمادی و بی‌ نظمی ایجاد کند.

مطالعات نشان داده‌ اند، مشتریان در خیابان‌ های شلوغ، به‌ طور ناخودآگاه به سمت فروشگاه‌هایی می‌ روند که تابلو جذاب‌ تر و مدرن‌ تری دارند.

تاثیر تابلو فروشگاهی حرفه‌ ای بر جذب مشتری

 

تأثیر تابلو بر رقابت و تمایز در بازار

  • در خیابان‌ هایی که ده‌ ها فروشگاه مشابه وجود دارد (مثلاً موبایل‌ فروشی یا فست‌ فود)، تابلو اولین عامل تمایز شماست.
  • تابلوی خلاقانه باعث می‌ شود مشتری حتی در میان رقبای زیاد، شما را انتخاب کند.
  • طراحی خاص می‌ تواند برند شما را در ذهن مشتری ماندگار کند.

اشتباهاتی که به کسب‌ و کار آسیب می‌ زنند

اگر تابلو درست انتخاب نشود، نه تنها به کسب‌ و کار کمک نمی‌ کند بلکه، به آن آسیب هم می‌ زند:

  • تابلوی بی‌ کیفیت = تصویر ضعیف برند
  • نورپردازی نامناسب = از دست دادن مشتری در شب
  • طراحی شلوغ یا غیرحرفه‌ ای = بی‌ اعتمادی به فروشگاه

تابلو و بازگشت سرمایه 

خیلی‌ ها تابلو را هزینه می‌ دانند، اما واقعیت این است که تابلو یک سرمایه‌ گذاری بلندمدت است. تبلیغات چاپی یا آنلاین معمولاً چند روز یا چند هفته تأثیر دارند. اما یک تابلو حرفه‌ ای، سال‌ ها برای شما کار می‌ کند و هزاران مشتری جدید می‌ آورد. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان بازاریابی، تابلو را یکی از بهترین ابزارهای بازگشت سرمایه می‌ دانند.

پرسش‌ های متداول (FAQ)

1. آیا واقعاً تابلو روی فروش تأثیر دارد؟

بله! تحقیقات نشان می‌ دهد تابلو حرفه‌ ای می‌ تواند تا 70٪ روی جذب مشتری مؤثر باشد.

2. چه رنگی برای تابلو بهتر است؟

رنگی که با هویت برند شما هماهنگ باشد و در محیط  به‌ خوبی دیده شود.

3. آیا تابلو سرمایه‌ گذاری بهتری نسبت به تبلیغات کوتاه‌ مدت است؟

قطعاً، تابلو یک تبلیغ دائمی است که سال‌ ها بدون هزینه اضافی برای شما کار می‌ کند.

جمع‌ بندی

ساخت تابلو، بویژه برای مغازه و فروشگاه، نه تنها یک ابزار تزئیناتی نیست، بلکه اولین و قوی ترین رسانه برای معرفی اسم برند شما به عموم مردم در طول شبانه روز است. نحوه اجرا و پیاده سازی یک تابلو تبلیغاتی حرفه ای، ارتباط مستقیم تابلو مغازه با رشد کسب و کار و افزایش درآمد را می رساند و هر چه در زیبایی آن کوشیده شود، نتیجه سریعتر و بهتری خواهد داشت.

همین حالا با تابلوسازی سامان از طریق راه ارتباطی 09128587698 تماس بگیرید و قبل از هر تصمیمی، از مشاوره رایگان طراحی و ساخت تابلو بهره‌ مند شوید.