تابلوهای تبلیغاتی ابزارهایی هستند که علاوه بر معرفی برند تجاری در نقطه کسب و کار، سبب زیباسازی و ایجاد اعتبار و هویت برای هر مکانی که به نوعی با مشتری و ارباب رجوع در ارتباط است، می شود. سفارش یک تابلوی تبلیغاتی زیبا و جذاب از نوع حروف برجسته می تواند افکت دکوراسیون بیرونی مکان تجاری را دو چندان کند. اعمال مشخصه ها و ویژگی های خاص و ساده می تواند سبب ساخت تابلوی تبلیغاتی زیباتر شود.

مشخصه های مهم در ساخت تابلو تبلیغاتی

در حال حاضر تعداد تابلوسازی ها بسیار زیاد شده است و متاسفانه تابلوسازان بی تجربه و نابلد هم در حال ساخت تابلو تبلیغاتی صاحبین مشاغل هستند که همین مساله باعث نارضایتی مشتریان از نتیجه نهایی تابلویی که سفارش داده اند، می شود.

تابلوسازان باید توجه داشته باشند که مشتری علم و آگاهی از صنعت تابلوسازی ندارد و تنها می خواهد در قبال هزینه ای که پرداخت می کند، تابلویی را سفارش دهد که ضمن اعمال سلایق او بیشترین تاثیر را در جذب مشتری داشته باشد و محل کار او را زیباتر و شیک تر نماید.

ممکن است چیزی که مشتری از تابلوساز می خواهد مناسب کار وی نباشد و حتی نتیجه کار هم از لحاظ زیبایی مطلوب واقع نشود، پس هنر و تجربه تابلو ساز است که می تواند با راهنمایی درست، مشتری را متقاعد کند که با چه متریالی می تواند نسبت به میزان بودجه خود، بهترین تابلو تبلیغاتی را داشته باشد.

انتخاب رنگ مناسب، فونت مناسب، زاویه دید متناسب برای نصب تابلو، نحوه طراحی و پیاده سازی تابلو همگی از عواملی هستند که مشخصه های مهم در ساخت تابلو تبلیغاتی را رقم می زنند.

به عنوان مثال اگر شما در زمینه لباس و پوشاک فعالیت دارید تابلو چلنیوم، تابلو استیل و تابلو نئون پلاستیک گزینه مناسبی برای ساخت تابلو پوشاک مردانه یا تابلو پوشاک زنانه است. اگر کسب و کار شما در زمینه املاک است، می توانید برای ساخت تابلو املاک، علاوه بر تابلوهای نام برده شده از تابلو نئون شیشه ای نیز برای پشت ویترین استفاده نمایید. برای ساخت تابلو رستوران یا تابلو کافی شاپ بهتر است از تابلو کامپوزیت، تابلو لاسوگاسی، تابلو پیکسلی و یا تابلو ترموود استفاده کنید تا یک فضای دلنشین و زیبا را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید.

عوامل تعیین کننده در انتخاب تابلو تبلیغاتی

با توجه به توضیحاتی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم باید گفت عوامل متعددی در ساخت تابلو تبلیغاتی تاثیر گذار است که عبارتند از:

1) انتخاب بهترین نوع تابلو تبلیغاتی

درست است که تابلو چلنیوم حرف اول را در تابلوسازی حال حاضر می زند اما به این معنا نیست که تابلوهای تبلیغاتی دیگر زیبا و شکیل نیستند، بلکه با توجه به نوع و مکان کسب شما، تابلوهای دیگر می توانند مناسب تر و تاثیرگذارتر باشند. برای مثال اگر محیط کار شما دارای نور بسیار زیادی است، استفاده از تابلو چلنیوم نمی تواند جلوه زیبایی داشته باشد اما تابلو استیل که نور از خود عبور نمی دهد و می تواند برای چنین مکان هایی مناسبت بیشتری داشته باشد، هزینه کمتری نیز در بردارد.

زمانی که تصمیم به ساخت تابلو تبلیغاتی برای مشتری گرفتید بایستی یک سری اطلاعات از قبیل نوع حرفه، اندازه تابلو، ارتفاع محل نصب تابلو، تم رنگی به کار برده شده در لوگو یا پیغام تبلیغاتی و… از مشتری در دسترس داشته باشید تا بتوانید با بهترین متریال و مناسب ترین نوع تابلو تبلیغاتی، کار رضایت مندی به مشتری ارائه دهید.

انتخاب بهترین نوع تابلو تبلیغاتی با مشاوره و راهنمایی تابلوسازان حرفه ای میسر است که خوشبختانه ما در مجموعه تابلوسازی سامان توانسته ایم توسط پرسنل مجرب و هنرمند خود رضایت تمامی مشتریان را جلب نمائیم.

2) سه بعدی ساختن و حجم دادن به تابلو

سه بعدی بودن در همه نوع حروف برجسته و نیز در هر تابلویی نمی تواند نمای جذابی داشته باشد و بستگی به نور محیط، ابعاد و ارتفاع تابلو دارد. تابلو وکیوم در صنعت تابلوسازی قابلیت حجیم سازی و سه بعدی شدن را دارند. با این کار می توان جلوه منحصر به فردی به تابلو بخشید. تابلو وکیوم جزء برترین تابلوی حروف برجسته است که بیشترین حجم و بعد را دارد و می توان توسط آن اشکال و نوشته های فانتزی را پیاده سازی نمود.

3) استفاده از رنگ مناسب نسبت به حرفه مشتری

در بخش های قبلی به طور مفصل در مورد روانشناسی رنگ در تبلیغات بحث شده است. یکی از مراحل سخت تابلوسازی برای تابلو ساز، انتخاب رنگ حروف و زیرکار می باشد که می تواند بر اساس اطلاعاتی که مشتری به تابلوساز می دهد کار را راحت تر کند.

نوع حرفه در تعیین رنگ تابلو نقش بسزایی دارد. به طور مثال برای خدمات درمانی استفاده از رنگ های آبی، سبز یا سفید مناسب می باشد که باز هم بستگی به عوامل زیادی دارد. انتخاب رنگ مناسب و رنگ آمیزی تابلوهای تبلیغاتی و حروف برجسته تاثیر زیادی در جذب نگاه مشتری دارد.

همه ی رنگ ها دارای لطافت، زیبایی، ظرافت و حس آرامش هستند به شرطی که در جای درست و با ترکیبی مناسب انتخاب شوند. گاهی رنگهای مکمل و گاهی رنگ های متضاد و گاهی نیز ترکیبی از این دو می تواند نمای تابلو تبلیغاتی را زیباتر کند.

انتخاب رنگ و ترکیب آن نیاز به تخصص و شناخت رنگ ها دارد که یک تابلوساز حرفه ای به راحتی می تواند نوع رنگ متناسب با نوع تجارت و محل کسب شما را انتخاب کند. مثلاً برای ساخت تابلو چلنیوم از پلکسی گلاس زرد و مشکی بیشتر استفاده می شود و بیشترین کاربرد را رنگ زرد دارد. این رنگ در تابلو چلنیوم جذابیت و براقیت بیشتری به نمایش می گذارد و با نام  تابلو چلنیوم طلایی معرف حضور همه است .

اگر می خواهید در مورد تابلو چلنیوم طلایی به اطلاعات کاملتری دسترسی داشته باشید مطلب تابلو چلنیوم طلایی و نمونه مدل های اجرا شده آن + قیمت را بخوانید.

4) نورپردازی مناسب

نورپردازی در ساخت هر تابلوی تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است، زیرا زمانی که از یک تابلو تابان یا تابلو بانور استفاده می شود، در واقع نور تعیین کننده زیبایی تابلوست. استفاده از لامپ های LED یا SMD با کیفیت و کره ای می تواند هم دوام بیشتری داشته باشد و هم نور بهتری به تابلو القاع کند.

نکته حائز اهمیت انتخاب فواصل معین و مناسب برای جایگذاری لامپ هاست که عدم رعایت آن می تواند زیبایی تابلو تبلیغاتی را زیر سوال ببرد. نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی باعث جلوه هر چه بیشتر آن ها می شود، البته به شرط آنکه با دقت و به طور صحیح انجام شود. جایگیری صحیح لامپ ها و فونت ها برای سایه دار کردن حروف بسیار حائز اهمیت است.

نورپرداری تابلو های تبلیغاتی می تواند به صورت ساده و یا به شکل افکت های متنوع صورت گیرد که پیشنهاد می کنیم برای این قسمت از کار، ریش و قیچی را به دست تابلوساز دهید، زیرا وی با تکیه بر سابقه و تجربه خود می تواند مناسب ترین نور پردازی را برای تابلوی شما به انجام برساند.

5) رعایت اصل سادگی

رعایت اصل سادگی در ساخت تابلو تبلیغاتی و عدم شلوغ کردن بیش از حد تابلو می تواند در زیبایی یک تابلو تبلیغاتی بیشتر ایفای نقش کند.  پس به طرح های ساده بسنده کنید، زیرا یک تابلو ساده به دلیل وضوح بیشتر، معرف بهتری برای برند شما خواهد بود.

6) لوگو تبلیغاتی

طرح برند و لوگو در تابلوی تبلیغاتی می بایست متناسب با طول و عرض تابلو باشد، در غیر اینصورت سبب عدم زیبایی تابلو می شود.

7) توجه به سن و جنس مخاطبان

تابلو مغازه می بایست متناسب با نوع مخاطبان و کسب و کار طراحی شود تا بتواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب نماید.

8) پیام تبلیغاتی

پیغام تبلیغاتی که بر روی یک تابلو درج می شود، می بایست در حد چند ثانیه به طور کامل توسط مخاطب خوانده شود. پس سعی کنید پیام تبلیغاتی کوتاه اما گیرا و کارا، بر روی تابلو درج نمایید تا بتوانید در مدت زمان کوتاه به اندازه یک نظر انداختن به تابلو بر ذهن بصری مخاطب تاثیر بگذارید.

9) دوام و ماندگاری  تابلو تبلیغاتی

اگر می خواهید تابلو تبلیغاتی زیبا و بادوام داشته باشید، هنگام سفارش تابلو با صرف هزینه بیشتر از اجناس کره ای و اصل استفاده کنید تا تابلو سفارشی شما برای مدت زمان بیشتری زیبایی و ماندگاری داشته باشد و نیاز به تعویض مجدد نباشد.

مثلاً اگر از لامپ های ال ای دی چینی استفاده کنید، ظرف مدت کوتاهی امکان سوختن لامپ ها وجود دارد و با سوختن آنها درست است که قابل تعویض هستند اما هزینه مجدد می طلبد. اگر در ابتدا کمی بیشتر هزینه کنید و از اجناسی با کیفیت بالا بهره ببرید، برای مدت طولانی متقبل هزینه های تعمیر مجدد نخواهید شد و با انتخاب اجناس با کیفیت و اصل، زیبایی و انتشار نور تابلوی تبلیغاتی شما بالاتر می رود.

10) قاب دور تابلو تبلیغاتی

قاب دور تابلو می تواند از متریال هایی نظیر سنگ، چوب، کامپوزیت، آلومینیوم، پلکسی و فلز ساخته شود. در نظر گرفتن قاب برای تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی جلوه و نمای بهتری به تابلو تبلیغاتی می بخشد و آن را شکیل تر و زیباتر می کند.

11) محتوای تابلو می بایست معرف کسب و کار شما باشد

زمانی که تجار و کسبه تابلویی سفارش می دهند، می بایست این تابلو طوری باشد که معرف نوع کسب و کار شما باشد یا اگر از اسم های عجیب و غریب استفاده کرده اید، از یک تصویر که بیانگر نوع تجارت شما باشد، استفاده کنید. برای مثال اگر در زمینه پوشاک فعال هستید، تصویری از یک لباس، اگر در زمینه جواهر فعالیت دارید تصویری از الماس، انگشتر یا النگو، اگر در زمینه فروش کفش هستید، تصویری از یک کفش و به هر حال تابلویی که نماینگر نوع فعالیت شما باشد را به نمایش بگذارید.

12 ) دیده شدن تابلو از دوردست

معمولاً زمانی که افراد به دنبال یک مکان تجاری یا کسب و کار از روی تابلو های تبلیغاتی هستند، از دوردست نگاه خودشان را معطوف به تماشای تابلو می نمایند تا مکان مدنظرشان را پیدا کنند، بنابراین اگر تابلویی خوانا با نوشته های نورپردازی شده و درشت سفارش دهید، امکان دیده شدن آن بیشتر است و افراد راحت تر آن را پیدا می کنند.

13) درج اطلاعات تماس

بهتر است بر روی تابلو تبلیغاتی راه های ارتباطی بین شما و مشتریان مثل شماره تماس، اکانت شبکه های اجتماعی فعال و دیگر موارد مهم درج شود تا در صورت بسته بودن مکان تجاری، مشتری بتواند به شما دسترسی داشته باشد و به سوی رقبا نرود.

14) استفاده از حالت رینگی و پانچی در تابلوهای حروف برجسته

حالت رینگ نوعی برش و حالت پانچ نوعی سوراخ کاری است که بیشتر بر روی لبه های حروف برجسته اجرا می شود و سبب انعکاس نور از بخش های برش خورده و سوارخ شده به شکلی زیبا می شود و جذابیت تابلو را دو برابر می کند.