مشخصه های مهم در ساخت تابلو تبلیغاتی

مشخصه های مهم در ساخت تابلو تبلیغاتی

مشخصه های مهم در ساخت تابلو تبلیغاتی :

در حال حاضر تعداد تابلوسازی ها بسیار زیاد شده است و متاسفانه تابلوسازان بی تجربه و نابلد هم در حال ساخت تابلو تبلیغاتی صاحبین مشاغل هستند که همین مساله باعث نارضایتی مشتریان از نتیجه نهایی تابلویی که سفارش داده اند می شود.

تابلوسازان باید توجه داشته باشند که مشتری علم و آگاهی از صنعت تابلوسازی ندارد و تنها می خواهد در قبال هزینه ای که پرداخت می کند  تابلویی را سفارش دهد که ضمن اعمال سلایق او بیشترین تاثیر را در جذب مشتری داشته باشد و محل کار او را زیباتر و شکیل تر نماید.

اما ممکن است چیزی که مشتری از تابلوساز می خواهد مناسب کار وی نباشد و حتی نتیجه کار هم از لحاظ زیبایی مطلوب واقع نگردد ، پس هنر و تجربه تابلو ساز است که می تواند با راهنمایی درست مشتری را متقاعد کند که با چه متریالی می تواند نسبت به میزان بودجه خود بهترین تابلو تبلیغاتی را داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما در زمینه لباس و پوشاک فعالیت دارید تابلو چلنیوم ، تابلو استیل و تابلو نئون پلاستیک گزینه مناسبی برای ساخت تابلو پوشاک مردانه یا تابلو پوشاک زنانه است اما اگر کسب و کار شما در زمینه املاک است می توانید برای ساخت تابلو املاک ، علاوه بر تابلوهای نام برده شده از تابلو نئون شیشه ای نیز برای پشت ویترین استفاده نمایید اما برای ساخت تابلو رستوران یا تابلو کافی شاپ بهتر است از تابلو چوبی یا تابلو ترموود بهره ببرید تا یک فضای دلنشین و طبیعی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید .

 

 

 

عوامل تعیین کننده در انتخاب تابلو تبلیغاتی :

با توجه به توضیحاتی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم باید گفت عوامل متعددی در ساخت تابلو تبلیغاتی تاثیر گذار است که عبارتند از:

1) انتخاب بهترین نوع تابلو تبلیغاتی :

 درست است که تابلو چلنیوم حرف اول را در تابلوسازی حال حاضر می زند اما به این معنا نیست که تابلوهای تبلیغاتی دیگر، زیبا و شکیل نیستند بلکه با توجه به نوع و مکان کسب شما ، تابلوهای دیگر می توانند مناسب تر و تاثیرگذارتر باشند . برای مثال اگر محیط کار شما دارای نور بسیار زیادی است ، استفاده از تابلو چلنیوم نمی تواند جلوه زیبایی داشته باشد اما تابلو استیل که نور از خود عبور نمی دهد می تواند برای چنین مکان هایی مناسبت بیشتری داشته باشد . زمانی که تصمیم به ساخت یک تابلو تبلیغاتی برای مشتری گرفتید بایستی یک سری اطلاعات از قبیل نوع حرفه ، اندازه سر درب ، ارتفاع درب محل نصب ، تم رنگی به کار برده شده در لوگو یا محل کار و… از مشتری در دسترس داشته باشید  تا بتوانید با بهترین متریال و مناسب ترین نوع تابلو تبلیغاتی ، کار رضایت مندی به مشتری ارائه دهید. انتخاب بهترین نوع تابلو تبلیغاتی با مشاوره و راهنمایی تابلوسازان حرفه ای  میسر است که خوشبختانه ما در مجموعه ایمن نورتاب توانسته ایم توسط پرسنل مجرب و هنرمند خود رضایت تمامی مشتریان خود را جلب نمائیم.

2) سه بعدی ساختن و حجم دادن به تابلو:

 سه بعدی بودن در همه نوع حروف برجسته و نیز در هر تابلویی نمی تواند نمای جذابی داشته باشد و بستگی به نور محیط ، ابعاد و ارتفاع تابلو دارد . برخی از تابلوها درصنعت تابلوسازی قابلیت حجیم سازی و سه بعدی شدن را دارند . با این کار می توان جلوه منحصر به فردی به تابلو بخشید . تابلو چلنیوم ، تابلو فلکسی ، تابلو فلز و وکیوم از انواع تابلوهایی هستند که می توان آن ها را حجیم ساخت. البته باز هم باید یادآور شویم که باید بسته به نوع حرفه مشتری افکت و قابلیت هایی مانند حجیم سازی را بر روی تابلو پیاده سازی کرد.

3) استفاده از رنگ مناسب نسبت به حرفه مشتری :

در بخش های قبلی به طور مفصل در مورد روانشناسی رنگ در تبلیغات بحث شده است . یکی از مراحل سخت تابلوسازی برای تابلو ساز انتخاب رنگ حروف و زیرکار می باشد که می تواند بر اساس اطلاعاتی که مشتری به تابلوساز می دهد کار را راحت تر کند. نوع حرفه هم در تعیین رنگ تابلو نقش بسزایی دارد. به طور مثال برای خدمات درمانی استفاده از رنگ های آبی ، سبز یا سفید مناسب می باشد که باز هم بستگی به عوامل زیادی دارد. اما انتخاب رنگ  مناسب و رنگ آمیزی تابلوهای تبلیغاتی و حروف برجسته تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. همه رنگ ها دارای لطافت ، زیبایی ، ظرافت و حس آرامش هستند به شرطی که در جای درست و با ترکیبی مناسب انتخاب شوند . گاهی رنگهای مکمل و گاهی رنگ های متضاد و گاهی نیز ترکیبی از این دو می تواند نمای تابلو تبلیغاتی را زیباتر سازد ، انتخاب رنگ و ترکیب آن نیاز به تخصص و شناخت رنگ ها دارد که یک تابلوساز حرفه ای به راحتی می تواند نوع رنگ متناسب با نوع  و محل کسب شما را برگزیند مثلا برای ساخت تابلو چلنیوم از پلکسی گلاس زرد ، مشکی و ... استفاده می شود که بیشترین کاربرد را رنگ زرد ایفا می کند زیرا این رنگ در تابلو چلنیوم جذابت و براقیت بیشتری به نمایش می گذارد و با نام  تابلو چلنیوم طلایی معرف حضور همه است .

4) نورپردازی مناسب :

نورپردازی درساخت هر تابلوی تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است زیرا زمانی که از یک تابلو تابان یا بانور استفاده می شود ، در واقع نور تعیین کننده زیبایی تابلوست . استفاده از لامپ های LED یا SMD با کیفیت و کره ای می تواند هم دوام بیشتری داشته باشد و هم نور بهتری به تابلو القاع کند . نکته حائز اهمیت انتخاب فواصل معین و مناسب برای جایگذاری لامپ هاست که عدم رعایت آن می تواند زیبایی تابلو تبلیغاتی را زیر سوال ببرد . نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی باعث جلوه هر چه بیشتر آن ها می شود البته به شرط آنکه با دقت و به طور صحیح انجام شود. جایگیری صحیح لامپ ها و فونت ها برای سایه دار کردن حروف بسیار حائز اهمیت است. نورپرداری تابلو های تبلیغاتی می تواند به صورت ساده و یا به شکل افکت های متنوع صورت گیرد که پیشنهاد می کنیم برای این قسمت از کار، ریش و قیچی را به دست تابلوساز دهید زیرا وی با تکیه بر سابقه و تجربه خود می تواند مناسب ترین نور پردازی را برای تابلو شما به انجام برساند.

5) رعایت اصل سادگی :

رعایت اصل سادگی در ساخت تبلیغاتی و عدم شلوغ کردن بیش از حد تابلو می تواند در زیبایی یک تابلو تبلیغاتی بیشتر ایفای نقش کند .  پس به طرح های ساده بسنده کنید زیرا یک تابلو ساده به دلیل وضوح بیشتر ، معرف بهتری برای برند شما خواهد بود .

6) لوگو تبلیغاتی :

طرح برند و لوگو در تابلوی تبلیغاتی می بایست متناسب با طول و عرض تابلو باشد در غیر اینصورت سبب عدم زیبایی تابلو می شود .

7) توجه به سن و جنس مخاطبان :

تابلو سر در مغازه می بایست متناسب با نوع مخاطبان و کسب و کار طراحی شود تا بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب نماید .

8) پیام تبلیغاتی :

پیغام تبلیغاتی که بر روی یک تابلو درج می شود می بایست در حد چند ثانیه به طور کامل توسط مخاطب خوانده شود پس سعی کنید پیام تبلیغاتی کوتاه اما گیرا و کارا بر روی تابلو درج نمایید تا بتوانید در مدت زمان کوتاه به اندازه یک نظر انداختن به تابلو بر ذهن بصری مخاطب تاثیر بگذارید .

9) دوام و ماندگاری  تابلو تبلیغاتی :

اگر می خواهید تابلو تبلیغاتی زیبا و بادوام داشته باشید هنگام سفارش تابلو با صرف هزینه بیشتر از اجناس کره ای و اصل بهره ببرید تا تابلو سفارشی شما برای مدت زمان بیشتری زیبایی و ماندگاری داشته باشد و نیاز به تعویض مجدد نباشد مثلا اگر از لامپ های ال ای دی چینی استفاده کنید ظرف مدت کوتاهی امکان سوختن لامپ ها وجود دارد و با سوختن آنها درست است که قابل تعویض هستند اما هزینه مجدد می طلبد ، اما اگر در ابتدا کمی بیشتر هزینه کنید و از اجناسی با کیفیت بالا بهره ببرید برای مدت طولانی متقبل هزینه های تعمیر مجدد نخواهید شد و با انتخاب اجناس با کیفیت و اصل ، زیبایی و انتشار نور تابلوی تبلیغاتی شما بالاتر می رود .

 

 

 

10) قاب دور تابلو تبلیغاتی :

قاب دور تابلو می تواند از متریال هایی نظیر سنگ ، چوب ، کامپوزیت ، آلومینیوم ، پلکسی و فلز ساخته شود . در نظر گرفتن قاب برای تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی جلوه و نمای بهتری به تابلو تبلیغاتی می بخشد و آن را شکیل تر و زیباتر می کند .