اهمیت تابلوسازی

اهمیت تابلوسازی

اهمیت تابلوسازی به قدری در دنیای بازاریابی و تبلیغات زیاد است که اکثریت مشاغل چه عمومی و چه خصوصی ، همه جهت معرفی برند تجاری خودشان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند . با وجود روش های تبلیغاتی زیاد در محیط اطراف ما ، تابلوسازی همچنان یک روش کارآمد و الزامی جهت معرفی برند است و نسبت به روش های دیگر اهمیت بیشتری دارد می پرسید چرا ؟ به چند دلیل زیر :

  1. صاحبین مشاغل چه خرد و چه کلان همه مجبورند برای معرفی نام تجاری و هدایت نگاه مخاطب به سوی کسب و کارشان در سر درب مغازه ، شرکت و یا فروشگاه تابلو نصب کنند .
  2.  تابلوسازی جزء روش تبلیغاتی است که توسط آن شما می توانید بیست و چهار ساعته نام برند خودتان را در مقابل دید عموم قرار دهید . این کار سبب می شود که این نام برای کسانی که از مقابل مغازه شما عبور می کنند آنقدر تکرار شود که ناخواسته در ذهن بصری آنها نقش ببندد و در صورت نیاز آنها را به سوی کسب و کار شما هدایت کند .
  3.  اهمیت دیگر تابلوسازی این است که نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی ارزان تر و مرقوم به صرفه تر است .
  4.  دائمی بودن تبلیغات تابلوسازی بدون تمدید بازه زمانی جهت نمایش تبلیغات یکی دیگر از دلایل اهمیت آن است .
  5.  زیباسازی فضا و دکوراسیون بیرونی محل کسب و کار یکی از ویژگی های اساسی تابلوهای تبلیغاتی است . با این شرط که برای سفارش آن از تابلوهای مدرن و حروف برجسته استفاده کنید .

 

 

تابلو رستوران

 

 

اهمیت استفاده از تابلوهای تبلیغاتی :


اهمیت تابلوهای تبلیغاتی در تنوع طرح ، رنگ ، نحوه نورپردازی و استفاده از متریال های مورد دلخواه به صورت ترکیبی است . افراد به راحتی قادرند هر نوع تابلویی را با تنوع دلخواه سفارش دهند . این در صورتی است که دیگر روش های تبلیغاتی این چنین تنوع در نحوه اجرا ندارند .

استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای هر شغلی چه خدماتی ، چه فروش محصول ، نیاز صاحبین مشاغل است به این خاطر که امروزه اغلب مشاغل در هر صنفی رقبای زیادی دارند و آنچه که می تواند باعث جذب مشتری شود تبلیغات خوب است.

تبلیغات همیشه در همه جای دنیا بهترین ابزار برای فروش بهتر و جذب مشتری بوده است . تبلیغات و بازاریابی با روش های بسیار گسترده ای در سطح جهان در حال انجام است . یکی از روش های تبلیغات مستقیم که بیشترین و سریع ترین تاثیر را بر جذب مخاطب دارد تابلوهای تبلیغاتی هستند . در صنعت تابلوسازی تابلوهای زیادی تولید و عرضه می شوند . یک تابلوی تبلیغاتی همچون شناسنامه بیانگر هویت مغازه یا برند شماست . به راحتی می تواند برند شما را به نظر عام و خاص برساند . مخاطبان بیشتری را به سوی شما روانه کند .


آیا تمایل دارید در مورد دیگر روش های تبلیغاتی بیشتر بدانید ؟


مقاله زیر را مطالعه کنید .


انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری

 

 

تابلو مغازه مهیار

 

 

نگاهی اجمالی به اهمیت حرفه تابلوسازی :

 

حرفه تابلوسازی کارآمدترین حرفه و روش برای تبلیغات و بازاریابی است که ارزان و با صرفه می باشد . اولین چیزی که باعث می شود در میان انبوهی از مغازه و فروشگاه یا مراکز خدماتی و شرکتی ، مشتری کسب و کار شما را انتخاب کند یک تابلو تبلیغاتی با طراحی و رنگ و لعاب خوب است .

مشتری زمانی به سراغ شما می آید که برند تجاری شما را بشناسد . تابلوسازی یکی از ابزارهای مناسب برای معرفی برند در مکان فروش و کسب و کار است . در واقع کاری که تابلوسازی برای تجارت در نقطه فروش به عنوان یک ابزار تبلیغاتی انجام می دهد ، هیچ یک از روش های تبلیغاتی محیطی و سالنی دیگر نمی توانند انجام دهند . تابلوسازی بالاترین نقش را در معرفی برند تجاری دارد . تابلوهای تبلیغاتی برای مکان کسب شما اعتبار ، زیبایی و جذابیت را به همراه می آورد .

تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که بسته به نوع حرفه و سلیقه مشتریان انتخاب می شود . البته میزان بودجه سفارش دهندگان هم در انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی و زیبایی و کیفیت آن ، موثر است.

 

 

تاثیر تابلوسازی در تبلیغات :

 

تابلوهای تبلیغاتی نقش بسزایی را در معرفی برند و دسترسی به مخاطبان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش و سود ایفا می کنند . از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

 

در معرض دید قرار گرفتن :

قطعاً بدون تبلیغات یک برند هیچگاه شناخته نخواهد شد . مگر به شیوه دهان به دهان که آن هم بستگی به نوع کار و محصولات دارد . اما رایج ترین روش برای تبلیغات تابلوسازی است . تابلوهای تبلیغاتی سبب دیده شدن کسب و کار شما می شوند .

 

قطعی کردن خرید :

زمانی که افراد به دنبال خرید یک شی یا جنس هستند ، ابتدا به دنبال تبلیغات می روند و کالاها یا خدمات مورد نیاز خود را از جایی تهیه می کنند که می شناسند . این شناخت تنها از طریق تبلیغات مداوم میسر می شود . قطعاً خریدار به سوی کسی که تبلیغ بیشتری در سطح محل فروش ، شهر یا کشور انجام داده می رود . درصد بالایی از افراد دوست دارند محصولات و کالاهای برند را استفاده کنند می دانید چرا ؟

چون به آنها اعتماد دارند و این اعتماد اول در سایه تبلیغات گسترده و بعد در سایه ارائه خدمات و کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب است .  شاید در ابتدا صاحبین برندها ، کالاهای خودشان را با قیمت کمتری می فروختند . حال که اسم آنها در سطح شهر ، کشور و بین الملل مطرح شده است به راحتی نسبت به برندهای دیگر قیمت خود را بالاتر می برند . با این حال باز هم مشتریان تمایل دارند از محصولات آنها استفاده کنند چون به کیفیت خدماتشان ایمان دارند . برای مثال ، شما به دنبال خرید گوشی هستید ، چه برندی را خریداری می کنید ؟ قطعاً برندهایی که در کشور ما در زمینه گوشی زیاد استفاده می شود . اپل ، سامسونگ ، هواوی و در حال حاضر شیائومی . اما من خودم ترجیح دادم در هنگام خرید گوشی بدلیل گرانی اپل ، سامسونگ بخرم ، شیائومی پیشنهاد شد اما بدلیل تازگی و نوپا بودن برند تولید کننده آن را نخریدم . شاید از سامسونگ بهتر بود شایدم نبود . اما عدم انتخاب آن ، نداشتن اعتماد کافی بود با وجود تعریف های زیاد .

 

ایجاد  رقابت :

در هر نوع کسب و کاری که بخواهید گام بردارید بدون شک رقیب های زیادی در حیطه کاری شما فعالیت خواهند داشت . تابلوهای تبلیغاتی یکی از پررنگ ترین ابزاری است که تمام صاحبین مشاغل از آن استفاده می کنند . سعی کنید هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی بهترین و مدرن ترین تابلو را انتخاب کنید که نسبت به مغازه های همجوار و رقیب سرتر باشد و بتواند در نگاه اول ، چشم رهگذران را خیره کرده و آنها را به سوی مغازه شما بکشاند.

 

استفاده از تابلوهای تبلیغاتی مدرن :

همه انسانها به دنبال یک زندگی لوکس و مدرنیته هستند . بسیاری از مردم برای خرید کالاها یا دریافت خدمات مورد نیازشان ، به مکانی که از لحاظ دکوراسیون داخلی و بیرونی لوکس و مدرن باشد مراجعه می کنند . حتی برخی افراد به هیچ وجه داخل مغازه ها یا فروشگاه هایی که ظاهر زیبایی ندارند وارد نمی شود مثل برادر خودم . برادر من قبل از اینکه وارد مغازه شود ، به نما و ظاهر ، چیدمان ویترین توجه می کند و اگر مکان کسب ظاهری شیک نداشته باشد و چیدمان ویترین آن دارای اجناس جذاب نباشد ، به هیچ وجه وارد آن مغازه نمی شود و همیشه می گوید کسی که به مشتری اهمیت دهد قطعاً ظاهر مکان کسب خود را طوری طراحی می کند و می چیند که مشتری پسند باشد . بنابراین سعی کنید هم بخش داخلی و هم بخش بیرونی مغازه یا فروشگاه و شرکت خودتان  ، خصوصاً تابلو تبلیغاتی را به صورت مدرن و شیک انتخاب و تزیین کنید تا بتوانید یک مکان مدرن و جذاب برای کسب و کار خود فراهم کنید .

 

تبلیغ شبانه روزی :

یکی از بزرگترین مزیت های یک تابلوی تبلیغاتی تبلیغ مداوم و شبانه روزی آن است . کاری که هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی دیگر انجام نمی دهد . برای مثال شما اگر تبلیغات چاپی را انتخاب کنید مثل چاپ بنر ، بروشور و کاتالوگ ، اکثریت مشتریان به محض دریافت تبلیغات چاپی آنها را دور می اندازند . حال اگر از بیلبورد و تبلیغات در تلویزیون استفاده کنید ، بسیار عالی است اما هزینه های بالایی دارند .  دیگر روش های تبلیغاتی همه محدود هستند و طی یک مدت زمان کوتاه و در قبال هزینه پرداخت شده ، تبلیغات به نمایش گذاشته می شوند . در صورتی که بخواهید زمان آن مجدداً شارژ شود مجبورید هزینه دوباره پرداخت کنید . اما تابلوهای تبلیغاتی برای مدت نامحدود می توانند به تبلیغ برند شما بپردازند .

 

عدم نیاز به صرف هزینه بالا :

تبلیغ در رسانه های ارتباط جمعی مثل رادیو و تلویزیون ، روزنامه ها و تبلیغ در سایت ها مستلزم صرف هزینه های بالایی طی مدت زمان معین می باشد . در صورتی که تابلو سازی این طور نیست . شما اگر در هنگام سفارش تابلو ، کمی هزینه ی بیشتری خرج کنید . برای ساخت تابلو از متریال های اصلی و با کیفت استفاده کنید . تابلوهای مدرن و به روز سفارش دهید . قطع به یقین سالها می توانید از آن تابلو برای معرفی کسب و کار و تجارت خودتان استفاده کنید . بدون اینکه بخواهید هزینه تعمیرات پرداخت کنید .

 

 

تابلو چلنیوم داروخانه

 

 

اهمیت تابلو چلنیوم در تابلوسازی :

 

چرا بین این همه تابلو ما تابلو چلنیوم را برای توضیح انتخاب کردیم . دلیل این است که در حال حاضر در ایران این تابلو رتبه یک را به  خود اختصاص داده است . با اینکه از ورود تابلو چلنیوم به ایران چند سالی بیش نمی گذرد ، این تابلو توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص بدهد . تابلو چلنیوم به عنوان یکی از به روزترین و مدرن ترین تابلوی تبلیغاتی حال حاضر محسوب می شود . در میان عموم اصناف و صاحبین مشاغل محبوبیت بالایی کسب کرده است .

 

تابلو چلنیوم مزایایی دارد که آن را به یک تابلو ویژه جهت تبلیغات تبدیل کرده است . از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

داشتن روکش محافظ :

این روکش باعث می شود که گرد و خاک و آب به داخل حروف برجسته چلنیوم نفوذ نکند و داخل حروف همیشه تمیز و درخشان باقی بماند .

 

استحکام و مقاومت بالا :

تابلو چلنیوم دارای استحکام و مقاومت بسیار خوبی است . البته به شرط آنکه در هنگام سفارش ،  از متریال های مرغوب استفاده شود . در این حالت می توانید چندین سال با همان کیفیت اولیه از تابلو چلنیوم برای کاربردهای مختلف استفاده کنید . یکی از پرکاربردترین کارایی تابلو چلنیوم ، سفارش به عنوان تابلو مغازه است .

 

در صورتی که تمایل داشته باشید در مورد تابلو مغازه و انواع آن اطلاعاتی کسب کنید مقاله زیر را بخوانید .

 

تابلو مغازه و انواع مدل های آن

 

تنوع در اجرا :

وجه تمایز تابلو چلنیوم با تابلوهای دیگر در صنعت تابلوسازی ، تنوع در اجرا و روش های تولید آن است . تابلو چلنیوم در انواع متفاوتی ساخته می شود که عبارتند از :

 

نورپردازی :

نحوه نورپردازی در تابلو چلنیوم بسیار تفاوت دارد . هر کدام از نورپردازیها ، قادرند شکل متفاوتی از اشکال هندسی را به صورت نور به نمایش بگذارند . همین تفاوت نحوه نورپردازی است که سبب شده تابلو چلنیوم نام های مختلفی را به خود بگیرد . نوری که توسط تابلو چلنیوم به نمایش گذاشته می شود بسیار درخشان و خیره کننده است .

 

تحریک حس دیداری در بیننده :

وقتی ما انسانها از دوردست به اطراف نگاه می کنیم ، چیزهایی که زیباتر و منحصر به فرد هستند نگاه ما را جذب خود می کنند . حال اگر به مغازه ها و تابلوهای آنها نگاه داشته باشیم ، به طور یقین تابلویی در بین تعداد زیادی از تابلوها خواهد توانست نگاه ما را به خود معطوف کند که نسبت به تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در اطرافش زیباتر و جذاب تر باشد . تابلو چلنیوم تابلویی است که هرکس با دیدن آن حتماً به آن توجه خواهد کرد .

 

قابل اجرا به صورت ترکیبی :

گاهی بعضی از افراد ، هنگام انتخاب تابلو برای تبلیغات ، به علت تنوع زیاد دچار ابهام می شوند . اینکه کدام تابلو را انتخاب کنند برای آنها سوال می شود . تابلو چلنیوم قابل ترکیب با هر مدل و متریالی است . برای مثال شما دوست دارید زیبایی های تابلو کامپوزیت را در کنار حروف برجسته چلنیوم داشته باشید . می توانید با کمی هزینه بیشتر ، در زیرساز کار به جای استفاده از ورق پی وی سی از ورق کامپوزیت استفاده کنید .

 

آیا در مورد تابلو کامپوزیت اطلاعات کافی دارید ؟ اگر پاسخ شما منفی است مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

تابلو کامپوزیت و کاربردهای آن در تابلوسازی

 

یا اینکه دوست دارید در کنار حروف برجسته چلنیوم ، بخشی از تابلو را با لایت باکس طراحی کنید .

 

می پرسید لایت باکس چیست ؟

 

ما در مقاله زیر برای شما در مورد لایت باکس توضیحات کافی را ارائه کرده ایم .

 

لایت باکس

 

 

تابلو پانینی

 

 

 

اهیمت طراحی در تابلوسازی :

 

طراحی و نحوه نمایش تابلوهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است . طراحی تابلوها با استفاده از نرم افزار انجام می شود . بیشتر مراحل ساخت تابلو به کمک دستگاه ها صورت می گیرد . نقش و اهمیت تابلوسازی در نمایش یک برند مهم است . چون هر چه تابلو شیک تر و جذاب تر طراحی و پیاده سازی شود به همان میزان توجه مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد . امروزه تابلوها به شیوه های مختلف طراحی و اجرا می شوند و هر کدام برای اینکه ساخته شوند نیاز به متریال های خاص خود دارند . بنا به نوع متریال ها و نحوه کاربرد هر یک از تابلوها و روش ساختشان ، تابلوهای تبلیغاتی به دسته ها و انواع مختلفی تقسیم بندی شده اند که از جمله آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • تابلو نئون پلاستیک
  • تابلو استیل
  • تابلو راهنما
  • تابلو پولکی
  • تابلو پلکسی
  • تابلو فلکسی
  • تابلو پیکسلی
  • تابلو وکیوم
  • تابلو فلزی

 

 

تابلو حروف برجسته چلنیوم

 

 

چه چیزهایی فراهم کننده زیبایی یک تابلو تبلیغاتی است ؟

  1. انتخاب رنگ های ترکیبی مناسب
  2. حجیم سازی حروف برجسته
  3. بکارگیری افکت های نوری خاص
  4. انتخاب تابلو متناسب با ارتفاع و محیط حروف برای بهتر دیده شدن
  5. استفاده از ابزارها و تجهیزات با کیفیت و اصلی
  6. استفاده از پیام تبلیغاتی گیرا در تابلوهای تبلیغاتی خصوصاً برای درج بر روی بیلبوردها
  7. درج لوگوی تبلیغاتی در تابلو
  8. استفاده از فونت های متناسب
  9. استفاده از مشخصات ارتباط شما با مشتریان مثل تلفن

 

اهمیت تبلیغات محیطی :

 

تابلوسازی یک نوع تبلیغات محیطی و سالنی است . مزایایی که تبلیغات محیطی در بردارند عبارتند از :

 

آگاهی دهنده هستند :

تبلیغات محیطی به افراد می گویند که شما در بین رقبا و در بازار ، حضور فعال و دائم دارید .

 

زمینه شناخت را فراهم می کنند :

بدون تبلیغات کسی برند شما را نمی شناسد و نام تجاری شما در خفا می ماند . فقط مشتریانی به سراغ شما می آیند که شناخت دارند . نمی توانید در سطح بیشتری از تعداد مشتریان آشنای خود بفروشید . مثلاً به افراد غریبه ای که شما را نمی شناسند .

 

گسترش دادن فعالیت تجاری :

از قدیم گفتند هر کس بامش بیش برفش بیشتر . هر چقدر مشتریان شما بیشتر باشد به همان اندازه میزان فروش بالا رفته و به درآمد بیشتری خواهید رسید . پس تبلیغات سبب گسترش فعالیت تجاری شما می شود . شاید اول از یک مغازه شروع کنید بعد به فروشگاه برسید و بعد در سطح شهر ، استان یا کشور نمایندگی هایی داشته باشید و فعالیت خود را این چنین گسترش دهید .

 

گستردگی نام برند با تبلیغات :

هر چه تبلیغات بیشتری داشته باشید نام شما توسط افراد بیشتری شنیده و دیده می شود .

 

تنوع طرح های تبلیغات محیطی :

تبلیغات از یک نوشته ساده تا بیلبورد ، تلویزیون شهری ، استرابورد تبلیغاتی ، لمپوست بنر و دیگر موارد قابل اجرا هستند . آنچه که اهمیت دارد این است که زمانی تبلیغ کنید که مطمئن هستید تبلیغات شما بهینه است . بهینه یعنی اینکه تبلیغات شما در جایی به نمایش گذاشته می شود که مشتری به آن تبلیغات نیاز دارد و در آن جا حضور دارد . قطعاً تبلیغات در جایی که مشتری نیست دور ریختن پول است .

 

استفاده از چندین روش تبلیغاتی :

اگر شما یک مغازه دار در یک خیابانی از شهر هستید ، فقط با نصب تابلو مغازه و گاهی هم چاپ بروشور یا تراکت و پخش آن می توانید تبلیغات خوبی را برای کسب و کار خودتان انجام دهید . اما زمانی که حیطه کاری شما گسترش پیدا کرد و توانستید کالاها و خدمات خود را به افراد زیادی ارائه بدهید لازم است در سطح استان یا کشور تبلیغات کنید . بنابراین استفاده از چند روش تبلیغاتی در کنار هم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود .