سمپلینگ :


در لغت سمپلینگ به معنای نمونه گیری ، نمونه برداری ، نمونه گزینی ، چشش ، ناخنک زنی و مزه کردن چیزی می باشد . در دنیای بازاریابی و تبلیغات سمپلینگ نوعی روش تبلیغاتی جهت معرفی و شناساندن محصولات به صورت عینی و زنده به عموم مردم می باشد .

 

می پرسید چگونه ؟


سمپلینگ روشی تبلیغاتی است که در آن یک سری افراد آموزش دیده با در دست داشتن نمونه ای از محصولات در مقابل عموم قرار می گیرند و از مردم می خواهند که در حین استفاده و تست محصولات ، به توضیحاتی که در مورد مزایا و ویژگی های محصول ارائه می شود ، گوش فرا دهند .

 

 

سمپلینگ

 

سمپلینگ چیست ؟


کلمه سمپلینگ در اصطلاح به عنوان مارکتینگ و بازاریابی یک استراتژی تبلیغاتی محسوب می شود که به طور کلی برای اهداف متعددی از جمله فرهنگ سازی برای یک محصول جدید ، افزایش سهم بازار ، جذب مجدد مشتریان از دست رفته و موارد دیگر قابل اجراست . در واقع روش کار به این صورت است ، برای اینکه یک تصویر روشنی از یک محصول جدید در ذهن مشتری ایجاد شود شرکتها با ارائه یک نمونه کوچک برای مشتری ، این اجازه را به مشتری می دهند که بتوانند با ویژگی ها و مزیت های محصول آشنا شوند و خود تصمیم گیرنده نهایی در مورد محصول مورد نظر باشند و چون اینگونه عمل می کنند هیچ واسطه ای بین محصول ، شرکت و مصرف کننده نیست .

 

 

ارتباط فرد سمپلر

 

سمپلینگ همواره در کنار نامی دیگر همراه است .


 می پرسید آن نام چیست ؟


نامی به نام پروموشن


پروموشن چیست ؟


پروموشن به کلیه فعالیت هایی اطلاق می شود که به صورت هدفمند و به منظور بکارگیری یک استراتژی کوتاه مدت یا بلند مدت توسط گروه بازاریابی و تبلیغاتی به شیوه های متعدد ، همراه با خلاقیت ، نوآوری و با توجه به موقعیت تجاری یک کسب و کار ، جهت کسب درآمد بیشتر و جذب مخاطبان ، انجام می پذیرد . فعالیت پروموشنی می تواند شامل موارد ذیل باشد :

  • تبلیغات ویدیو مارکتینگ
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات رسانی همچون تبلیغات در رادیو و تلویزیون یا پادکست های اینترنتی
  • طراحی وب سایت و تولید محتوا
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات در موتورهای جستجو نظیر گوگل
  • تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

 

و بسیاری از روش های تبلیغاتی دیگر که بسته به نوع کسب و کار و تجارت شما می تواند به منزله فروش بیشتر اعمال شود .


در واقع پروموشن ابزار تکمیلی برای بازاریابی به شیوه سمپلینگ می باشد  . افرادی که خلاقیت و نوآوری های مرتبط با بازاریابی و تبلیغات سمپلینگ را طراحی می کنند با نام پروموتر فراخوانی می شوند .

 

 

سمپلینگ خلاق

 

 

تفاوت سمپلینگ و پروموشن چیست ؟


سمپلینگ ارائه یک نمونه رایگان به افراد جهت تست و ترغیب به خرید است اما پروموشن عبارت است از بکارگیری ترفندهایی که با منطق و ذهن مشتریان در ارتباط است و می تواند احساسات مخاطب را برای خرید درگیر کند از نمونه شعارهای پروموشن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  1. یکی ببر دو تا بخر
  2. هدیه رایگان
  3. نمونه مجانی
  4. تخفیفات ویژه
  5. بن تخفیف
  6. قرعه کشی
  7. اجرای مسابقات و دریافت هدایای ویژه
  8. فروش خیرخواهانه و کمک به بخش آسیب دیده
  9. کارت هدیه

 

 

ون سمپلینگ

 

 

روش اجرای سمپلینگ :


در بازاریابی به روش سمپلینگ نیروهای کاملاً مسلط و آموزش دیده ، دارای مهارت های ارتباطی قوی ، فن بیان ، با ظاهری آراسته ، شیک و با تسلط کامل نسبت به محصول و مزیت های رقابتی آن از افرادی که از یک منطقه عبور می کنند دعوت می نمایند تا از محصول به عنوان نمونه تست کنند و سپس در هنگامی که مشتری در حال تست محصول است با لحنی زیبا و دلنشین از مزیت های محصول برای مشتریان صحبت می کنند و با فن بیان قوی سعی می کنند که مشتری نسبت به خرید محصول راغب شود و فرد سمپلر با مهارت خود سعی می کند تا نام و کیفیت محصول را در حافظه مشتری برای طولانی مدت حک کند . برخی از محصولات که امکان تست نمونه آزمایشی ندارند مانند لوازم صوتی و تصویری ، لوازم دیجیتال و لوازم خانگی ، فرد سمپلر با ارائه بروشور و کاتالوگ محصول اقدام به ترغیب مشتری می نماید که نام دیگر آن پروموشن است .

 


 

سمپلینگ محصولات

 

 

مراحل اجرای سمپلینگ :


مرحله اول )


آشنایی و تعلیم تیم سمپلینگ یا افراد سمپلر :


اساسی ترین نقش در ترغیب به خرید به عهده فرد سمپلر می باشد بنابراین می بایست با برگزاری جلسات آموزشی این افراد به صورت دقیق تعلیم داده شوند تا بتوانند محصول را به طور کامل برای مشتریان توضیح بدهند و پاسخگوی هر گونه سوالات و ابهامات آنها باشند .


مرحله دوم )

 

فراهم سازی تجهیزات کار :

 

آماده سازی یه سری فرم های گزارش دهی ، میز تست یا کانتر و انتخاب موقعیت مناسب برای قرارگیری تجهیزات و فرد سمپلر


مرحله سوم )

 

کسب مجوزهای لازم :

 

برای اینکه در یک مکان کانتر و فرد سمپلر بتواند به تبلیغ بپردازد لازم است مجوزهای لازم جهت اشغال کردن یک موقعیت را دریافت نماید .


مرحله چهارم )

 

تهیه نموداری جهت ارزیابی سمپلینگ :

 

در این مرحله می بایست نموداری جهت سنجش عملکرد افراد سمپلر طراحی شود تا بتوان میزان نقاط ضعف و قوت افراد سمپلر را شناسایی کرد و از نحوه کارکرد و میزان فروش آنها مطلع شد و تکنیک های مربوطه جهت فروش بیشتر را بکار برد .


مرحله پنچم )

 

بررسی بازخوردها و اثربخشی سمپلینگ :


این مرحله شامل بررسی بازخوردهاست . بررسی اینکه آیا تبلیغات بازاریابی و سمپلینگ توانسته فروش بیشتری را برای شما فراهم سازد یا نه ؟ اگر میزان فروش بهتر بود این یک عامل موفق در بازاریابی و تبلیغات محسوب می شود که شما می توانید برای گرفتن نتایج بهتر از روش های خلاقانه نیز بهره ببرید .

 

 

سمپلینگ محصولات

 

 

تبلیغات سمپلینگ :


تبلیغات سمپلینگ بدین جهت حائز اهمیت است که افراد می توانند محصول را به صورت عینی تست و آزمایش کنند و پاسخ کلیه سوالات و ابهامات خود را از فرد سمپلر دریافت نمایند و اگر فرد سمپلر بتواند آنها را از هر لحاظ متقاعد کند قطعاً نه تنها محصول توسط مشتریان خریداری می شود بلکه وفاداری مشتریان را نیز به همراه خواهد داشت .

 

 

سمپل نوشیدنی

 

 

سمپل چیست ؟


سمپل نمونه ای رایگان از محصول است که به صورت تست به افراد ارائه می شود .

 

ساشه چیست ؟


برای ترغیب بهتر مشتریان به خرید محصولات بروشوری و کاتالوگی ، یک نمونه کوچک فانتزی از محصول بر روی بروشور یا کاتالوگ چسبانده می شود  که تاثیرگذاری بیشتری در جذب رضایت افراد دارد .

 

 

سمپلینگ با خودرو ون

 

 

روش های تبلیغاتی :


استفاده از تبلیغات برای معرفی برند و محصول یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت هر کسب و کار در بازار و در میان رقبا محسوب می شود . روش های تبلیغاتی زیادی در دنیا موجود است که می توان با بهره گیری از آن روش ها به اهدافی مانند کسب سود و بدست آوردن مشتری بیشتر و پا برجا بودن بین رقبا دست یافت . هر کسب و کار نیاز مبرم به تبلیغات دارد ، اما وسعت تبلیغات هر کسب و کار به نوع مشغله کاری ، تعداد رقبا ، مشتریان ، سن مشتریان ، جنسیت مشتریان و بزرگی و کوچکی بنگاه های اقتصادی بستگی دارد .


کسب و کارها جهت معرفی و شناساندن خود ، خواه ناخواه مجبورند از روش های تبلیغاتی به شیوه های متفاوت همچون موارد ذیل کمک بگیرند :

 

هر کس به نوعی از روش های تبلیغاتی بهره می برد برای مثال یک مغازه دار با نصب تابلو مغازه به عنوان تابلو سر درب به تبلیغ می پردازد و همین برای آن کفایت می کند .


برای کسب اطلاعات و آشنایی با انواع تابلو مغازه مقاله ذیل را مطالعه نمایید .

 

تابلو مغازه


اما یک هایپر مارکت علاوه بر تابلو سر در مغازه با نصب بنر و یا طراحی بیلبورد و نصب آن در گذرگاه های عابر پیاده به تبلیغ می پردازد و یا یک تلویزیون شهری در مکانی پر ازدحام نصب می نماید و گاهی کسب و کار از یک مغازه فراتر رفته و به یک شرکت و یا کارخانه تبدیل می شود که در آن صورت تبلیغات به مکان های متعدد در سطح شهر و کل کشور منعطف می گردد .

 

 

روش های متعدد سمپلینگ

 


در واقع نوع تبلیغات اصلاً اهمیتی ندارد آنچه که حائز اهمیت است تبلیغات هدفمند می باشد اگر تبلیغ بدون هدف و به صورت نامنظم ابلاغ شود قطعاً هزینه آن به هدر خواهد رفت و تاثیر چشمگیری در رونق تجاری شما نخواهد داشت .


امروزه برای شرکت های بزرگ تبلیغات نه تنها به عنوان یک هزینه تلقی نمی شود بلکه اشباع بازار ، افزایش تعداد رقبا ، تنوع طلبی مشتریان ، توجه به مد و همه و همه دست به دست هم داده اند تا تبلیغات به عنوان یک سرمایه برای هر شرکتی که می خواهد در دنیای رقابت پا برجا بماند تبدیل شود . شرکت ها از تبلیغات به شکل مدیریت شده استفاده می کنند تا بتوانند ابزار و امکانات در دسترس خودشان را به نحو احسن و با طراحی و توسعه کالاهای جدید ، تجدید ساختار کانال توزیع ، فراهم نمودن محصولات و خدمات با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به مشتریانشان ارائه دهند .


یکی از این روش های بازاریابی سمپلینگ می باشد که به عنوان اثربخش ترین روش تبلیغ در نقطه فروش محسوب می شود.

 

 

فرد سمپلر

 

 

اثر بخشی سمپلینگ به عنوان یک روش تبلیغاتی کارآمد :


سمپلینگ از این نظر اثربخش و کارآمد است که مشتری قابلیت تست محصول را دارد و می تواند در حین تست از مزایا و ویژگی های آن مطلع شود و درستی یا نادرستی مباحث ارائه شده توسط فرد سمپلر را تشخیص داده و با خیالی آسوده به خرید و استفاده از محصول بپردازد .

 

چگونه می توان اثربخشی سمپلینگ را تشخیص داد ؟


کاری بس آسان است . در طول ساعات کاری افراد آموزش دیده سمپلر ، میزان درآمد ناشی از فروش محصولاتی که توسط آنها به مشتریان ارائه شده اندازه گیری می شود و عملکرد مثبت بازاریابی سمپلینگ تعیین می گردد .
 

 

استقبال مردم از سمپلینگ

 

تاریخچه سمپلینگ :


سمپلینگ یکی از روش های خلاقانه جهت کسب درآمد است که برای اولین بار در قرن 14 میلادی توسط شاعر معروف بنام پییرس پولومن مورد استفاده واقع شد . در آن دوران شاعران برای پادشاهان اشعاری در وصف مدح و ستایش می سرودند و با پاچه خواری پول دریافت می کردند . پییرس توانست خلاقیتی ابداع کند ، او بدون دریافت هزینه ای برای پادشاهان و اشراف زاده ها بخشی از شعر را می سرود سپس اگر آنها خوششان می آمد مابقی را می نوشت . این مدل سبب برانگیختن حس کنجکاوی اشراف زادگان می شد و آنها درخواست ادامه شعر را می دادند و او به راحتی با سرودن کامل مبلغی را دریافت می کرد .


نمونه دیگر مربوط به تولید کره بادام زمینی پیتر پن بود که در داخل فروشگاه برای ترغیب به خرید ، نمونه ای از این محصول جهت تست به افراد داده می شد  . نمونه معروف دیگری که در سال 1776 بسیار مطرح شد توسط شرکت تولید صابون بنجامین تی ببیت بود که اقدام به تولید صابون بهداشتی جهت شست و شو کرده بود و با حرکتی اقدام به ارائه رایگان صابون های خود در خیابان های واشنگتون نمود و این حرکت سبب ترغیب مردم به خرید صابون از این شرکت گشت .

 

تاریخچه سمپلینگ در ایران :


سمپلینگ و پروموشن در ایران برای اولین بار در سال 1383 مطرح شد و به عنوان روشی موثر جهت تبلیغات کالاها و محصولات توسط تولید کننده های متعدد مورد استفاده قرار گرفت و بیشترین نوع سمپلینگ در ایران مربوط به تبلیغات قهوه ، چای و نوشیدنی های گیاهی است .

 

 

دوچرخه سواران سمپلر

 


سمپلینگ و پروموشن حاوی چه نوع طرح هایی می باشد ؟
1) فروش مستقیم
2) ترویج و توزیع محصولات با ارائه نمونه ای از آن جهت تست و آزمایش
3) رودشو که نوعی نمایش کاروانی یا نمایش در مسیر است
4) توفان در شهر یا پروپاگاندای شهری
5) ترویج که همراه با تخفیفات ویژه و جذاب می باشد
6) بازاریابی تخصصی
7) خلق رویدادهای خلاقانه

 

 

فرم افراد سمپلر

 

 

تاثیر سمپلینگ بر فروش محصولات :


بدلیل اینکه فرد سمپلر ارتباط پایاپای و مستقیمی با مخاطبان دارد در صورت اجرای درست و مناسب می تواند تاثیر خارق العاده ای را بر فروش محصولات و خدمات شما داشته باشد .

 

 

ابزار سمپلینگ

 

 

هدف از سمپلینگ چیست ؟


هدف جذب اعتماد مخاطبان می باشد . زمانی که مخاطب به طور واضح و بی پرده می تواند یک محصول را مشاهده و تست کند و در صورت امکان طعم ، مزه ، عطر و بوی آن را استشمام نماید قطعاً اعتماد بیشتری نسبت به خرید آن محصول پیدا می کند و قدرت انتخاب او بالاتر می رود و می تواند با خیالی آسوده یک محصول را خریداری نماید هر چند که محصولی با برند معروفی نباشد .

 

 

تجهیزات سمپلینگ

 


تجهیزات سمپلینگ :


برای اینکه یک فرد سمپلر بتواند به معرفی محصولات خود بپردازد لازم است تجهیزاتی برای او محیا شود که از جمله این تجهیزات می تواند به موارد ذیل اشاره نمود :

  • سازه تبلیغاتی سمپلینگ
  • سازه نمایشگاهی سمپلینگ
  • استند سمپلینگ
  • استند کانتر سمپلینگ
  • میز استند سمپلینگ
  • میز غرفه سمپلینگ
  • استند میز کانتر سمپلینگ
  • پاپ آپ و رول آپ سمپلینگ
  • پاپ آپ استند سمپلینگ
  • رول آپ استند سمپلینگ
  • استند تبلیغاتی سمپلینگ
  • استند نمایشگاهی سمپلینگ
  • کوله پشتی سمپلینگ
  • اسکوتر تبلیغاتی سمپلینگ
  • ون تبلیغاتی سمپلینگ
  • دوچرخه تبلیغاتی سمپلینگ
  • سه چرخه تبلیغاتی سمپلینگ
  • لباس فرم تبلیغاتی سمپلینگ
  • بادکنک چاپی تبلیغاتی سمپلینگ
  • کانتر سمپلینگ
  • میز پروموشن
  • میز کانتر تبلیغاتی سمپلینگ
  • میز کانتر نمایشگاهی سمپلینگ
  • میز کانتر تاجدار سمپلینگ
  • صندلی های سمپلینگ

 

 

نمونه ای از تبلیغات به روی صندلی اتومبیل از نوع سمپلینگ

 

 

نقش سمپلینگ در بازاریابی و تبلیغات :


بدلیل اینکه افراد می توانند به صورت زنده و مستقیم از محصولات و خدمات استفاده کنند فرد سمپلر به راحتی می تواند احساسات هر رهگذری را برانگیزد و او را ترغیب به تست محصول و خرید آن نماید . پس می توان گفت سمپلینگ روشی موثر و مفید برای بازاریابی و تبلیغات و رسیدن به درآمد بالا می باشد .

 

 

موتور سمپلینگ

 


سمپلینگ و پروموشن قابل اجرا برای چه نوع محصولات و کالاهایی است ؟

  • محصولات غذایی
  • محصولات نوشیدنی همچون چای ، نسکافه ، قهوه
  • داروهای گیاهی
  • مواد لبنی
  • سمپلینگ آدامس
  • سمپلینگ کیک و شیرینی
  • سمپلینگ عسل
  • سمپلینگ محصولات آرایشی و بهداشتی
  • سمپلینگ فروش لوازم خانگی
  • سمپلینگ بیمه ها
  • سمپلینگ بانک ها
  • سمپلینگ شرکت های خدماتی
  • سمپلینگ برنامه ها و نرم افزارها
  • سمپلینگ اپلیکیشن ها

و هر نوع کالایی که قابل تست است و در صورتی که کالاها قابل تست نبودند امکان نمایش کاتالوگ و بروشور محصولات همراه با تصویر فراهم است .

 

 

سمپلینگ مواد غذایی

 

 

تبلیغات سمپلینگ و تبلیغات پروموشن در چه مکان هایی قابل اجراست ؟

  • نمایشگاه ها ، همایش ها ، جشنواره ها
  • فروشگاه ها ، هایپرمارکت ها
  • باشگاه ها
  • پارک ها
  • سالن ها
  • داروخانه ها
  • سینماها
  • فرودگاه ها
  • ترمینال ها
  • راه آهن
  • خیابان ها
  • معابر

 

 

سمپلینگ ابزاری برای تبلیغات پویا

 

 

مشخصاتی که می بایست افراد سمپلر و یا پروموتر حرفه ای دارا باشند چیست ؟

  1. فن بیان قوی
  2. روابط عمومی عالی
  3. داشتن ظاهری آراسته و زیبا
  4. داشتن زبان بدن
  5. منظم و متعهد به کار
  6. دارای روحیه شاد و با انگیزه
  7. آشنایی با فنون مذاکره
  8. آشنایی با روانشناسی تبلیغات و بازاریابی
  9. دارای شخصیت فرهنگی و اجتماعی مناسب
  10. توانایی صحبت کردن به شیوه ای شیوا و رسا
  11. خوش رو و خنده رو

 

 

سمپلینگ مواد مصرفی

 


مزایای بازاریابی سمپلینگ :

  1. ایجاد یک تصویر واقعی در ذهن مشتری و در نتیجه افزایش فروش
  2. به علت اینکه مشتری می تواند محصول را از نزدیک لمس یا حس کند باعث تقویت ارزش محصول نزد مشتری می شود.
  3. بازاریابی مناسب برای معرفی محصولات جدید و جذب مشتریان جدید
  4. باعث جذب مجدد مشتریان از دست رفته می شود.
  5. امکان قدرت نمایی محصول در مقابل رقبا را فراهم می نماید.
  6. مشتری برای تست محصول نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد و به راحتی می تواند محصول را تست کند و اگر محصول قابل تست نباشد در مورد آن محصول کاتالوگ و یا توضیحات کامل ارائه می شود.
  7. تاثیر فوری جهت ترغیب مشتری برای خرید
  8. به علت حضور فرد سمپلر و برقراری رابطه مطلوب و بدون واسطه امکان پاسخگویی سریع به سوالات مشتریان در همان زمان واحد فراهم می شود.

 

 

اجرای سیستم سمپلینگ

 

 

اجرای سیستماتیک سمپلینگ :


بازاریابی سمپلینگ برای اینکه به درستی اجرا شود و دچار شکست نشود نیاز به گذراندن یک سری فرآیند سیستماتیک دارد که به شرح زیر می باشد :


مرحله اول : آگاهی و شناخت :


در این مرحله  پس از تعیین هدف ، نیاز به شناخت محصول ، بازار فروش و دیگر امکانات مورد نیاز داریم و پس از طی این مراحل می بایست نیروی انسانی مورد نیاز جهت فعالیت در این عرصه را گردآوری نماییم .


مرحله دوم : تدوین استراتژی و برنامه ریزی :


این مرحله شامل آموزش نیروی انسانی ، تیم سازی ، تعیین محل های استقرار سمپلرها با در نظر گرفتن تحقیقات انجام گرفته ، تهیه امکانات مورد نیاز ، تدوین فرم های گزارش دهی و آموزش پرسنل می باشد .


مرحله سوم : اجرا :


برای اجرای بازاریابی سمپلینگ نیاز به هماهنگی و اخذ مجوزهای مربوطه از محل های سمپل و همچنین تعیین بازرس برای هر منطقه و تکمیل گزارشات داریم .


مرحله چهارم : ارزیابی :


مرحله ارزیابی شامل گردآوری گزارشات و تهیه نموداری از عملکرد تیم های سمپلر و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت می باشد.


مرحله پنجم : بازخوردها :


در بازاریابی سمپلینگ نتایج کلی به واحد سفارش دهنده طرح گزارش شده و ثبت و ضبط تمامی مراحل سمپلینگ انجام می شود تا بتوان در آینده برنامه ریزی های بهتری برای طرح های بعدی داشت و نقاط ضعف و قوت را شناسایی نمود و نسبت به آنها عملکرد بهتری نشان داد .

 

 

لباس فرم سمپلر

 


نکات کلیدی در مورد بازاریابی سمپلینگ :


در انتخاب کالا دقت کنید :


وقتی می خواهید از بازاریابی سمپلینگ استفاده کنید  در انتخاب محصولات مدنظر خود ارزش های رقابتی را در نظر گرفته و از تیم سمپلر خود بخواهید که در معرفی محصولات بهترین و تاثیرگذارترین جملات را برگزینند طوری که مشتری واقعاً محصول و میزان رضایت بخشی آن را در آن واحد درک کند و در ذهن خود تداعی کرده و اقدام به خرید نماید و اگر با مشتریان ناراضی که قبلاً از محصول استفاده نموده اند و با دعوت سمپلر نارضایتی خود را اعلام کردند مواجه شدید سمپلر می تواند با قدرت بیان قوی استفاده درست محصول را برای وی شرح دهد تا فرد بتواند نتیجه مدنظر را بدست آورد و نسبت به محصول دید مثبتی پیدا کند .


ملزومات اجرا را به درستی به انجام برسانید


سمپلینگ یک نوع بازاریابی است که اگر به درستی اجرا نشود گاهاً می تواند به برند صدمه زده و نام برند را زیر سوال ببرد مثلاً گاهی ممکن است محصولی که برای مزه کردن و یا تست در اختیار مشتری قرار می دهید بسیار با کیفیت باشد اما  وسایل مصرفی دیگر مانند ظروف مورد استفاده بی کیفیت بوده و باعث شود که حس خوب را از مشتری بگیرد برای مثال شما وقتی می خواهید محصولی مانند قهوه را تبلیغ کنید شاید قهوه طعم بسیار لذت بخش و با کیفیتی داشته باشد اما اگر از لیوان های یکبار مصرف بی کیفیت که مواد آنها بو و طعم بدی دارند استفاده کنید قطعاً طعم قهوه به طور کامل زیر سوال خواهد رفت و آن طور که می بایست نمی تواند مورد پسند مشتری واقع شود .


استفاده از لباس های فرم برند شده و سمپلرهای حرفه ای  :


افراد سمپلر آموزش دیده می بایست دارای لباس های فرم متناسب با هویت رنگی برند و رنگ سازمانی خود در مقابل مشتریان ظاهر شوند و سعی کنید در انتخاب این افراد حساسیت کافی را نشان دهید زیرا این افراد نقش اصلی در جذب مشتری دارند پس باید تمام مهارت های لازم مانند فن بیان ، زبان بدن ، نوع صحبت ، تن صدا ، نحوه معرفی محصول و همه و همه را مدنظر قرار دهید تا بر ذهن مشتری تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید و گاهی استفاده از چند جمله کوتاه اما خلاقانه می تواند نتیجه باورنکردنی را همراه داشته باشد . در انتخاب افراد سمپلر سعی کنید از افراد مجرب استفاده کرده و برای آنها مزایا و پورسانت در نظر بگیرید و در این افراد انگیزه ایجاد کنید تا اینکه بخواهید  از افراد بی تجربه استفاده کنید زیرا در این مدل بازاریابی نقش فرد سمپلر در جذب مشتری و معرفی برند و افزایش فروش کاملاً حیاتی است.