چگونه تبلیغات پرفروش بسازیم ؟

 

تبلیغات پرفروش به تبلیغاتی اطلاق می شود که بتواند به صورت هدفمند در بین عموم افراد اجرا و پیاده سازی شود و آنها را از نوع کسب و کار شما مطلع سازد و مخاطبان را به خرید یا استفاده از خدماتی که توسط شما و یا شرکتتان ارائه می شود ، ترغیب کند .

این روزها بازار رقابت بیش از گذشته دچار تورم و بی ثباتی شده است و تمام کسب و کارها برای اینکه بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و مشتریان جدیدتری را به دست آورند ، لازم است از روش های تبلیغات به شیوه های متفاوت استفاده کنند . نوع روش هایی که شما از آن ها جهت تبلیغ استفاده می کنید به عوامل متعددی از قبیل سن مشتریان، جنسیت خریداران  ، سلایق افراد ، بازار ، مد  و ... بستگی دارد.

بسیاری از افراد حقیقی و تولیدکنندگان به دلیل استفاده از تبلیغات نامناسب همواره با شکست مواجه شده اند برای همین تبلیغات را به عنوان یک هزینه سربار و اضافی می پندارند که تاثیر چندانی در میزان فروش ندارد . این در صورتی است که اگر شما قبل از اجرای تبلیغات به شیوه های متفاوت ، در ابتدا بسترهای ارتباطی بین خریداران و خودتان را شناسایی کنید و نیاز مشتریانتان را بسنجید و بدانید که در آن واحد چه کالاهایی در بازار ، بورس است و مشتریان به آنها نیاز دارند و آنها را خریداری می کنند ، سپس از طریق راه های ارتباطی موثر ، اقدام به تبلیغ آن کالاها و خدمات نمایید قطعاً فروش چشم گیری خواهید داشت .

تبلیغات زمانی منجر به فروش می شوند که خریداران و مشتریان واقعی آنها را مشاهده کنند . شاید شما از چندین روش تبلیغاتی بهره ببرید و هزینه های بالایی نیز بابت پیاده سازی آن روش ها صرف کنید اما زمانی که روش های تبلیغاتی شما در بستر نامناسب ، موقعیت نابجا و زمان نامناسب اجرا شود قطعاً نمی تواند منجر به فروش شود و با شکست مواجه خواهد شد .

تبلیغاتی موفق هستند و منجر به فروش بیشتر می شوند که در زمان ، مکان و موقعیت ایده آل اجرا شوند . موقعیت ایده آل در تبلیغات موقعیتی است که مشتریان در آن موقعیت حضور بالقوه دارند .

داشتن فروش بیشتر یکی از انکارناپذیرترین اهداف روش های تبلیغاتی است . در واقع کلیه کسب و کارها برای برندسازی و کسب درآمد بیشتر شیوه های متفاوتی از روش های تبلیغات و بازاریابی را انتخاب می کنند .

 اگر شما روش مناسبی برای تبلیغات انتخاب کرده باشید بدون شک می توانید به راحتی اقدام به معرفی کالا و خدمات نمایید و در نتیجه بازده کاری خود را بالا ببرید . برای اینکه از قافله رقابت تنگاتنگ عقب نمانیم و نگذاریم که رقبا از ما پیشی بگیرند همواره باید اطلاعات خود را در زمینه نوع تبلیغات و بازاریابی به روزرسانی کنیم چرا که روشی که امروز برای تبلیغات برگزیده ایم شاید پس از گذشت مدت زمان محدودی دیگر پاسخگوی نیاز ما نباشد و مجبور باشیم ترفندهای دیگری را جایگزین نماییم .

اگر پس از گذشت مدت زمانی مشاهده کردید که با توجه به تبلیغات انجام شده فروش شما تفاوت چندانی نداشته است بی شک نوع تبلیغاتی که بر گزیده اید مناسب نوع کسب و کار شما نبوده است و مشتریان آن تبلیغ را ندیده اند یا اگر دیده اند به موقع نبوده است .

مهمترین بخش یک تبلیغ ، عنوان تبلیغاتی است که می خواهید توسط آن بر ذهن افراد رسوخ کرده و توجه آنها را جلب نمایید مثلاً قرار دادن فقط نام برندی که هنوز آنچنان شناخته نشده است نمی تواند تبلیغ مناسبی باشد و می توانید همراه نام برند از عنوانی معنادار استفاده کنید که مخاطب با مشاهده آن عنوان هم نام برند را در ذهن بسپارد و هم پیام تبلیغاتی که در کنارش درج شده است .

 

 

تابلو مغازه تبلیغاتی

 

 

قدم هایی که به کسب موفقیت در تجارت کمک می کنند

 

1) ایجاد محیط پویا برای خلق ایده های نو

تجارت یعنی رقابت و رقابت یعنی ایجاد ایده نو که شما را از سایر رقبا متمایز می کند . منظور از ایجاد ایده نو فقط خلق ایده ای که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته نیست بلکه می توانید با مطالعاتی ببینید که کدام ایده ها بهتر عملی شده اند و با الگوبرداری از آنها سرویس ها و محصولات منحصر به فرد خود را ارائه دهید .

2) استفاده صحیح از نیروها و استعدادها :

در هر کسب و کار استفاده از نیروهای مجرب و برقراری یک ارتباط تیمی بین نیروها می تواند سبب موفقیت بیشتر شما شود ، همچنین علاوه بر کارکرد روتین و روزانه اگر به کارکنان اجازه دهید که پیشنهادات خود را برای بهبودی روند کار به طور آزادنه بیان کنند و در صورت ارائه ایده های مفید از آنها استقبال کنید می توانید گام های بزرگ تری در کسب و کار خود بردارید.

اما اگر کسب و کار شما نو پاست می بایست اهداف و نگرش نیروهای کاری را در یک راستا قرار دهید و تیم قابل اعتمادی ایجاد نمایید که تلاش همه سبب رشد کسب و کار شده و محیطی لذت بخش نه خسته کننده برای افراد فراهم نمایید . پس اهداف خود را با تیم در میان گذاشته و برای رسیدن به هدف ، کارکنان خود را ترغیب نمایید.

3) استفاده از شبکه های ارتباطی متفاوت :

از شرکت های بزرگ گرفته تا شرکت های کوچک و نوپا ، به دلیل زیاد شدن راه ها و ابزارهای ارتباطی ، بهتر است با شناخت بازار و مشتریان و نحوه برقراری ارتباط مشتریان با کسب و کار ، از چندین راه  و روش های ارتباطی بهره ببرند تا بتوانند پاسخگوی نیاز بازار و مشتریان باشند و با شکست مواجه نشوند . دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی بحث برانگیزترین راه های ارتباطی است که کسب و کارها نباید از آن غافل باشند .

 

عوامل موثر در تبلیغات موفق

 

  1. تمرکز بر روی فروش : به طور کلی هدف از راه اندازی یک کسب و کار کسب سود بیشتر و ارائه خدمات یا محصولات به مخاطبان مدنظر است . برای افزایش فروش و تثبیت آن همواره زمینه کاری خود را آنالیز کرده و کمبودها و کاستی ها را جبران نمایید و از اوضاع بازار و سلایق مشتریان با خبر شوید و با ایجاد ایده های نو و پیاده سازی آنها بازار را تحت سلطه خود درآورید .
  2. بازاریابی و تبلیغات قابل پیش بینی مطلق نیست : برای اینکه بدانید یک تبلیغ تا چه حد در میزان فروش شما تاثیر مثبت دارد اولاً باید قبل از اجرای آن تحقیقات کامل انجام دهید ثانیاً میزان بازخورد آن را بسنجید و از اشتباهات خود درس بگیرید و در دفعات بعدی میزان شکست خود را به صفر برسانید .
  3. همیشه رفتار مشتریان را بسنجید : هدف از هر نوع تبلیغی جذب مشتری برای فروش بیشتر است و مشتری تنها هدف برای تبلیغات می باشد پس باید بدانید مشتری دوست دارد چه چیزی را در چه زمان و موقعیتی بخرد .
  4. هم راستا بودن ویژگی های یک محصول : محصولی خریداری می شود که از همه لحاظ جور باشد همچون رنگ ، قیمت ، کیفیت ، طرح و مد
  5. استفاده از ایده های جدید : یک ایده کوچک در کسب و کار نسبت به دیگر رقبا در زمان و مکان مناسب می تواند منجر به فروش بیشتر شود مثل تخفیفات .

 

 

تبلیغات حروف برجسته

 

 

ویژگی های عناوین تاثیر گذار در تبلیغات

 

برای ساخت یک عنوان تاثیرگذار چندین نکته حائز اهمیت می باشد که به شرح زیر است :

 

ایجاد محبوبیت : عنوانی که انتخاب می کنید طوری باشد که برند شما را در بین عموم محبوب نماید مثلاً برندهایی مثل سونی ، اپل یا سامسونگ محبوبیت کافی را در بین عموم مردم کسب کرده اند .

برانگیختن بحث : از عناوینی برای تبلیغات استفاده کنید که بحث برانگیز باشند مثلاً تبلیغ عطاویچ زمانی که اولین بار وارد بازار ایران شده بود با دیدن آن خیلی از افراد سوال می کردند که مفهوم آن چیست ؟  اما الان دیگر محبوبیت خودش را خصوصاً در پایتخت کسب کرده است .

استفاده از واژه چگونه : از عناوینی استفاده کنید که کلمه چگونه را بر روی زبان جاری کند مثلاً چگونه در بورس شرکت کنیم بدون آنکه مبلغی از دست بدهیم .

ساخت تصویر ذهنی : عناوینی انتخاب کنید که یک تصویر ذهنی در مخاطب از محصول شما ایجاد کند .

متعجب ساختن : از عناوینی استفاده کنید که حس تعجب را در خوانند برانگیزد.

استفاده از روش های جدید جهت فروش : از روش های منحصر به فرد برای فروش استفاده کنید که سایر رقبا آنها را به کار نبرده باشند.

استفاده از کلمات استعاره در عنوان : مثلاً ایده ات هنوز به طور کامل پخته نشده یا وقت طلاست.

طرح سوال در عنوان : آیا کسب و کار نوپایی دارید ؟ آیا ایده نو برای پیشرفت می خواهید ؟

ایجاد نیاز در عنوان تبلیغاتی : مثلاً روغن بنفشه برای کسانی که آلژی دارند بسیار مفید و درمان کننده است .

استفاده از نقل قول : اهداف شما را قادر می سازند که جهت تغییر حرکت را به نفع خود کنترل کنید.

ارائه تضمین : ارائه خدمات پس از فروش یکی از راه های ویژه برای جلب اعتماد مشتریان است که بسیار حائز اهمیت است یا مثلاً اگر به نوع کسب و کار و قدرت خود اعتماد دارید می توانید به مشتریان بگویید که به من یک تایم مشخص ارائه دهید تا راه های تضمینی برای افزایش کاربران سایت را به شما نشان دهم .

مخاطب خود را در عنوان ، خطاب قرار دهید : مثلاً  اگر در زمینه کتاب آگهی تبلیغاتی ارائه کرده اید باید دانشجویان و دانش آموزان را خطاب قرار دهید.

از عناوین بدون ابهام استفاده کنید : عنوان باید ساده باشد و به راحتی مخاطب را به سمت شما هدایت کند و سبب ذخیره سازی زمان شود.

ترکیب یک مورد کاملاً مشخص با یک مورد مبهم در عنوان : این روش سبب ارائه پیشنهاد مورد علاقه مخاطب در کنار ترغیب به خرید می شود.

استفاده از کلمات دوستانه و صمیمی : در تبلیغ به جای استفاده از جملات رسمی از جملات دوستانه استفاده کنید .

استفاده از واژه های اورژانسی :  عدم استفاده از فرصت های طلایی برای مخاطبان رنج آور است بنابراین می توانید با واژه هایی مثل قبل از اینکه دیر شود تصمیم بگیرید تا سود کلانی بدست آورید مخاطب را ترغیب به تماس نمایید .

برانگیختن احساس : مخاطبان پس از خرید یک محصول تبلیغاتی و استفاده از آن در زندگی روزمره انتظار دارند زمانی که دوستان یا آشنایانشان  آن محصول را مشاهده کردند احساساتی همچون زیبایی ، تحسین ، جلب توجه ، علایق ، بحث و غیره در مورد آن محصول بیان کنند که سبب خشنودی مشتری شود و در نتیجه ترغیب به خرید بیشتر و تبلیغ دهان به دهان گردد .

ویژه و جدید : مخاطبان همیشه به دنبال تنوع و چیزهای جدید هستند و به قدیمی ها توجه خاصی ندارند پس به جدید بودن محصولات و کالاها تاکید کنید .

دلیل بیاورید : با افزودن کلماتی نظیر چون و دلیل پس از آن ، ابتدا ذهن مخاطبان را آماده می کنید و سپس با توضیحات عنوان را به دلیل گره زده و مخاطب را ترغیب به خرید نمایید.

 

 

ویژگی های پیام تاثیرگذار در تبلیغات :

 

 پیام تبلیغاتی می بایست احساس مشتریان را برانگیزد : در پیام تبلیغاتی می بایست کلمات کلیدی که می خواهید مشتریان توسط آنها به شما دسترسی داشته باشند درج کنید . این کلمات باید در متن پیام تبلیغاتی طوری جایگزین شود که زننده نباشد مثلاً نام بردن خود محصول به تنهایی نمی تواند سبب جذب مشتری شود اما اگر توضیحاتی در مورد مشخصات محصول ارائه شود می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد . درج کلمات کلیدی در انتهای جمله سبب درگیری مخاطب و در نهایت کلیک یا تماس می شود .

 

از اعداد و اطلاعات مشخص و معین استفاده کنید : استفاده از ارقام مشخص این حس را در مخاطب برمی انگیزد که مطلب مدنظر دارای پیشینه تحقیقاتی است و اگر به مخاطبان خود اطلاعات با ارزش و رایگان ارائه دهید این مفهوم را می رساند که  به آنها ارزش داده اید و آنها از دریافت اطلاعات لذت می برند.

 

ساختارهای اشتباه : یکی از ساختارهای اشتباه در زمینه تبلیغات جای دادن شماره تلفن به تنهایی دربخشی از پیام تبلیغاتی است . به جای آن ، یکی از بهترین و سودآورترین بخش جای دادن فضای کافی از صفحه برای پیشنهاد فروش است این کار سبب می شود که مشتری حس اعتبار و اهمیت بیشتری داشته باشد و با شما تماس برقرار نماید .

 

رفع تردید برای خرید : جهت برطرف سازی تردید مخاطبان نسبت به خرید محصول تبلیغاتی می توانید در بخشی از متن تبلیغاتی چنین بیان کنید که چنانچه از خرید محصول مردّد هستید کارشناسان بخش فروش پاسخگوی سوالات و رفع ابهامات هستند .

 

 

بازرگانی بنت

 

 

نکات اساسی در مورد تبلیغات پرفروش

 

ساده نویسی :

رهگذرانی که در یک چشم به هم زدن از مقابل تبلیغات عبور می کنند با ساده نویسی راحتر پی به موضوع تبلیغ خواهند برد . تبلیغاتی که بسیار شلوغ هستند و توسط انواع کلمات ، اشکال و انیمیشن زیادی اشغال شده اند ، نمی توانند حواس و تمرکز بیننده را جذب هدف اصلی تبلیغ نمایند .

 

بیشتر از خواص کالاها بحث کنید تا خود آن :

خب طبیعتاً هر کالایی که تولید می شود دارای برندهای متفاوتی از تولیدکنندگان است آن چیزی که توسط مشتریان مورد بحث واقع می شود خود کالا نیست بلکه ویژگی هایی است که آن کالا را با دیگر کالاهای مشابه در بازار متمایز می کند .

 

استفاده از چهره افراد مشهور در تبلیغات :

می توانم بگویم که این روش در همه نوع تبلیغی عملکرد مثبتی ندارد و تماماً بسته به نوع مشتریان دارد اما گاهی افرادی هستند که ترجیح می دهند از کالاهایی استفاده کنند که برند است و یا افراد مشهور از آن ها استفاده کرده اند.

 

استفاده از رنگ ها :

رنگ ها تاثیر بسزایی در میزان فروش یک کالا دارند و همچنین نوع استفاده از رنگ ها در تبلیغات و نحوه ترکیب بندی آنها می تواند در میزان جلب توجه بسیار حائز اهمیت باشد به همین دلیل شاخه ای به عنوان روانشناسی رنگ ها در تبلیغات شکل گرفته که می تواند به شما در میزان پیاده سازی تبلیغات موثرتر کمک کند .

 

گروه تابلوسازی نمارنگ مقاله ای مفصل در مورد روانشناسی رنگ در تبلیغات ارائه نموده که در صورت تمایل می توانید آن را بخوانید .

 

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

 

تصاویر قوی ترین عناصر در یک آگهی تبلیغاتی :

تصاویر و انیمیشن از جمله مواردی هستند که می توانند نگاه اولیه یک مخاطب را به سوی یک تبلیغ متمرکز نمایند .

 

ایجاد کنتراست بین محتوای تبلیغاتی :

هماهنگی و تناسب بین اجزای یک تبلیغ می تواند بر تاثیرگذاری بیشتر آن عملکرد بهتری داشته باشد .

 

جذاب نوشتن تبلیغات :

کوچک و بزرگ کردن فونت ها ، برعکس نوشتن حروف ، سوالی کردن تبلیغ ، استفاده از حاشیه های ناموزون و بسیاری از ترفندهای دیگر بسته به نوع تبلیغ می تواند جذابیت آن را بالاتر ببرد .

 

مثل شرکت های معروف تبلیغ نکنید :

اگر شرکت یا تجارت شما کوچک است قطعاً توان مالی رقابت با شرکت های بزرگ را نخواهید داشت و نمی توانید همچون آنها تبلیغات بکنید پس طوری تبلیغ کنید که در فروش فعلی شما تاثیرگذار باشد .

 

ارائه نسخه ارزانتر :

بسیاری از افراد زمانی که به دنبال کالای خاصی هستند قیمت برایشان حائز اهمیت است و برای خرید کالا با قیمت مناسب به چندین مغازه یا فروشگاه مراجعه می کنند و حتی حاضرند اجناسی با کیفیت پایین تر و بدون گارانتی را با قیمت ارزان تری خریداری کنند . شما می توانید کالاها را با بسته بندی کوچکتر و با قیمت ارزان تری ارائه دهید تا مشتریان آنها را خریداری کنند .

 

ارائه کالاهای باکیفیت :

برخی مشتریان به دنبال خرید کالاهایی هستند که قیمت برایشان مهم نیست و تمایل دارند کالا کیفیت بالایی داشته باشد و برای مدت زمان زیادی بتوانند از آن استفاده کنند پس لازم است کالاهای خود را با کیفیت های درجه 1 ، 2 و 3 تولید کنید تا پاسخگوی هر گونه نیازی باشد .

 

استفاده از راه های نامتعارف :

گاهی ارائه رایگان کالاهایی همچون لیوان ، خودکار ، تقویم ، کارت تبریک و کارت پستال که تبلیغات شما بر روی آنها درج شده ، می تواند هم سبب خوشحالی خریداران شود و هم تبلیغات شما برای مدت طولانی در مقابل دیدگان آنها باشد .

 

تبلیغات اشتراکی با همکاران :

گاهی شما تمایل دارید از تبلیغاتی استفاده کنید که می دانید مشتریانتان در آنجا حضور بالقوه دارند و تبلیغات شما هدفمند است اما هزینه آن تبلیغات بسیار بالاست و توان مالی شما کم . بنابراین می توانید با همکارانتان تبلیغات اشتراکی در همان زمینه ارائه کنید و هزینه تبلیغات را بین خودتان تقسیم نمایید .

 

استفاده از مشتریان جهت تبلیغات :

با ارائه کالاهای ویژه با قیمت مناسب و تخفیفات ویژه به مشتریان دائمی می توانید از آنها جهت تبلیغات خود کمک بگیرید و بخواهید که برند شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی کنند .

 

شعار تبلیغاتی :

شعار تبلیغاتی متن یا نوشته ای است که می خواهیم در بین عموم رواج پیدا کند و زمانی که اسم محصول به میان می آید ناخودآگاه شعار تبلیغاتی نیز در ذهن نقش ببندد .

 

ویژگی های شعار تبلیغاتی :

  • شعار باید طوری شود که مزایای محصول یا برند را به تصویر بکشد .
  • یک توضیح ساده و تحریک کننده باشد مثل چی توز طعم خوش لحظه ها
  • کنایه آمیز باشد مثل نیمه پر را هم ببین
  • یک جایگاه انکارناپذیر از یک برند یا محصول فراهم کند مثل بانک خوب ، سرمایه است .
  • حس خوب در مشتری ایجاد کند مثل شعار تبلیغاتی می توانی بیشتر انتظار داشته باشی اما کمتر پرداخت کنی .
  • نیاز را در مشتری برای خرید فراهم کند مثل شعار تبلیغاتی سهم خودتان را امروز دریافت کنید .
  • شعار تبلیغاتی کوتاه و آهنگین بهتر به دل می نشیند .
  • از بزرگنمایی بیش از حد در شعار تبلیغاتی بپرهیزید و واقع بینانه تبلیغ کنید .
  • شعار تبلیغاتی می بایست آهنگین و دارای ریتم باشد تا بهتر در ذهن بماند .

 

 

راهکارهایی جهت تبلیغات برای کسب و کارهای نوپا

کسب و کارهای نوپا برای آنکه بتوانند در دنیای رقابت پا برجا باشند و مطرح شوند لازم است از روش های تبلیغاتی به شیوه های متعدد بهره ببرند اما چون نوپا هستند و امکان دارد توان مالی جهت تبلیغات همچون شرکت های معروف نداشته باشند می توانند با استفاده از روش های تبلیغاتی نظیر موارد زیر که نیاز به هزینه چندانی ندارد در نقطه فروش به تبلیغ بپردازند :

 

 

تابلو کلاسیک

 

 

برای آشنایی کامل با انواع روش های تبلیغاتی مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

روش های تبلیغاتی

 

و درحین استفاده از این روش ها می توانید با استفاده از موارد زیر تبلیغات قدرتمندتری را اجرا کنید .

 

همکاری با دیگر شرکت های مطرح :

بعضی از شرکت ها هستند که مشتریان یکسانی دارند اما محصولات متفاوتی ارائه می دهند برای مثال یک شرکت ساختمانی را در نظر بگیرید که یک پروژه را از خاک شروع می کند و به صورت یک ساختمان تحویل میدهد و یا خانه های کهنه را بازسازی می کند و شرکت شما در زمینه ساخت دکوراسیون داخلی و کابینت سازی فعالیت دارد حال می توانید با توافق بین خودتان و شرکت ساختمانی از آنها بخواهید که کارهای مرتبط با دکوراسیون داخلی و کابینت سازی بناهایی را که می سازند به شما واگذار کنند و در قبال آن از شما پورسانت دریافت نمایند .

 

ذکر یک واقعیت :

استفاده از بانکداری الکترونیکی در هر نوع کسب و کاری مرسوم شده و دیگر پول نقد جایگاه خود را از دست داده است  و همه معاملات از طریق بانکداری الکترونیکی انجام می پذیرد . پس فراهم سازی درگاه های پرداخت مختلف یکی از ضروریات در تجارت امروز محسوب می شود .

 

خطاب مستقیم :

با روزمه کاری پیشرفته مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید.

 

غافل نشدن از بازار و نرخ تورم :

بازار همواره در حال پسرفت و پیشرفت هایی است و محصولات با قیمت های متفاوت عرضه می شوند بنابراین نباید از تغییرات بازار غافل شد زیرا سبب ورشکستگی کسب و کار شما می شود . برای مثال می توانیم یک داستان واقعی از شرکت جنرال موتور بیان کنیم که پس از چندین سال به عنوان بزرگ ترین فروشنده اتومبیل در جهان ، در سال 2008 به دلیل عدم توجه به بازار و تغییر ذائقه مشتریان تا مرز ورشکستگی پیش رفت .

 

ارائه تخفیفات ویژه :

شما با ارائه تخفیفات ویژه و ماهیانه می توانید مشتریان و رهگذران را ترغیب کنید که بیایند و از شما خریداری کنند .

 

ارائه بن کالا :

شما می توانید برای مشتریان ویژه و دائمی خود بن در نظر بگیرید .

 

دادن هدیه :

حتماً عبارت یکی بخر دو تا ببر را زیاد شنیده اید . این گونه ترفندها می تواند مشتریان را به سوی کسب و کار شما هدایت کند .

 

تبلیغات مکان محور :

این نکته را با عرض یک مثال برای شما توضیح می دهیم زمانی که شما در زمینه فروش مبل در حال فعالیت هستید و برای مکانی که اجاره کرده اید یا خریده اید هزینه هایی تقبل می کنید حال اگر اجازه دهید کسی که در زمینه مثلاً فروش لوستر فعالیت دارد بیاید و از سقف همان مکانی که شما مبل چیده اید و می فروشید مدل هایی از لوستر را آویزان کند و بفروشد هم سبب زیباسازی بیشتر مکان خواهد شد و هم می تواند در کرایه یا اجاره بهاء و یا دیگر هزینه های محل کسب با شما شریک شود و یا اینکه اگر مکان برای خودتان هست مبلغی را به شما پرداخت کند .

 

راه اندازی یک وب سایت :

امروزه کسب و کارهای اینترنتی رونق زیادی پیدا کرده و همه تجار حتی آنهایی که تا الان محصولاتشان را به صورت فیزیکی ارائه می کردند در کنار فروش فیزیکی محصولات ، یک وب سایت هر چند ارزان و رایگان همچون دروپال و وردپرس ، برای خود راه اندازی کرده و محصولاتشان را در داخل وب به اشتراک گذاشته اند تا مشتریانی را که از طریق اینترنت خرید های خود را انجام می دهند را از دست ندهند .

 

تبلیغات محتوایی :

در کسب و کارهای اینترنتی افراد و موتورهای جستجو به دنبال محتوای مناسب هستند پس اگر می خواهید جزء نتایج برتر موتورهای جستجو باشید محتوای مناسب و کاربر پسند ایجاد کنید .

 

راه اندازی کانالهای ارتباطی در شبکه های اجتماعی :

یکی از بسترهای ارتباطی که امروزه افراد زیادی در آنها مشغول فعالیت هستند شبکه های اجتماعی می باشند . این شبکه ها کاملاً رایگان هستند و شما در صورت داشتن فالورهای زیاد می توانید محصولات و خدمات را بدون هیچ هزینه تبلیغاتی تنها با تبلیغات هدفمند در شبکه ها بفروشید .

 

تهیه یک بانک اطلاعاتی :

زمانی که شما برای اولین بار شروع به تبلیغات برای کسب و کارتان خودتان نمودید لازم است یک بانک اطلاعاتی تهیه کنید و در آن رفتار بازار ، رفتار مشتریان ، نوع تبلیغات و میزان فروش براساس تبلیغ به شیوه خاص را لیست کنید و در طی بازه زمانی آنها را مقایسه کنید تا بتوانید نتایج حاصله را برای بهبود کسب و کار خود کنترل کنید و واکنش مناسب با تغییرات بازار از خود نشان دهید و با شکست مواجه نشوید .

 

دسته بندی تبلیغات از لحاظ طرح

 

نبلیغات و بازاریابی جهت کارکردهای متفاوتی پیاده سازی می شوند که هر کدام از آنها بر روی هدف خاصی متمرکز شده اند . بنابراین آگهی های تبلیغاتی می توانند نقش های متفاوتی را بازی کنند که عبارتند از :

 

تبلیغات اطلاع رسانی یا آگاه کننده :

گاهی یک محصول جدید تولید می شود که افراد در مورد آن اطلاعی ندارند می توان با تبلیغاتی منحصر به فرد در مورد محصول ، قیمت ، کاربرد و افزایش اعتماد نسبت به کالای جدید به مردم اطلاع رسانی نمود . از جمله روش های تبلیغاتی برتر برای اطلاع رسانی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تلویزیون شهری

  2. بیلبورد

  3. تبلیغات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی
  4. تبلیغات در سایت ها

 

تبلیغات متقاعد کننده :

عبارت است از تبلیغاتی که به مخاطب می گوید که چرا محصول شما نسبت به دیگر محصولات متمایز است و ارزش خریدن دارد .

 

تبلیغات یادآوری کننده :

گاهی محصول شناخته شده است و مشتریان وفاداری جهت خرید دارد اما برای اینکه اهمیت محصول کمرنگ نشود گاهی لازم است جهت یادآوری مورد تبلیغ واقع شود .

 

تبلیغات تحریک کننده :

گاهی مخاطب اصلاً قصد خرید یا دریافت خدمت یا کالایی را ندارد اما به دلیل تبلیغات محرک ، ناخواسته تصمیم به خرید می گیرد .

 

تبلیغات انگیزشی :

اعمال کوپن تخفیف ، جوایز ویژه و بن کالا از جمله مواردی هستند که می تواند انگیزه مخاطب را برای خرید ، تحریک کند .

 

طرح اجتماعی :

این طرح مختص افرادی با اعتقادات ، شخصیت ها ، هنجارها و ارزش های مشترک می باشد که تمایل دارند در زمانی خاص ، کالای ویژه ای را بخرند .

 

طرح شخصیتی :

هر فردی شخصیت مخصوص به خود دارد و عملکرد متفاوتی را در قبال یک نوشته ، یک آگهی ، رنگ ، کالا و  غیره از خود نشان می دهد . شما می بایست تبلیغاتی را به نمایش بگذارید که بتواند نظر شخصیت های متفاوت با عقاید و سلایق مختلف را به خود جذب کند .

 

تبلیغات موفق چه نوعی تبلیغی است ؟

 

تبلیغی موفق خواهد بود که :

  •  قبل از شروع از هر لحاظی سنجیده شده و تحقیقات لازم در مورد آزمون و خطاهای آن جمع آوری شود.
  • تمام جنبه ها و عوامل تاثیرگذار بر آن شناسایی شود .
  • مخاطبان هدف که خریداران هستند شناسایی شده و رفتار آنها رصد شود .
  • بازار و تورم همواره در زیر زره بین مورد سنجش باشد .
  • همواره در مقابل تغییرات احتمالی سلایق مشتریان و بازار آماده عکس العمل مناسب باشید .
  • مکان مناسب برای اجرای تبلیغات فراهم شود.
  • تبلیغات می بایست مخاطب را شگفت زده کند مثل تبلیغات یا تصاویر تبلیغاتی با ترفندهای خاص همچون طراحی بیلبوردها به شکل سه بعدی و خلاقانه