فاکتورهای مهم در طراحی تابلوی تبلیغاتی

فاکتورهای مهم در طراحی تابلوی تبلیغاتی

در این مبحث قصد داریم در مورد فاکتورهایی که سبب ایجاد یک تابلو تبلیغاتی زیبا طوری که بتواند بر ذهن بیننده تاثیرگذار باشد بحث کنیم .

 

رنگ :

 

یکی از فاکتورهای غیر قابل انکار رنگ است که بسیار حائز اهمیت می باشد ، برای شناخت رنگ ها و انتخاب ترکیب متناسب با محیط نیاز به کمی اطلاعات در زمینه روانشناسی رنگ در تبلیغات داریم تا بتوانیم بین رنگ هایی که در پشت زمینه ، پیش زمینه و حروف برجسته استفاده می کنیم رنگ های متناسب و هماهنگی را برگزینیم تا تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی که به عنوان تابلو سر درب نصب می کنیم بتواند هدف تبلیغ را برآورده کند .  


برای آشنایی با روانشناسی رنگ ها در تبلیغات مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

 

شناخت دقیق رنگ ها می تواند برای خواناتر بودن و نمایش بهتر حروف برجسته یاری رسان باشد چرا که هارمونی و نحوه ترکیب رنگ ها به حدی مهم است که می تواند در موثر یا عدم تاثیرپذیری یک تبلیغ نقش مهمی ایفا کند . روانشناسان معتقدند که رنگ آبی تمثیل کننده وفاداری ، رنگ زرد بیانگر شادی و رنگ قرمز مدعی انرژی و قدرت است و بهتر است که در زمینه تبلیغات این سه رنگ جزء رنگ های ترکیبی باشند .


طبق مطالعاتی که توسط دانشگاه لویولا در مریلند بر روی رنگ ها صورت گرفته است ، انتخاب رنگ تاثیر بسزایی در شناخته شدن برند شما دارد و می تواند روند تاثیرگذاری بر ذهن بصری را تا 80 درصد افزایش دهد.


گاهی برخی از رنگ ها نمی توانند از فواصل دور خوانایی کافی داشته باشند برای همین امر می توان با ترکیب یک رنگ سیاه در پس زمینه و یک رنگ روشن برای حروف برجسته تابلوی تبلیغاتی زیباتری ساخت .  


در ساخت تابلو تبلیغاتی نظیر تابلو چلنیوم بهتر است از رنگ هایی با کنتراست پایین بهره نبرید زیرا استفاده از این رنگ ها سبب عدم خوانایی حروف می شود و مخاطب تمایلی به مطالعه دقیق تابلو شما نخواهد داشت .


گاهی استفاده از رنگ هایی همچون نارنجی و زرد به دلیل ارزش مشابهی که دارند ترکیب خوبی برای تابلوسازی نیستند و ترکیب آنها سبب ایجاد یک تابلوی بی ارزش می شود که نمی تواند به هدف تبلیغ که همان کسب مشتری است دست یابد اما برعکس آن ، استفاده از رنگ هایی که متضاد هم هستند و ترکیب آنها با هم می تواند سبب وضوح تابلوی تبلیغاتی شما شود .


برای ساخت تابلو چلنیوم یا تابلو ال ای دی بهتر است از رنگ هایی با ترکیب رنگ آبی بر روی رنگ سیاه ، رنگ زرد بر روی رنگ سیاه ، رنگ سیاه بر روی رنگ های روشن و یا رنگ سفید بر روی رنگ آبی یا رنگ سبز استفاده کرد تا خوانایی و زیبایی تابلو شما بالاتر برود . ترکیب رنگ آبی و قرمز با سفید نیز در طراحی تابلو چلنیوم وضوح دید خوبی برای تابلوی شما به ارمغان می آورد . رنگ های زرد و بنفش نیز برای تبلیغات در کسب و کارهای محیطی می توانند ترکیب خوبی بسازند . رنگ نارنجی سبب ایجاد هیجان و القاء کننده شور و نشاط است  یا رنگ سبز نماد طبیعت و ثروت می باشد.

 

استفاده از متریال های ترکیبی :

 

دومین فاکتور مهم در زیبایی تابلوی تبلیغاتی استفاده از متریال های ترکیبی است . مثلاً می توان خاصیتی  که حروف پلاستیکی در عبور نور از خود را دارند با نمای لوکس و براق حروف برجسته استیل در هم آمیخت و با ترکیب حروف استیل برجسته و پلاستیک قدرت مانور نور و رنگ را افزایش داد.

 

 

تابلو استیل ترکیبی دو لبه رینگ

 

 

یکی دیگر از تابلوهای ترکیبی که می توان نام برد تابلو چلنیوم لترمکس می باشد . برای ساخت این نوع تابلو به دلیل عدم عبور نور از لبه های آلومینیومی چلنیوم و ترکیب لبه های پلکسی به همراه نوری از نئون و متریال اصلی چلنیوم استفاده می شود و یا می توان از لبه های ساید پا که جدیدا وارد حوزه تابلوسازی شده است یک تابلو چلنیوم با جلوه زیباتر ساخت که نور از اطراف آن به چشم اصابت کرده و می تواند نظر هر رهگذری را به خود جلب کند .

 

فونت :


فونتی که برای حروف برجسته بکار می برید با توجه به نوع آرم برند تبلیغاتی شما و میزان فضایی که اشغال می کند یکی دیگر از نکات قابل توجه در ساخت تابلو می باشد . هر چه فونت ساده باشد بهتر از فونتهای شکسته و فانتزی جلب توجه می کند زیرا استفاده از فونت های شکسته سبب می شود که خوانایی آن برای مخاطب دشوار شود و مخاطب تمایلی به خواندن آن نداشته باشد بنابراین رعایت اصل سادگی همیشه بیشترین تاثیر را در ذهن بر جای می گذارد پس طراحی شیک اما ساده می تواند بسیار موثرتر از طراحی های شلوغ و نامفهوم باشد .


فونت نوشته های روی تابلو باید طوری باشند که نه خیلی ریز باشد که از دوردست قابل خواندن نباشد و نه خیلی ضمخت باشد که زننده باشد بلکه باید از فونت هایی در اندازه نرمال و با کمترین پیچیدگی استفاده شود که هر کس بتواند به راحتی حتی با سواد کم آن کلمه را بخواند .

 

طراحی تابلو تبلیغاتی :


در طراحی تابلو تبلیغاتی حفظ طول و عرض متناسب با طرح یکی از ضروریات است و این موضوع در تابلوهای بنر مورد توجه زیادی قرار می گیرد برای مثال جای دادن لوگوی برند شما بسیار حائز اهمیت است و جایگیری لوگوی تبلیغاتی به صورت کوتاه ، پهن ، باریک یا بلند نمی تواند فراهم کننده طرحی مطلوب و دلپسند باشد .


نکته ای که در هر تبلیغاتی گنجانده شده است جذب مخاطب برای فروش بیشتر یا ارائه خدمات برتر می باشد ، برای اینکه یک تبلیغ بتواند مخاطب را جذب کند نیاز است که کمی شناخت به مشتریان داشته باشیم و به سن ، جنسیت و علایق مخاطبان نظری بندازیم . مثلاً اگر کسب و کار شما مرتبط با غذاهای فست فودی است می بایست از طرح هایی که با دیدن آنها ناخودآگاه مخاطب هوس خوردن می کند استفاده کنید .

برای مثال می توانید از تابلو ترموود با نمای چوبی همراه با آب نماهای زیبا استفاده کنید و یک محیط طبیعی را برای مشتریانتان فراهم نمایید  یا اگر مثلاً در زمینه لباس کار می کنید می بایست یک تابلو مغازه شیک ، مدرن و کلاسیک همراه با نمای زیبا همچون تابلو چلنیوم داشته باشید .

 

پیام و محتوای تبلیغاتی :


پیام تبلیغاتی که بر روی تابلو درج می شود بهتر است کوتاه ، ساده و آهنگین باشد ، زیرا مشتریان فقط چند ثانیه به تابلوی تبلیغاتی که به عنوان تابلو سر در مغازه ها نصب شده است نگاه می کنند . پیام باید طوری باشد که ظرف این مدت زمان کوتاه بتواند گیرایی داشته و مشتری را به سمت کسب و کار یا هدف شما سوق دهد . ایجاد کنتراست بین جلوه های بصری یک تابلو می تواند سبب جذابیت بیشتر آن شود . گاهی استفاده از رنگ های مکمل و گاهی هم متزاد بسته به نوع طراحی تابلو می تواند بر زیبایی های آن بیفزاید .

 

نورپردازی :

 

نورپردازی از مهمترین و شاخص ترین ویژگی های تابلوهای تبلیغاتی جدید و مدرن است . نحوه نورپردازی در تابلو مغازه جدید می تواند زیبایی های بالقوه ای را برای یک تابلو فراهم کند . یکی از جدیدترین تابلوهایی که جلوه نوری متفاوتی را به نمایش می گذارد تابلو چلنیوم است .


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو چلنیوم مقاله زیر را بخوانید .

 

تابلو چلنیوم چیست؟ (قیمت، انواع تابلوها و مزایا+ویدئو)

 

با سفارش تابلو چلنیوم می توانید با توجه به سلیقه ای که دارید جلوه های نوری متفاوتی همچون ستاره ، الماس ، دایره و کریستال را به نمایش بگذارید . حالت نور اندریک یا نور مخفی نیز سبب ایجاد یک نمای کلاسیک در تابلو تبلیغاتی می شود که می تواند به تنهایی یا به صورت ترکیبی با دیگر نورها بر روی تابلو اجرا شود .

 

 

تابلو چلنیوم کریستالی

 


مدل تابلو تبلیغاتی :


مدل های متفاوتی از تابلوها قابل اجرا و پیاده سازی هستند که هر کدام از آنها زیبایی ها ، معایب و مزایای مختص به خود را دارند و برای ساخت هر یک از آنها نیاز به استفاده از ابزار ها و متریال های ویژه است . از جمله تابلوهایی که امروزه زیاد سفارش داده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • تابلو چلنیوم
  • تابلو پولکی
  • تابلو استیل
  • تابلو وکیوم
  • تابلو فلزی
  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو نئون پلاستیک
  • تابلو ال ای دی

 

 

تابلو خوراک لذیذ

 

 

وضوح تابلو تبلیغاتی :


به خاطر اینکه مخاطبان فقط چند ثانیه کوتاه به تابلوهای تبلیغاتی نصب شده توجه می کنند پس باید تابلو طوری طراحی شود که ساده و راحت قابل خوانده شدن باشد.


نصب تابلو تبلیغاتی در زاویه مناسب :


تابلو باید در مکان مناسب نصب شود که به راحتی از تمام زوایا قابلیت دیده شدن داشته باشد و ارتفاع آن از زمین در حد اعتدال باشد که به راحتی رهگذاران بتوانند آن را ببینند .


طراحی متناسب با اندازه :


پیام تبلیغاتی ، تصاویر و انیمیشن می بایست در روی تابلو طوری چیده شوند که خاصیت و زیبایی های هر یک به تنهایی بتواند بر چشم بصری هر بیننده ای تاثیر بگذارد و چیدمان آنها می بایست نسبت به اندازه تابلو متناسب با یکدیگر باشد .

 

 

حجیم سازی تابلو

 


حجیم سازی تابلو :


حروف برجسته توانسته اند جلوه متفاوتی را برای تابلوهای امروزی فراهم کنند اما با حجیم سازی حروف می توانید بر فاکتورهای زیبایی تابلو تبلیغاتی خود اضافه کنید به ویژه اگر تابلو سفارشی شما از نوع تابلو وکیوم باشد که قابلیت حجم سازی بیشتر و پیاده سازی اشکال فانتزی را دارد .


اگر تمایل دارید در رابطه با تابلو وکیوم اطلاعات کاملتری کسب کنید گروه نمارنگ مقاله ای مفصل ارائه کرده می توانید آن را مطالعه کنید .

 

تابلو وکیوم


 

جنس تابلو تبلیغاتی :

اجناسی که در ساخت تابلوی تبلیغاتی به کار می برید نیز یکی از فاکتورهای اساسی در زیبایی و کیفیت تابلو تبلیغاتی و میزان ماندگاری آن در طی سالها می باشد زیر اگر هنگام ساخت تابلو تبلیغاتی برای کسب و کار خود به علت هزینه های ناچیز از اجناس چینی و غیرمرغوب استفاده کنید به طبع  پس از نصب آن ، تابلوی ساخته شده ، زیبایی و کیفیت اجناس مرغوب را نخواهد داشت و هم پس از مدت زمان کوتاهی حروف برجسته کدر می شوند و یا لامپ های SMD یا LED بکار رفته در تابلوها می سوزند و مستلزم تعویض یا ترمیم هستند . بنابراین به جای اینکه بعداً هزینه تعمیر یا تعویض بپردازید بهتر است هنگام ساخت تابلو تبلیغاتی با صرف کمی هزینه بیشتر ، یک تابلوی مرغوب و باکیفیت و مدرن سفارش دهید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید .

جنس تابلو تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است و سبب بالا بردن کارایی تابلو در مدت زمان بیشتر و افزایش میزان درخشندگی آن می شود . یک تابلو می تواند از متریال های متعددی ساخته شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :


چوب ترموود :


چوب ترموود نوعی چوب مقاوم و فرآوری شده است که از برش درختان متعدد در رنگ ها و طرح های مختلف آماده می شود و می تواند در زیرساز تابلو مورد استفاده قرار بگیرد و جلوه شیک و مدرنی را برای تابلو به ارمغان بیاورد .

 

کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترموود در مقاله زیر :

 

ترموود چیست ؟

 

 

ساختمان نوروزی

 

فلز :


فلزات متعددی هستند که برای ساخت تابلو فلزی مورد استفاده قرار می گیرند و از جمله آنها می توان به مس ، برنج ، آلومینیوم ، استیل و برنز اشاره کرد . استیل پرکاربردترین نوع آن است و منجر به ساخت تابلو استیل می شود .

 

اگر تمایل دارید در مورد تابلو استیل و انواع آن بیشتر بدانید با مطالعه مقاله زیر همراه ما باشید .

 

تابلو استیل چیست و چه کاربردی دارد؟ + ویدئو

 

 

تابلو فلزی اوری مینوت

 

 

متریال های چاپی :


تابلوهایی مثل تابلو بنری و تابلو لایت باکس توسط دستگاه چاپ اجرا و پیاده سازی می شوند . نوع دستگاه چاپ و متریال هایی که محتوای تبلیغاتی بر روی آن چاپ می شوند در کیفیت و ماندگاری محتوای چاپی بسیار اهمیت دارند .

 

 

پلکسی

 


پلاستیک :


در حوزه تابلوسازی برای ساخت اکثریت حروف برجسته از نوعی پلاستیک به نام پلکسی استفاده می شود که نوع ، رنگ ، طرح و کشور تولید کننده پلکسی در کیفیت و افزایش ماندگاری آن تاثیرگذار است .

 

 

پی وی سی

 


پی وی سی :


از پی وی سی در صنعت تابلوسازی جهت زیرسازی انواع حروف برجسته استفاده می شود که تنوع بسیاری با قیمت های مختلف دارد .

 

ورق کامپوزیت

 

کامپوزیت :


نوع دیگری از ورق های زیرسازی تابلوهای تبلیغاتی که بسیار مدرنیته و محبوب است کامپوزیت می باشد که جلوه بصری جذابی دارد و ظرافت و درخشندگی را برای تابلو فراهم می کند و یک تابلو تبلیغاتی ترکیبی را به نمایش می گذارد .

 

 

لامپ های اس ام دی

 


لامپ های اس ام دی :


لامپ ها نیز ابزار نورپردازی در تابلوها هستند که هر چه از برند باکیفیت تر انتخاب شود بازدهی و کیفیت نور بیشتری خواهند داشت .

 

 

رول چلنیوم

 


رول چلنیوم :


رول چلنیوم نیز در اندازه 7 ، 9 و 11 سانتی در رنگ های مختلف موجود است که برند های تایوانی آن از برترین ها محسوب می شود .

 


نکاتی که می بایست قبل از طراحی و سفارش تابلو مورد اهمیت واقع شوند کدامند ؟

  • شناسایی دقیق کسب و کار
  • شناسایی مشتریان و سلایق آنها
  • توجه به تابلوهای همسایگان و رقبا و سفارش یک تابلوی منحصربه فرد
  • انتخاب مکان مناسب جهت نصب تابلو
  • درج اطلاعات و پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان بر روی تابلو