بنر تبلیغاتی و تفاوت های آن با پوستر ، فلکس و پلات

بنر تبلیغاتی و تفاوت های آن با پوستر ، فلکس و پلات

بنر تبلیغاتی :

بنر یکی ابزارهای تبلیغاتی است که محتوای چاپی مندرج بر روی آن توسط دستگاه چاپ بنر بر روی آن چاپ می شود و به راحتی می توان هر نوع نوشته یا تصویری را بر روی بنر چاپ نمود و به معرض نمایش گذاشت . بنر یکی از ابزارهای موثر و پراستفاده است که در عرض چند دقیقه قابلیت چاپ و نصب دارد و علاوه بر اینکه می توان از آن به عنوان تبلیغات ماندگار همچون تابلو بنری استفاده کرد به راحتی می توان از این ابزار سودمند جهت معرفی تخفیفات ویژه ، فروش های خارق العاده ، اطلاع رسانی های مرتبط با محصولات و خدمات و دیگر موارد بهره برد .


علاوه بر تابلو بنری از بنر به عنوان تابلو سه پایه یا تابلو سه پایه بوم نمایشگاهی ، جهت معرفی محصولات ویژه و یا به طور کل نام برند تبلیغاتی در جلوی درب مغازه ها یا فروشگاه ها ، می توان بهره برد . تابلو سه پایه بنری بوم نمایشگاهی به راحتی قابلیت حمل ، تغییر اندازه و تنظیم ارتفاع را دارد و می توانید از آن جهت معرفی برند تجاری خود به شیوه های متفاوت بهره ببرید .

 

 

بنر سه پایه

 

 

آیا می دانید تابلو بنری چیست و چه کاربردی دارد ؟ با ما همراه باشید .

 

تابلو بنری

 

 

تابلو بنری

 

بنر چیست ؟

 

تعریف بنر :


 بنر پرچم یا بیرقی برای رساندن پیام تبلیغاتی است  که حاوی متن و تصویر است . پیام درج شده بر روی بنر می تواند طولانی و در حد چند جمله باشد بر عکس تابلوی تبلیغاتی حروف برجسته که فقط یک یا چند کلمه یا واژه ی کلیدی بر روی آن به نمایش گذاشته می شود . می توانید متون طولانی و تصاویر گرافیکی زیادی را بر روی تابلو بنری به چاپ برسانید . تابلو بنر قابلیت نورپردازی ندارد و اگر تمایل دارید از تابلو بنر جهت معرفی نام برند تجاری در نقطه فروش همچون تابلو مغازه بهره ببرید می بایست جهت نورپردازی آن از پرژکتور در طرفین تابلو استفاده کنید .

 

 

تاریخچه بنر :


چاپ بنر به قرون وسطی بر می گردد که از آن به عنوان بیرق یاد می شد و بیشتر برای نمایش سمبل قدرت و ابهت و به تصویر کشیدن افراد سرشناس و اقلیت های دینی و مذهبی و قدیسان کلیسا و یا در کل برای اطلاع رسانی عمومی یا اعلام اخبار و رویدادهای جدید مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه در تمام حوزه ها همچون اطلاع رسانی در استادیوم های ورزشی ، پیست های اتومبیل رانی ، در کوچه و خیابانها ، انواع تابلو سردر مغازه ، طراحی و ساخت بیلبورد ، اعلام بزرگداشت ها ، تبریک اعیاد ، اعلام تسلیت ، مراسم مذهبی ، اعلام زمان سخنرانی و یا کنسرت افراد سرشناس کاربرد دارد.

 

چاپ بنر فوری تبلیغاتی  :


بازار کار چاپ بنر نیز ، دارای رقبای زیادی است و معمولاً از چاپ بنر فوری جهت آگهی تبلیغاتی خاص و یا مراسم تسلیت و تهنیت استفاده می شود . قیمت چاپ بنر فوری به دلیل اینکه نیاز به دوام و ماندگاری ندارد معمولاً ارزان است و به همین دلیل هم به عنوان کارآمدترین ابزار در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی مورد استفاده کسبه و عموم مردم قرار می گیرد .

 

انواع بنر :


 چاپ بنر در حوزه چاپ و تبلیغات به شکل های متفاوت صورت می پذیرد که در ادامه به تشریح مختصری از هر یک خواهیم پرداخت :

 

 

بنر عریض


چاپ بنر عریض :


از بنرهای عریض می توان جهت تبلیغات در فضاهای باز استفاده نمود و بیشترین کاربرد را به عنوان تبلیغات محیطی و یا اطلاع رسانی های عمومی دارد . بنر عریض معمولاً درای عرض 5 متر است . بنر عریض در انواع متعدد با انس های 8 تا 18 در دو مدل چاپ مات و براق و با دو کیفیت کره ای و چینی قابل اجراست .


برای آشنایی کاملتر با تبلیغات محیطی با مقاله ذیل با ما همراه باشید .

 

تبلیغات محیطی


بنرهای عریض در دو نوع کره ای و چینی قابیت چاپ دارند که تراکم آنها از 200 تا 1000 قابل تغییر است و معمولاً در گرماژ های 8 الی 18 تولید می شود . تراکم چاپ به تعداد تار و پودهایی اطلاق می شود که در هر متر مربع بنر بکار رفته است . به طور کل ، چاپ بنر عریض از استاندارهای متعددی پیروی می کنند که تراکم های متعددی برای آن وضع شده است که از جمله می توان به 500*500  ، 500*1000 و 840*840 اشاره نمود . هر چه تراکم بالاتر باشد ماندگاری بنر در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی نیز بیشتر است .


کاربردهای بنر عریض :


به طور کل از بنرهای عریض جهت تبلیغات و اطلاع رسانی های عمومی در نقاط شهری همچون اطلاع رسانی و تبلیغات مرتبط با موسسه ها ، فروشگاه ها ، بیلبوردها ، مساجد و حسینیه ها ، همایش ها ، کنسرت ها ، برگزاری تئاتر و سمینارها ، اجلاس ها و کنفرانس ها استفاده می شود .

 

چاپ بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از بنرهای عریض است . آشنایی بیشتر در مورد بیلبورد در مقاله ذیل :

 

بیلبورد


از مزایای بنرهای عریض می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

  • دوام و ماندگاری به دلیل استفاده از متریال های باکیفیت
  • قیمت مناسب
  • محدوده دید وسیع
  • وضوح بالای چاپ
  • قابلیت استفاده از تمامی رنگ ها در چاپ
  • قابلیت چاپ هر گونه متن و تصویر

 

چاپ بنر عرض 3 متر :


بنر عرض 3 متر معمولاً برای مناسبت های متعدد کاربرد دارد . با قابلیت چاپ صاف و یکدست ، می توان انواع تبلیغات و اطلاعات را بر روی بنرهای عرض 3 چاپ نمود و از آن در حوزه تابلوسازی جهت معرفی نام برند تجاری در سر درب مغازه ها ، فروشگاه ها و دیگر تبلیغات و اطلاع رسانی ها استفاده نمود . سرعت چاپ بنر عرض 3 متر بالاست و پرت کار کم است علاوه بر آن چاپ بنر ارزان قیمت است .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلوسازی مطلب زیر را مطالعه نمایید .

 

تابلوسازی


بنرهای عرض 3 متر ، از جنس پی وی سی هستند و جوهرهایی که برای چاپ استفاده می شود از کیفیت مطلوبی برخوردار است . این بنرها ، دارای گرماژ 8 تا 18 انس هستند و قابلیت پیاده سازی برای عرض های متعدد کمتر از 3.20 را دارا هستند .


کاربردهای بنر عرض 3 بسیار زیاد است و می توان گفت برای هر نوع تبلیغ و اطلاع رسانی می توان یکی از آن را با اندازه دلخواه سفارش داد . بنر عرض 3 را می توان جهت تبلیغات و اطلاع رسانی های مرتبط با مساجد ، مغازه ها ، کنفرانس ها ، سمینارها و اجلاس ها استفاده کرد .


مزایای چاپ بنر عرض 3 متر :

 

  • قابلیت چاپ با طول های متعدد
  • قیمت چاپ بنر عرض 3 متر ارزان است .
  • پرتی و ضایعات کمی دارد .
  • دارای رزولوشن بالا
  • کیفیت و ماندگاری عالی
  • چاپ با سرعت سریع
  • مقاوم در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی
  • قابلیت اجرا در رنگ های متعدد

 

 

تبلیغات کافی شاپ

 

چاپ بنر دو طرفه :


بنر دو طرفه و یا دورو ، بنری است که امکان چاپ بر روی هر دو سطح آن یعنی پشت و رو را دارد که از جمله کاربردهای این نوع بنر ، لمپوست بنر است .

 

لمپوست بنر


اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه لمپوست بنر داشته باشد مقاله ذیل را مطالعه کنید .

 

لمپوست بنر


چاپ مش بنر :


نوعی دیگر از انواع چاپ بنر است که حاوی جنس پلی استر می باشد و به شکل شبکه ای که دارای سوراخ های ریز است طراحی و پیاده سازی می شود که این شبکه ها امکان عبور نور و مشاهده فضای پشتی بنر را محیا می کنند و اگر تمایل دارید تبلیغاتی ماندگار داشته باشید استفاده از این نوع چاپ بسیار مرقوم به صرفه است چرا که عبور جریان هوا از سوراخ  ها سبب کم شدن گسستگی رشته ها و تار و پودهای بنر می شود .


چاپ مش بدون چسب کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی و خارجی جهت پارتیشن بندی فضا ، تبلیغات محیطی ، چیدمان دکورهای نمایشگاهی دارد زیرا به عنوان شید استفاده می شود ، شید از جنس بنر مش است و کاربردی دکوراتیو دارد و به راحتی می توان از آن جهت چاپ طرح ها و لوگوهای تبلیغاتی استفاده نمود .


بنر سولیت :


اگر تمایل دارید تصاویر تبلیغاتی شما با رزولوشن و کیفیت عالی توسط دستگاه چاپ بنر انجام پذیرد و به عنوان بنر تبلیغاتی عالی به نمایش گذاشته شود بنر سولیت برترین گزینه محسوب می شود و ویژگی هایی همچون شفافیت ، کیفیت بالا ، ماندگاری بالا ، ثبات رنگ و قابلیت شستشو دارد .

 

مک کافی


چاپ بنر شبرنگ :


این مدل از بنر با نام بنر رفلکتیو در بین چاپی ها فراخوانی می شود . خاصیت منحصر به فردی که دارد بافت لانه زنبوری آن است و قابلیت جذب و انعکاس نور بالایی در فضاهای کم نور و تاریک دارد و بیشتر جهت مکان هایی که فضا نور کافی برای مشاهده بنر ندارد بکار می رود . چاپ بنر شبرنگ ، خیره کننده است و بیشتر جهت نمایش بیلبوردهای جاده ای که در فضاهای تاریک نصب شده اند و فقط با نور چراغ اتومبیل ها قابل رویت هستند بکار می روند .


دستگاه های چاپ بنر :


دستگاه چاپ بنر دارای دو قسمت  است :


بخش مکانیکی :


قطعات سخت افزاری دستگاه چاپ هستند که دستورات نرم افزاری را اجرا و پیاده سازی می کنند.


بخش کامپیوتری :

بخش کامپیوتری وظیفه طراحی و تنظیمات مرتبط با محتوای چاپی را بر عهده دارد . راه اندازی و به کار انداختن این بخش از دستگاه نیاز به یک اپراتور دارد تا بتواند کارایی های  لازم را با استفاده از نرم افزار جهت اعمال و آماده سازی طرح مدنظر چاپی انجام دهد .

 

دستگاه چاپ بنر


نحوه کار دستگاه چاپ بنر :


پس از اینکه پروژه نرم افزاری و تنظیمات مربوطه توسط اپراتور آماده شد ، بخش های سخت افزاری دستورات را دریافت کرده و اقدام به تجزیه و تحلیل آن می نمایند سپس با توجه به نوع طرح ، رنگ ها و متون و تصاویر ، دستگاه جوهر را به مخزن تزریق می نماید و پس از ترکیب شدن جوهر در مخزن ، رول های مخصوصی که جهت چاپ در داخل دستگاه قرار داده شده اند حرکت کرده و متون و هر آنچه که در دستور نرم افزاری درخواست شده است بر روی رول ها چاپ می کنند .


انواع رول دستگاه چاپ بنر :

  • رول بنر 8 اونس
  • رول بنر 10 اونس
  • رول بنر 13 اونس
  • رول بنر 18 اونس

 

حال یک سوالی که ممکن است در ذهن شما نیز نقش بسته باشد این است که :


دستگاه های چاپ بنر به چند دسته تقسیم می شوند یا چند نوع دستگاه چاپ بنر داریم  ؟


دستگاه های چاپ بنر بر اساس ابعاد چاپی که دارند به دو دسته کلی تقسیم می شوند :


دستگاه چاپ بنر لارج فرمت :


این نوع دستگاه قابلیت چاپ با عرض کم تا سه متر را دارد و از جوهر حلال در آب برای چاپ استفاده می کند . این نوع دستگاه ها با جوهرهای سالونت و اکوسالونت نیز سازگار هستند .

 

دستگاه چاپ بنر واید فرمت :


این نوع دستگاه ها قابلیت چاپ با عرض 3 تا 5 متر را دارند و از جوهر محلول در حلال جهت چاپ استفاده می کنند . دستگاه چاپ بنر اکوسالونت یکی از دستگاه های چاپ واید است .


سوالی دیگری که در مورد بنر و چاپ آن مطرح می شود این است که از چه متریالی برای دستگاه های چاپ استفاده می شود ؟


یکی از اساسی ترین فاکتورها در صنعت چاپ بنر وزن یا گرماژ و دیگری بافت است . اما سوال دیگری که ذهن را به خود مشغول می کند این است که :


جنس بنر از چیست ؟


بنر از نخ الیاف که به شکل تار و پود هستند و به هم رشته شده اند ، تشکیل می شود و دارای جنسی پارچه ای می باشد ، سپس بر روی پارچه یک لایه پی وی سی قرار می گیرد و بعد آز آن لمینت می شود . هر چقدر میزان تاروپود در بنر بیشتر باشد بافت آن درشت تر و خود بنر مقاومتر می شود . در واقع مقاومت بنر بستگی به نوع بافت آن دارد به همین علت بنرهایی که با استاندارد پایین تر تولید می شوند جنسی کاغذی دارند و مقاومت کمتری از خود نشان می دهند .


از چه مواد و جوهری در چاپ بنر استفاده می شود ؟


طراحی و چاپ بنر هر چقدر با استفاده از متریال های اصلی و با کیفیت انجام پذیرد به همان اندازه بنر زیباتر خواهد بود . وینیل سفید مات و استفاده از رنگ های روشن و شاد می تواند یک بنر تبلیغاتی حرفه ای را به نمایش بگذارد .
کیفیت و جنس بنرهای تبلیغاتی بستگی به اندازه جوهری دارد که در طراحی و چاپ بنر استفاده می شود . استفاده از مواد اولیه با کیفیت می تواند سبب افزایش مقاومت بنر شود و پارگی و سوراخ شدن بنر را به تعویق بیندازد .

 

 

بنر استدی

 

کاربردهای مختلف بنرهای تبلیغاتی  :


کاربرد در اماکن مذهبی :
در مکان های مذهبی و عمومی مانند مساجد و کلیساها از بنرهای تبلیغاتی برای اطلاع رسانی زمان کلاسها و یا سخنرانی های مذهبی استفاده می شود .


کاربرد در اتحادیه های صنفی :
اتحادیه های صنفی و قشر کارگر برای برگزاری مراسم بزرگداشت و یا نمود خواسته های کارگری از بنرهای تبلیغاتی استفاده می کنند.


کاربرد بنر در کسب و کار :
همان طور که برای معرفی کسب و کار دست به ساخت انواع تابلوتبلیغاتی می زنند از بنر نیز می توان برای تبلیغات در عرصه کسب و کار استفاده نمود اگر کسب و کارتان را به تازگی تاسیس کرده اید و هزینه کافی برای نصب تابلو سردر مغازه ندارید و یا تابلو سر درب دارید و می خواهید در مسافت های معینی در مناطق مختلف راه اندازی کسب و کار جدید خود را به اطلاع عموم برسانید چاپ بنر یکی از بهترین گزینه های تبلیغاتی می باشد.

 

برای آشنایی با تابلو مغازه و انواع آن مقاله روبرو را مطالعه نمایید . تابلو مغازه

 

 

بنر

 


تفاوت بنر و پوستر :

 

  • بنر از جنس پارچه می باشد اما جنس پوستر از کاغذ است که این کاغذ بر روی سطوح مختلف قابل چسباندن است
  • برای چاپ بنر از دستگاه چاپ دیجیتال استفاده می شود اما برای چاپ پوستر از کاغذهای رولی بهره می برند
  • عرض بنرهای تبلیغاتی از پوستر بیشتر است اما طول پوستر از بنر بیشتر است
  • هزینه چاپ پوستر از بنر بالاتر است
  • بنر ارزان تر و دارای طول عمر بیشتر می باشد
  • بنرها قابل چاپ در اندازه های دلخواه می باشند

 

بنر بیلبوردی

 

تفاوت بنر و فلکس :


تابلو فلکسی یا فلکس و یا به عبارت دیگر فلکسی فیس متریالی است که برای تبلیغات مدرن از جمله ساخت تابلوهای سر در مغازه ،  تابلو فروشگاهی و یا تابلوهای گذرگاهی و بیلبوردها مورد استفاده قرار می گیرد این متریالها نیز از دو جنس چینی و کره ای تشکیل شده اند و براحتی نور را از خود عبور می دهند قابلیتی که بنر ندارد .

 

تفاوت بنر و پلات :

 

  • هزینه چاپ بنر خیلی پایین تر از چاپ پلات است
  • سرعت چاپ بنر تقریبا سه برابر سرعت چاپ پلات است
  • پلات از جنس مقوا تهیه می شود که معمولا با لمینیت پوشانده می شود
  • رزولوشن چاپ پلات چند برابر بنر است

 

نتیجه گیری :


کسب و کارها برای معرفی محصول و یا خدمات ارائه شده خود دست به تبلیغات می زنند . ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی و یا احداث تابلو روان LED، نصب بیلبورد و یا تلویزیون شهری و همچنین چاپ بنر ، پوستر ، تراکت از جمله ابزارهای تبلیغاتی مورد استفاده مشاغل مختلف می باشد اما از بنرها علاوه بر تبلیغات می توان در عرصه اطلاع رسانی های عمومی نیز بهره گرفت که در این زمینه کاربرد زیادی دارد .