تابلو نمایندگی بیمه :

 

تابلو نمایندگی بیمه جزء تابلوهایی است که ما در سطح شهر زیاد می بینیم . نمایندگی ها معمولاً یک مغازه کوچک یا بزرگ و یا یک واحد آپارتمانی را اجاره می کنند یا می خرند و برای معرفی آن در محل به تابلوسازی مراجعه کرده و با توجه به بودجه و سلیقه ای که دارند ، یک تابلو مناسب سفارش می دهند .

معمولاً برای سفارش تابلو نمایندگی بیمه هزینه چندانی صرف نمی شود و با یک تابلوی تبلیغاتی ساده ، نمایندگان بیمه ، نام بیمه ای که دارند را به عموم رهگذران معرفی می کنند . تابلو نمایندگی دفتر بیمه معمولاً به نام خود بیمه ساخته می شود . منظورمان از خود بیمه این است که ما بیمه های متفاوتی داریم مثل بیمه آسیا ، بیمه پاسارگاد ، بیمه ایران ، بیمه دانا ، بیمه تامین اجتماعی ، بیمه آتیه سازان و دیگر موارد . از میان این بیمه ها بیمه ایران جزء بیمه های دولتی هستند و مدیریت دیگر بیمه دست ارگان های شخصی است .

نمایندگی های بیمه حکم یک واسطه را بین شرکت بیمه و بیمه گذار دارند . نمایندگی ها با فروش خدمات به مشتریان و گرفتن درصد حال از فروش امرار معاش می کنند . درآمد حاصل از راه اندازی نمایندگی بیمه به مکان ، موقعیت ، بازاریابی ، استفاده از ترفندهای تبلیغاتی و به طور کل میزان شناختی که ارباب رجوع نسبت به یک مرکز بیمه یا نمایندگی آن دارند بستگی دارد .

 

تاریخچه بیمه در ایران :

 

در ایران بیمه برای اولین در سال 1270 توسط ناصرالدین شاه قاجار رونمایی شد . این شاه در این سال امتیاز تاسیس یک سازمان بیمه را به یک شخصی به نام لازار پولیاکف که روسی بود ، واگذار کرد . اما این شخص نتوانست موفق عمل کند و طرح شکست خورد . سالها بعد در زمان حکومت احمد شاه قاجاردو سازمان مجزا با نام های نادژا و کافکاز مرکوری ، در عرصه بیمه و بیمه گذاری وارد فعالیت شدند . فعالیت بیمه ای ایران در آن زمان ها توسط افراد بیگانه مدیریت می شد و حدود 29 شرکت بیمه راه اندازی شدند . مثل الان که بیمه آسیا و بیمه ایران بیشترین استقبال را از سوی ارباب رجوع دارند در آن زمان ها دو شرکت اینگستراخ و یورکشایر توانسته بودند بیشترین امتیاز بیمه را به خود اختصاص دهند .

اولین بیمه ایرانی در سال 1314 با نام بیمه ایران توسط الکساندر آقایان و علی اکبر داور احداث شد و کم کم شرکت های خارجی از رده خارج شدند . در سال 1316 مجلس یک قانون تصویب کرد که طبق آن کلیه سازمان های دولتی مستلزم استفاده از بیمه ایران جهت تضمین سلامت و آینده کارکنان خود شدند .پس از بیمه ایران بین 8 بیمه خصوصی احداث شدند تا اینکه در سال 1350 مجلس جهت تاسیس بیمه مرکزی موافقت کرد . از آن پس شرکت های خصوصی فعالیت های بیشتری داشتند .

 

امروزه بیمه ها با توجه به نوع تضمینی که ارائه می دهند به دسته های زیر تقسیم می شوند .

 

  • بیمه های تامین اجتماعی
  • بیمه های بازرگانی که خود شامل سه شاخه اشخاص ، اموال و مسئولیت است .
  • بیمه عمر
  • بیمه حادثه
  • بیمه درمان
  • بیمه اتومبیل
  • بیمه آتش سوزی
  • بیمه مهندسی
  • بیمه حمل و نقل

 

انواع روش های ساخت تابلو نمایندگی بیمه در حوزه تابلوسازی :

 

زمانی که یک نمایندگی بیمه راه اندازی میشود لازم است برای اطلاع عموم ، تابلویی در سر درب مغازه یا دفتر نمایندگی بیمه نصب شود . بنابراین نماینده بیمه به تابلوسازی ها مراجعه می کند و می تواند یکی از انواع روش های ساخت و سفارش تابلو بیمه را برای نمایندگی خود سفارش دهد .

 

انواع تابلو نمایندگی بیمه :

 

تابلو فلکسی نمایندگی بیمه :

 

تابلو فلکسی بیمه جزء یکی از پرسفارش ترین نوع تابلوها برای نمایندگی های بیمه است . معمولاً نمایندگی ها هزینه آنچنانی برای سفارش تابلو نمایندگی بیمه صرف نمی کنند . بنابراین تابلو فلکسی بهترین گزینه برای ساخت یک تابلوی تبلیغاتی ارزان قیمت از نوع تابلو چاپی است .

 

تابلو نئون نمایندگی بیمه :

 

تابلو نئون دو دسته است :

1) تابلو نئون پلاستیک :

برای سفارش تابلو حروف برجسته جهت نمایندگی بیمه ، تابلو نئون پلاستیک بیشترین سفارش را دارد . با استفاده ورق پلکسی گلس ساخته می شود . در حد یک تابلوی شیک و کلاسیک می تواند معرف نمایندگی بیمه شما باشد .

2)  تابلو نئون شیشه ای :

این تابلو می تواند در پشت درب ورودی نمایندگی بیمه نصب شود . یا اینکه به عنوان یک تابلو سر درب مغازه بیمه مورد استفاده قرار بگیرد .  لازم به ذکر است که تابلو نئون شیشه ای درخشندگی خارق العاده ای دارد و می تواند نگاه هر رهگذری را معطوف کند .  با وجود اینکه اکثریت نمایندگان بیمه ، مشتریان خاص خود را دارند که سالانه جهت استفاده از خدمات بیمه به نمایندگی ها مراجعه می کنند . با این حال لازم است با تبلیغات محلی و تبلیغات در مکان کسب ، افراد دیگر را نیز ترغیب کنید به جای رقبا به سمت شما بیایند .

 

تابلو ال ای دی نمایندگی بیمه :

 

معمولاً در سطح شهر تعداد نمایندگی های بیمه زیاد نیست . هر مرکز بیمه ای ، چندین نماینده در یک شهر دارد که شاید فاصله آن نمایندگی ها از هم زیاد باشد و رقابت تنگاتنگ نباشد . با این حال هیچ گاه نباید از تبلیغات غافل شد ، اگر تمایل به کسب درآمد بیشتر دارید . تابلو ال ای دی تابلویی است که قابل استفاده هم در مکان کسب و کار و هم در سطح شهر در مکان های دورتر از موقعیت تجاری شماست . تابلو ال ای دی تابلویی دیجیتالی و جذاب است که به دو شکل متفاوت تابلو ال ای دی ثابت و روان اجرا و پیاده سازی می شود .

 

اگر تمایل دارید در این زمینه به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید مقاله زیر را بخوانید .

 

تابلو ال ای دی

 

تابلو بنری نمایندگی بیمه :

 

بنر جزء تابلوهایی است که هزینه کمی برای سفارش نیاز دارد و سریع آماده می شود . برای همین طرفداران زیادی دارد . اما عیبی که دارد این است که مقاومت پایینی نسبت به تابلوهای حروف برجسته دارد . علاوه بر عدم ماندگاری زیاد ، طبیعتاً تابلو های حروف برجسته زیباتر و جذابترند . با این حال در صنف نمایندگی بیمه از تابلو بنری زیاد استفاده می شود . طرح لایه باز تابلو بنری نمایندگی بیمه در سایتهای زیادی به صورت پولی وجود دارد که می توانید آنها را خریداری نمایید .

 

تابلو چلنیوم نمایندگی بیمه :

 

چلنیوم جزء حروف برجسته است که پس از حروف برجسته پلاستیکی رونمایی شد . انواع و اقسام تابلو چلنیوم زیاد است که عبارتند از :

  • تابلو چلنیوم ساده
  • تابلو چلنیوم لترمکس
  • تابلو چلنیوم دوبل
  • تابلو چلنیوم طلایی
  • تابلو چلنیوم الماسی
  • تابلو چلنیوم ستاره ای
  • تابلو چلنیوم کریستالی
  • تابلو چلنیوم پانچی
  • تابلو چلنیوم رینگی

 

تابلو چلنیوم ساده و تابلو چلنیوم لترمکس بهترین گزینه برای نمایندگی هایی است که دوست دارند تابلویی از نوع حروف برجسته چلنیوم با قیمت ارزان داشته باشند . دیگر مدل های تابلو چلنیوم به خاطر داشتن نحوه نورپردازی ویژه و قابل توجه ، کمی هزینه بالایی دارند . البته این مدل تابلوها نیز برای نمایندگی قابل سفارش هستند . هر چه زیباتر جذابتر ، اما من خودم به شخصه ندیدم که مدل های دیگر جهت نمایندگی بیمه سفارش زیادی داشته باشد . نمایندگی های بیمه به دنبال طرح های ساده و کم هزینه هستند و بیشترین هزینه تبلیغاتی را به بازاریاب ها می دهند تا در قبال دریافت پورسانت ، بیمه را تبلیغ کنند و برای بیمه مشتری پیدا کنند .

 

تابلو فلزی نمایندگی بیمه :

 

تابلو فلزی تابلویی است که با استفاده از فلزات مختلف ساخته می شود . برای نمایندگی بیمه بیشتر از تابلو فلزی آهنی جهت سفارش تابلو پشت بامی استفاده می شود . چون استحکام بیشتری دارد و اگر رنگ آن تغییر کرد ، قابل رنگ آمیزی مجدد است .

 

تابلو استیل نمایندگی بیمه :

 

استیل تابلویی جذاب ، براق و از نوع حروف برجسته است که جزء تابلوهای فلزی محسوب می شود . تابلو استیل قابلیت رنگ آمیزی ندارد . رنگ خود آن همیشه ثابت و براق است . در دو طرح ساده و خش دار و در رنگ های مختلف قابل سفارش است .

 

تابلو کامپوزیت نمایندگی بیمه :

 

کامپوزیت جزء تابلوهای شیک و زیبایی است که در زیرساز تابلو با هر نوع حروف برجسته ای ، از ورق کامپوزیت استفاده می شود . ورق کامپوزیت علاوه بر تابلو می تواند برای زیباسازی دکوراسیون داخلی و بیرونی دفتر بیمه نیز استفاده شود . ورق کامپوزیت در طرح ها و رنگ های مختلف زیبایی بی نظیری را برای هر مکان فراهم می کند .

 

تابلو ترموود نمایندگی بیمه :

 

ترموود جزء تابلوهایی است که زیرساز آن از چوب ترموود است .

 

اگر نمی دانید چوب ترموود چیست به مطلب زیر مراجعه کنید .

 

ترموود چیست ؟

 

چوب ترموود یک فضای دلنشین و آرامی را برای محیط تجاری شما فراهم می کند . با استفاده از زیرساز چوبی ترموود نمای تابلو بسیار کلاسیک و جذاب می شود . استفاده از چوب ترمووود در نما و دکوراسیون داخلی نیز طرفداران زیادی دارد .

 

تابلو لایت باکس نمایندگی بیمه :

 

تابلو لایت باکس تابلویی است که محتوای تبلیغاتی آن بر روی متریال هایی مثل کاغذ ، چوب ام دی اف و یا پارچه چاپ می شود . سپس محتوا در داخل قاب یا جعبه که باکس نام دارد ، جای می گیرد . در صورتی که بخواهید نورپردازی هم داشته باشید ، لامپ ها در  پشت محتوای چاپی جای داده می شوند . زمانی که شما به دفتر بیمه مرکزی مراجعه کنید ، می بینید که برای معرفی بخش های مختلف از تابلو لایت باکس که به صورت آویز ، ایستاده و یا دیواری در مکان های مختلف نصب شده اند ، استفاده شده است . تابلو لایت باکس هایی که در مکان های عمومی و بزرگ به عنوان تابلو راهنما نصب می شوند معمولاً از جنس فلز هستند .

 

اگر می خواهید در مورد انواع تابلو راهنما بیشتر بدانید ، مطلب زیر را مطالعه کنید .

 

تابلو راهنما

 

استند تبلیغاتی :

 

استندها ابزارهایی هستند که به سه شکل تبلیغاتی ، نمایشگاهی و فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند . بوسیله استندها می توانید تبلیغی از خدمات ارائه شده توسط بیمه بصورت یک تصویر ، به نمایش بگذارید . یا اینکه می توانید محتوای چاپی که در مورد انواع خدمات خود ارائه کرده اید را در داخل های باکس های استند قرار دهید تا مشتریان در مواردی که ازدحام زیاد است و می بایست منتظر بمانند آنها را مطالعه کنند .

 

بیلبورد :

 

بیلبورد تبلیغاتی نمایندگی بیمه یکی از بهترین روش هایی است که در حوزه تابلوسازی سفارش داده می شود . با وجود قیمت بالایی که دارد بسیار موثر است . به شرط اینکه در موقعیت مناسب قرار بگیرد .

 

تبلیغات چاپی :

 

تبلیغات چاپی مثل چاپ تراکت و بروشور است که کلیه خدمات بیمه ای در آنها توضیح داده می شود و در بین مردم پخش می شوند . یکی از معایب تبلیغات چاپی این است اکثریت افراد اهمیتی به آن نمیدهند و نخوانده آن را دور می اندازند .

 

طراحی تابلو نمایندگی بیمه :

 

طرح تابلو دفتر بیمه تا حدودی به نظر سفارش دهنده بستگی دارد . مثلاً بعضی از افراد ترجیح می دهند فقط نام بیمه برای مثال نمایندگی بیمه آسیا بر روی تابلو درج شود . اما بعضی ها تمایل دارند کد بیمه و شماره تماس نیز همراه با آرم یا لوگو بر روی تابلو درج شود . هر چه طراحی تابلو دفتر بیمه پیچیده تر باشد و تعداد کلمات بالاتر برود به همان میزان قیمت نیز افزایش می یابد .

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تابلو نمایندگی بیمه :

 

زمانی که به تابلوسازی ها جهت سفارش تابلو تبلیغاتی مراجعه می کنیم ، هر کدام قیمت های متفاوتی به شما می دهند . تنها فاکتور ثابت در همه تابلوسازی ها جهت ساخت تابلو ، متر محیط است . بقیه عوامل تاثیرگذار عبارتند از :

نوع تابلو :

همان طور در بالا به برخی از تابلوهای مناسب جهت سفارش تابلو مغازه بیمه یا تابلو نمایندگی بیمه اشاره کردیم ، تابلوهای تبلیغاتی تنوع زیادی دارند مثل موارد زیر :

  • تابلو پولکی
  • تابلو لاسوگاسی
  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو ترموود
  • تابلو وکیوم

 

هر تابلو تکنیک ساخت متفاوتی دارد . برای ساخت نیاز به ابزارها و مراحل مختلف دارد . به همین دلیل نوع تابلو در قیمت موثر است .

 

زیرساز تابلو :

 

در زیر متن تبلیغاتی هر تابلو یک متریال بکار رفته است که زیرساز نام دارد . زیرساز می تواند با استفاده ورق های مختلف مثل چوب ، ام دی اف ، ورق کامپوزیت و ورق پی وی سی ساخته شود .  ورق پی وی سی و ور ق کامپوزیت بیشترین آمار سفارش را به خود اختصاص داده اند . اما ورق کامپوزیت زیباتر است و می تواند جلوه بصری جذابی را برای تابلوی تبلیغاتی شما فراهم کند .

 

نورپردازی تابلو :

 

از لامپ های اس ام دی ، ال ای دی ، پرژکتور ، لامپ های 12 یا 24 ولتی ، برای نورپردازی های تابلوهای مختلف استفاده می شود . هر لامپی که در بازار موجود است دارای کیفیت متفاوتی است که توسط برندهای مختلف ارائه می شود . قیمت هر لامپ بر اساس درجه کیفی آن تعیین می شود .

 

قاب دار بودن تابلوی تبلیغاتی :

 

قاب هزینه چندانی ندارد و بستگی به سلیقه سفارش دهنده تابلو دارد . با ایجاد قاب تابلو دور تا دور در یک کادر زیبا همچون تابلوی تزئینی قرار می گیرد . البته سلیقه ای است . بسیاری از افراد هستند که معتقدند تابلو بدون قاب زیباتر است .

 

استفاده از منبع تغذیه :

 

تابلوهایی که نورپردازی می شوند برای تامین برق ، نیاز به یک منبع تغذیه دارند . منبع تغذیه نیز مثل دیگر ابزارها ، قیمت های متفاوتی دارد .

 

استفاده از کنترلر :

 

کنترلر وسیله ای است که جهت نحوه نورپردازی تابلو مورد استفاده قرار می گیرد . تابلوهایی که نورپردازی می شوند دارای افکت های نوری به صورت آبشاری یا چشمک زن هستند که به چند شکل تک رنگ ، سه رنگ ، هفت رنگ و فول کالر اجرا می شوند . وضعیت نمایش نوری تابلوها توسط کنترلر قابل تغییر است .

 

استفاده از تایمر :

 

با اینکه لامپ های مورد استفاده در تابلوهای تبلیغاتی میزان مصرف برق پایینی دارند ، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند بعد از بسته شدن مکان تجاری ، لامپ های تابلو خاموش شود . تایمر وظیفه روشن و خاموشی تابلو را در زمان های تعیین شده برعهده دارد .

 

بررسی تابلو دفتر بیمه از لحاظ کاربردی :

 

نمایندگی های بیمه احداث می شود تا خدمات ارائه دهند و برای اینکه ارباب رجوع از خدمات آنها استفاده کنند ، لازم است تبلیغات انجام پذیرد . از جمله کاربردهای تابلو دفتر بیمه زیباسازی محل کسب و تبلیغات ماندگار جهت معرفی نام نمایندگی است که به صورت تابلو سر درب و تابلو تبلیغات محلی مورد استفاده قرار می گیرد .

 

اهمیت تابلو تبلیغاتی نمایندگی بیمه :

 

تابلوها اهمیت زیادی در رونق تجاری یک کسب و کار دارند . ارزان ترین و ماندگارترین روش تبلیغاتی هستند . علاوه بر وجه تبلیغاتی تابلوها نقش بسیاری در زیباسازی فضای تجاری دارند . شاید در ظاهر گمان کنید که کسی به تابلوها اهمیتی نمی دهد . اما زمانی که بخواهید به یک مرکز تجاری یا خرید مراجعه کنید ، اگر ببینید آن مکان تابلو تبلیغاتی نصب نکرده است ، قطعاً آن کمبود را احساس خواهید کرد . این کمبود در حدی خواهد بود که شاید از اعتماد شما نسبت به آن مکان تجاری بکاهد . چون تابلوها هویت یک مکان تجاری را رقم می زنند .

 

نام انواع تابلو نمایندگی بیمه در ایران :

  • تابلو نمایندگی بیمه آسیا
  • تابلو نمایندگی بیمه ایران
  • تابلو نمایندگی بیمه دانا
  • تابلو نمایندگی بیمه رازی
  • تابلو نمایندگی بیمه توسعه
  • تابلو نمایندگی بیمه پاسارگاد
  • تابلو نمایندگی بیمه آتیه سازان
  • تابلو نمایندگی بیمه آرمان
  • تابلو نمایندگی بیمه آسماری
  • تابلو نمایندگی بیمه اتکایی ایرانیان
  • تابلو نمایندگی بیمه البرز
  • تابلو نمایندگی بیمه امید
  • تابلو نمایندگی بیمه پارسیان
  • تابلو نمایندگی بیمه تجارت نو
  • تابلو نمایندگی بیمه سینا
  • تابلو نمایندگی بیمه نوین
  • تابلو نمایندگی بیمه ملت
  • تابلو نمایندگی بیمه حافظ
  • تابلو نمایندگی بیمه ما
  • تابلو نمایندگی بیمه دی
  • تابلو نمایندگی بیمه سرمد
  • تابلو نمایندگی بیمه کوثر
  • تابلو نمایندگی بیمه ملت
  • تابلو نمایندگی بیمه میهن

 

نکات مهم در هنگام سفارش تابلو نمایندگی بیمه :

 

  • تابلو دفتر بیمه معمولاً ساده طراحی می شود  . استفاده از طرح های شلوغ و جذاب برای تابلو دفتر بیمه با توجه به سلیقه افراد ، می تواند عامل زیبایی بیشتر و ترغیب بهتر و یا سبب خودنمایی و ناخوشایندی شود . در هر صورت تابلوهای ساده در این صنف ، طرفداران بیشتری دارند .
  • هنگام سفارش تابلو دفتر بیمه بهتر است از متریال های اصلی و مرغوب استفاده کنید تا تابلو دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد .
  • استفاده از فونت های خوانا و ساده
  • استفاده از نورپردازی برای دید بهتر تابلو در شب