بیلبورد چیست ‏؟

بیلبورد چیست ‏؟

بیلبورد تبلیغاتی که برخی آن را به صورت بیلبرد می نویسند ، محلی برای درج آگهی و اعلانات می باشد که یکی از رایج ترین شیوه تبلیغات است . بیلبورد یکی از انواع تبلیغات چاپی عظیم الجثه است . بیلبورد جهت نصب نیاز به اجرای فونداسیون دارد تا بتوان محتوای تبلیغاتی چاپ شده را در معرض دید عموم قرار دارد . بیلبوردها معمولاً در جاهایی مثل شریان های اصلی و فرعی ، میادین شهری ، بزرگ راه ها و جاده ها نصب می شوند و جهت درج محتوای تبلیغاتی بر روی بیلبورد بیشتر از تصاویر استفاده می شود تا متن .

 

بیلبورد :

 

بیلبورد یک ابزار تبلیغاتی جهت معرفی برند تجاری است که در ابعاد بزرگ اجرا می شود . جدیداً در کشورهای پیشرفته بیلبوردها به صورت سه بعدی و با تصاویر تخیلی که می تواند حیرت هر بیننده ای را برانگیزد ، اجرا می شود . در واقع واژه بیلبورد در فرهنگ تابلوسازی به تخته یا سطوح قابل اجاره ای اطلاق می شود که دارای قالب و جایگاه مخصوص نصب است و پس از اتمام دوره اجاره آن ، آگهی جدیدی برروی آن درج می شود .

 

 

بیلبورد

 

 

بیلبورد تبلیغاتی :

 

یکی از بزرگ ترین و گران ترین روش های تبلیغاتی بیلبورد است . پیام تبلیغاتی فقط در حد چند کلمه کوتاه بر روی بیلبوردها طراحی می شود . بهتر است این چند کلمه طوری طراحی شود که کوتاه ، آهنگین ، گیرا و جذاب باشد . زیرا مخاطبانی که نظاره گر بیلبوردها هستند ، معمولاً افرادی خواهند بود که سرنشین اتومبیل ها می باشند و با سرعت بالایی از مقابل بیلبوردها عبور می کنند . بنابراین فقط چند ثانیه برای دیدن پیام تبلیغاتی روی بیلبورد مهلت دارند . به همین دلیل نوشته های بلند ، قابلیت خوانده شدن سریع را ندارند .

اما از آنجایی که بیلبوردها در ابعاد بزرگی طراحی می شوند ، از دوردست نیز قابلیت خوانایی را دارند و شما به راحتی می توانید با درج یک پیام آهنگین و زیبا ،  بر ذهن بصری بینندگان رسوخ نموده و نام برند تجاری خود را معرفی کنید . به شرط اینکه که تبلیغات را تکرار کنید . برای مثال اگر در یک بزرگراه ، چند بیلبورد تبلیغاتی را در فاصله های منظم و به صورت های مختلف تکرار کنید ، مطمئن باشید که سرنشینان اتومبیل تا انتهای بزرگراه نام برند شما را در یاد خود خواهند سپرد .

 

نمونه ای از شعارهای تبلیغاتی :

 

در ایران برندهای معتبری را می شناسیم که بواسطه نوشتن شعارهای تبلیغاتی بر روی بیلبورد و استفاده از دیگر روش های تبلیغاتی ، در بین آهاد جامعه مشهوریت پیدا کرده اند . برای مثال می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  1. شعار تبلیغاتی ایساکو :  تامین قطعات ، تضمین خدمات
  2. شعار تبلیغاتی گروه صنعتی دنا : دنا قله ای زیر پای شما
  3. شعار تبلیغاتی شرکت کاشی سازی : کاشی عقیق ، انتخابی دقیق
  4. شعار تبلیغاتی تولید لوازم خانگی امرسان : زیبا ، راحت ، مطمئن
  5. شعار تبلیغاتی ماکارانی مانا ، مانا طعم به یاد ماندنی
  6. شعار تبلیغاتی لوازم خانگی هیمالیا : هیمالیا بر قله زیباییها

 

و بسیاری از این قبیل شعارها ، این شعارها آنقدر تکرار شده اند که اکثریت وقتی این شعارها را می شنویم ، متوجه می شویم که مربوط به کدام برند یا شرکت تجاری است . اکثریت برندهای معروف و محبوب نه تنها از یک روش تبلیغاتی بلکه از چندین روش تبلیغاتی جهت معرفی نام تجاری خود به عموم استفاده می کنند تا در میان آهاد جامعه شناخته شوند .

 

برای کسب اطلاعات در مورد انواع روش های تبلیغاتی ، گروه تابلوسازی نمارنگ مقاله ای کامل ارائه کرده است . در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه نمایید .

 

انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری

 

 

 

بیلبود حرفه ای

 

 

قیمت بیلبورد :

 

بیلبوردها با توجه به نوع چاپ و نوع بیلبورد با قیمت های متفاوتی برای مشتریان تمام می شود که معمولاً هزینه بالایی دارد و نیاز به مجوزهایی برای نصب . شما می توانید با اجاره بیلبورد ، فقط قیمت اجاره بیلبورد را پرداخت کنید و محتوای چاپی خود را به نمایش بگذارید و هزینه اجرای فونداسیون ، ستون فلزی ، زیرساز فلزی و دیگر موارد را پرداخت نکنید . با این کار ، نسبت به قیمت خرید بیلبورد هزینه کمتری متقبل می شوید . اما اگر دائماً از طریق بیلبورد تبلیغات انجام می دهید ، خرید بیلبورد باصرفه تر از اجاره بیلبورد است . با توجه به این نکته ، در صورت عدم نیاز ، فروش بیلبورد نیز به راحتی قابل انجام است .

 

تاریخچه پیدایش بیلبوردها :

 

تاریخچه بیلبورد به دوران مصر باستان بر می گردد . پیش از میلاد مسیح  ،  انسانها نقاشی هایی بر روی دیواره غارها ترسیم می کردند و بعدها در شهر طبس پوستری که متعلق به آگهی یافتن یک برده فراری بود کشف شد . پس از گذشت قرنها یونانیان از ستون های چوبی به نام آکسون برای اطلاع رسانی استفاده می کردند . سپس در سال ۱۴۰۰ پس از میلاد ، اروپاییان اعلانات خود را در میادین شهرها و یا ساختمانهای عمومی نصب می کردند . در آن زمان ها مصریان توسط ستون های سنگی با نام اوبلیسک که دارای ستون های چهاروجهی با نوک هرمی بودند و از یک سنگ یک تکه ساخته می شدند ، جهت تبلیغات و ترویج مذاهب و آیین های خودشان استفاده می کردند و به شکل یک لوح تزیینی در معرض نمایش قرار می دادند .

در سال 1450 اولین ترفندها برای تبلیغات با اختراع یوهان گوتنبرگ که یک ماشین چاپ قابل حمل بود ، رونمایی شد . تبلیغات چهره جدیدی به خود گرفت و به شکل محتوای چاپی مورد رویت افراد واقع شد .

در سال ۱۷۹۶ چاپ سنگی اختراع شد و انسانها با روش لیتوگرافی توانستند اولین پوستر تصویرسازی شده را به نمایش بگذارند . بازرگانان و تجار کشور آمریکا ، پیشتاز استفاده از این پوسترها بودند . در سال ۱۸۰۰ اولین مکتب پوستر پایه گذاری گردید . در سال 1835 اولین پوستر بزرگ در فضای شهری در نیویورک به نمایش گذاشته شد .

در سال ۱۸۷۰ با مکانیزه شدن وسایل ، پوستر ، با مدلها و طرح های جدید رونمایی شد . پس از انقلاب صنعتی ماشین هایی برای بریدن و چاپ کردن کاغذ و تشکیل سایه رنگها ابداع شد . این سایه رنگها از نقاط ریزی تشکیل شده بودند که باعث ایجاد طرح های سه بعدی می شدند.

در سال 1900 صنایع متعدد به تبلیغ کالاهای خود از طریق نمایش بیلبوردی ، اقدام کردند . با پیشرفتهای چشمگیری که در این زمینه حاصل شد ، دست نوشته و تبلیغات چاپی جای خود را به تصاویر سه بعدی و دیجیتالی دادند . در قرن نوزدهم با گسترش بزرگراهها و جاده ها و افزایش رفت و آمد انسانها با اتومبیل ، بیلبوردها به عنوان شاخه ای از وسایل ارتباطات تصویری جایگزین تصاویری شدند که بر روی دیوار ها چسبانده می شدند  و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی که از چوب ، آهن ، کاغذ و تصویر تشکیل می شدند ، رواج یافتند .

روند رشد چاپ و تبلیغات همچنان ادامه یافت تا اینکه در نیمه دوم قرن نوزدهم دوربین اختراع شد و عکاسی راه های جدیدی برای تبلیغات بهتر و موثرتر را میسر ساخت .

در اوایل قرن بیستم هیچ کشوری نمی توانست با ایالت متحده در امر تبلیغات و پوستر رقابت نماید . به دلیل فقدان قوانین مرتبط با اندازه و مکان آگهی ها ، هر کس در هر مکان اقدام به نصب آگهی و تبلیغ می نمود . تا اینکه بیمه کردن پوسترها و تعیین مدت زمان نصب آن روی دیوار به طور جد مطرح شد .

با استفاده از این قانون ، بایستی از صاحب دیوار اجازه دریافت می شد و سپس تبلیغ کننده می توانست از تمام قسمت های دیوار برای نصب پوستر خود استفاده کند .

در آن زمان متصدیان نصب پوستر ، اقدام به فروش بیلبوردها در اشکال مختلف مربع یا مستطیل نمودند و به وسیله دو تکه چوب این تابلوها را در محلهای مختلف نصب کردند .

با توسعه صنعت اتومبیل و نقل و انتقال مردم به مکانهای مختلف جغرافیایی ، تبلیغ کنندگان با خلاقیت های مختلف اقدام به نصب بیلبوردهای الکترونیکی در جاده ها نمودند .

در اواخر قرن بیستم از بیلبوردها به طور گسترده استفاده می شد . تبلیغ کنندگان در تبلیغ خود سعی در اثبات مرغوب بودن کالا و خدمات خود و به فروش رساندن آن داشتند .  آژانس های تبلیغاتی دریافتند که اگر از یک شعار و یا پیام کوتاه برای تبلیغ و فروش محصولات استفاده نمایند بیشتر موثر واقع می شود .

امروزه از تکنیک های متفاوت نورپردازی و نوشته های متحرک کوتاه بهره برده می شود تا هنگام عبور اتومبیل از مقابل بیلبوردها  بتوان  به طور کامل محصول یا خدمات مدنظر را تبلیغ نمود و در ذهن مخاطب رسوخ کرد.

 

تاریخچه پیدایش بیلبورد در ایران :

 

چاپ و ایجاد محتوای چاپی در سال 1267 برای اولین بار در  ایران مورد استفاده واقع شد . تا قبل از آن جارچیان وظیفه اطلاع رسانی و یا تبلیغ را بر عهده داشتند . در سال 1307 اولین پوستر در ایران به چاپ رسید . در همین سال اولین بیلبورد که جنبه تبلیغاتی برای معرفی فیلم داشت رونمایی شد .

 

 

بیلبورد با جلوه ویژه

 

 

 

انواع بیلبورد :

 

بیلبوردهای سه بعدی :

جهت ساخت این مدل از بیلبوردها نیاز به استفاده از پرسپکتیوهای مجازی است که بسیار منعطف هستند . اما هزینه طراحی و نصب بالا و نیاز به فضای مناسب جهت پیاده سازی از معایبی است که این نوع از بیلبوردها دارند .

 

بیلبوردهای حجمی :

این بیلبوردها در کشورهای غربی مرسوم هستند . برای به نمایش درآمدن از اجسام واقعی در بخش فرابیلبوردی آن استفاده می شود .

 

بیلبوردهای فرمیک :

محتوای چاپی آن معمولی است اما ساخت پایه های آن بیضی شکل است .

 

 

 

بیلبورد کارتنی

 

 

 

بیلبوردهای چرخان :

این بیلبوردها به صورت سه وجهی یا مثلثی شکل بنا می شوند . در واقع سه بیلبورد با سه نوع پیام تبلیغاتی متعدد بر روی یک پایه فلزی نصب می شود . این پایه توسط یک موتور متحرک می چرخد و هر بار یک بخش از بیلبورد به نمایش گذاشته می شود .

 

بیلبوردهای معمولی :

این نوع بیلبوردها بیشترین استفاده را در کشور ما دارند . این بیلبوردها به شکلی ساده پیام تبلیغاتی را در حد دو یا سه کلمه ، همراه با یک تصویر ساده به اندازه 12 متر و به صورت تک وجهی به نمایش می گذارند .

 

بیلبوردهای اسکرولر :

حالت اسکرول به حالتی اطلاق می شود که در عین حال چند تبلیغ به صورت رول شده بر روی پوستر به چاپ می رسد و هر چند ثانیه یک بار یکی از پوسترها اسکرول می شود و به معرض نمایش در می آید .

 

بیلبوردهای مگابورد :

ماندگارترین نوع بیلبورد است که در اندازه 72 متر و به صورت چند وجهی به نمایش گذاشته می شود .

 

 

 

تابلو بیلبوردی متحرک

 

 

 

بیلبوردهای دیجیتالی :

این نوع از بیلبوردها طوری طراحی می شوند که هر چند ثانیه یک بار آیتم هایی به محتوای تبلیغاتی مندرج بر روی بیلبورد اضافه شده و به طور مکرر محو و دوباره اکران می شوند . این مدل ، قابلیت سه نوع حرکت ساکن ، چرخ دار و متحرک را دارد . مثل بیلبوردهایی که بر روی اتومبیل های حمل و نقل درون شهری و برون شهری نصب می شوند .

 

 

 

بیلبوردهای شهری

 

 

 

 بیلبورد خلاقانه :

بیلبورد خلاقانه به بیلبوردی اطلاق می شود که دارای جنبه تبلیغاتی ، آموزشی و هنری باشد و بتواند در عین حال حس بیننده را تحریک کند و برای مدت زمان طولانی در حافظه بلند مدت آنها نقش ببندد .

 

بیلبورد فلکسی فیس :

در واقع محتوای تبلیغاتی این مدل از بیلبورد ، همچون تابلو فلکسی بر روی فلکس به چاپ می رسد . در این روش یک فریم آهنی به شکل باکس ایجاد می شود . سپس بر روی این فریم ، مهتابی یا لامپ های اس ام دی نصب می شوند تا تابلو نور کافی جهت دید در شب را داشته باشد .

 

کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو فلکسی در مقاله ذیل :

 

تابلو فلکسی

 

 

 

بیلبورد حروف برجسته

 

 

 

بیلبورد حروف برجسته :

برای اینکه یک بیلبورد جذاب و مدرن را به نمایش بگذارید ، می توانید یکی از انواع حروف برجسته نظیر چلنیوم ، نئون ، وکیوم و یا استیل را بر روی زیرساز کامپوزیت که روی اسکلت فلزی بیلبورد تعبیه می شود را پیاده سازی کنید .

 

آشنایی کاملتر با انواع حروف برجسته در مقاله ذیل :

 

انواع حروف برجسته در تابلوهای تبلیغاتی

 

 

استفاده از روش های تبلیغاتی به صورت هدفمند :

 

مهم نیست که شما از کدام روش تبلیغاتی بهره می برید .  آیا جهت تبلیغات هزینه گزافی می پردازید یا اینکه با تبلیغات ارزان قیمت برند خود را معرفی می کنید . تنها عامل مهم در تبلیغات ، ایجاد یک تبلیغات هدفمند است . ارزانی یا گرانی تبلیغات هیچ تاثیر مثبتی در میزان اثربخشی آنها نخواهد داشت . بلکه تبلیغات می بایست در زمان مناسب ، مکان مناسب و در جایی اعمال شود که مشتری در آنجا حضور بالقوه دارد . شما هر چقدر هم از تبلیغات گران قیمت استفاده کنید اما اگر مشتری در آنجا حضور فعال نداشته باشد ، در واقع هزینه تبلیغاتی خود را به هدر داده اید .

 

 

 

طراحی بیلبورد

 

 

طراحی بیلبورد :

 

طراحی بیلبوردهای خیابانی نیز در حوزه تابلوسازی انجام می پذیرد . اما با سایر تابلوهای تبلیغاتی که امکانات ویژه نورپردازی دارند همچون موارد ذیر کاملاً متفاوت است .

 

 

طراحی حرفه ای بیلبورد با استفاده از کمک آژانس های تبلیغاتی :

 

برای طراحی بیلبورد ، نیاز دارید تا مشاوره لازم توسط آژانس های تبلیغاتی را دریافت کنید . آنها به شما در انتخاب درست طرح بیلبورد و تصاویر یا پیام تبلیغاتی که می بایست بر روی بیلبورد درج شود ، کمک می کنند .

 

طراحی بیلبورد حرفه ای :

 

در طراحی بیلبورد می بایست از چند واژه کوتاه به صورت بزرگ و خوانا همراه با تصاویر بامزه و کنایه آمیز و یا طنز بهره گرفت . پیام تبلغاتی درج شده بر روی بیلبورد تاثیر شگرفی بر میزان اثربخشی برذهن رهگذران دارد . به علت عبور سریع خودروها از کنار تابلوی تبلیغاتی بیلبورد ، می بایست تصاویر بزرگ و قابل تشخیص باشند و کلمات تبلیغی مورد استفاده ، کوتاه در حد یک یا نهایتاً هشت کلمه ، اما زیبا و آهنگین باشد تا بتواند تبلیغ موثری واقع شود .

من در یک  سفری که به استان قم داشتم ، شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی در مسیر بزرگراه بودم . از بین آن همه بیلبورد که در فاصله های معینی از هم در کنار جاده نصب شده بودند ، فقط یک تبلیغ که به تعداد زیادی تکرار شده بود و کلمه ی درج شده بر روی آن آهنگ و وزن خاصی داشت ، نظر من و افرادی که در کنار من در داخل اتومبیل نشسته بودند را به خود جلب کرد . طوری که من حتی پس از خروج از بزرگراه باز هم آن کلمه را در ذهن تکرار می کردم و این محصول و برند به عنوان نامی آشنا در ذهنم نقش بست . در حالی که اصلاً با آن نام آشنایی نداشتم . شعار تبلیغاتی مندرج بر روی بیلبورد بالینا خوشحالینا بود که هنوز هم بعد از گذشت مدت زمان زیادی در ذهن من باقی مانده است .

 

 

 

قطعات تشکیل دهنده بیلبورد

 

 

قطعات تشکیل دهنده بیلبورد :

 

طراحی و ساخت بیلبورد شامل اجزاء زیر می باشد :

 

1) فونداسیون بیلبورد :

شامل بتون و میلگرد است که در مصالح ساختمان سازی نیز کاربرد دارد . با استفاده از این مصالح ، ابتدا طرح ریزی فونداسیون توسط میلگردها بافته شده و با ریختن بتن آن را محکم می کنند .

2) پایه بیلبورد :

پایه های محکم و قوی از جنس آهن و یا بتن درست می شود . قسمتی از این پایه در داخل فونداسیون و خاک زیر زمین قرار می گیرد تا بتواند سنگینی بیلبورد را تحمل نماید .

3) صفحه نمایش بیلبورد :

صفحه ای است فلزی که تبلیغ مدنظر بر روی آن تعبیه می شود .

4) نورپردازی بیلبورد  :

تامین کننده نور بیلبورد ، لامپ های پرژکتور از جنس LED هستند . این لامپ ها کم مصرف و مقرون به صرفه می باشند . در صورتی که بیلبورد از نوع فلکس باشد ، حاوی یک سینی مهتابی است که می توان لامپ های اس ام دی را در آن بخش جاسازی نمود و نور و جلوه ویژه ای را برای بیلبورد فراهم ساخت .

5) راهروها و نردبان های تعویض رویه بیلبورد  :

تکنسین کار هنگام نصب و تعویض تابلو از این نردبان ها کمک می گیرد .

6) کلیپس و سپری بیلبورد :

این ابزار برای صاف نگه داشتن بنر تعبیه شده بر روی بیلبورد استفاده می شود و از چروک شدن بنر که حاوی پیام تبلیغاتی است جلوگیری می کند .

7) رویه تابلو بیلبورد :

رویه بیلبورد سطحی صاف و یکدست دارد که از آن برای نصب آگهی استفاده می شود .

8) آگهی تبلیغاتی روی بیلبورد :

آگهی تبلیغاتی همان چیزی است که به تبلیغ گذاشته شده است . یعنی هدف اصلی نصب بیلبورد .  آگهی ها پس از مدت زمان اجاره تعویض می گردند و آگهی جدیدی جایگزین آن می شود ، در گذشته آگهی های درج شده بر روی تابلو از جنس پارچه بود . امروزه پارچه منسوخ شده و به جای آن از بنر ، فلکسی یا استیکر استفاده می شود .

9) بخش فرابیلبورد و حجم :

این بخش خارج از محدوده تابلوی تبلیغاتی است که جدیداً به بیلبوردها افزوده شده است . در واقع فضایی خارج از محوطه تابلو را اشغال می نماید که معمولاً به صورت تصاویری خلاق است .

 

 

بخش فرابیلبوردی


 

بیلبورد از چند بخش تشکیل شده است ؟

 

بیلبوردهای امروزی شامل چند بخش هستند که عبارت است از :

1) عکس

2) شعار تبلیغاتی

3) بخش فرابیلبوردی

4) پیام تبلیغاتی

5) لوگوی تبلیغاتی

6) پل های ارتباطی

 

 

نصب بیلبورد

 

 

 

بیلبوردها در چه مکان هایی قابل نصب است ؟

 

هر محیط بازی که فضای کافی برای دید و نصب داشته باشد ، می توان بیلبوردها را در آنجا احداث نمود . همچون بزرگ راه ها ، اماکن عمومی مثل ترمینال ها ، فرودگاه ها ، راه آهن ، گذرگاه های عابر پیاده و میادین شهری

 

سایز و اندازه بیلبوردها :

3*2

5*3

7*2

9*7

 

بیلبورد با نمای تیرکمان

 

 

مراحل نصب و ساخت بیلبوردها :

 

مرحله اول ) در ابتدا پیام تبلیغاتی و تصاویری که قرار است بر روی بیلبورد چاپ شود توسط نرم افزارها طراحی می شود .

مرحله دوم ) حال که طرح آماده شد اپراتور سیستم ، طرح را برای پردازش و چاپ برای دستگاه ارسال می کند .

مرحله سوم ) دستگاه چاپ با استفاده از طرح مورد نظر محتوای تبلیغاتی را بر روی پارچه یا کاغذ های مخصوص ، به چاپ می رساند .

مرحله چهارم) نصب بیلبورد نیازمند اجرای فونداسیون می باشد . با استفاده از ماسه ، سیمان ، آجر و سنگ ، دور اسکلت فلزی نگهدارنده محتوای چاپی را بتون می ریزند تا در جای خود ثابت بماند و در برابر شرایط محیطی آسیب نبیند .

مرحله پنجم ) پس از اجرای کامل فونداسیون ، یک سطح صاف فلزی بزرگ بر روی ستون نگهدارنده نصب می شود تا محتوای چاپی بر روی آن سطح چسبانده شود .

 

چاپ بیلبورد بر روی چه متریال هایی انجام می پذیرد ؟

 

بیلبوردها در عرض های متعدد بستگی به نوع سفارش مشتریان بر روی پارچه پلاستیکی از جنس پی وی سی به چاپ می رسند.

 

 

 

مدل بیلبورد

 

 

 

از جمله مزایای بیلبوردهای دیجیتالی می توان به چندین مورد خاص اشاره نمود که عبارتند از :

 

  • بیلبورد یک ارتباط قوی بین بیننده و محتوای تبلیغاتی فراهم می سازد . این خاصیت قابلیت لمس ، اسکن و برقراری ارتباط فیزیکی و دیجیتالی با بیننده را دارد . مثل بیلبوردهایی که با فشار دکمه سبب ایجاد باد خنک می شوند که در ایستگاه لیپتون واقع شده است .
  • بیلبوردها به راحتی از زوایای متعدد قابل مشاهده هستند . زیرا قابلیت پیاده سازی یک وجهی ، دووجهی ، سه وجهی ، چهاروجهی و مدور را دارند .
  • امکان طراحی دو بعدی یا سه بعدی
  • قابلیت نصب در مکان های کوچک و بزرگ
  • امکان پیاده سازی بر روی پایه تکی و یا چند تایی
  • داشتن حالت ثابت یا متحرک

 

 

نکات طلایی برای ساخت و نصب بیلبورد :

 

  1.  برای طراحی بیلبورد خیابانی بهتر است محصول مورد تبلیغ بر روی بیلبورد به شکل طنز و جذاب به نمایش گذاشته شود .
  2. می توانید اطلاعات مربوط به محصول را به اندازه ای که در عرض چند ثانیه کوتاه قابل رویت و خوانا باشد به نمایش بگذارید .
  3. از فونت خوانا و ساده برای درج کلمات استفاده نمایید . اندازه فونت را بزرگ در نظر بگیرید به صورتی که از چند متری قابل خواندن باشد .
  4. تصاویر بسیار تاثیرگذار هستند . اگر از تصاویر استفاده می کنید تصاویری به کار ببرید که جالب باشند و جلب توجه نمایند .
  5. رنگ ها در تابلو تبلیغاتی همیشه مهمترین نکته هستند . برای استفاده از رنگ های مناسب نیاز به کمی تحقیق در زمینه روانشناسی رنگ ها در تبلیغات دارید . ترکیب رنگ های خاص در کنار یکدیگر و نحوه تضاد و همخوانی آنها بسیار حائز اهمیت می باشد .
  6. سعی کنید در ساخت بیلبورد خلاق باشید و ابتکاری نوین به عمل آورید که دیگران تا به حال از آن استفاده نکرده باشند . طوری که هر فرد هنگام عبور از کنار تابلوی تبلیغاتی شما مجذوب آن شود .
  7. همان طور که در ابتدا گفتم ، تکرار تبلیغ در بزرگراه باعث حاکمیت آن تبلیغ برای چند ثانیه در ذهن من شد . پس اگر در یک مسافت طولانی چندین مرتبه تبلیغ خود را تکرار کنید ، می توانید بیشتر در ذهن رهگذاران تاثیر بگذارید .

 

 

 

بیلبورد مگابورد

 

 

 

هدف تبلیغات بیلبوردی :

 

مانند انواع تابلو تبلیغاتی دیگر ، تنها هدف طراحی بیلبورد ، جلب توجه و جذب مشتریان بیشتر و نگه داری مشتریان قدیمی می باشد .

 

معایب نصب بیلبوردهای تبلیغاتی :

 

  1. به علت به کار بردن مصالح و مواد مورد نیاز ، نصب بیلبورد هزینه زیادی می طلبد و جزء یکی از روش های گران قیمت تبلیغاتی است .
  2. محل نصب بیلبوردها به صورت اجاره ای و طی مدت زمان محدود می باشد .
  3. پیامی که بر روی بیلبورد به نمایش می گذارید باید یک پیام تبلیغاتی مناسب و طرح ریزی شده باشد . در غیر اینصورت ممکن است به جای جذب مشتری ، تبلیغی منفی به نمایش بگذارد و مشتریان شما را به سمت رقبا سوق دهد .
  4. برای نصب تابلو تبلیغاتی بیلبورد نیاز به کسب مجوزهای مربوطه از وزارت فرهنگ و ارشاد ، شهرداری ، سازمان محیط زیست و غیره می باشد که هر کدام کاغذ بازی ها و قوانین کسل کننده و زمان بر خود را دارند .

 

جنبه های گرافیکی بیلبوردهای محیطی :

 

بیلبوردها جهت کاربردهای متعدد در فضای شهری نصب می شوند که عبارتند از :

  • به منزله  اطلاع رسانی های عمومی توسط شهرداری ها و اشخاص حقیقی و حقوقی مورد استفاده واقع می شوند.
  • جنبه فرهنگی دارند مثل برگزاری سمینارها ، تئاتر ، سینما و کنسرت ها
  • جنبه آموزشی مثلا آموزش شستن صحیح دستها
  • جنبه تبلیغاتی جهت معرفی نام برند و برخی محصولات ویژه
  • می توان از نظر اجتماعی مواردی را که به نفع انسانها نیست بر روی بیلبوردها به نمایش گذاشت . همچون عدم مصرف دخانیات
  • جنبه هنری مثل ترسیم یک نقاشی جذاب و حیرت انگیز

 

 

 

بیلبورد کافی شاپ

 

 

 

چگونه یک بیلبورد با تاثیرگذاری بالا داشته باشیم ؟

 

  • تصویری واضح و با کیفیت بر روی آن چاپ کنیم .
  • از انیمیشن و تصاویر سه بعدی استفاده کنیم .
  • شعار تبلیغاتی کوتاه و آهنگین برای معرفی کمپین خود بسازیم .

 

موقعیت بیلبورد در تبلیغات :

 

بیلبوردها یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین وسایل تبلیغاتی می باشند که جایگاه ویژه ای در تبلیغات دارند . بیلبوردها با بهره گیری از عوامل بصری مانند محتوای یک پوستر آگهی و یا بروشور به صورت برجسته  ، در اندازه های مختلف و نورپردازی های متنوع ، به صورت ثابت و یا متحرک در معرض دید عموم قرار می گیرند.

 

ویژگیهای بیلبورد :

 

  • با ترکیب بندی صحیح و طراحی جذاب از فاصله ای دور جلب توجه می کند و کالا یا خدمات مورد نظر را به سمع و نظر عموم می رساند .
  • به دلیل قرارگیری در فضاهای باز شهری و ملاحظه تبلیغات روی آن توسط جمعیت کثیر ، یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شود.
  • برای ساخت و نصب آن می بایست با مهندسین شهرسازی و شهرداری ،  هماهنگی های لازم صورت پذیرد و برای نصب آن حفظ زیبایی شهر لحاظ گردد .
  • پیام قابل نمایش بر روی بیلبورد می بایست قابل ادراک ، سریع الانتقال ، قابل رویت و روشن و واضح باشد تا بتواند بر ذهن مخاطب تاثیر بگذارد.
  • چون بیلبوردها از یک دیگر جدا هستند و بین آنها مسافت وجود دارد ، برای تبلیغ کالا و یا خدمات خود می توانید از چندین بیلبورد پی درپی استفاده کنید . این بیلبوردهای پی در پی به یاد آورنده قسمتهای منفصل از یکدیگر هستند و باعث جذابیت بیشتر و در نتیجه تبلیغ بهتر می شوند .