ویژگی های تابلوهای تبلیغاتی

ویژگی های تابلوهای تبلیغاتی

ویژگی های تابلوهای تبلیغاتی معرف کیفیت اجناس به کار رفته در ساخت تابلو ، جنس اجناس ، میزان تراکم حروف برجسته ، درخشندگی و براقیت تابلو تبلیغاتی می باشد . انسانها موجوداتی هستند که ذاتاٌ زیبادوست هستند و زیبایی را می پسندند و همیشه به دنبال خرید چیزهایی هستند که زیبا باشند و ویژگی های برتری نسبت به دیگر محصولات داشته باشند . تابلوسازی نیز از این امر مستثنی نیست و همواره افراد هنگام سفارش تابلوهای تبلیغاتی به دنبال تابلویی با ویژگی برتر هستند .

 

حروفهای برجسته تبلیغاتی

 


ویژگی های تابلوسازی :

 

تابلوسازی یکی از برترین ابزارها و روش های تبلیغاتی است که نسبت به دیگر تبلیغات با صرفه تر و بهینه تر است بدلیل اینکه ماندگار است و می تواند به صورت دائمی برای برند تجاری شما تبلیغ کند و نام برند شما را در حافظه بلند مدت رهگذرانی که از مکان کسب شما گذر می کنند ، ذخیره کرده و در مواقع لازم یادآوری نماید . هر چه ویژگی های تابلوسازی تبلیغاتی شما نسبت به دیگر رقبا بارزتر باشد به همان اندازه گیرایی آن در توجه نظر مخاطبان بالاتر خواهد بود .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلوسازی مقاله ذیل را مطالعه کنید .

 

تابلوسازی


 

گلستان

 

یک تابلو تبلیغاتی زیبا چه ویژگی هایی دارد؟

 

استفاده از خصوصیاتی که سبب زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی می شود جهت منحصر به فرد بودن تابلوهای تبلیغاتی و تاثیرگذاری بیشتر برای جذب مخاطبان بکار می رود و بکارگیری صحیح این ویژگی ها در ساخت تابلو مغازه می تواند جذابیت های بی نظیری فراهم سازد که سبب ساخت تابلوی منحصر به فرد نسبت به دیگر رقبا می شود که می توانند به عنوان تابلوهای ذیل بکار گرفته شوند :

 

امروزه استفاده از حروف برجسته در ساخت تابلوهای تبلیغاتی از عوامل موثر و اصلی در زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی به شمار می روند . حروف برجسته به شیوه های متفاوتی قابل اجرا و پیاده سازی است .

 

برای آشنایی کاملتر با حروف برجسته با مطالعه مطلب زیر با ما همراه باشید .

 

حروف برجسته

 

 

حرف اس

 

بدون شک عوامل بی شماری در زیباسازی تابلو تاثیرگذارند که هر یک سبب اعمال ویژگی های منحصر به فرد در تابلو می شود .  در ادامه به برخی ویژگی های یک تابلو خوب برای کسب و کار اشاره خواهیم کرد:

 

الف ) تابلویی که ساخته می شود می بایست پیامدی از نوع کسب و کاری باشد که در داخل مغازه به آن مشغول هستید :

 

بدلیل اینکه تابلوها به مدت چند ثانیه کوتاه توسط مشتریان و رهگذران دیده می شوند بنابراین می بایست هر کاراکتری که بر روی تابلو نصب شده است بیانگر روشنی از آنچیزی باشد که در داخل مغازه به فروش می رسد و نظاره گر با دیدن تابلو در همان نگاه اول پی به نوع تجارت و کسب و کار شما ببرد . استفاده از نمادها و اشکالی که مرتبط با اجناس داخل مغازه است  می تواند تاثیر شگرفی در معرفی نوع کسب و کار باشد زیرا نام برند تبلیغاتی ، گاهی کاملا انحصاری است و نمی تواند تمثیلی از نوع کسب باشد بنابراین استفاده از اشکال و تصاویر انیمیشنی می توانند کمک زیادی در معرفی نوع کسب باشند .

 

ب ) زاویه دید مناسب :

 

تابلوها باید به گونه ای نصب شوند که از تمام زوایا قابلیت خوانده شدن را داشته باشند و علاوه بر زاویه دید از دوردست نیز بتوان تابلو را خواند و متوجه نوع کسب و کاری که در داخل مغازه جریان دارد ، شد .

 

پ) استفاده از تصاویر گرافیکی مرتبط :

 

تصاویری که در تابلو درج می شود می بایست مرتبط با نوع تجارت شما باشد و در یک تابلو به میزان لازم از تصاویر استفاده شود تا نمای جذابتری داشته باشد .

 

ت) استفاده از عنوان مناسب در تابلوسازی :

 

کاراکترهایی که به عنوان پیام تبلیغاتی بر روی تابلوهای تبلیغاتی درج می شوند فقط چند ثانیه وقت دارند تا توسط رهگذران مورد رصد واقع شوند بنابراین می بایست برترین عنوان را جهت معرفی نوع تجارت خود انتخاب نمایید تا بیشترین کارایی را به نمایش بگذارد . پیام تبلیغاتی معرف نامی است که برای شما مشهوریت به همراه می آورد . زمانی که با تبلیغات پی در پی سعی در معروفیت نام خود داشته باشید هر چه نام آهنگین ، کوتاه ، شیوا و گیراتر باشد سریعتر در ذهن مخاطبان نقش می گیرد .

 

ث) استفاده از طرح هایی که نگاه دید بیننده را معطوف خود نماید :

 

طرح ها و تصاویری که به عنوان نماد تجاری مورد استفاده واقع می شوند هر چقدر جذابیت بالاتری داشته باشند به همان اندازه می توانند دید مخاطبان را معطوف به خود کنند.

 

ج) سرعت انتقال پیام :

 

تبلیغات محیطی تبلیغاتی هستند که از زمان خروج ما از منزل یا محل کار به شیوه های متفاوت در اقصی نقاط شهر به صورت تابلو مغازه ، تابلو شرکتی ، تابلو فروشگاهی ، تبلیغات بیلبوردی ، چاپی و یا رسانه ای اجرا شده اند ، را ملاحظه می کنیم که سرعت انتقال پیام تبلیغاتی در همه نوع آن از اهمیت ویژه ای برخوردارند چرا که این محتوای تبلیغاتی است که در ذهن مخاطب می نشیند و مخاطب آن نام را به خاطر می سپارد .

 

برای آشنایی  کاملتر با تبلیغات محیطی مقاله ذیل را مطالعه نمایید .

 

تبلیغات محیطی

 

 

سرویس

 

چ) در نظر گرفتن چارچوب مناسب برای تابلو :

 

چاچوب مناسب با توجه به حرفه ی خود برای تابلو انتخاب نمایید، یک متخصص تابلوسازی در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد، در تابلوی تبلیغاتی باید از نوشته های کارا، کوتاه، قابل درک و با مفهوم استفاده کرد، همچنین در انتخاب نوع فونت نوشته ی تابلو دقت داشته باشید که فونت نوشته با ظاهر تابلو هماهنگی داشته و زیبا به نظر برسد.

 

ح) زیبایی تابلوی تبلبغاتی :

 

تابلوهایی که در سردر مغازه، فروشگاه و یا مراکز تجاری نصب می شوند از اهمیت بالایی برخوردارند و ارزش و اعتبار آن برند به زیبایی و گیرایی این تابلو بستگی دارد. در زیباسازی تابلو تبلیغاتی رنگ آمیزی و نوع تابلو ، چارچوب کلی آن ، نورپردازی مناسب و استفاده از سایه ها و افکت های نوری جذاب از مهم ترین فاکتورها به شمار می روند.

 

د) رنگ تابلو تبلیغاتی :

 

علاوه بر زیبایی تابلو تبلیغاتی ، رنگ تابلو یکی دیگر از عوامل مهم در زیباسازی آن می باشد ، در انتخاب رنگ تابلو ، لازم است کمی در زمینه روانشناسی رنگ در تبلیغات ، اطلاعات داشته باشید تا بتوانید مناسب با نوع پیشه و شغل خود ، از رنگ های مناسبی برای تابلو تبلیغاتی بهره ببرید ، به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در تبلیغات انرژی را انتقال داده و از آن بیشتر برای تابلوهای تبلیغاتی در مورد نوشیدنی های انرژی زا، خودرو و باشگاه استفاده می شود و یا استفاده از رنگ نارنجی در فرد احساس شادی ، خلاقیت و موفقیت را ترغیب می کند و رنگ نارنجی خیلی خوب دیده شده و اشتهاآور است، در تابلوهای تبلیغاتی شهربازی ها و رستوران ها از این رنگ بهره می گیرند . در تابلوهای تبلیغاتی استفاده از رنگ های متضاد و رنگ های ترکیبی تاثیر چشمگیری در جلب توجه مخاطبان دارد.

 

برای آشنایی بیشتر با روانشناسی رنگ در تبلیغات به مطلب زیر مراجعه نمایید .

 

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

 

ذ) نورپردازی حرفه ای :

 

در تابلوسازی برای زیباسازی تابلو تبلیغاتی از افکت های نوری بهره می گیرند ، در ساخت بعضی از این تابلوها مانند تابلو LED ، تابلو نئون و تابلو چلنیوم حتما از افکت های نوری استفاده می شود و در برخی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی بنا بر سلیقه ی سازنده از نورپردازی استفاده می شود ، در ساخت تابلوهای فلکسی و لایت باکس استفاده از افکت های نوری زیبایی آن ها را دوبرابر خواهد کرد.

 

تابلو داروخانه

 

ر) حجیم سازی تابلو تبلیغاتی :

 

امروزه ایجاد بعد در تابلو تبلیغاتی رواج پیدا کرده و در زیبایی آن تاثیرگذار است . تابلو چلنیوم ، تابلو فلزی از جمله تابلوهای تبلیغاتی هستند که دارای حجم و بعد می باشند ، نورپردازی و استفاده از پس زمینه مناسب برای بازتاب نور در این  نوع تابلوها زیبایی آن ها دوچندان خواهد کرد. تابلو وکیوم برترین و زیباترین تابلو حروف برجسته است که می توان به میزان دلخواه برای آن بعد و حجم ایجاد نمود .

 

برای آشنایی بیشتر با تابلو وکیوم مطلب روبرو را مطالعه نمایید . تابلو وکیوم

 

ز) ساخت حروف ترکیبی :

 

برای زیبایی بیشتر تابلوتبلیغاتی می توان انواع جنس تابلوها را باهم ترکیب کرده و طرح و ایده ای جدید را ایجاد کنید . تفاوت متریال این تابلوها و ترکیب آن ها باعث ایجاد جلوه ای خاص و جذاب خواهد شد ، به عنوان مثال خاصیت عبور نور از پلاستیک در کنار استیل آمیزه ای فوق العاده زیبا از نور و رنگ خواهد داشت.

 

ژ) استفاده از فونت های مناسب

 

اگر در ساخت تابلو تبلیغاتی از فونت های فانتزی در اندازه های بزرگ و به صورت ناخوانا استفاده شود، زیبایی کار را کاهش داده و ممکن است مشاهده ی آن از فاصله ی کم آزاردهنده باشد . اندازه فونت تابلوهای تبلیغاتی باید به نسبت فضایی که تابلو در آن قرار می گیرد درنظر گرفته شود.