در این مبحث قبل از اینکه بخواهیم در مورد استرابورد بحث نماییم ابتدا مختصراً به نحوه تبلیغات محیطی می پردازیم .

 

قبل از شروع بحث چند سوال مطرح می کنیم اینکه :

 

تبلیغات محیطی چیست ؟

 

تبلیغات محیطی یا به اصطلاح تبلیغات خارج از خانه به هرنوع تبلیغی که بیرون از خانه به اشکال مختلف صورت می گیرد و به معرفی کالا یا خدمات می پردازد اطلاق می شود .

 

هدف از تبلیغات محیطی چیست ؟

 

تبلیغات محیطی یک شیوه رایج است که به تولید کنندگان کالا و محصولات یا ارائه دهندگان خدمات این فرصت را می دهد تا بتوانند قبل از ورود مشتری به مراکز خرید برند خود را معرفی نمایند و مشتریان بیشتری به سمت خود سوق دهند .

 

رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی کدامند ؟

 

تبلیغات در هر کشوری بنا به وضعیت متعارف و مقررات به شیوه های متعددی قابل اجراست و شامل هر نوع ابزاری که بتواند مشتریان را به سمت شما بکشاند می شود . در ادامه ما به بررسی هر یک از این ابزارها به صورت جداگانه می پردازیم  .

بیلبوردهای تبلیغاتی :

 

بیلبوردهای تبلیغاتی تابلوهای بزرگی هستند که در میادین شهری و یا در بین بزرگرراه ها نصب می شوند . پیام مندرج بر روی بیلبوردها بیشتر اشکال هستند و فقط چند کلمه مختصر که بتواند ذهن بیننده را درگیر نماید و برند شما را در ذهن بیننده تداعی کند بر روی آن درج می شود .

 

اگر تمایل دارید در مورد بیلبوردهای تبلیغاتی اطلاعات بیشتری کسب کنید با مقاله زیر همراه ما باشید .

 

بیلبورد چیست ؟

 

استندهای تبلیغاتی :

 

استند تبلیغاتی سازه ای است که در محیط های داخلی نظیر غرفه های نمایشگاهی ، فروشگاه ها ، مراکز خرید ، هتل ها و محیط های خارجی در مقابل ویترین مغازه ها و گذرگاه ها قرار می گیرد . استندها بنا به نوع کاربردی که دارند ، به سه شکل استند نمایشگاهی ، استند فروشگاهی و استند تبلیغاتی ساخته می شود  و در معرض دید عموم به نمایش گذاشته می شود .

 

لمپوست بنر :

 

یک نوع سازه مستطیلی شکل در ابعاد یک در سه متر است که اکثریت آن را در بین بلوارها مشاهده کرده اید . محتوای تبلیغاتی این سازه بر روی بنر چاپ می شود سپس توسط یک میله آهنی به نمایش گذاشته می شود . این نوع سازه به صورت دو وجهی و چهار وجهی قابل اجراست .

 

تلویزیون شهری :

 

یک تابلو ال ای دی عظیم الجثه است که به دو صورت آنلاین و آفلاین قابل پیاده سازی می باشد و در مکان های پربازدید به نمایش گذاشته می شود . شما می توانید با اجاره تلویزیون شهری یا خرید آن و ساختن کلیپ های جذاب از نحوه ارائه خدمات خودتان ، مشتریان را به سمت خود سوق دهید .

 

اگر مایل هستید در مورد تلویزیون شهری بیشتر بدانید گروه نمارنگ مقاله ای مفصل ارائه نموده که در صورت تمایل می توانید بخوانید .

 

تلویزیون شهری و کاربردهای آن در تبلیغات محیطی 

 

تابلوهای تبلیغاتی :

 

این تابلوها به شکل ها و متدهای متعدد نظیر موارد زیر بنا به سبک ، بودجه و سلیقه مشتریان قابل اجرا هستند .

  • تابلو چلنیوم
  • تابلو استیل
  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو چوبی
  • تابلو فلکسی
  • لایت باکس
  • تابلو نئون
  • تابلو ال ای دی
  • تابلو یونولیتی
  • تابلو لاسوگاسی
  • تابلو پیکسلی 
  • تابلو پولکی

 

تبلیغات بر روی بدنه اتومبیل ها :

 

این روش چند سالی است که به روش های تبلیغاتی افزوده شده است و معمولاً بر روی اتوبوس های حمل و نقل عمومی پیاده سازی می شود .

 

دستگیره های تبلیغاتی :

 

یکی دیگر از ابزارهای موثر تبلیغاتی است که بر روی دستگیره های داخل اتوبوس و واگن متروها تعبیه می شود .

 

استیکرهای سه بعدی :

 

برچسب های تبلیغاتی هستند که به صورت سه بعدی بر روی کف خیابان یا دیوارها ترسیم می شود و شما را به سمت درک یک فضای واقعی هدایت می کند . البته از استیکرهای تبلیغاتی حرفه ای در کشور ما هنوز استفاده چندانی نشده است و فقط در حد برچسب هایی هستند که در کف خیابان ها اجرا می شوند .

 

اگر تمایل دارید در مورد استیکرها بیشتر بدانید به مطلب زیر مراجعه کنید .

 

معرفی استیکرهای تبلیغاتی

 

تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده و دیوارنویسی :

 

با این مدل از تبلیغات همگی آشنایی دارید و به وفور این مدل تبلیغاتی در مقابل دیدگانتان زمانی که از منزل خارج می شوید قرار دارند .

 

حال که با رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی به صورت مختصر آشنا شدیم به مبحث اصلی خود یعنی  استرابورد باز می گردیم .

 

استرابورد تبلیغاتی چیست ؟

 

یک نوع سازه های بادبانی و پرتابل ایستاده یا به عبارت دیگر نوعی استند تبلیغاتی ایستاده است که چند سال پیش برای اولین بار توسط شهرداری ها برای اطلاع رسانی و اکران های فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت . در حال حاضر به دلیل بالا رفتن تعرفه بیلوردهای تبلیغاتی با اجاره استرابورد با قیمت متناسب می توانید به معرفی برند و خدمات خود بپردازید .

 

استرابورد :

 

استرابورد ابزاری قدرتمند همچون بیلبورد است که شامل یک پایه فلزی است و محتوای تبلیغاتی بر روی بنر چاپ شده و بر روی این پایه فلزی جهت نمایش گنجانده می شود  . در واقع کلیه کارکرد بیلبورد دارد . از بیلبورد کمی کوچکتر است و همین امر سبب می شود که بتوان در مکان های کوچک نیز این مدل تبلیغاتی را اجرا کرد . 

 

مشخصات استرابورد تبلیغاتی :

 

این سازه در ابعاد 3*4 متر قابل پیاده سازی است که البته با در نظر گرفتن ابعاد واقعی چاپ و نصب بنر 2.80*3.80 متر می باشد . ارتفاع آن از سطح زمین چیزی حدود 6 متر است . به طور کلی استرابورد دارای دو فک مجزاست و هیچکدام از فک ها را نمی توان در راستای سازه به صورت عمود جابه جا نمود ، فقط فک پایین به علت استفاده از سیستم بال اسکرو قابلیت تنظیم ارتفاع تا 15 سانتیمتر را دارد . این ویژگی سبب تنظیم ابعاد بنر و رفع چروک ها شده که ایفا کننده نقش اصلی فنرهای بانس فک پایین هستند .

چهار بازوی گوشواره ای که در کناره های استرابورد جای داده شده اند ، می توانند بنر مندرج بر روی آن را از طرفین مهار نموده و سطح بنر را صاف و عاری از هر گونه چروک نمایند . در ضمن دو عدد زیرپایی برای اینکه تکنسین کار بتواند هنگام نصب بر روی آن قرار بگیرد در این سازه تعبیه شده است .

 

اجزاء تشکیل دهنده استرابورد تبلیغاتی کدامند ؟

  • فک بالا و پایین برای ثابت نگه داشتن بنر
  • گیره های تعبیه شده در سمت چپ و راست برای ثابت نگه داشتن بنر
  • ستون اصلی و فلزی سازه که در قسمت وسط قرار دارد .
  • پلیت و فونداسیون کف
  • نردبان تردد پشت سازه

 

استفاده از استرابورد تبلیغاتی در بخش های متعددی از حیطه تبلیغات :

 

هدف نهایی یک تبلیغ دسترسی به مشتری و افزایش فروش و بقای کسب و کار و تقویت برند است . قطعاً هر تبلیغی که در مبلمان شهری به نمایش گذاشته می شود ، اهدافی را با خود به همراه دارد . صاحبین کسب و کار نیز با نصب استرابوردهای تبلیغاتی اهدافی را دنبال می کنند که عبارتند از :

 

اهداف نصب استرابورد تبلیغاتی در محیط شهری :

 

1) کمپین برندسازی :

گاهی هدف یک تبلیغ علاوه بر فروش بیشتر ایجاد یک حس درونی در مخاطب است . بنابراین سعی می شود که تبلیغی خلاقانه ایجاد گردد تا مخاطب با دیدن یا شنیدن نام برند یا محصول تبلیغ شده ، حس درونی خوبی پیدا کند . یعنی معروفیت تنها بخشی از فرآیند برندسازی است . به طور کل تبلیغات به منظره دیده شدن و نزدیکی به مشتریان هدف می باشد . استرابوردهای تبلیغاتی می توانند این قابلیت را فراهم نمایند که در نزدیک ترین حالت ممکن بتوانید به مشتریان و مخاطبان مدنظر خود دسترسی پیدا کنید و نامی آشنا برای آنها باشید .

2) کمپین های ترغیب کننده فروش :  

در این روش می توان گفت هدف اکثریت تبلیغات فروش بیشتر محصولات است . صاحبین مشاغل می توانند کالاهای جدید خود را توسط استرابوردها به دیگران معرفی نمایند . ویژگی که استرابوردهای تبلیغاتی دارند قابلیت نصب سریع و نزدیک بودن تبلیغات به مخاطبین هدف می باشد .

3) کمپین های یادآوری کننده برند :

گاهی برخی از برندها مطرح هستند و از قبل معرفی شده و برای همه مخاطبان نامی آشنا به حساب می آیند ، اما به دلیل اینکه هر روز بر تعداد رقبا افزوده می شود و اگر برندهای نام آشنا هم دست به تبلیغ نزنند ، نام برند آنها کمرنگ شده و از یادها می رود . بنابراین می بایست به صورت دوره ای و با استفاده از متدهای مختلف تبلیغاتی ، برند خود را به سمع و نظر عموم برسانند و یادآوری کنند تا از یادها نرفته و همواره مشهوریت خود را حفظ نمایند . استرابوردهای تبلیغاتی به دلیل گستردگی و نزدیک بودن به مخاطبین هدف می توانند این وظیفه را به درستی ایفا نمایند . در ضمن قیمت استرابورد تبلیغاتی نسبت به سایر رسانه ها همچون بیلبوردها مقروم به صرفه تر می باشد .

 

مزایای استرابورد تبلیغاتی :

  1. استرابورد یک سازه بسیار مقاوم بوده و به آسانی تبلیغات بر روی آن نصب می شود و در واقع سریع النصب بودن یکی از ویژگی های متمایز این روش تبلیغاتی است .
  2. ابعاد کوچکتر استرابورد نسبت به ابعاد  بیلبورد تبلیغاتی سبب شده است که این سازه براحتی در هر مکانی نصب و اجرا شود .
  3. اجاره استرابورد نسبت به اجاره بیلبورد قیمت مرقوم به صرفه تری دارد .
  4. یکی دیگر از ویژگی های استرابرد تبلیغاتی قرارگیری آن در زاویه دید پایین تر و در راستای دید رانندگان در خیابان ها می باشد . همین عامل اثربخشی و کارآیی این رسانه تبلیغاتی را بالا می برد . زیرا از مهمترین هدف یک رسانه تبلیغاتی نرخ مشاهده آن است .
  5. گستردگی و تعداد بالای سازه استرابورد در خیابان ها ، میادین و معابر بیانگر قدرت این رسانه تبلیغاتی است .
  6. استرابورد تبلیغاتی شکل ظاهری فضای شهری را مخدوش نمی کند و اگر بدرستی نصب شود سبب زیباتر شدن محیط نیز می شود .
  7. کم خطر بودن استرابرد به دلیل سبکی و کوچک بودن سازه 
  8. جایگزین مناسب برای سازه های قدیمی و فرسوده تبلیغاتی که در سطح شهر گسترده شده اند .
  9. عدم محدودیت دید فضای شهری و آثار باستانی به علت ابعاد کوچک این رسانه تبلیغاتی 
  10. منبع درآمدی برای شهرداری ها جهت بهره برداری از ظرفیت های خالی شهر در زمینه تبلیغات محیطی 
  11. قابلیت نصب در هر مکانی 
  12. صرفه جویی در مصرف برق بدلیل استفاده کمتر از لامپ های پرژکتور 
  13. ابزاری مناسب برای اطلاع رسانی های عمومی در سطح شهر