استیکر تبلیغاتی :

استیکر تبلیغاتی نوعی  برچسب چاپی و یا طراحی شده ی شیک و فانتزی برای معرفی برند ، نام تجاری ، محصولات و دیگر موارد دلخواه است که بر روی سطوح متعدد نظیر شیشه ، سنگ و چوب قابل اجراست و به صورت طراحی نیز بر روی دیوار ، کف و سقف ترسیم می شود .

 

استیکر تبلیغاتی

استیکر چیست ؟


استیکر نوعی برچسب است که وینیل یا لیبل نام دارد و یک لایه نازک با مقاومت بالا از جنس پی وی است که بر روی سطوح متعدد چسبانده می شود.

 

استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی :

 

استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی نوعی استیکر طراحی شده توسط دست هنرمندان می باشد که به صورت خارق العاده و شگفت انگیز توسط رنگ های متعدد همچون یک نقاشی یا طرح جذاب از یک صحنه به تصویر کشیده می شود . به این دلیل به این نوع از استیکرها سه بعدی می گویند که از زوایای متعدد می توان برداشت متفاوتی از طرح ترسیم شده دریافت نمود . از هر سو و زاویه ای که به استیکر سه بعدی بنگریم جلوه و نمای متفاوتی خواهیم دید . این نوع از استیکرها حجیم و طوری طراحی می شوند که از زوایای متعدد دید جذابی را به نمایش بگذارند طوری که بیننده با دیدن آن طرح ، به حیرت آمده و گویی در واقعیت و در مرکز آن طرح قرار دارد .

در واقع طرح استیکر سه بعدی طوری ترسیم می شود که واقعیت را به تصویر بکشد و شگفتی را همراه خود در چشم ببنندگان بنشاند .

 

ترفندهای تبلیغاتی زیاد شده طوری که گاهاً افراد در انتخاب نوع آنها دچار سردرگمی می شوند اما برای اینکه تبلیغات شما موثر واقع شود می بایست از چندین روش تبلیغاتی به صورت هدفمند استفاده نمایید تا نتیجه بهتری دریافت کنید .

 

برای آشنایی با انواع روش های تبلیغاتی گروه تابلوسازی نمارنگ مقاله ای مفصل منتشر نموده که می توانید در صورت تمایل آن را مطالعه نمایید .

 

انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری

 

نحوه گزینش نوع تبلیغات به شناختی که شما از بازار کارتان ، مشتریان و نحوه ارتباطی که  با آنها دارید ، بستگی دارد که بعضاً انتخاب شیوه نادرست برای تبلیغات نه تنها کمکی به رونق تجارت شما نمی کند بلکه هزینه ای را هم که برای تبلیغات صرف کرده اید به هدر می دهد  .


روش های تبلیغات متعدد چاپی و محیطی موجود است که می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • چاپ بروشور ، تراکت ، کاتالوگ
  • تابلوهای تبلیغاتی نظیر تابلو چلنیوم یا تابلو استیل
  • تبلیغات در رادیو و تلویزیون
  • تبلیغات چریکی
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات مبتنی بر وب
  • بیلبورد

  • تلویزیون شهری

  • سمپلینگ

 

اما در این مبحث ما می خواهیم مفصلا در مورد استیکرها و انواع آن به بجث و گفتگو بپردازیم .

 

با ما همراه باشید ...

 

استیکر تبلیغاتی سه بعدی چیست ؟


استیکرهای تبلیغاتی برچسب های تبلیغاتی هستند که به صورت سه بعدی بر روی کف خیابان ها و یا دیوارها طراحی می شوند گویی که یک تصویر کاملاً واقعی در برابر دیدگان شما قرار می گیرد و شما در آن فضا حس جدیدی را درک می کنید . اصل اولیه در خلق این پدیده زیبا یا SALSO ART خلاقیت است ، که به معنای تغییر در زاویه دید نسبت به محیط اطراف و حذف دیوارها و چشم دوختن به کف زمین می باشد . این برچسب ها به قدری زیبا هستند که باعث ایجاد شادی و انرژی می شوند و حس کنجکاوی افراد را برمی انگیزند . در واقع این استیکرها طراحی های خلاقانه هنری هستند که هر بیننده ای با دیدن آن در جای خود خشک می شود و به تماشای طرح می نشیند .

 

 

استیکر طراحی شده کف

 

تاریخچه طرح های سه بعدی :


هر چیزی که ابداع می شود قدمتی دیرینه دارد و حاصل سالها تلاش انسانهای ماقبل ماست . تاریخ پیدایش نقاشی های سه بعدی را می توان به دو مرحله بخش بندی کرد . بخش اول مرتبط به قرن 17 و 18 میلادی است و بخش دوم به دهه 1980 تا به امروز بر می گردد . اولین طرح  متفاوت توسط Hans Holbein در سال 1533 به نام The Ambassadors  ترسیم شد ، این طرح به گونه ای بود که یک قسمت نامفهوم در پایین طرح ترسیم شده بود که با تغییر زاویه دید می توانستند به اصل موضوع پی ببرند .

پس از اجرای آن طرح ، کورت وینر در دهه هشتاد میلادی طرحی را ترسیم نمود و پس از این هنرمند نیز افراد دیگری نظیر مانفرد استدر آلمانی ، جو هیل ، لئون کی و تریسی لی استام آمریکایی در این زمینه فعالیت کردند که معروفترین آنها جولین بیور انگلیسی است که صاحب لقب پیکاسو پیاده روها می باشد . هر هنری پیشروی هایی دارد که طراحی استیکر سه بعدی نیز از قافله عقب نمانده و امروزه به شکل گسترده در کشورهای غربی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی موثر مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

استیکر طراحی شده بر روی زمین

 

طراحی استیکرهای سه بعدی بر روی زمین :


این مدل از استیکرها جهت اجرا نیاز به متخصص و طراح حرفه ای دارد تا بتواند فضایی ایجاد کند که در مسیر و زاویه دید مناسب باشد و ویژگی هایی همچون از بین بردن خواص منفی پرسپکتیو ، طراحی با زاویه دید مناسب ، حجم دادن به کار و دیگر امکانات جهت جذابیت بیشتر طرح را فراهم سازد .

 

استیکر تزیینی

 

چاپ استیکر سه بعدی :

 

چاپ استیکرهای سه بعدی نسبت به دیگر استیکرها کمی سخت تر و پرهزینه تر است و می بایست برای چاپ مراحل ذیل طی شود :

  • شناسایی مکان مناسب و ابعاد و اندازه طرح
  • ترسیم طرح اولیه
  • عکاسی
  • مدل سازی طرح
  • چاپ طرح

 

چهار مدل استیکر متفاوت

 

چاپ استیکر :


این پوسترها قابلیت چاپ با حجم ، رنگ و اندازه دلخواه شما را دارند بنابراین یکی از طرح های زیبا برای مدل سازی و دکوراسیون داخلی به حساب می آیند و با استفاده از دستگاه های مخصوص با کیفیت خارق العاده انجام می شوند.

 

 

استیکر سه بعدی

 

قیمت استیکر تبلیغاتی :


قیمت استیکر های تبلیغاتی بر اساس متر مربع محاسبه خواهد شد اما عواملی از قبیل نوع برند متریال های چاپی ، نوع چاپ و نوع دستگاه چاپ کننده می توانند در تعیین قیمت استیکرهای تبلیغاتی دخیل باشند .

قیمت استیکر شیری نسبت به قیمت استیکر شیشه ای کمتر است و قیمت استیکر مش با قیمت استیکر شیشه ای در یک حد و مرز هستند .

 

 

استیکر تبلیغاتی

 

انواع استیکر :

  • استیکر چاپی
  • استیکر تزئینی
  • استیکر تبلیغاتی
  • استیکر شیشه ای
  • استیکر دیواری
  • استیکر روی کف

 

استیکر دیواری

 

چاپ وینیل چیست ؟


چاپ وینیل یا چاپ استیکر توسط دستگاه های پیشرفته چاپ نظیر دستگاه اکوسالونت بر روی یک پی وی سی به صورت یک لایه نازک انجام می پذیرد که این نوع چاپ بسیار با کیفیت می باشد و قابلیت شستشو دارند . استیکرها در ابعاد مشخص حتی بر روی یک لیوان قابلیت چاپ دارند .

 

استیکر تبلیغاتی چگونه ساخته می شود ؟


استیکر یا برچسب های تبلیغاتی به چند شکل متفاوت ساخته می شوند:


روش اول :


استیکرهای طراحی شده و سه بعدی


در این روش استیکرها توسط دست هنرمندان به شکل یک طرح سه بعدی و حرفه ای بر روی زمین ، دیوار و یا سقف طراحی می شوند طوری که هر انسان با دیدن آن متحیر می شود .

 

 

استیکر هنری

 


روش دوم :


استیکرهای تبلیغاتی یا برچسب های تبلیغاتی


 نام دیگرشان وینیل است . جنس این نوع از استیکرها از پی وی سی می باشد و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر پارگی و نفوذ آب دارند و همچنین خاصیت چسبان بالایی دارند و می توان از آنها جهت چسباندن بر روی کف خیابانها ، دیوارها و بدنه وسایل حمل و نقل شهری استفاده نمود .

 

استیکرهای تزئینی :

 

این استیکرها در داخل اتاق خواب ، آشپزخانه ، حمام ، دستشویی ، سالن پذیرایی و استخرها قابلیت ترسیم دارند و می توانند جلوه بصری و واقعی جذابی را به نمایش بگذارند و قابلیت ترسیم بر روی کف ، سقف و دیوار را دارند .

 

 

استیکر دیواری سه بعدی

 


روش سوم :


چاپ استیکر

در این روش استیکرها به حالت های متعدد بر روی ورق پی وی سی چاپ می شوند .


استیکرها از لحاظ رنگ و نوع چاپ به چند دسته تقسیم می شوند ؟

  • استیکر شیری
  • استیکر سفید
  • استیکر شیشه ای
  • استیکر خود رنگ
  • استیکر شب رنگ
  • استیکر مش

 

استیکر چاپی

 

استیکرهای شیشه ای :


استیکر شیشه ای جزء استیکرهای زیبایی هستند که بر روی شیشه ها در طرح ها و رنگ های دلخواه مشتریان چسبانده می شوند . این استیکرها پشت چسب دار هستند و زمینه ای سفید رنگ دارند و جهت تزیین و زیباسازی مکان های عمومی و خصوصی کاربرد دارند و در ابعاد و اندازه های متفاوت بر روی درب ها و پنجره ها و هر کجا که حاوی شیشه است نصب می شوند .


استیکر شیشه ای طبق چند مدل قابل اجراست :

  1. چاپ استیکر تزئینی
  2. استیکر تبلیغاتی

 

چاپ استیکر بر روی شیشه


چاپ استیکر شیشه ای :


این نوع از استیکرها به گونه ای چاپ می شوند که از هر دو سوی شیشه قابل رویت هستند.

 

 

استیکرهای چاپی روی شیشه

 


انواع استیکر شیشه ای :

  • استیکر شیشه ای مات
  • استیکر شیشه ای براق
  • استیکر شیشه ای سوپر کلیر یا استیکر شیشه ای کریستالی
  • استیکرهای شیری یا سفید

 

استیکر روی شیشه

 

استیکرهای شیری یا سفید :

رنگ زمینه این نوع از استیکرها شیری و یا سفید رنگ است و نسبت به دیگر استیکرها همچون استیکرهای شیشه ای پرکاربرد تر می باشند .

 

استیکر خود رنگ

 


استیکر خود رنگ :


در این روش می توانید هر نوع رنگ دلخواه تان را بر روی این استیکرها پیاده سازی نمایید .

 

 

استیکر شب رنگ

 


استیکر شب رنگ :


این نوع از استیکرها با نام چاپ شبرنگ نیز فراخوانی می شوند و طوری نما دارند که در تاریکی و ظلمات شب به راحتی رویت می شوند و در دو مدل قابل اجرا هستند:


1) چاپ روی شبرنگ خرد شونده :
این روش زمانی سفارش داده می شود که اشخاص تمایل ندارند برچسب شبرنگ به راحتی از روی سطوح کنده شوند یا در صورت کنده شدن نیز یک تکه کنده نشوند.


2)  چاپ روی شبرنگ معمولی :
تنها تفاوت آن با شبرنگ خرد شونده این است که هنگام کنده شدن از روی سطح ، به صورت یک تکه جدا می شود .


استیکر مش :


ساختار متفاوتی با دیگر روش های چاپ ندارد و تنها تفاوتش وجود سوراخ هایی جهت انتشار نور و روشنایی محیط است که از هر دو سو نمایان می شود .


نصب استیکر :


نصب استیکر ساده است فقط می بایست ابتدا سطح مورد نظر را تمیز نمایید و سپس استیکر را بچسبانید اما در صورتی که استیکر در ابعاد بزرگتر باشد برای نصب تمیزتر لازم است از تکنسین کار کمک بگیرید .


لمینت کردن استیکر :


اگر می خواهید دوام و کیفیت استیکر چاپی شما افزایش یابد و بتواند کنتراست رنگ را بهتر به نمایش بگذارد می توانید از لمینت به عنوان آخرین فرآیند تولید بهره ببرید . لمینت نوعی روکش است که بر روی استکیر کشیده می شود و با این فرآیند استیکر ها از عواملی همچون چروکیدگی ، لکه دار شدن ، سیاه شدن و رنگ پریدگی در امان می ماند علاوه بر این مسائل مقاومت محتوای چاپی در برابر رطوبت ، پارگی و اشعه ماورالبنفش و سایر عوامل محیطی افزایش می یابد .


کاربردهای استیکرها :

  • برش شبرنگ و نصب استیکر بر روی شیشه ها و ویترین های مغازه
  • برش شبرنگ و نصب آن بر روی انواع خودروها
  • چاپ شبرنگ برای استفاده در صنایع متعدد
  • استفاده در محیط های کارگاهی
  • چاپ شبرنگ برای کارخانجات

 

استیکر تبلیغاتی کف

 

استیکرها ابزاری جهت کسب درآمد بالاتر :


ابزارهای تبلیغاتی متعددی در دنیای کسب و کار فراهم است که شما با اجرای هر یک از آنها به نوعی می توانید برند تجاری خود را به عموم مردم بشناسانید که یکی از کارآمدترین نوع از روش های تبلیغاتی تابلوسازی است .


کسب اطلاعات کاملتر در مورد تابلوسازی با مقاله ذیل :

 

تابلو سازی

 

در دنیای تابلوسازی برای ساخت انواع تابلو ها می توان از لایت باکس با چاپ استیکر بهره برد که زیبایی تابلوی تبلیغاتی شما را دو چندان می کند .

 

لایت باکس

 

استیکرها یکی از ابزارهای کارآمد هستند که جهت چاپ تصاویر و متون بر روی متریال های متعدد جهت ارائه اطلاعات شغلی شما مورد استفاده واقع می شوند . استیکرها برای فروش بیشتر به مشتریان می توانند بسیار کارآمد باشند به شرط اینکه جذاب طراحی شده باشند.

 

استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی چه کاربردهایی دارند ؟


صاحبین مشاغل می توانند در رابطه با نوع کسب وکار خود آیتم های جذاب سه بعدی طراحی نمایند ، چیزی شبیه رویا که در کف خیابان پهن شده و تا به حال کسی به چنین تجربه ای دست نیافته است . نمایش استیکر تبلیغاتی سبب می شود هر بیننده ای نه تنها به برقراری ارتباط با شما ترغیب شود بلکه مطمناً با دیدن آن طرح زیبا ، با تبلیغ دهان به دهان ، کالا یا خدمات شما برای اکثریت افراد توصیف می شود . می توان گفت که با استفاده از این روش تبلیغاتی با یک تیر دو نشان زده اید .


یکی از بارزترین ویژگی استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی برقراری ارتباط با دیگر رسانه های تبلیغاتی در اثر ارتباط پویا با مشتری می باشد و می تواند در کنار تبلیغات سمپلینگ ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و تبلیغات چریکی تاثیرگذاری بهتری داشته باشد .

 

متریال های نصب استیکر


ابزارها و متریال های مورد نیاز برای پیاده سازی استیکرهای تبلیغاتی  :


برچسب های سه بعدی در ابتدا با بهره گیری از گچ های رنگی یا پاستل گچی قابل اجراست و مهمترین ابزار کار ، خلاقیت هنرمندی است که طرح را بر روی زمین یا دیوار پهن می کند .

 

امکان استفاده از استیکرهای تبلیغاتی در چه مکان هایی موثر است ؟


بیشتر درمکان های پرتردد نظیر مراکز تجای ، خدماتی ، گردشگری ، فرودگاه ها ، راه آهن ، مترو ، راهروی شرکت ها ، گذرگاه های عابر پیاده ، فروشگاه های بزرگ و مراکز آموزشی کاربرد دارد و حتی می توان بر روی کف و یا دیوار شرکت ها و خانه های مسکونی طرح را اجرا نمود .


در هنگام نصب برچسب های استیکر انتخاب زاویه دید و فاصله آن از ارکان اصلی در میزان افزایش کیفیت و بهره وری کار می باشد که بتواند بر روی همه مخاطبان با هر سن و جنسیتی تاثیرگذار باشد و اگر این تصاویر جذاب به درستی طراحی و چاپ نشوند و در مسیر و زاویه ای قرار بگیرند که حجم و بعد نامناسبی پیدا کنند نه تنها به عنوان یک تبلیغ موثر واقع نمی شوند بلکه یک تصویر نامناسب از ابزار تبلیغاتی شما در ذهن بیننده نقش می بندد و می تواند تاثیر منفی در میزان فروش و معروفیت برند شما داشته باشد .

 

استیکر تبلیغاتی با جلوه خاص

 

مزایای استفاده از استیکرهای تبلیغاتی :

  • به دلیل داشتن جذابیت بالا می تواند سبب جلب توجه هر رهگذری باشد.
  • سبب ایجاد یک ارتباط پویا بین ابزار تبلیغاتی شما و مخاطبان می شود.
  • منجر به افزایش بهره وری محیط و شادابی و انرژی مثبت می شود.
  • در هر مکانی قابل اجراست.
  • قابل شستشو دارد.
  • امکان نصب بر روی انواع سطوح از جمله پلاستیک ، گچ ، مولتی کالر ، شیشه ، آینه و شیشه را داراست.
  • چاپ استیکر با دستگاه های ژاپنی دارای کیفیت بالاتری خواهد بود.
  • امکان سفارش در ابعاد و اندازه مورد دلخواه
  • امکان برش با کاتر پلاتر
  • هیچ گونه محدودیتی در اندازه برچسب های تبلیغاتی وجود ندارد.
  • سبب بازاریابی دهان به دهان یا WOM Marketing   شده که خود به صورت یک ویروس توسط گرفتن فیلم ها و عکس  ها از پوستر تبلیغاتی انتشار می یابد .

 

نصب استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی چه مشکلاتی در بر دارد ؟

  • در هنگام شب به دلیل نداشتن دید کافی عملاً کارایی ندارد.
  • به دلیل نبود تکنولوژی های نصب و چاپ استیکرهای سه بعدی هنوز نتوانسته ایم از چنین تبلیغی به طور گسترده و پیشرفته بهره مند شویم.
  • از تمام زوایا به طور کامل قابل رویت نیست.
  • فرسودگی به دلیل تردد از روی طرح
  • وجود مشکلات مرتبط با ترمیم استیکرهای سه بعدی
  • نیاز به کسب مجوزهای متعدد برای نصب استیکر بر روی زمین