تابلو مغازه لوازم یدکی و انواع مدل ها برای سفارش آن + قیمت

تابلو مغازه لوازم یدکی و انواع مدل ها برای سفارش آن + قیمت

فروش لوازم یدکی یک نوع شغل با درآمد مناسب است و افراد با فروش انواع لوازم مورد نیاز برای خودروهای داخلی و خارجی کسب درآمد می کنند . راه اندازی مغازه یا فروشگاه لوازم یدکی می تواند از یک مغازه کوچک تا یک فروشگاه بزرگ انجام شود .


شغل فروش لوازم یدکی :

لوازم یدکی شغلی با درآمد مناسب است . هر فردی که وارد این شغل می شود ابتدا نیاز به کسب مجوز و سپس یک مکان در یک موقعیت مناسب دارد . بهتر است مغازه یا فروشگاهی که راه اندازی می کنید در نزدیکی مکانیکی ها باشد تا افرادی که ماشین آنها نیاز به تعمیرات و تعویض قطعات دارد به سراغ شما بیایند و درآمد بیشتری باشید . برای اینکه وارد این حوزه کاری شوید بهتر است با انواع قطعات خودرو آشنا شوید و سپس به بازار اصلی فروش اجناس و قطعات خودرو بروید و با خرید وسایل و افزایش مبلغی سود آن را به ارباب رجوع بفروشید .


سرمایه اولیه برای راه اندازی مغازه یا فروشگاه لوازم یدکی چقدر است ؟

راه اندازی این کسب و کار از یک مغازه 10 متری تا یک فروشگاه 500 متری قابل اجرا است و بستگی به میزان بودجه ای دارد که شما جهت راه اندازی این کسب و کار در نظر گرفته اید .  مهمترین عامل برای راه اندازی مغازه یا فروشگاه لوازم یدکی پس از مکان ، فراهم سازی کلیه قطعات خودرو است . معمولاً لوازم یدکی ها به صورت تخصصی کار می کنند و قطعات برخی از خودروها را می فروشند . مثلاً مغازه هایی که قطعات خودروهای داخلی را می فروشند هیچ قطعه ای از یک خودروی خارجی در مغازه خود ندارند و یا قطعات خودروهای داخلی دیگر و فقط نماینده فروش قطعات یک شرکت خودروسازی ایرانی مثل سایپا و ایران خودرو هستند . یک فروشگاه لوازم یدکی می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • فروشگاه لوازم یدکی خودروهای سبک داخلی
  • فروشگاه لوازم یدکی خودرهای سبک خارجی
  • فروشگاه لوازم یدکی خوردهای سنگین
  • نمایندگی های مجاز لوازم یدکی
  • فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت

از مزایای کسب و کار فروش لوازم یدکی خودرو می توان به پر رونق بودن و داشتن درآمد عالی و نیاز دائم مصرف کننده اشاره کرد . از معایبی که دارد رقابت زیاد و نوسانات شدید بازار است که در صورت غفلت ممکن است جنسی را به ضرر بفروشید .

در یک فروشگاه یا مغازه لوازم یدکی چه اجناسی به فروش می رسد ؟

در هر فروشگاه یا مغازه می توان انواع قطعات خودرو مثل موارد زیر را فروخت :

  • قطعات سیستم انژکتور
  • سنسورها و عملگرها
  • فیلتر روغن
  • برف پاکن
  • روکش صندلی ها
  • کفی
  • خنک کننده
  • چراغ و راهنمای خودرو
  • لوازم مرتبط با موتور ، گیربکس ، دیفرانسیل و کاسه نمد
  • پیچ و مهره
  • باطری و سر باطری
  • زی
  • قالپاق
  • آینه ماشین
  • سپر
  • کاپوت
  • گلگیر
  • وایر و واشر

 
چه مکانی برای راه اندازی کسب و کار لوازم یدکی مناسب است ؟

مغازه ها و فروشگاه های لوازم یدکی معمولاً در نزدیکی هم واقع شده اند و رقابت تنگاتنگی دارند . بهتر است مغازه یا فروشگاهی که راه اندازی می کنید کمی از رقبا دورتر باشد و به تعمیرگاه ها نزدیک تر .

 

چه عواملی در فروش بیشتر و کسب درآمد بهتر تاثیر گذارند ؟

عواملی مثل جور بودن کلیه قطعات ، شیک بودن مغازه و نحوه برخورد و ارتباط عمومی قوی از جمله مواردی است که سبب می شود مشتری مغازه یا فروشگاه شما را به  عنوان مرکز خرید انتخاب کند . جور بودن اجناس خیلی مهم است زمانی که شما بر روی شیشه مغازه و یا تابلوی تبلیغاتی اسمی از خودروهایی که قطعات آن را می فروشید ، می برید لازم است کلیه قطعات جور باشد و زمانی که مشتری به داخل مغازه یا فروشگاه آمد ، دست خالی برنگردد . تبلیغات از عوامل دیگر تاثیر گذار در فروش بیشتر است و سبب می شود نام برند شما در ذهن مشتری جای بگیرید و مشتری مغازه یا فروشگاه شما را برای خرید انتخاب کند .


تبلیغات برای مغازه و یا فروشگاه لوازم یدکی به شیوه های مختلفی قابل اجراست که عبارتند از :

راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی لوازم یدکی :

این روزها افراد به دلایل مشغله کاری و بی حوصلگی و راحتر بودن از سایت ها خرید های خودشان را انجام می دهند . البته افراد زیادی هم اعتمادی به خرید اینترنتی ندارند و ترجیح می دهند حضوری خرید های خودشان را انجام دهند . بنابراین اگر شما می خواهید هر دو دسته از مشتریان را در کنار خود داشته باشید بهتر است علاوه بر احداث و راه اندازی مغازه و فروشگاه ، یک سایت فروشگاهی فروش لوازم یدکی نیز راه اندازی کنید و به مشتریان هم به شکل حضوری و هم به شکل آنلاین خدمات رسانی کنید تا رونق کسب و کار بالایی داشته باشید .

انواع روش های تبلیغاتی مغازه لوازم یدکی :

نصب بیلبورد :
اگر فروشگاه لوازم یدکی بزرگی دارید می توانید با طراحی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی نام فروشگاه خود را در سطح شهر و یا استان تبلیغ کنید و به مشتریان بیشتری سرویس دهی ارائه نمایید . بیلبوردها یکی از قویترین ابزارها برای تبلیغات هستند که اگر در مکان و زمان مناسب به اجرا گذاشته شوند تاثیر زیادی در کسب درآمد بیشتر خواهند داشت .
لمپوست بنر :
شما می توانید با چاپ یک عکس زیبا از خودرو به همراه یک کلمه تبلیغاتی که مدنظرتان است بر روی بنرهای کوچکی که روی یک ستون فلزی نصب می شود ، اقدام به تبلیغات نمایید . زیبایی و تاثیر گذاری لمپوست ها در تکرار پشت سر هم است . برای مثال شما می توانید تصاویر مختلف با نام خدمات متعدد را در وسط بلوارها یا کنار جاده ها در فواصل منظم پشت سر هم تبلیغ کنید .
استرابورد تبلیغاتی :
استرابورد ها مثل بیلبوردها هستند اما در جثه ای کوچکتر . در استرابورد می توان توضیحات بیشتر نسبت به خدمات ارائه نمود که در بیلبورد این امکان فراهم نیست و به یک تا سه کلمه اکتفا می شود .
تبلیغات چاپی :
تبلیغات چاپی مثل چاپ بروشور ، کاتالوگ ، تراکت و بنر از جمله روش های تبلیغاتی دیگر است که می تواند در صورت اجرا در موقعیت مناسب تاثیر زیادی در فروش بیشتر داشته باشد . بنر علاوه بر تبلیغات برای معرفی خدمات ویژه نیز استفاده می شود . طرح لایه باز بنر مغازه لوازم یدکی و طرح لایه باز فروشگاه لوازم یدکی از جمله طرح هایی است که طراحان به صورت آماده و فایل در سایت ها ارائه می کنند . شما با خرید و سپس دانلود آن طرح ها می توانید تغییرات لازم را اجرا کنید و سپس آنها را چاپ کرده و در جایی که می خواهید به نمایش بگذارید .
استیکرهای تبلیغاتی :
استیکرهای تبلیغاتی در ایران به صورت طراحی شده کمتر دیده شده اند و کارایی ندارند . اما برچسب های تبلیغاتی بر روی کف خیابانها از ابزارهای پرطرفدار برای معرفی برند تجاری جهت مغازه یا فروشگاه لوازم یدکی است .

تابلو فروشگاه لوازم یدکی :

تابلو فروشگاه معمولاً از نوع تابلو چلنیوم ساده ، تابلو فلکسی ، تابلو بنری و تابلو نئون پلاستیک سفارش داده شده و در سر درب فروشگاه نصب می شود تا افرادی که از مقابل فروشگاه می گذرند این تابلو را ببینید و با دیدن این تبلیغات به صورت روزمره ، در هنگام نیاز به محصولات مرتبط با قطعات خودرو ، به فروشگاه مراجعه نمایید .

انواع روش های تابلوسازی مغازه لوازم یدکی :

تابلوسازی :

تابلوسازی از خدمات ویژه برای تبلیغات هر مغازه یا فروشگاه است . با سفارش یک تابلوی تبلیغاتی زیبا می توان به صورت شبانه روز برند تجاری خود را تبلیغ کرد . تابلوسازی برای فروش لوازم یدکی از برترین و پرکاربردترین نوع ابزارهای تبلیغاتی است و بهتر بگویم جزء تنها روش تبلیغاتی است که بیشتر کاسبین در زمینه لوازم یدکی برای تبلیغات ، مورد استفاده قرار می دهند و فقط به این روش بسنده می کنند . با ما همراه باشید تا شما را با انواع مدل های تبلیغاتی که می توانید برای مغازه یا فروشگاه لوازم یدکی سفارش دهید به شکلی مختصر آشنا کنیم .

 

تابلو مغازه لوازم یدکی و انوع مدل های برای سفارش آن

تابلو چلنیوم مغازه لوازم یدکی :
تابلو چلنیوم جزء تابلوهای پرکاربرد و پرسفارش توسط اصناف و کسبه است که زیبایی های خارق العاده و تنوع زیادی دارد . تابلو چلنیوم فروشگاه لوازم یدکی گزینه مناسبی برای سفارش یک تابلوی تبلیغاتی شیک و زیباست اما توسط صنف فروش لوازم یدکی خودرو بیشتر نوع تابلو چلنیوم ساده سفارش داده می شود .
تابلو فلکسی مغازه لوازم یدکی :
تابلو فلکسی نوعی تابلوی چاپی است که مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارد . قبلاً این تابلو به شکل بدون نور اجرا می شد اما امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه ساخت تابلو صورت گرفته می توان با ایجاد فاصله ای بین زمینه تابلو و نوشته های چاپ شده ، تابلو فلکسی فروشگاه لوازم یدکی را به صورت نور از پشت حروف ، نورپردازی نمود .
تابلو بنری مغازه لوازم یدکی :
بنر یکی از پرکاربردترین ابزارها برای تبلیغات است که توسط صنف فروش قطعات یدکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد . سفارش تابلو فروشگاه لوازم یدکی منجر به ساخت یک تابلوی تبلیغاتی ارزان قیمت می شود که دوام چندانی در برابر شرایط آب و هوایی ندارد با این حال پرکاربرد است و به صورت تابلو چاپ شده سه پایه یا دو پایه و تابلو سردر مغازه لوازم یدکی مورد استفاد قرار می گیرد .
تابلو فلزی مغازه لوازم یدکی :
تابلو فلزی برای فروشگاه لوازم یدکی با استفاده از آلیاژهای مختلف مثل برنج ، برنز ، روی ، مس ، آهن ، آلومینیوم و استیل اجرا می شود . تابلو فلزی مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارد اما رنگ آن به مرور زمان با توجه به نوع آلیاژی که در ساختش بکار رفته ، سیاه و کدر می شود . کدری رنگ تابلو فلزی با پرداخت و رنگ آمیزی مجدد قابل حل است و تنها فلزی که نیاز به پرداخت و رنگ آمیزی ندارد و خودش دارای رنگ ثابت و سطحی صاف و صیغلی است ، استیل می باشد .


کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو استیل و روش های اجرای آن در مقاله زیر :

 

تابلو استیل و انواع آن ( قیمت + ویدئو )


تابلو وکیوم مغازه لوازم یدکی :
اگر بدنبال سفارش یک تابلو هستید که حروف میزان برجستگی بیشتری داشته باشد ، سفارش تابلو فروشگاهی لوازم یدکی از نوع وکیوم گزینه مناسبی است . با وکیوم کردن می توانید هر نوع طرح فانتزی با هر نوشته و تصویری ، در قالبی که از نوع ام دی اف است و از قبل ساخته و آماده شده ، پرس کنید .
تابلو لاسوگاسی مغازه لوازم یدکی :
تابلو لاسوگاسی نسبت به دیگر تابلوهای حروف برجسته کمی متفاوت تر است و این تفاوت در نحوه نورپردازی حروف برجسته لاسوگاسی می باشد . تابلو لاسوگاسی فروشگاه لوازم یدکی با استفاده از لامپ های 12 یا 24 ولتی نه لامپ های اس ام دی نورپردازی می شود . چهره ضمخت تری دارد و جذاب و خاص است .
تابلو پیکسلی مغازه لوازم یدکی :
تابلو پیکسلی فروشگاه لوازم یدکی طوری طراحی می شود که هم در زمینه حروف و هم در خود حروف برجسته امکان نورپردازی کنترل شده را دارد و می توان افکت های رنگی و نوری زیبایی را در این تابلو به نمایش گذاشت .
تابلو پولکی مغازه لوازم یدکی :
اگر به دنبال سفارش تابلویی زیبا با میزان درخشندگی بالایی هستید تابلو پولکی فروشگاه لوازم یدکی می تواند با جلوه لغزان و درخشانی که دارد نمایی خارق العاده را برای محیط تجاری شما فراهم کند .
تابلو نئون مغازه لوازم یدکی :
تابلو نئون به دو شیوه متفاوت اجرا و پیاده سازی می شود :
1) تابلو نئون پلاستیک :
این تابلو جنسی از نوع پلاستیک دارد و پلکسی رویه و لبه حروف برجسته مندرج بر روی تابلو را تشکیل می دهد برای همین به تابلو تمام پلکسی نیز معروف است .
2) تابلو نئون شیشه ای :
این مدل از تابلو با استفاده از شیشه های خام شکل حروف تبلیغاتی را به خود می گیرند و در سر درب مغازه یا فروشگاه و همچنین پشت ویترین یا درب های ورودی نصب می شود .
تابلو ترموود مغازه لوازم یدکی :
ترموود نوعی تابلو از چوب است که حاصل برش درختان مختلف می باشد . پس از برش چوب درختان آنها را در کوره هایی با درجه بالا می پزند و سپس به شکل قالب های چوبی در طرح و رنگ های مختلف آماده می کنند و از این قالبها در نمای ساختمان ها ، دکوراسیون داخلی و تابلوسازی استفاده می کنند . تابلو ترموود فروشگاه لوازم یدکی می تواند شکل جذاب و کلاسیکی را برای محیط تجاری شما فراهم کند .
تابلو کامپوزیت مغازه لوازم یدکی :
کامپوزیت نوعی ورق با شکل براق است که در نما ، دکوراسیون داخلی و تابلوسازی مورد استفاده قرار می گیرد . تابلویی با نمای کامپوزیت طوری ساخته می شود که شکل جذاب و درخشانی را برای محیط تجاری فراهم می کند . علاوه بر این ، تابلو کامپوزیت فروشگاه لوازم یدکی می تواند با اجرای نمای ساختمان محل تجاری شما ست شود .

 

اگر تمایل دارید در مورد تابلو کامپوزیت و روش های اجرای آن بیشتر بدانید ما را با مقاله زیر همراهی کنید .

 

تابلو کامپوزیت و کاربردهای آن در تابلوسازی


تابلو لایت باکس مغازه لوازم یدکی :
تابلو لایت باکس استفاده زیادی دارد بخصوص اگر فروشگاه داشته باشید برای تفکیک سالن ها ، قفسه ها ، صندوق و راه های ورود و خروج می توانید از تابلو لایت باکس به صورت آویز ، ایستاده و دیواری استفاده کنید .
استند تبلیغاتی :
از استندهای تبلیغاتی می توانید به صورت یک متن یا تصویر چاپی برای تبلیغات استفاده کنید و یا به عنوان یک تابلوی تزئینی به نمایش بگذارید .

قیمت تابلو مغازه لوازم یدکی :

قیمت تابلو فروشگاهی لوازم یدکی با توجه به عوامل زیر تعیین می شود :

  • متراژ تابلو و متر محیط
  • ارتفاع تابلو
  • نوع تابلو تبلیغاتی
  • نوع زیرساز
  • قاب دار یا بدون قاب بودن تابلو
  • نحوه نورپردازی و نوع لامپ ها

در لیست زیر می توانید قیمت انواع حروف برجسته ای که می توانید سفارش دهید را مشاهده می کنید .

 

لیست قیمت حروف تبلیغاتی

 

مزایای نصب تابلو مغازه لوازم یدکی

  1. معرفی نام برند تجاری
  2. بستر تبلیغاتی مناسب
  3. تبلیغات ارزان و ماندگار
  4. کسب مشتریان بیشتر و درآمد بالاتر
  5. عدم نیاز به تعمیر و تعویض قطعات تابلو طی زمان کوتاه