عوامل موثر در زیباسازی تابلو

عوامل موثر در زیباسازی تابلو

عوامل موثر در زیباسازی تابلو بسیارند و همگی بستگی به نوع سفارش مشتریان و سلیقه و ابتکاری که تابلوساز در ساخت تابلو بکار می برد دارد . تابلوسازی یک هنر است حال یک سوال مطرح می شود اینکه :


چه هنری زیباست ؟


به نظر من هر چیزی که در نوع کاربرد خود دلنشین باشد و بتواند حس کنجکاوی ، تعجب ، هیجان ، انگیزه و حیرت را در انسان ها تحریک کند یک هنر زیباست . هنر زمینه های متعدد همچون هنر نقاشی ، طراحی ، خوشنویسی ، ، عکاسی ، تصویرسازی ،مجسمه سازی ، فیلم سازی ، تندیس گری ، تئاتر ، سینما ، سیاه قلم ، موسیقی و دیگر موارد را شامل می شود و هنرهایی از جمله طراحی صنعتی ، طراحی مد و گرافیک ، طراحی داخلی ، معماری ، دکوراسیون داخلی و هنرهای تزئینی ، جزئی از هنرهای کاربردی هستند . در حوزه تبلیغات و بازاریابی نیز ، تابلوسازی یک هنر محسوب می شود که کاربردی است و علاوه بر زیباسازی محیط و مکان کسب ، سبب معرفی نامحدود برند تجاری در نقطه فروش به عموم رهگذران می شود .

 

برای آشنایی کاملتر با هنر تابلوسازی تبلیغاتی مقاله روبرو را مطالعه نمایید : تابلوسازی چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟

 

هنر همیشه ماندگار است و برای مدت زمان طولانی در ذهن انسان نقش می بندد به خصوص اگر در خلق آن هنر ، هنرمند کلیه اجزاء و عناصر را به درستی و در مکان مناسب درج کرده باشد ، از ترکیب رنگ مناسب استفاده کرده باشد و به طور کل هنری که منحصر به فرد باشد بیشتر در ذهن نقش آفرینی می کند .

 

 

صنایع غذایی

 


هنری که ما در این مبحث می خواهیم از عناصر زیبایی آن بحث کنیم تابلوسازی است که عوامل بیشماری در زیباسازی یک تابلو تبلیغاتی دخیل هستند و سبب می شوند رهگذران در بین آن همه تابلو نصب شده در سر درب مغازه ها ، شرکت ها و فروشگاه ها ، توجه خود را به یک تابلو معطوف نمایند که در ادامه به تشریح این عوامل می پردازیم .


با ما همراه باشید .

 

عوامل موثر در زیباسازی تابلوسازی چیست ؟


عوامل موثر بر زیبایی در تابلوسازی به فاکتورهایی اطلاق می شود که با بکارگیری آن فاکتورها در هنگام ساخت تابلو تبلیغاتی ، تابلویی خلق می شود که نسبت به دیگر تابلوها وجه تمایز دارد و نگاه مشتریان را به خود خیره می کند و سبب می شود نام برند درج شده بر روی تابلو در حافظه کوتاه مدت انسان نقش ببندد و با تکرار مکرر به حافظه بلند مدت انتقال یافته و در همان جا برای مدتهای طولانی باقی بماند .


در کل سه نوع تابلو در کارگاه تابلوسازی ، ساخته و به نمایش گذاشته می شود که عبارتند از :

 

 

1) تابلو مغازه :


تابلو مغازه یکی از تابلوهای تبلیغاتی است که بیشتر از دو نوع دیگر در حوزه تابلوسازی از سوی اصناف و مشاغل سفارش داده می شود و بخش اعظم سفارشات تابلوسازی شامل ساخت تابلو مغازه می شود .

 

عوامل موثر در زیباسازی تابلو مغازه :


تابلو مغازه ای که این روزها به وفور در سر در مغازه ها مشاهده می کنیم و همگی بر زیبا بودن آن تاکید داریم و اکثریت دارندگان مغازه ، تابلوهای قدیمی خود را با آن تابلو جایگزین می نمایند ، تابلو چلنیوم است و گروه تولیدی نمارنگ با تابلو چلنیوم همکاری ، آماده تعاون با دیگر همکاران می باشد . علاوه بر تابلو چلنیوم که توانسته رتبه یکم را در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به خود اختصاص دهد از دیگر تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته که در صنعت تابلوسازی پرکاربرد هستند می توان به تابلو وکیوم ، تابلو پولکی ، تابلو استیل ، تابلو ترموود ، تابلو نئون پلاستیک و تابلو بنری اشاره نمود . از عوامل موثر زیبایی تابلو مغازه می توان به درخشندگی ، براقیت ، ترکیب رنگ مناسب و استفاده از حروف و متریال های ترکیبی اشاره نمود .

 

 

 

داتیس

 


2) تابلو فروشگاهی :


 فروشگاه ها مکان های بزرگی هستند که اقلام و کالاهای مصرفی زیادی در آنجا به فروش می رسد و علاوه بر تابلو سر درب فروشگاهی ، برای معرفی بخش های متعدد داخل فروشگاه و نوع اجناس چیده شده در قفسه ها ، نیاز به استفاده از تابلو های معرف همچون تابلو طبقات ، تابلو سالن ، تابلو سرویس بهداشتی ، تابلو ورود ، تابلو خروج اضطراری و تابلو صندوق ، به عنوان تابلو راهنما می باشد .

 برای آشنایی با انواع تابلو راهنما و تابلو خروج اضطراری مقالات زیر را مطالعه کنید .

 

 

 

فروشگاه تبریز

 

 

عوامل موثر در زیباسازی تابلو فروشگاهی :


عوامل موثر در زیبایی تابلو فروشگاهی خوانا بودن تابلو ، فونت های درشت و ساده ، رنگ های روشن و جیق که از دوردست به راحتی بتواند نظر بینندگان را جلب خود کند .

 

3) تابلو شرکتی :


شرکت ها برای معرفی نام شرکت خود نیاز به استفاده و نصب تابلو دارند تا ارباب رجوع و رهگذران به راحتی بتوانند شرکت مدنظر را پیدا کنند . تابلو شرکتی بیشتر به صورت انحصاری و جهت معرفی شرکت ، توسط شرکت ها سفارش داده می شود . معمولاً شرکت ها از تابلو فلزی و یا تابلو استیل به عنوان تابلو استفاده می کنند اما برای معرفی بخش های مختلف شرکت ، محصولات و خدمات ،  بیشتر از تابلو لایت باکس استفاده می شود . تابلو لایت باکس به شکل ایستاده ، رومیزی و دیواری مورد استفاده واقع می شود .

 

 

عوامل موثر در زیباسازی تابلو شرکتی :


از عوامل موثر در زیبایی تابلو شرکتی می توان به نوع چاپ تبلیغات چاپی که در داخل باکس های تابلو قرار می گیرد و ترکیب رنگ ها و استفاده از افکت های جذاب نور مخفی اشاره نمود .

 

 

تابلو شرکتی

 

 

زیبایی در تابلوسازی :


تلفیق رنگ ، هنر ، خلاقیت ، ایده های جدید ، مدرنتیه و تکنولوژی همگی در کنار هم سبب خلق یک هنر می شود . زیباسازی در تابلوسازی نیز با بکارگیری ترکیب رنگ مناسب ، استفاده از نور با طیف رنگی متعدد ، در نظر گرفتن ارتفاع تابلو و تنظیم فونت نوشته ها و حروف برجسته مندرج در تابلو با زوایه دید مختلف ، ابعاد تابلو ، عمودی یا افقی بودن تابلو و استفاده از حروف و متریال های ترکیبی همه از عواملی هستند که منجر به خلق یک تابلو ایده آل و ویژه می شود که با دیگر تابلوها کمی تمایز دارد و با جذابیتی که به نمایش می گذارد می تواند نظر مخاطبان بیشتری را معطوف کلمات مندرج در تابلو نماید .

 

 

حمل و نقل بین المللی

 


در کل عوامل بیشماری در زیبایی تابلوسازی تبلیغاتی که به عنوان شناسنامه کسب و کار محسوب می گردد دخیل هستند که در ادامه به تشریح هر یک از آنها خواهیم پرداخت .

 

عوامل موثر در زیبایی تابلو تبلیغاتی :


1) تعیین چهارچوب کلی و مناسب :


 برای تعیین چهارچوب کلی می بایست شغل ،  کالا و یا خدمات مورد ارائه مدنظر قرار داده شود . می بایست تابلوهای رقبایی که در نزدیکی شما فعالیت دارند رصد شود و تابلویی سفارش داده شود که نسبت به تابلوهای رقبا جذاب تر و گیراتر باشد .


2) موقعیت مکانی تابلو تبلیغاتی :


هنگامی که تابلوساز جهت اندازه گیری ابعاد تابلو به محل نصب تابلو می رود می بایست با توجه به موقعیت تابلو ، طول و عرض تابلو ، ارتفاع تابلو از زمین و دیگر موارد ، مشاوره لازم جهت انتخاب تابلو مناسب را به سفارش دهندگان ارائه بدهد تا سفارش دهندگان تابلو ، بتوانند بهترین تصمیم را برای انتخاب تابلو بگیرند . برخی از تابلو ها در طول و برخی در عرض بهتر جلوه دارند و اگر ارتفاع تابلو از زمین بیشتر باشد می بایست از فونت های درشتر و ساده تر که خوانایی بهتری دارند استفاده شود و تابلو در موقعیتی نصب شود که از همه طرف زاویه دید متناسب را برای دیده شدن داشته باشد .

 

 

فود

 


3) قیمت تابلوسازی :


کسی که برای سفارش تابلو تبلیغاتی به کارگاه تابلوسازی و یا تابلوسازی ها مراجعه می کند ، هزینه ای جهت سفارش و ساخت تابلو در نظر گرفته است که گاهی می توان با همان هزینه ، تابلویی متناسب تر را برای همان موقعیت انتخاب نمود اما به علت عدم آگاهی و اطلاعات کافی در مورد نوع تابلوها ، ممکن است فرد سفارش دهنده ، تابلوی دیگر جهت سفارش در نظر گرفته باشد که اصلاً جلوه و جذابیت خوبی را برای مکان مدنظر ، به نمایش نگذارد بنابراین تابلوسازها با مشاوره در هنگام اندازه برداری می توانند برترین نوع تابلو را برای نصب در مکان به مشتریان معرفی کنند . تابلوها هر کدام بر اساس متریال هایی که در ساخت آنها بکار می رود متفاوت است که برای آشنایی با نحوه محاسبه قیمت تابلوهای تبلیغاتی همچون قیمت تابلو چلنیوم و قیمت تابلو استیل می توانید مقالات ذیل را مطالعه نمایید .

 

 

قطعاً هر چه بودجه بیشتری جهت سفارش تابلو تبلیغاتی خود صرف نمایید و از متریال های با کیفیت و اصلی در سفارش تابلوی خود استفاده کنید تابلویی زیباتر ، مقاومتر ، جذابتر و با ماندگاری بیشتر به نمایش خواهید گذاشت . پس در نتیجه صرف هزینه بیشتر و سفارش تابلو با قیمت بالاتر مساوی تابلو زیباتر خواهد شد . هزینه ای که برای ساخت در نظر گرفته شده است ، فضایی که برای نصب مدنظر است ، متن و تصویر و طرح پیاده سازی شده ،  اینها همه در تعیین چهارچوب کلی برای تابلوسازی در نظر گرفته می شود . اگر همه این مراحل توسط تابلوسازی حرفه ای ، صورت پذیرد قطعا تابلو ساخته شده در تبلیغ و جذب مشتری تاثیر فراوانی خواهد داشت .

 

 

پریم

 


4) رنگ آمیزی :


رنگ ها با زندگی ما انسان ها عجین شده اند و این رنگ ها هستند که احساسات و روحیات ما را نسبت به واکنشی که در مقابل اشیاء ، لوازم ، هنرها ، انسانها ، طبیعت ، محیط زیست و دیگر موارد تحریک می کنند . روانشناسان بر این باورند که سلایق رنگی افراد تعیین کننده خصوصیات اخلاقی و روانی آنها هستند و زمانی که ما چیزی را در ذهن خود تجسم می کنیم رنگی که می خواهیم آن اشیاء و لوازم داشته باشند را نیز در میان توصیف هایی که از آن شی داریم بیان می کنیم . برای مثال رنگ سفید تمثیلی از پاکیزگی ، سبز آرامش بخش ، سرخ شور و نشاط و بلند پروازی ، صورتی رنگ مورد علاقه بانوان و زرد حس شوخ طبعی و تخیل را بر می انگیزد . طبق روانشناسی رنگ در تبلیغات ، رنگ ها می توانند نقش موثری را در تحریک افراد نسبت به خرید محصولات و خدمات و وفاداری مشتریان ایفا نمایند ، به شرط آنکه همواره اجناس و کالاهایی که در مغازه خود به فروش می رسانید را مطابق با رنگ ها و سلایق مشتریانتان فراهم سازید و این رنگ ها را در تابلو تبلیغاتی خود نیز القاء نمایید تا تبلیغات شما ثمربخش تر باشد .


برای آشنایی کامل با روانشناسی رنگ در تبلیغات مقاله ذیل را مطالعه نمایید .

 


آشنایی با روانشناسی رنگ در تبلیغات و انتخاب رنگ مناسب  و گاهی استفاده از رنگهای متضاد می تواند جلوه نمایشی تابلو را چند برابر کند . گاهی لازم است تا رنگ های گرم و سرد به درستی ترکیب شوند تا یک رنگ خاص و زیبا به نمایش گذاشته شود.

انتخاب رنگ در تابلو برجسته چلنیوم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چون این تابلو به اندازه کافی دارای زیبایی ، درخشندگی و تنوع است اما وقتی رنگ آمیزی زیبایی برای حروف در نظر گرفته شود زیبایی آن را چند برابر می کند و بیشتر رنگ طلایی آن مورد استفاده اکثریت واقع شده و می شود زیرا از براقیت و جذابیت خارق العاده ای برخوردار است . یکی از پراستفاده ترین نوع تابلو با رنگ طلایی ، تابلو چلنیوم طلایی است که در سردرب بسیاری از مغازه ها قابل مشاهده است .

اگر می خواهید در مورد تابلو چلنیوم طلایی ، بیشتر بدانید با مقاله زیر با ما همراه باشید .

 

 

5) نورپردازی و افکتهای نوری :


در همه تابلوهایی که نور در آنها کاربرد دارد بویژه حروف چلنیوم ، لایت باکس ، فلکسی ، نورپردازی حرف اول را در زیبایی و نما می زند و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .


بنابراین افکت های نوری استفاده شده در تابلوها و رنگهایی که در طیفهای نوری منعکس می شود بسیار مهم است . از جمله تابلوهایی که مانور نوری در آنها زیادند و توانسته اند مشتریان بیشتری برای خود جذب کنند عبارتند از :

 

 

6) حجیم سازی تابلو:


چاپ سه بعدی و دادن بعد به نوشته از جمله خلاقیت های و نوآوری های جدید در صنعت تابلوسازی محسوب می شود . چلنیوم ، فلز ، پلاستیک از انواع تابلوهایی هستند که دارای حجم و بعد می باشند .
برای ساخت آنها میزان حجم و بعد و نورپردازی را متناسب با یکدیگر در نظر می گیرند  . تابلو وکیوم از برجسته ترین حروف برجسته ای است که در حوزه تابلوسازی با استفاده از حرارت و پرس قالبی ایجاد می شود و امکان اجرای سه بعدی و طرح های فانتزی نیز بر روی آن فراهم است .


برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد تابلو وکیوم با مقاله زیر با ما همراه باشید .

 

 

 

طرح های گرافیکی

 

 

7) بررسی وضع طراحی و گرافیک :


گرافیک مورد استفاده در تابلوها را نمی توان نادیده گرفت و تابلوهایی که دارای گرافیک جالب و نامساوی و در ابعاد و رنگهای متفاوت باشند بیشتر در ذهن نقش می بندند . گرافیک و انیمیش های جذاب می توانند نگاه رهگذران را معطوف به تبلیغات نمایش داده شده ، نمایند .


همه ما درطول شبانه روز به صورت پیاده یا سواره از مقابل مغازه ها و فروشگاه های متعددی عبور می کنیم و اطراف و محیط پیرامون خود را از نظر می گذارانیم و در هنگام مناظره اطراف ، تنها نوشته ها و تابلوهای موجود در سردر مغازه هایی نظر ما را به خود جلب می کنند که زیبا باشند ، گرافیک بالا و نورپردازی همراه بار رنگهای متفاوت را به نمایش بگذارند .

 

مزایای سفارش تابلو تبلیغاتی زیبا :

 

  • جذب مشتریان و تبدیل آن به خریداران واقعی
  • برتری تبلیغات نسبت به رقبا
  • زیبایی مکان کسب و تجارت
  • فراهم سازی دکوراسیون بیرونی مکان کسب
  • جلوه تبلیغاتی زیبا
  • تبلیغات گیرا و ماندگار