در گذشته های دور انسانها علامت ها را به عنوان راه ارتباطی خود در نظر می گرفتند به خصوص مصری ها و رومی ها با استفاده از حک علامتهای مختلف برروی سنگها، تابلوها و لوح هایی طراحی و پیاده سازی می کردند که امروزه لوح های طراحی شده توسط آنها به یک گنجینه ملی تبدیل شده است .

در زمان ریچارد دوم، مصریان از علامت ها در آرم های نظامی استفاده کردند و علت استفاده از این نوع آرم ها تفکیک نظامیان در رسته های مختلف بود.

با گذر زمان استفاده از این علامت ها بین تمام اقشار مختلف جامعه مورد استقبال واقع شد و علامت هایی که طرح ها و رنگهای متنوع تری داشتند و جزئیات کار را بیشتر نمایش می دادند به شدت مردم را به خود جذب نمودند.

تابلو استیل با پایه مفتول
تابلو استیل با پایه مفتول

 

جنس علامت ها

 در آن زمان از آهن و سنگ حکاکی شده برای ساخت علامت ها استفاده می شد که بیشتر در قهوه خانه ها مورد استفاده قرار می گرفت. درواقع علامت ها جنسی آهنی، فلزی و سنگی داشتند.

تاریخچه پیدایش تابلوسازی

همان طور که بیان شد مصری ها و رومی ها سعی کردند که با حک علامت هایی ، یک تابلو به نمایش بگذارند . این روند با گذشت زمان ادامه یافت تا اینکه انسانها تصمیم گرفتند برای فروش محصولات خود مکان هایی به نام حجره یا مغازه امروزی بنا کنند.

تابلوهای حک شده و علامت گذاری شده تبدیل به تابلوهای تبلیغاتی شدند و در سر درب مغازه ها مورد استفاده قرار گرفتند و نام برند تجاری که معمولاً به نام صاحب مغازه بود بر روی تابلوها به نمایش گذاشته شد.

تابلو استیل بدون نور
تابلو استیل بدون نور

 

تاریخچه تابلوسازی در ایران

تاریخچه تابلوسازی در ایران به دهه 40 شمسی برمی گردد . در ابتدا خوشنویسان نامی را بر روی متریال های متعدد حک می کردند تا برند شناخته شود.

پس از آن تابلو فلکسی و تابلو نئون پلاستیک به عنوان اولین تابلوها وارد بازار کسب و کار شدند و توانسته اند به شیوه ای مدرن نیاز تبلیغاتی کسب و کارها را تامین کنند.

روند کار تابلوسازی

در قرن هجدهم میلادی از علامت ها برای شماره گذاری منازل استفاده شد و در اواخر قرن هجدهم تابلوسازی به طور جد رواج پیدا کرد و اقشار مختلف جامعه برای نام گذاری کسب و کار و تجارت خود آن را مورد استفاده قرار دادند.

طی گذر زمان و پیشرفتهایی که در زمینه فرهنگ و کسب و کارها پدیدار شد انسانها برای معرفی کالا یا خدمات قابل عرضه خود مجبور به رقابت با یکدیگر و معرفی بهتر کالاها یا خدمات خود شدند .

در سال 2000 میلادی با ورود متریال به صنعت تابلوسازی، جلوه های جدیدی از تابلوها رونمایی شد و تابلوسازی به اصلی ترین رسانه تبلیغاتی تبدیل گشت.

امروزه دیگر تابلوها نه تنها به عنوان علامت بلکه با ساختار، مدل ها و مارک های مختلف،  همراه حروف برجسته با نورپردازی های شیک و زیبا و در طرح ها و رنگهای متنوع قابل طراحی و پیاده سازی می باشند.

تابلو چلنیوم املاک با لبه های پانچی
تابلو چلنیوم املاک با لبه های پانچی

 

تابلو مغازه اولیه به چه شکلی ساخته می شد؟

تابلوهای مغازه ای که برای اولین بار به عنوان یک ابزار تبلیغاتی جهت معرفی برند تجاری مورد استفاده واقع شد معمولاً بر روی متریال هایی همچون سنگ  کاسه ، کوزه سفالی ، چرم ، مس ، برنج  ، برنز و چوب، حکاکی و کنده کاری می شد.

معمولاً در آن زمان ها خطاط ها وظیفه حک و نوشتن این تبلیغات را بر عهده داشتند  و تجار سعی بر این داشتند که با حک نام یا علامتی بر روی متریال های نام برده شده، نام خود را به عموم مردم بشناسانند.

با پیشرفت هایی که در حوزه صنعت و با انقلاب صنعتی آغاز شد و با بزرگ شدن شهرها و فراهم شدن امکانات تجارت در حوزه های متفاوت، تبلیغات نقش پررنگی را در دنیای کسب و کارها به خود گرفت و کم کم شکل جدیدی به خود گرفتند.

تابلو چلنیوم ساده
تابلو چلنیوم ساده

 

تبلیغات تابلوسازی در قدیم چگونه اجرا و پیاده سازی می شد؟

روش اول) درج علامت و نشانه بر روی دیوار یا دیگر متریال ها

این نشانه ها بر روی متریال های متعدد خصوصاً بر روی دیوار جانبی مکان های تجاری حک می شد تا مشتریان ترغیب به خرید شوند.

روش دوم) جارچی ها

در دوران گذشته یعنی در سالهای قبل از 1450 که هنوز ماشین چاپ توسط یوهان گوتنبرگ اختراع نشده بود به خصوص در نسل یونانی ها، جارچی ها حکم یک ابزار اطلاع رسانی عمومی را داشتند.

اما با اختراع ماشین چاپ، مطبوعات جایگزین آنها شد و روزنامه ها و مجلات به یک سرگرمی و ابزار اطلاع رسانی بزرگ تبدیل گشت و اولین روزنامه در آمریکا در سال 1690 با نام بوستون نیوزلتر به چاپ رسید.

در سال 1914 حدود پانزده هزار روزنامه و مجله چاپ شد و ایده های جدیدی به طور همزمان از سوی دو محقق مطرح شد و توسعه پیدا کرد.

در سال 1860 میلادی فردی با نام جیمز کرک ماکسول که یک فیزیک دان و ریاضی دان بود امواج الکترومغناطیسی را به عنوان یک تئوری مطرح نمود.

در سال 1887 میلادی مهندس و فیزیک دان آلمانی با نام هنریش رودولف هرتز، نظریه ماکسول را تایید نمود و توانست نوسانات الکترونیکی را بدون سیم و به صورت امواج از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کند.

در پی این ابداع جدید و با تلاش دانشمندان متعدد یک مهندس ایتالیایی با نام همگان گوگلیمو مارکونی که متولد 1874 میلادی در بولونیای ایتالیا بود، در دهه آخر قرن نوزدهم که مخترع اصلی رادیو نیز هست، به این نتیجه رسید که می توان از بی سیم به عنوان یک پل ارتباطی بهره برد.

همگان گوگلیمو مارکونی در سال 1895  به طور گسترده فعالیت خود را در آزمایشگاه پدرش آغاز نمود و توانست اولین سیگنال های رادیویی را به فاصله 1.5 مایلی مخابره کند.

سپس تحقیقات خود را همراه با یک مهندس الکترونیک اداره پست در انگلیس ادامه داد و در تاریخ دوم ژوئن سال 1896 درخواست ثبت اختراع در سیستم پتنت انگلیس را داد.

درخواست وی در دوم جولای 1897 تایید شد و گواهی ثبت اختراع به او تعلق گرفت . تحولات تبلیغاتی همچنان روند صعودی خود را طی کرد تا اینکه به شکل امروزی تبدیل شد.

تابلو چلنیوم ساده ی شیک
تابلو چلنیوم ساده ی شیک

 

تابلوسازی بهترین ابزار تبلیغاتی

این روزها تابلوسازی بهتر از هر نوع ابزار تبلیغاتی دیگر نظیر چاپ آگهی در روزنامه ها، چاپ تراکت، تبلیغات در رادیو و تلویزیون و ... رونق  دارد و بهینه تر است و مشتری بهتری برای محصولات یا خدمات جذب می کند.

تابلوهای تبلیغاتی از نظر ماندگاری و کیفیت با دوام تر است و با یک بار هزینه برای مدت زمان طولانی به تبلیغ کسب و کار شما می پردازد.

مدل تابلو و ساختار آن می بایست با چهارچوب برند کاری شما تناسب و هماهنگی داشته باشد . هر چقدر شناخت بهتری از کسب و کار خود داشته باشید و هزینه بیشتری برای ساخت تابلو تبلیغاتی خود صرف نمایید  و فضای کافی و مناسب برای نصب تابلو در محل کسب داشته باشید طبیعتاً ساخت تابلو تبلیغاتی شما بهینه تر خواهد بود و مشتری بیشتری جذب خواهد نمود.

چگونه تابلوسازی اهمیت پیدا کرد؟

از قدیم و ندیم اگر محصولی تولید و ارائه می شد به علت نیاز مصرف کننده بوده و هست و مصرف کننده کسی هست که محصول تولید شده را  خریداری می کند و در قبال آن پول پرداخت می نماید.

آن پول ابزار درآمد و معشیت تولید کننده را فراهم می سازد و تولید کننده بدون مصرف کننده فلج می شود .  پس تولید کننده نیاز اساسی دارد که محصول خود را معرفی نماید تا مصرف کنندگان با محصول و مزایایی که در بردارند آشنا شوند و آنرا بخرند.

فروش بیشتر محصول و درآمد بالا ممکن نیست مگر با تبلیغات . نصب تابلو در مکان کسب از جمله نیاز های اساسی برای معرفی نام برندی است که تولید کننده می خواهد با آن نام محبوبیت بدست آورد.

تابلوسازی به عنوان هویت و شناسنامه فضاهای تجاری است و از گذشته های دور نیز کاخ ها و مکان های مجلل در بدو ورودی جهت معرفی، یک تابلو معرف در سردرب خود داشتند.

تابلو چلنیوم ساده سالنی
تابلو چلنیوم ساده سالنی

 

اهمیت تابلوسازی

تابلوسازی در بدو اختراع صرفاً برای معرفی نام یک بنا یا یک مکان مورد استفاده قرار می گرفت اما با ورود صنعت به دنیای انسانها و اختراعات متعددی که در حوزه های مختلف فراهم شد، شغل های جدیدی بوجود آمد و دارندگان مشاغل تصمیم گرفتند برای معرفی نام تجاری خود و پیشی گرفتن از رقبا، یک تابلو سفارش دهند.

تابلوهای تبلیغاتی در ابتدا صرفاً یک نوشته ساده در حد یک اسم بود اما با انقلاب صنعتی و ورود دستگاه های پیشرفته افراد اهمیت خاصی به نام برند، لوگوی تجاری و اشکالی که معرف نوع کسب و کار بودند، قائل شدند.

در پی علاقمندی افراد به تبلیغات تابلوسازی، با اختراع کامپیوتر و نرم افزارهای طراحی امکان ساخت تابلوهایی به شکل امروزی همراه با حروف برجسته و نوپردازی های جذاب فراهم شد.

برای آشنایی با تابلوسازی و انواع آن توسط گروه نمارنگ مقاله ای با عنوان تابلوسازی چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟ + ویدئو ارائه شده است که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه کنید.

روند پیدایش انواع تابلو در تابلوسازی

تابلو های تبلیغاتی طی زمان و روند خاصی اختراع شدند و به مرور تکامل پیدا کردند تا به شکل امروزی درآمدند.

تابلوهای حکی

تابلو حکی  توسط خطاطان به صورت دستی بر روی متریال هایی نظیر فلز، سنگ، سفال و دیوار به شکل یک اسم حک می شد.

تابلو چلنیوم ساده با زیرساز فلزی
تابلو چلنیوم ساده با زیرساز فلزی

 

تابلو های خطی

تابلو خطی نیز توسط دست خط زیبای هنرمندان بر روی متریال های مختلف در قالب شعر یا نوشته خطاطی می شد و علاوه بر تبلیغات جهت زیباسازی فضا و دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار می گرفت و می گیرد.

امروزه از تابلو خط مدرن می توان برای زیباسازی فضای داخلی مغازه ها و یا فروشگاه ها استفاده کرد و به عنوان یک تابلو مدرن و زیبا که حس لذت بخشی را برای محیط فراهم می سازد، بهره برد.

تابلو راهنما

تابلو راهنما جزء پرکاربردترین نوع تابلوها در حوزه تابلو سازی است که بیشتر بر روی متریال های فلزی اجرا می شود و از قدیم جهت معرفی نام کوچه ها، نام شهر ها، نام خیابان ها و نام دروازه شهری استفاده می شد.

امروزه می توان تابلو راهنما را به دو شکل تابلو محیطی و تابلو سالنی بکار برد . از جمله تابلوهای سالنی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  •     تابلو اسامی
  •     تابلو شماره اتاق
  •     تابلو ورود
  •     تابلو سالنی
  •     تابلو طبقات
  •     تابلو اماکن
  • تابلو خروج اضطراری

تابلو فلزی

تابلو فلزی جزء اولین نوع تابلوهاست که بر روی فلزات متعدد همچون مس، آهن، برنج و برنز اجرا و پیاده سازی می شد و محتوای مدنظر به صورت حک بر روی این فلزات نوشته می شد.

از زمانی که پای حروف برجسته به میان آمد، تابلوسازها با برش این متریال ها و چسباندن لبه ها و رویه فلزات به هم توانستند حروف برجسته فلزی را بسازند .

فلزات و تابلو فلزی دوام و مقاومت بالایی دارند و قابلیت رنگ آمیزی نیز دارند . اما مشکلی که در استفاده از این نوع تابلوها مطرح می شد تیره شدن و کدر شدن تابلو به مرور زمان بود که نیاز به پرداخت مجدد یا رنگ آمیزی را فراهم می ساخت .

در پی چاره جویی این مساله فلزی جدید به نام استیل روانه بازار شد که منجر به ساخت تابلوی فلزی با نام تابلو استیل شد.

انواع روش های ساخت تابلو فلزی :

  1.     تابلو فلزی بدون نور
  2.    تابلو فلزی نور اندریک
  3.   تابلو فلزی دوغی
تابلو چلنیوم ساده پشت بامی
تابلو چلنیوم ساده پشت بامی

 

تابلو استیل

در ساخت تابلو استیل لبه و رویه حروف با استفاده از فلزی به نام استیل که ظاهری فوق العاده براق و صیغلی دارد ساخته می شود . استیل در طرح ها و رنگ های متنوع و در دو نوع ساده و خش دار روانه بازار می شود.

مشکلی که در ساخت تابلو فلزی و تابلو استیل فراهم بود عدم نورپردازی آن بود . اما امروزه تابلو استیل به شیوه های متفاوت مطابق با سلایق متعدد قابل اجراست که عبارتند از:

روش اول)

تابلو استیل نور اندریک

نور اندریک یا نور مخفی علاوه بر تابلو فلزی و تابلو استیل بر روی دیگر تابلوهایی که قادرند نور را از خود عبور دهند نیز قابل اجرا است.

در این روش تابلوساز بین حروف برجسته و زمینه ی تابلو فضایی جهت جاسازی لامپ های اس ام دی جهت تامین نور فراهم می سازد . با اجرای این روش نور از رویه و لبه های حروف قابل انعکاس نیست و فقط از زیر حروف به زمینه تابلو تابیده می شود.

روش دوم)

تابلو پلاستیل

پلاستیل نوعی تابلو به صورت ترکیبی است که در ساخت آن از فلز جهت ساخت لبه ها و از پلکسی جهت ساخت رویه ی حروف استفاده می شود . بدین ترتیب یک تابلوی ترکیبی زیبا با لبه های فلزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

روش سوم)

تابلو استیل دوغی

از پلکسی شیشه ای مات یا همان پلکسی دوغی به شکل ترکیبی با فلز استیل در ساخت این مدل از تابلو استیل استفاده می شود.

روش چهارم)

تابلو استیل بدون نور

تابلو استیل به شیوه اولیه است که رویه و لبه هر دو از نوع استیل هستند و بدلیل اینکه نمی توانند نور را از خود عبور دهند معمولاً در فضاهایی که محیط نور کافی دارد، استفاده می شود.

تابلو چلنیوم دوبل با لبه های آلومینیومی
تابلو چلنیوم دوبل با لبه های آلومینیومی

 

تابلو نئون

این مدل تابلو به دو شکل متفاوت اجرا و پیاده سازی می شود :

1) تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک جزء دسته اول از تابلو های حروف برجسته محسوب می شود و اولین تابلویی است که به عنوان تابلو حروف برجسته رونمایی شد و جد تابلو چلنیوم به حساب می آید.

برای ساخت تابلو نئون پلاستیک، تابلوساز از نوعی پلاستیک به نام پلکسی استفاده می کند و رویه و لبه های حروف هر دو با استفاده از این متریال ساخته می شود.

تابلو نئون پلاستیک جزء تابلوهای جذابی است که نور را به صورت یکنواخت منتشر می کند و به تابلو تمام پلکسی نیز مرسوم است.

2) تابلو نئون شیشه ای

تابلو نئون شیشه ای نیز جزء پرکاربردترین نوع تابلوها در دنیای تابلوسازی است که به عنوان تابلو اولیه و یا ثانویه در کنار دیگر تابلوها می تواند به شکل سر درب و هم به صورت پشت ویترینی مورد استفاده قرار گیرد.

عناصر تشکیل دهنده تابلو نئون شیشه ای حاوی شیشه های خام، الکترود و گاز نئون همراه با پودرهای تزریق رنگ نوری و ترانس جهت روشن شدن تابلو می باشد.

نحوه ساخت و عملکرد تابلو نئون شیشه ای بدین گونه است که در ابتدا شیشه ها توسط حرارت و با هنر دست تابلوساز به صورت طرح ترسیم شده خم می شود تا به شکل حروف مدنظر درآید.

سپس با اتصال الکترود به دو سر نئون، ابتدا هوای درون لوله ها خالی می شود و پس از تخلیه کامل هوا، گاز نئون وارد شیشه ها می شود و گازی که درون شیشه ها پر می شود تعیین کننده رنگ نور تولید شده خواهد بود.

برای مثال گاز نئون تولید کننده رنگ قرمز و در صورت ترکیب با پودر آبی تولید کننده رنگ صورتی و در صورت ترکیب با پودر سبز تولید کننده رنگ نارنجی است و گاز آرگون با ترکیب پودرهای رنگی می تواند رنگ هایی مثل سفید، زرد، سبز، بنفش و آبی را تولید کند.

تابلو چلنیوم دوبل الماسی
تابلو چلنیوم دوبل الماسی

 

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم شاق تابلو سازی و تکمیل کننده ساخت تابلو حروف برجسته به شیوه ای کلاسیک، مدرن و زیبا است و از پرفروش ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شود که به شیوه های متفاوت قابل اجراست :

  1. تابلو چلنیوم طلایی
  2. تابلو چلنیوم ستاره ای
  3. تابلو چلنیوم کریستالی
  4. تابلو چلنیوم الماسی
  5. تابلو چلنیوم ساده
  6. تابلو چلنیوم لترمکس
  7. تابلو چلنیوم دوبل

قیمت تابلو چلنیوم بر اساس متر محیط حروف برجسته و متریال های ساخت در همان مرحله طراحی برآورد شده و به مشتریان اعلام می گردد.

تابلو لایت باکس

تابلو بک لایت، تابلویی است که محتوای تبلیغاتی آن چاپی است و می توان هر نوع عکس و یا نوشته را در تابلوی بک لایت به تصویر کشید .

تابلو بک لایت قابلیت اجرا به شکل سالنی و محیطی و به صورت با نور و بدون نور را داراست .

از لایت باکس می توانید جهت معرفی محصولات و خدمات در مغازه ها، فروشگاه ها، رستوران ها، ترمینال ها، پاساژها، سینماها، فرودگاه ها و هر مکانی که می خواهید تبلیغات زیبا داشته باشید، استفاده نمایید.

لایت باکس به دو شکل با قاب و بدون قاب اجرا می شود که قاب تابلو لایت باکس می تواند به صورت گالوانیزه، آلومینیومی، پارتیشنی و چوبی اجرا و پیاده سازی شود.

چاپ تابلو لایت باکس نیز به شکل های متفاوت همچون موارد ذیل قابل اجراست :

  •     چاپ مستقیم بر روی طلق یا چاپ فلت بد
  •     چاپ بر روی استیکر
  •     چاپ بر روی بک لایت
تابلو چلنیوم طلایی آینه ای با طلق دوبل
تابلو چلنیوم طلایی آینه ای با طلق دوبل

 

تابلو ال ای دی

تابلوسازی ال ای دی از مدرن ترین و جذابترین نوع تابلوهایی است که به شکل سالنی و محیطی برای معرفی برند تجاری و محصولات به شکل متن، گرافیک، انیمیشن و تصویر به دو شکل مختلف قابل اجراست :

1) تابلو ال ای دی ثابت

اگر به دنبال تابلو ال ای دی هستید که فقط نورپردازی های رنگی مدنظرتان است و نمی خواهید هزینه ای بیشتر صرف خرید تابلو نمایید، این برترین گزینه است و با نمایش نورهای رنگی می تواند چشم هر رهگذری را به سوی مکان کسب شما معطوف نماید.

2) تابلو ال ای دی روان

اگر قصد شما از سفارش تابلو، به نمایش گذاشتن تصاویر همراه با جلوه های جذاب گرافیکی و انیمیشنی است، تابلو ال ای دی روان کاملترین افکت های انیمیشنی را برای تبلیغات در اختیار شما قرار می دهد.

تابلو لیزری

لیزر نور بسیار قوی نقطه ای را ایجاد می کند که می تواند تا مسافت های دور نیز قابل ملاحظه باشد . می توان در کنار تابلو ال ای دی نیز از این نور لیزری برای جذب بیشتر چشم بصری بینندگان استفاده کرد.

اولین پرینتر لیزری در سال 1975 ابداع شد که قادر بود 8 صفحه را در یک دقیقه چاپ کند . سپس پرینترهای رنگی و چند کاره اچ پی در سال 1998 رونمایی شد که قابلیت کپی، اسکن و فکس را داشت و می توانست 70 صفحه در یک دقیقه را به صورت رنگی چاپ کند.

پرینترهای رنگی پرکاربردترین نوع تبلیغات چاپی در حوزه های متعدد هستند که جهت چاپ تبلیغات، کارت ویزیت و دیگر کاربردهای چاپی مورد استفاده قرار می گیرند .

تابلوسازی لیزری

تابلوسازی لیزری جهت ساخت متن، آرم و یا تصاویر بر روی پلکسی گلاس و یا در کنار تابلو ال ای دی با رنگ نور متفاوت کاربرد دارد.

کاربردهای لیزر در تابلوسازی :

  1.     ساخت تابلوهای لیزری
  2.     ساخت مهر
  3.     برش حروف برای ساخت انواع تابلوها همچون تابلو مغازه، تابلو فروشگاهی و تابلو شرکتی
تابلو چلنیوم طلق دوبل
تابلو چلنیوم طلق دوبل


تابلو فلکسی

تابلو فلکسی فیس از تابلوهای قدیمی و بسیار کاربردی است که در ایران از دهه 1375 مورد استفاده قرار می گیرد و محتوای تبلیغاتی بر روی پارچه و بنر چاپ می شود.

تابلو فلکسی جزء تابلوهای چاپی است نه حروف برجسته . محتوای تبلیغاتی پس از طراحی بر روی متریال فلکس چاپ می شود و سپس بر روی قاب پروفیلی نصب می گردد و به سه شکل متفاوت می توان آن را نورپردازی نمود:

1) نصب مهتابی

مهتابی بر روی ورق های گالوانیزه که به آن سینی مهتابی می گویند نصب می شود و به صورت کشویی در قالب پروفیلی جای می گیرد.

2) نصب پرژکتور

پرژکتورهایی در طرفین تابلو جهت دید در شب نصب می شوند.

3) نصب ال ای دی در پشت کار

برای نورپردازی فلکس می توان عمق تابلو را به 3 تا 7 سانت کاهش داد و در آن فضا ال ای دی ها را نصب کرد.

تابلو بنری

بنر نیز یکی از انواع تبلیغات چاپی است که با استفاده از دستگاه مخصوص چاپ بنر اجرا می شود.

تابلو لاسوگاسی

از جدیدترین تابلوهایی که به تقلید از شهر لاسوگاس اجرا می شود، تابلو لاسوگاسی است که نسبت به دیگر تابلوهای حروف برجسته از لحاظ نورپردازی ظاهری متفاوت دارد و می تواند چهره ی جذاب و متفاوتی از یک تابلو را به نمایش بگذارد.

با سفارش تابلو لاس وگاس می توانید برای هر کاراکتر از حروف تبلیغاتی خود رنگ نور مجزایی را به نمایش بگذارید.

تابلو چلنیوم طلق دوبل
تابلو چلنیوم طلق دوبل

 

تابلو پیکسلی

این تابلو بر اساس پیکسل هایی که در کنار یکدیگر واقع شده اند، می تواند نورهایی با رقص های متنوع و انیمیشنی خاص را هم در زمینه و هم در حروف به نمایش درآورد.

تابلو یونولیت

این تابلو جهت تابلو سالنی یا نمایشگاهی کاربردهای زیادی دارد و به عنوان یک تابلو سبک و زیبا می تواند مورد استفاده واقع شود . ساخت این مدل از تابلو با استفاده از نوعی یونولیت دانه ریز فشرده که قابلیت رنگ آمیزی دارد، انجام می پذیرد.

تابلو چلنیوم طلق دفتر خدماتی
تابلو چلنیوم طلق دفتر خدماتی

 

تابلو کامپوزیت

کامپوزیت نوعی ورق سبک آلومینیومی است که از چهار لایه تشکیل شده است و ظاهری صیغلی و براق دارد . علاوه بر ساختمان سازی از این ورق جهت ساخت زیرساز تابلوهای تبلیغاتی به جای ورق پی وی سی استفاده می شود.

تابلو وکیوم

وکیوم به تمامی حروفی می گویند که توسط حرارت و پرس در قالب چوبی شکل می گیرند و  قابلیت سه بعدی شدن و برجسته شدن را دارند . می توان تابلو فانتزی بسیار زیبایی را با سفارش تابلو وکیوم به نمایش گذاشت.

تابلو چلنیوم طلق دوبل طلایی آینه ای
تابلو چلنیوم طلق دوبل طلایی آینه ای

 

تابلو ترموود

تابلو ترموود تابلویی است که از چوب ترموود جهت زیرسازی حروف برجسته استفاده می شود . این چوب فرآیند ساخت پیچیده ای دارد و از هرگونه امراض و عیوب همچون جذب حشرات، فرسودگی و رطوبت، مصون است .

تابلو ترموود فراهم کننده جلوه بسیار کلاسیک و زیباست که علاوه بر ساخت تابلو تبلیغاتی می توانید برای فضاسازی و زیباسازی دکوراسیون داخلی محل کسب نیز از آن بهره ببرید.

اگر در مورد چوب ترموود نمی دانید یا اینکه کنجکاو هستید در این زمینه اطلاعات کاملتری کسب کنید با مقاله ی  ترموود چیست؟ که  گروه تابلوسازی نمارنگ منتشر کرده است، اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

لایت باکس با زیرساز ترموود
لایت باکس با زیرساز ترموود

 

تابلو پانچی

پانچ به معنای سوراخ کردن لبه های حروف در ابعاد و اندازه های مشخص و معین می باشد که لامپ ها در پشت بخش های سوراخ شده تعبیه می شود و سبب انتشار نور به شکلی زیبا از لبه های حروف می شود.

تابلو رینگی

رینگ نیز نوعی برش است که بر روی لبه های حروف برجسته فلزی، حروف برجسته پلاستیکی، حروف برجسته استیل و حروف برجسته چلنیوم بر اساس شکل های هندسی اعمال می شود و جلوه جذابتری را برای تابلو فراهم می سازد.

مزایای تابلوسازی تبلیغاتی

تابلوسازی روشی موثر برای معرفی برند تجاری با قیمت ارزان است که علاوه بر ابزار تبلیغاتی، فراهم کننده ی دکوراسیون بیرونی زیبا جهت کسب و کار می باشد.