تبلیغات و بازاریابی جزء اصلی ترین و مهم ترین موارد برای معرفی برند تجاری و رونق کسب و کار و دسترسی به درآمد بالا می باشد که به شیوه های مختلفی قابل اجرا است.

هر کسب و کار براساس نوع کاری که دارد یک یا چند روش تبلیغاتی را برای معرفی برند تجاری انتخاب می کند . یکی از روش ها برای معرفی برند تابلوسازی است. تابلوسازی نوعی روش تبلیغاتی است که توسط آن می توان نام برند را بر روی متریال های مختلف نوشت و در نقطه کسب و کار در معرض دید عموم قرار داد.

تابلو تبلیغاتی استیل بدون نور
تابلو تبلیغاتی استیل بدون نور

 

ویژگی های تابلوهای تبلیغاتی

​ویژگی های تابلوهای تبلیغاتی معرف کیفیت اجناس به کار رفته در ساخت تابلو، جنس اجناس، میزان تراکم حروف برجسته، درخشندگی و براقیت تابلو تبلیغاتی می باشد.

انسانها موجوداتی هستند که ذاتاٌ زیبادوست اند و زیبایی را می پسندند و همیشه به دنبال خرید چیزهایی هستند که زیبا باشند و ویژگی های برتری نسبت به دیگر محصولات داشته باشند.

تابلوسازی نیز از این امر مستثنی نیست و همواره افراد هنگام سفارش تابلوهای تبلیغاتی به دنبال تابلویی با ویژگی برتر هستند تا بتوانند نسبت به رقبا خوشتر بدرخشند و مشتریان بیشتری را به سوی مغازه یا فروشگاه خود جذب کنند.

تابلو تبلیغاتی پلاست
تابلو تبلیغاتی پلاست

 

حروف های برجسته تبلیغاتی

حروف برجسته تبلیغاتی جذاب ترین ویژگی تابلوهای تبلیغاتی است که این روزها توانسته جایگاه ویژه ای را در دنیای تبلیغات به شیوه ی تابلوسازی داشته باشد و بالاترین سفارش را به ویژه به عنوان تابلو مغازه به خود اختصاص دهد.

حروف های برجسته ی تبلیغاتی ظاهری فوق العاده شیک دارند و همراه با نورپردازی های جذابی که به نمایش می گذارند می توانند از دوردست نظر هر مخاطبی را جذب محتوای تبلیغاتی درج شده بر روی تابلو نمایند.

تابلو تبلیغاتی چلنیوم پانچی هایپر
تابلو تبلیغاتی چلنیوم پانچی هایپر

 

ویژگی های تابلوسازی

تابلوسازی یکی از برترین ابزارها و روش های تبلیغاتی است که نسبت به دیگر تبلیغات با صرفه تر و بهینه تر است.

بدلیل اینکه تابلوسازی روش تبلیغاتی ماندگار است و می تواند به صورت دائمی برای برند تجاری شما تبلیغ کند و نام برند شما را در حافظه بلند مدت رهگذرانی که از مکان کسب شما گذر می کنند، ذخیره کرده و در مواقع لازم یادآوری نماید.

هر چه ویژگی های تابلوسازی تبلیغاتی شما نسبت به دیگر رقبا بارزتر باشد به همان اندازه گیرایی آن در توجه نظر مخاطبان بالاتر خواهد بود.

تابلو تبلیغاتی چلنیوم اتوگالری
تابلو تبلیغاتی چلنیوم اتوگالری

 

یک تابلو تبلیغاتی زیبا چه ویژگی هایی دارد؟

استفاده از خصوصیات و ویژگی های جذاب و منحصر به فرد می تواند تاثیرگذاری بیشتری برای جذب نگاه مخاطبان به تابلوهای تبلیغاتی فراهم کند.

بکارگیری صحیح ویژگی ها در ساخت تابلو مغازه می تواند جذابیت های بی نظیری فراهم سازد که سبب ساخت تابلوی منحصر به فرد نسبت به دیگر رقبا می شود که می توانند به عنوان تابلوهای ذیل بکار گرفته شوند :

  • تابلو مغازه
  • تابلو فروشگاهی
  • تابلو شرکتی

امروزه استفاده از حروف برجسته در ساخت تابلوهای تبلیغاتی از عوامل موثر و اصلی در زیباسازی تابلوهای تبلیغاتی به شمار می روند . حروف برجسته به شیوه های متفاوتی قابل اجرا و پیاده سازی هستند.

بدون شک عوامل بی شماری در زیباسازی تابلو تاثیرگذارند که هر یک سبب اعمال ویژگی های منحصر به فرد در تابلو می شود.

در ادامه به برخی ویژگی های یک تابلو خوب برای کسب و کار اشاره خواهیم کرد:

الف) تابلو تبلیغاتی می بایست پیامدی از نوع کسب و کاری باشد که در داخل مغازه به آن مشغول هستید

بدلیل اینکه تابلوها به مدت چند ثانیه کوتاه توسط مشتریان و رهگذران دیده می شوند، می بایست هر کاراکتری که بر روی تابلو نصب شده است بیانگر روشنی از آن چیزی باشد که در داخل مغازه به فروش می رسد.

نظاره گر می بایست با دیدن تابلو در همان نگاه اول پی به نوع تجارت و کسب و کار شما ببرد . استفاده از نمادها و اشکالی که مرتبط با اجناس داخل مغازه است، می تواند تاثیر شگرفی در معرفی نوع کسب و کار باشد.

نام برند تبلیغاتی، گاهی کاملاً انحصاری است و نمی تواند تمثیلی از نوع کسب باشد، بنابراین استفاده از اشکال و تصاویر انیمیشنی می توانند کمک زیادی در معرفی نوع کسب باشند.

تابلو تبلیغاتی چلنیوم با نمای کامپوزیت
تابلو تبلیغاتی چلنیوم با نمای کامپوزیت

 

ب) در نظر گرفتن زاویه دید مناسب در هنگام نصب تابلو تبلیغاتی

تابلوها باید به گونه ای نصب شوند که از تمام زوایا قابلیت خوانده شدن را داشته باشند وعلاوه بر زاویه دید از دوردست نیز بتوان تابلو را خواند و متوجه نوع کسب و کاری که در داخل مغازه جریان دارد، شد.

تابلو تبلیغاتی لایت باکس
تابلو تبلیغاتی لایت باکس

 

پ) استفاده از تصاویر گرافیکی مرتبط با کسب و کار در هنگام سفارش تابلو تبلیغاتی

تصاویری که در تابلو درج می شود می بایست مرتبط با نوع تجارت شما باشد و در یک تابلو به میزان لازم از تصاویر استفاده شود تا نمای جذابتری داشته باشد.

تابلو تبلیغاتی پترن
تابلو تبلیغاتی پترن

 

ت) استفاده از عنوان مناسب در تابلوسازی

کاراکترهایی که به عنوان پیام تبلیغاتی بر روی تابلوها درج می شوند، فقط چند ثانیه وقت دارند تا توسط رهگذران مورد رصد واقع شوند . بنابراین می بایست برترین عنوان را جهت معرفی نوع تجارت خود انتخاب نمایید تا بیشترین کارایی را به نمایش بگذارد.

پیام تبلیغاتی معرف نامی است که برای شما مشهوریت به همراه می آورد . زمانی که با تبلیغات پی در پی سعی در معروفیت نام خود داشته باشید هر چه نام آهنگین، کوتاه، شیوا و گیراتر باشد سریعتر در ذهن مخاطبان نقش می گیرد.

تابلو تبلیغاتی لاسوگاسی
تابلو تبلیغاتی لاسوگاسی

 

ث) استفاده از طرح هایی در تابلوهای تبلیغاتی که نگاه دید بیننده را معطوف خود نماید

طرح ها و تصاویری که به عنوان نماد تجاری مورد استفاده واقع می شوند هر چقدر جذابیت بالاتری داشته باشند به همان اندازه می توانند دید مخاطبان را معطوف به خود کنند.

ج) سرعت انتقال پیام توسط تابلو تبلیغاتی

تبلیغات محیطی تبلیغاتی هستند که از زمان خروج از منزل یا محل کار ما آنها را می بینیم و این تبلیغات به شیوه های متفاوت در اقصی نقاط شهر به صورت تابلو مغازه، تابلو شرکتی، تابلو فروشگاهی، تبلیغات بیلبوردی، تبلیغاتی چاپی و یا رسانه ای اجرا می شوند.

سرعت انتقال پیام در همه ی این روش های تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . چرا که این محتوای تبلیغاتی است که در ذهن مخاطب می نشیند و مخاطب آن نام را به خاطر می سپارد.

تابلو تبلیغاتی وکیوم رستوران
تابلو تبلیغاتی وکیوم رستوران

 

چ) در نظر گرفتن چارچوب مناسب برای تابلو تبلیغاتی

چارچوب تبلیغاتی می بایست مناسب با حرفه ای باشد که به آن مشغول هستید . یک متخصص تابلوسازی در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

در تابلوی تبلیغاتی باید از نوشته های کارا، کوتاه، قابل درک و با مفهوم استفاده کرد . همچنین در انتخاب نوع فونت نوشته ی تابلو دقت داشته باشید که فونت نوشته با ظاهر تابلو هماهنگی داشته و زیبا به نظر برسد.

ح) زیبایی تابلو تبلبغاتی

تابلوهایی که در سردر مغازه، فروشگاه و یا مراکز تجاری نصب می شوند، از اهمیت بالایی برخوردارند و ارزش و اعتبار آن برند به زیبایی و گیرایی این تابلو بستگی دارد.

در زیباسازی تابلو تبلیغاتی رنگ آمیزی و نوع تابلو، چارچوب کلی آن، نورپردازی مناسب و استفاده از سایه ها و افکت های نوری جذاب از مهم ترین فاکتورها به شمار می روند.

د) رنگ تابلو تبلیغاتی

علاوه بر زیبایی تابلو تبلیغاتی، رنگ تابلو یکی دیگر از عوامل مهم در زیباسازی آن می باشد . در انتخاب رنگ تابلو، لازم است کمی در زمینه روانشناسی رنگ در تبلیغات، اطلاعات داشته باشید تا بتوانید مناسب با نوع پیشه و شغل خود از رنگ های مناسبی برای تابلو تبلیغاتی بهره ببرید.

به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در تبلیغات انرژی را انتقال داده و از آن بیشتر برای تابلوهای تبلیغاتی در مورد نوشیدنی های انرژی زا، خودرو و باشگاه استفاده می شود.

استفاده از رنگ نارنجی در فرد احساس شادی، خلاقیت و موفقیت را ترغیب می کند و رنگ نارنجی خیلی خوب دیده شده و اشتهاآور است. در تابلوهای تبلیغاتی شهربازی ها و رستوران ها از این رنگ استفاده ی بیشتری می شود.

در تابلوهای تبلیغاتی استفاده از رنگ های متضاد و رنگ های ترکیبی تاثیر چشمگیری در جلب توجه مخاطبان دارد و تابلو حالت یکنواختی نخواهد داشت.

ذ) نورپردازی حرفه ای در تابلو تبلیغاتی

در تابلوسازی برای زیباسازی تابلو تبلیغاتی از افکت های نوری استنفاده می شود . در ساخت بعضی از این تابلوها مانند تابلو LED، تابلو نئون و تابلو چلنیوم حتماً از افکت های نوری استفاده می شود.

در برخی از تابلوهای تبلیغاتی بنا بر سلیقه ی سازنده از نورپردازی استفاده می شود . در ساخت تابلوهای فلکسی، تابلو استیل، تابلو فلزی و لایت باکس که می توانند بدون نور هم اجرا شوند، استفاده از افکت های نوری زیبایی آن ها را دوبرابر خواهد کرد.

ر) حجیم سازی تابلو تبلیغاتی

امروزه ایجاد بعد در تابلو تبلیغاتی رواج پیدا کرده و در زیبایی آن تاثیرگذار است . تابلو چلنیو و تابلو وکیوم از جمله تابلوهای تبلیغاتی هستند که دارای حجم و بعد می باشند.

نورپردازی و استفاده از پس زمینه مناسب برای بازتاب نور در این  نوع تابلوها زیبایی آن ها دوچندان خواهد کرد. تابلو وکیوم برترین و زیباترین تابلو حروف برجسته است که می توان به میزان دلخواه برای آن بعد و حجم ایجاد نمود.

تابلو تبلیغاتی فلزی با پایه مفتول
تابلو تبلیغاتی فلزی با پایه مفتول

 

ز) ساخت حروف ترکیبی در تابلوهای تبلیغاتی

برای زیبایی بیشتر تابلوتبلیغاتی می توان انواع جنس تابلوها را باهم ترکیب کرده و طرح و ایده ای جدید را ایجاد نمود.

تفاوت متریال این تابلوها و ترکیب آن ها باعث ایجاد جلوه ای خاص و جذاب خواهد شد . به عنوان مثال خاصیت عبور نور از پلاستیک در کنار استیل آمیزه ای فوق العاده زیبا از نور و رنگ خواهد داشت.

می توانید برای اشکال فانتزی روی تابلو یا پل های ارتباطی بین کسب و کار خود و مشتریانتان از لایت باکس یا حروف وکیوم استفاده کنید . زیرساز کامپوزیت یا زیرساز ترموود را به جای ورق  پی وی سی که در ساخت هر تابلویی رایج است، بکار ببرید.

استفاده از ورق کامپوزیت یا چوب ترموود به جای ورق پی وی سی می تواند جلوه ی بسیار مدرن و کلاسیکی را برای تابلو تبلیغاتی سفارشی شما فراهم کند.

حروف را هم می توانید به شکل حروف برجسته ی استیل، چلنیوم، نئون پلاستیک با لبه های  پانچی یا رینگی سفارش دهید تا زیبایی کار دو چندان شود.

ز) استفاده از فونت های مناسب در ساخت تابلو تبلیغاتی

اگر در ساخت تابلو تبلیغاتی از فونت های فانتزی در اندازه های بزرگ و به صورت ناخوانا استفاده شود، زیبایی کار را کاهش داده و ممکن است مشاهده ی آن از فاصله ی کم آزاردهنده باشد . اندازه فونت تابلوهای تبلیغاتی باید به نسبت فضایی که تابلو در آن قرار می گیرد، درنظر گرفته شود.