اهمیت تابلوسازی به قدری در دنیای بازاریابی و تبلیغات زیاد است که اکثریت مشاغل چه عمومی و چه خصوصی، همه جهت معرفی برند تجاری خودشان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند. با وجود روش های تبلیغاتی زیاد در محیط اطراف ما، تابلوسازی همچنان یک روش کارآمد و الزامی جهت معرفی برند است و نسبت به روش های دیگر اهمیت بیشتری دارد.
بررسی دلایل اهمیت تابلوسازی در تبلیغات مشاغل
- صاحبین مشاغل چه خرد و چه کلان، همه مجبورند برای معرفی نام تجاری و هدایت نگاه مخاطب به سوی کسب و کارشان در سر درب مغازه، شرکت و یا فروشگاه، تابلو نصب کنند.
- تابلوسازی جزء روش تبلیغاتی است که توسط آن، شما می توانید به صورت بیست و چهار ساعته، نام برند خودتان را در مقابل دید عموم قرار دهید. این کار سبب می شود که این نام برای کسانی که از مقابل مکان تجاری شما عبور می کنند، آنقدر تکرار شود که ناخواسته در ذهن بصری آنها نقش ببندد و در صورت نیاز آنها را به سوی کسب و کار شما هدایت کند.
- اهمیت دیگر تابلوسازی این است که نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی ارزان تر و مرقوم به صرفه تر است.
- دائمی بودن تبلیغات تابلوسازی بدون تمدید بازه زمانی جهت نمایش تبلیغات، یکی دیگر از دلایل اهمیت آن است.
- زیباسازی فضا و دکوراسیون بیرونی محل کسب و کار، یکی از ویژگی های اساسی تابلوهای تبلیغاتی است. به این شرط که برای سفارش آن از تابلوهای مدرن و حروف برجسته استفاده کنید.
اهمیت استفاده از تابلوسازی تبلیغاتی
- اهمیت تابلوهای تبلیغاتی در تنوع طرح، رنگ، نحوه نورپردازی و استفاده از متریال های مورد دلخواه به صورت ترکیبی است. افراد به راحتی قادرند هر نوع تابلویی را با تنوع دلخواه سفارش دهند. این در صورتی است که دیگر روش های تبلیغاتی این چنین تنوع در نحوه اجرا ندارند.
- استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای هر شغلی، چه خدماتی، چه فروش محصول، نیاز صاحبین مشاغل است. امروزه اغلب مشاغل در هر صنفی، رقبای زیادی دارند و آنچه که می تواند باعث جذب مشتری شود، تبلیغات خوب است. تابلوسازی نه تنها یک روش تبلیغاتی خوب است، بلکه بهترین، قدرتمندترین، ارزان ترین و بادوام ترین آنهاست.
- تبلیغات همیشه در همه جای دنیا بهترین ابزار برای فروش بیشتر و جذب مشتری بوده و هست. تبلیغات و بازاریابی با روش های بسیار گسترده ای در سطح جهان در حال انجام است. یکی از روش های تبلیغات مستقیم که بیشترین و سریع ترین تاثیر را بر جذب مخاطب دارد، تابلوهای تبلیغاتی هستند.
- در صنعت تابلوسازی، تابلوهای زیادی تولید و عرضه می شوند. یک تابلوی تبلیغاتی همچون شناسنامه، بیانگر هویت مغازه یا برند شماست. تابلوها، به راحتی می توانند برند شما را به نظر عام و خاص برسانند. مخاطبان بیشتری را به سوی شما روانه کنند.
آیا تمایل دارید در مورد دیگر روش های تبلیغاتی بیشتر بدانید؟ مقاله انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری را مطالعه کنید.
نگاهی اجمالی به اهمیت حرفه تابلوسازی
اولین چیزی که باعث می شود در میان انبوهی از مغازه و فروشگاه یا مراکز خدماتی و شرکتی، مشتری کسب و کار شما را انتخاب کند، یک تابلو تبلیغاتی با طراحی و رنگ و لعاب خوب است .
مشتری زمانی به سراغ شما می آید که برند تجاری شما را بشناسد. تابلوسازی یکی از ابزارهای مناسب برای معرفی برند در مکان فروش و کسب و کار است.
در واقع کاری که تابلوسازی برای تجارت در نقطه فروش به عنوان یک ابزار تبلیغاتی انجام می دهد، هیچ یک از روش های تبلیغاتی محیطی و سالنی دیگر نمی توانند انجام دهند.
تابلوسازی بالاترین نقش را در معرفی برند تجاری دارد. تابلوهای تبلیغاتی برای مکان کسب شما اعتبار، زیبایی و جذابیت را به همراه می آورند.
تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که بسته به نوع حرفه و سلیقه مشتریان انتخاب می شوند. البته میزان بودجه سفارش دهندگان هم در انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی و زیبایی و کیفیت آن موثر است.
بررسی راه حل های سنتی در تبلیغات مشاغل
از راه حل های سنتی برای تبلیغات مشاغل، در وهله اول، نوشتن اسم برند روی سنگ، درب یا دیوارها بود. بعدها که دستگاه چاپ وارد دنیای صنعتی شد، تابلوهای چاپی روی کار آمدند و تابلوهای فلکس و بنر، جایگزین نوشته های روی سنگ ها و دیوارها شدند.
کمی که گذشت، تابلوسازان با استفاده از متریال های مختلف از جمله پلکسی گلاس، که نوعی پلاستیک مشابه شیشه و با شفافیت بالا بود، اقدام به ساخت حروف برجسته با دست کردند.
پس از مدتی، دستگاه های حروف ساز، وارد عرصه تبلیغات تابلوسازی شدند و امروزه با کمترین دخالت دست، تابلوهای تبلیغاتی ساخته می شوند.
ناگفته نماند که با ورود لامپ نئون و بعد ال ای دی ها و اس ام دی ها، نورپردازی وارد هنر تابلوسازی شد. در حال حاضر، تابلوهای نورپردازی شده، بهترین گزینه برای سفارش تبلیغات تابلوسازی و معرفی برندینگ هستند.
مزایا و معایب تابلوسازی سنتی در مقایسه با جایگزین های مدرن
از مزایا تابلوسازی نسبت به تبلیغات مدرن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مزایا تابلوسازی سنتی در مقایسه با جایگزین های مدرن
- قیمت ارزان
- زیبایی دکوراسیون بیرونی
- بهترین روش تبلیغاتی در مکان کسب و کار یا محیط تجاری
- بهترین تابلو راهنما برای هدایت مشتریان به سوی مغازه، فروشگاه یا شرکت
- ماندگارترین و بادوام ترین روش تبلیغاتی
- عدم نیاز به شارژ هزینه تبلیغاتی مجدد
- قابلیت تعمیر و تعویض
معایب تابلوسازی سنتی در مقایسه با جایگزین های مدرن
تنها ایرادی که روش تبلیغاتی تابلوسازی سنتی دارد، این است که در یک محیط گسترده مثل قطارهای شهری، تبلیغ نمی کند و فقط در مکان تجاری و در محل، تبلیغات شما نمایش داده می شود.
نمونه هایی از کمپین های تبلیغاتی موفق با استفاده از تبلیغات سنتی
کمپین هایی مثل آدیداس، اپل، BMW، نایک، ایسوز، ال جی، سامسونگ، اسنوا و در کل، هر برندی که امروز، به یک برند قدرتمند تبدیل شده و اسمش زبانزد عام و خاص است، یک زمانی از روش تبلیغاتی تابلوسازی شروع کرده و هنوزم که هنوزه، برای معرفی برندش در فضای شهر، تابلو نصب می کند.
معرفی راه حل های تابلوسازی دیجیتال
با پیشرفت هایی که در همه زمینه های زندگی ما انسانها حاصل شده، تبلیغات تابلوسازی نیز پیشرفت هایی داشته و امروزه، تابلوهای دیجیتالی ساخته می شوند که محتوای پویا، متحرک و انیمیشنی، به نمایش می گذارند.
از مزایای تابلوسازی دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- به صورت خودکار آپدیت می شوند.
- با مشتریان تعامل بیشتری برقرار می کنند. مثل تابلوهای ال ای دی، صفحه نمایش دیجیتالی تلویزیون شهری و کیوسک های تعاملی
پس صنعت تابلوسازی نیز مدرن و به روز شده و همچنان به عنوان بهترین و اولین روش تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
مقایسه هزینه ها و الزامات نگهداری برای تابلوسازی دیجیتال در مقابل تابلوسازی سنتی
- تابلوسازی سنتی یک محتوای چاپی بود که در اثر شرایط آب و هوایی فرسوده می شد و از بین می رفت و نیاز به تعمیر و تعویض داشت.
- حروف برجسته بدون نور، نیازی به روشنایی و استفاده از ال ای دی ها و اس ام دی ها، نداشتند. بنابراین، هزینه ای جهت تعمیر یا تعویض لامپ ها صرف نمی شد.
- تابلوسازی با نور، خیلی مد شده و واقعاً جذاب و دلنشین است. برای همین منظور هم تابلوهای بی نور، جایگاه خودشان را به تابلوهای بانور داده اند. برای نگهداری و محافظت از اس ام دی ها، نیاز به دستگاه خنک کننده و ترانس داریم که هزینه های بیشتری نسبت به قبل روی دست مشتریان می گذارد.
- تابلوهای دیجیتال مثل ال ای دی ها و تلویزیون شهری، نیاز به مراقبت دارند. در صورتی که در فضای باز استفاده می شوند، نوع ضد آب آن باید خریداری شود که هزینه بیشتری می طلبد.
بررسی فن آوری های نوآورانه تابلوسازی تبلیغاتی مشاغل
فناوری های نوآورانه مثل تابلوهای دیجیتالی که بر روی اتوبوس های بین شهری، قطارها و ترن های بین شهری نصب می شوند، می توانند یک تبلیغات پویا با قدرت چند برابری در معرفی اسم برند شما به همراه داشته باشند.
انعطاف پذیری و تعامل مخاطبان هدف، یکی از بهترین ویژگی های تبلیغات پویا و منعطف در صنعت تابلوسازی تبلیغاتی است که روز به روز هم بهتر و بهتر می شود.
تاثیر تابلوسازی در تبلیغات در مقایسه با دیگر روش ها
تابلوهای تبلیغاتی نقش بسزایی را در معرفی برند و دسترسی به مخاطبان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش و سود ایفا می کنن . از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
در معرض دید قرار گرفتن
قطعاً بدون تبلیغات یک برند هیچگاه شناخته نخواهد شد، مگر به شیوه دهان به دهان که آن هم بستگی به نوع کار و محصولات دارد. اما رایج ترین روش برای تبلیغات تابلوسازی است. تابلوهای تبلیغاتی سبب دیده شدن کسب و کار شما می شوند.
قطعی کردن خرید
زمانی که افراد به دنبال خرید یک شی یا جنس هستند، ابتدا به دنبال تبلیغات می روند و کالاها یا خدمات مورد نیاز خود را از جایی تهیه می کنند که می شناسند.
شناخت تنها از طریق تبلیغات مداوم میسر می شود. قطعاً خریدار به سوی کسی که تبلیغ بیشتری در سطح محل فرو ، شهر یا کشور انجام داده می رود. درصد بالایی از افراد دوست دارند، محصولات و کالاهای برند را استفاده کنند، می دانید چرا؟
چون به آنها اعتماد دارند و این اعتماد اول در سایه تبلیغات گسترده و بعد در سایه ارائه خدمات و کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب است. شاید
در ابتدا صاحبین برندها، کالاهای خودشان را با قیمت کمتری می فروختند. حال که اسم آنها در سطح شهر، کشور و بین الملل مطرح شده است، به راحتی نسبت به برندهای دیگر قیمت خود را بالاتر می برند. با این حال، باز هم مشتریان تمایل دارند از محصولات آنها استفاده کنند، چون به کیفیت خدماتشان ایمان دارند.
برای مثال، شما به دنبال خرید گوشی هستید. چه برندی را خریداری می کنید؟ قطعاً برندهایی که در کشور ما در زمینه گوشی زیاد استفاده می شوند. اپل، سامسونگ، هواوی و در حال حاضر شیائومی، از برندهای شناخته شده گوشی هستند.
ایجاد رقابت
در هر نوع کسب و کاری که بخواهید گام بردارید، بدون شک رقیب های زیادی در حیطه کاری شما فعالیت خواهند داشت. تابلوهای تبلیغاتی یکی از پررنگ ترین ابزاری هستند که تمام صاحبین مشاغل از آن استفاده می کنند.
سعی کنید هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی بهترین و مدرن ترین تابلو را انتخاب کنید که نسبت به مغازه های همجوار و رقیب سرتر باشد و بتواند در نگاه اول، چشم رهگذران را خیره کرده و آنها را به سوی مغازه شما بکشاند.
استفاده از تابلوهای تبلیغاتی مدرن
همه انسانها به دنبال یک زندگی لوکس و مدرنیته هستند. بسیاری از مردم برای خرید کالاها یا دریافت خدمات مورد نیازشان، به مکانی که از لحاظ دکوراسیون داخلی و بیرونی لوکس و مدرن باشد، مراجعه می کنند.
برخی افراد به هیچ وجه داخل مغازه ها یا فروشگاه هایی که ظاهر زیبایی ندارند، وارد نمی شوند، مثل برادر خودم. برادر من قبل از اینکه وارد مغازه شود، به نما و ظاهر و چیدمان ویترین توجه می کند.
اگر مکان کسب، ظاهری شیک نداشته باشد و چیدمان ویترین آن دارای اجناس جذاب نباشد، به هیچ وجه وارد آن مغازه نمی شود و همیشه می گوید کسی که به مشتری اهمیت دهد، قطعاً ظاهر مکان کسب خود را طوری طراحی می کند و می چیند که مشتری پسند باشد.
بنابراین، سعی کنید هم بخش داخلی و هم بخش بیرونی مغازه یا فروشگاه و شرکت خودتان را، خصوصاً تابلو تبلیغاتی را به صورت مدرن و شیک انتخاب و تزیین کنید تا بتوانید یک مکان مدرن و جذاب برای کسب و کار خود فراهم کنید.
تبلیغ شبانه روزی
یکی از بزرگترین مزیت های یک تابلوی تبلیغاتی، تبلیغ مداوم و شبانه روزی آن است. کاری که هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی دیگر انجام نمی دهد.
برای مثال شما اگر تبلیغات چاپی را انتخاب کنید، مثل چاپ بنر، بروشور و کاتالوگ، اکثریت مشتریان به محض دریافت تبلیغات چاپی آنها را دور می اندازند.
حال اگر از بیلبورد و تبلیغات در تلویزیون استفاده کنید، بسیار عالی است، اما هزینه های بالایی دارند. دیگر روش های تبلیغاتی همه محدود هستند و طی یک مدت زمان کوتاه و در قبال هزینه پرداخت شده، تبلیغات به نمایش گذاشته می شوند. در صورتی که بخواهید زمان آن مجدداً شارژ شود، مجبورید هزینه دوباره پرداخت کنید. اما تابلوهای تبلیغاتی برای مدت نامحدود، می توانند به تبلیغ برند شما بپردازند.
عدم نیاز به صرف هزینه بالا
تبلیغ در رسانه های ارتباط جمعی مثل رادیو و تلویزیون، روزنامه ها و تبلیغ در سایت ها، مستلزم صرف هزینه های بالایی طی مدت زمان معین می باشند. در صورتی که تابلو سازی این طور نیست.
اگر در هنگام سفارش تابلو، کمی هزینه ی بیشتری خرج کنید و برای ساخت تابلو از متریال های اصلی و با کیفت استفاده کنید، تابلوهای مدرن و به روز سفارش دهید، قطع به یقین سالها می توانید از آن تابلو برای معرفی کسب و کار و تجارت خودتان استفاده کنید.
تحریک حس دیداری در بیننده
وقتی ما انسانها از دوردست به اطراف نگاه می کنیم، چیزهایی که زیباتر و منحصر به فرد هستند، نگاه ما را جذب خود می کنند. حال اگر به مغازه ها و تابلوهای آنها نگاه داشته باشیم، به طور یقین تابلویی در بین تعداد زیادی از تابلوها، خواهد توانست نگاه ما را به خود معطوف کند که نسبت به تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در اطرافش زیباتر و جذاب تر باشد.
تابلوسازی تبلیغاتی، قابل اجرا به صورت ترکیبی
گاهی بعضی از افراد، هنگام انتخاب تابلو برای تبلیغات، به علت تنوع زیاد دچار ابهام می شوند. اینکه کدام تابلو را انتخاب کنند، برای آنها سوال می شود.
استفاده از حروف برجسته با زیرساز کامپوزیت یا ترموود، به علاوه ساخت اشکال با لایت باکس، می تواند ترکیبی ایده آل برای تابلو تبلیغاتی شما باشد.
اهیمت طراحی در تابلوسازی
طراحی و نحوه نمایش تابلوهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است. طراحی تابلوها با استفاده از نرم افزار انجام می شود. بیشتر مراحل ساخت تابلو به کمک دستگاه ها صورت می گیرد.
نقش و اهمیت تابلوسازی در نمایش یک برند مهم است. چون هر چه تابلو شیک تر و جذاب تر طراحی و پیاده سازی شود، به همان میزان توجه مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد.
امروزه تابلوها به شیوه های مختلف طراحی و اجرا می شوند و هر کدام برای اینکه ساخته شوند، نیاز به متریال های خاص خود دارند. بنا به نوع متریال ها و نحوه کاربرد هر یک از تابلوها و روش ساختشان، تابلوهای تبلیغاتی به دسته ها و انواع مختلفی تقسیم بندی شده اند که از جمله آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- تابلو نئون پلاستیک
- تابلو استیل
- تابلو راهنما
- تابلو پولکی
- تابلو پلکسی
- تابلو فلکسی
- تابلو پیکسلی
- تابلو وکیوم
- تابلو فلزی
بررسی اهمیت تبلیغات محیطی مشاغل
تابلوسازی یک نوع تبلیغات محیطی و سالنی است. مزایایی که تبلیغات محیطی در بردارند عبارتند از:
آگاهی دهنده هستند
تبلیغات محیطی به افراد می گویند که شما در بین رقبا و در بازار، حضور فعال و دائم دارید.
زمینه شناخت را فراهم می کنند
بدون تبلیغات، کسی برند شما را نمی شناسد و نام تجاری شما در خفا می ماند. فقط مشتریانی به سراغ شما می آیند که شناخت دارند. نمی توانید در سطح بیشتری از تعداد مشتریان آشنای خود بفروشید.
گسترش دادن فعالیت تجاری
از قدیم گفتند هر کس بامش بیش، برفش بیشتر است. هر چقدر مشتریان شما بیشتر باشند، به همان اندازه میزان فروش بالا رفته و به درآمد بیشتری خواهید رسید. پس تبلیغات سبب گسترش فعالیت تجاری شما می شود. شاید اول از یک مغازه شروع کنید، بعد به فروشگاه برسید و بعد در سطح شهر، استان یا کشور نمایندگی هایی داشته باشید و فعالیت خود را این چنین گسترش دهید.
گستردگی نام برند با تبلیغات
هر چه تبلیغات بیشتری داشته باشید، نام شما توسط افراد بیشتری شنیده و دیده می شود.
تنوع طرح های تبلیغات محیطی
تبلیغات از یک نوشته ساده تا بیلبورد، تلویزیون شهری، استرابورد تبلیغاتی، لمپوست بنر و دیگر موارد قابل اجرا هستند. آنچه که اهمیت دارد، این است که، زمانی تبلیغ کنید که مطمئن هستید تبلیغات شما بهینه است. بهینه یعنی اینکه، تبلیغات شما در جایی به نمایش گذاشته می شود که مشتری به آن تبلیغات نیاز دارد و در آن جا حضور دارد. قطعاً تبلیغات در جایی که مشتری نیست دور ریختن پول است.
استفاده از چندین روش تبلیغاتی
اگر شما یک مغازه دار در یک خیابانی از شهر هستید، فقط با نصب تابلو مغازه و گاهی هم چاپ بروشور یا تراکت و پخش آن می توانید تبلیغات خوبی را برای کسب و کار خودتان انجام دهید.
زمانی که حیطه کاری شما گسترش پیدا کرد و توانستید کالاها و خدمات خود را به افراد زیادی ارائه بدهید، لازم است در سطح استان یا کشور تبلیغات کنید. بنابراین، استفاده از چند روش تبلیغاتی در کنار هم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.
نتیجه گیری
در این مطلب، در مورد اهمیت تابلوسازی در تبلیغات مشاغل و مقایسه آن با دیگر روش ها صحبت کردیم. مزیتی که تابلوسازی نسبت به هر روش تبلیغاتی دیگر دارد، این است که بدون بازه زمانی محدود، به صورت نامحدود و شبانه روز، مثل یک ربات، به معرفی برند شما در نقطه کسب و کار می پردازد و نمایی جذاب برای دکوراسیون بیرونی محیط تجاری شما به همراه می آورد که هیچ تبلیغ دیگر این خاصیت را ندارد و جایگزین تابلوسازی نمی شود.
سوالات متداول
چه چیزهایی فراهم کننده زیبایی یک تابلو تبلیغاتی است؟
- انتخاب رنگ های ترکیبی مناسب
- حجیم سازی حروف برجسته
- بکارگیری افکت های نوری خاص
- انتخاب تابلو، متناسب با ارتفاع و محیط حروف، برای بهتر دیده شدن
- استفاده از ابزارها و تجهیزات با کیفیت و اصلی
- استفاده از پیام تبلیغاتی گیرا در تابلوهای تبلیغاتی، خصوصاً برای درج بر روی بیلبوردها
- درج لوگوی تبلیغاتی در تابلو
- استفاده از فونت های متناسب
- استفاده از مشخصات ارتباط شما با مشتریان مثل تلفن