اهمیت تابلوسازی به قدری در دنیای بازاریابی و تبلیغات زیاد است که اکثریت مشاغل چه عمومی و چه خصوصی ، همه جهت معرفی برند تجاری خودشان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند . با وجود روش های تبلیغاتی زیاد در محیط اطراف ما ، تابلوسازی همچنان یک روش کارآمد و الزامی جهت معرفی برند است و نسبت به روش های دیگر اهمیت بیشتری دارد می پرسید چرا ؟ به چند دلیل زیر :
- صاحبین مشاغل چه خرد و چه کلان همه مجبورند برای معرفی نام تجاری و هدایت نگاه مخاطب به سوی کسب و کارشان در سر درب مغازه ، شرکت و یا فروشگاه تابلو نصب کنند .
- تابلوسازی جزء روش تبلیغاتی است که توسط آن شما می توانید بیست و چهار ساعته نام برند خودتان را در مقابل دید عموم قرار دهید . این کار سبب می شود که این نام برای کسانی که از مقابل مغازه شما عبور می کنند آنقدر تکرار شود که ناخواسته در ذهن بصری آنها نقش ببندد و در صورت نیاز آنها را به سوی کسب و کار شما هدایت کند .
- اهمیت دیگر تابلوسازی این است که نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی ارزان تر و مرقوم به صرفه تر است .
- دائمی بودن تبلیغات تابلوسازی بدون تمدید بازه زمانی جهت نمایش تبلیغات یکی دیگر از دلایل اهمیت آن است .
- زیباسازی فضا و دکوراسیون بیرونی محل کسب و کار یکی از ویژگی های اساسی تابلوهای تبلیغاتی است . با این شرط که برای سفارش آن از تابلوهای مدرن و حروف برجسته استفاده کنید .
اهمیت استفاده از تابلوهای تبلیغاتی :
اهمیت تابلوهای تبلیغاتی در تنوع طرح ، رنگ ، نحوه نورپردازی و استفاده از متریال های مورد دلخواه به صورت ترکیبی است . افراد به راحتی قادرند هر نوع تابلویی را با تنوع دلخواه سفارش دهند . این در صورتی است که دیگر روش های تبلیغاتی این چنین تنوع در نحوه اجرا ندارند .
استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای هر شغلی چه خدماتی ، چه فروش محصول ، نیاز صاحبین مشاغل است به این خاطر که امروزه اغلب مشاغل در هر صنفی رقبای زیادی دارند و آنچه که می تواند باعث جذب مشتری شود تبلیغات خوب است.
تبلیغات همیشه در همه جای دنیا بهترین ابزار برای فروش بهتر و جذب مشتری بوده است . تبلیغات و بازاریابی با روش های بسیار گسترده ای در سطح جهان در حال انجام است . یکی از روش های تبلیغات مستقیم که بیشترین و سریع ترین تاثیر را بر جذب مخاطب دارد تابلوهای تبلیغاتی هستند . در صنعت تابلوسازی تابلوهای زیادی تولید و عرضه می شوند . یک تابلوی تبلیغاتی همچون شناسنامه بیانگر هویت مغازه یا برند شماست . به راحتی می تواند برند شما را به نظر عام و خاص برساند . مخاطبان بیشتری را به سوی شما روانه کند .
آیا تمایل دارید در مورد دیگر روش های تبلیغاتی بیشتر بدانید ؟
مقاله زیر را مطالعه کنید .
انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری
نگاهی اجمالی به اهمیت حرفه تابلوسازی :
حرفه تابلوسازی کارآمدترین حرفه و روش برای تبلیغات و بازاریابی است که ارزان و با صرفه می باشد . اولین چیزی که باعث می شود در میان انبوهی از مغازه و فروشگاه یا مراکز خدماتی و شرکتی ، مشتری کسب و کار شما را انتخاب کند یک تابلو تبلیغاتی با طراحی و رنگ و لعاب خوب است .
مشتری زمانی به سراغ شما می آید که برند تجاری شما را بشناسد . تابلوسازی یکی از ابزارهای مناسب برای معرفی برند در مکان فروش و کسب و کار است . در واقع کاری که تابلوسازی برای تجارت در نقطه فروش به عنوان یک ابزار تبلیغاتی انجام می دهد ، هیچ یک از روش های تبلیغاتی محیطی و سالنی دیگر نمی توانند انجام دهند . تابلوسازی بالاترین نقش را در معرفی برند تجاری دارد . تابلوهای تبلیغاتی برای مکان کسب شما اعتبار ، زیبایی و جذابیت را به همراه می آورد .
تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که بسته به نوع حرفه و سلیقه مشتریان انتخاب می شود . البته میزان بودجه سفارش دهندگان هم در انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی و زیبایی و کیفیت آن ، موثر است.
تاثیر تابلوسازی در تبلیغات :
تابلوهای تبلیغاتی نقش بسزایی را در معرفی برند و دسترسی به مخاطبان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش و سود ایفا می کنند . از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد .
در معرض دید قرار گرفتن :
قطعاً بدون تبلیغات یک برند هیچگاه شناخته نخواهد شد . مگر به شیوه دهان به دهان که آن هم بستگی به نوع کار و محصولات دارد . اما رایج ترین روش برای تبلیغات تابلوسازی است . تابلوهای تبلیغاتی سبب دیده شدن کسب و کار شما می شوند .
قطعی کردن خرید :
زمانی که افراد به دنبال خرید یک شی یا جنس هستند ، ابتدا به دنبال تبلیغات می روند و کالاها یا خدمات مورد نیاز خود را از جایی تهیه می کنند که می شناسند . این شناخت تنها از طریق تبلیغات مداوم میسر می شود . قطعاً خریدار به سوی کسی که تبلیغ بیشتری در سطح محل فروش ، شهر یا کشور انجام داده می رود . درصد بالایی از افراد دوست دارند محصولات و کالاهای برند را استفاده کنند می دانید چرا ؟
چون به آنها اعتماد دارند و این اعتماد اول در سایه تبلیغات گسترده و بعد در سایه ارائه خدمات و کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب است . شاید در ابتدا صاحبین برندها ، کالاهای خودشان را با قیمت کمتری می فروختند . حال که اسم آنها در سطح شهر ، کشور و بین الملل مطرح شده است به راحتی نسبت به برندهای دیگر قیمت خود را بالاتر می برند . با این حال باز هم مشتریان تمایل دارند از محصولات آنها استفاده کنند چون به کیفیت خدماتشان ایمان دارند . برای مثال ، شما به دنبال خرید گوشی هستید ، چه برندی را خریداری می کنید ؟ قطعاً برندهایی که در کشور ما در زمینه گوشی زیاد استفاده می شود . اپل ، سامسونگ ، هواوی و در حال حاضر شیائومی . اما من خودم ترجیح دادم در هنگام خرید گوشی بدلیل گرانی اپل ، سامسونگ بخرم ، شیائومی پیشنهاد شد اما بدلیل تازگی و نوپا بودن برند تولید کننده آن را نخریدم . شاید از سامسونگ بهتر بود شایدم نبود . اما عدم انتخاب آن ، نداشتن اعتماد کافی بود با وجود تعریف های زیاد .
ایجاد رقابت :
در هر نوع کسب و کاری که بخواهید گام بردارید بدون شک رقیب های زیادی در حیطه کاری شما فعالیت خواهند داشت . تابلوهای تبلیغاتی یکی از پررنگ ترین ابزاری است که تمام صاحبین مشاغل از آن استفاده می کنند . سعی کنید هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی بهترین و مدرن ترین تابلو را انتخاب کنید که نسبت به مغازه های همجوار و رقیب سرتر باشد و بتواند در نگاه اول ، چشم رهگذران را خیره کرده و آنها را به سوی مغازه شما بکشاند.
استفاده از تابلوهای تبلیغاتی مدرن :
همه انسانها به دنبال یک زندگی لوکس و مدرنیته هستند . بسیاری از مردم برای خرید کالاها یا دریافت خدمات مورد نیازشان ، به مکانی که از لحاظ دکوراسیون داخلی و بیرونی لوکس و مدرن باشد مراجعه می کنند . حتی برخی افراد به هیچ وجه داخل مغازه ها یا فروشگاه هایی که ظاهر زیبایی ندارند وارد نمی شود مثل برادر خودم . برادر من قبل از اینکه وارد مغازه شود ، به نما و ظاهر ، چیدمان ویترین توجه می کند و اگر مکان کسب ظاهری شیک نداشته باشد و چیدمان ویترین آن دارای اجناس جذاب نباشد ، به هیچ وجه وارد آن مغازه نمی شود و همیشه می گوید کسی که به مشتری اهمیت دهد قطعاً ظاهر مکان کسب خود را طوری طراحی می کند و می چیند که مشتری پسند باشد . بنابراین سعی کنید هم بخش داخلی و هم بخش بیرونی مغازه یا فروشگاه و شرکت خودتان ، خصوصاً تابلو تبلیغاتی را به صورت مدرن و شیک انتخاب و تزیین کنید تا بتوانید یک مکان مدرن و جذاب برای کسب و کار خود فراهم کنید .
تبلیغ شبانه روزی :
یکی از بزرگترین مزیت های یک تابلوی تبلیغاتی تبلیغ مداوم و شبانه روزی آن است . کاری که هیچ یک از ابزارهای تبلیغاتی دیگر انجام نمی دهد . برای مثال شما اگر تبلیغات چاپی را انتخاب کنید مثل چاپ بنر ، بروشور و کاتالوگ ، اکثریت مشتریان به محض دریافت تبلیغات چاپی آنها را دور می اندازند . حال اگر از بیلبورد و تبلیغات در تلویزیون استفاده کنید ، بسیار عالی است اما هزینه های بالایی دارند . دیگر روش های تبلیغاتی همه محدود هستند و طی یک مدت زمان کوتاه و در قبال هزینه پرداخت شده ، تبلیغات به نمایش گذاشته می شوند . در صورتی که بخواهید زمان آن مجدداً شارژ شود مجبورید هزینه دوباره پرداخت کنید . اما تابلوهای تبلیغاتی برای مدت نامحدود می توانند به تبلیغ برند شما بپردازند .
عدم نیاز به صرف هزینه بالا :
تبلیغ در رسانه های ارتباط جمعی مثل رادیو و تلویزیون ، روزنامه ها و تبلیغ در سایت ها مستلزم صرف هزینه های بالایی طی مدت زمان معین می باشد . در صورتی که تابلو سازی این طور نیست . شما اگر در هنگام سفارش تابلو ، کمی هزینه ی بیشتری خرج کنید . برای ساخت تابلو از متریال های اصلی و با کیفت استفاده کنید . تابلوهای مدرن و به روز سفارش دهید . قطع به یقین سالها می توانید از آن تابلو برای معرفی کسب و کار و تجارت خودتان استفاده کنید . بدون اینکه بخواهید هزینه تعمیرات پرداخت کنید .
اهمیت تابلو چلنیوم در تابلوسازی :
چرا بین این همه تابلو ما تابلو چلنیوم را برای توضیح انتخاب کردیم . دلیل این است که در حال حاضر در ایران این تابلو رتبه یک را به خود اختصاص داده است . با اینکه از ورود تابلو چلنیوم به ایران چند سالی بیش نمی گذرد ، این تابلو توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص بدهد . تابلو چلنیوم به عنوان یکی از به روزترین و مدرن ترین تابلوی تبلیغاتی حال حاضر محسوب می شود . در میان عموم اصناف و صاحبین مشاغل محبوبیت بالایی کسب کرده است .
تابلو چلنیوم مزایایی دارد که آن را به یک تابلو ویژه جهت تبلیغات تبدیل کرده است . از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
داشتن روکش محافظ :
این روکش باعث می شود که گرد و خاک و آب به داخل حروف برجسته چلنیوم نفوذ نکند و داخل حروف همیشه تمیز و درخشان باقی بماند .
استحکام و مقاومت بالا :
تابلو چلنیوم دارای استحکام و مقاومت بسیار خوبی است . البته به شرط آنکه در هنگام سفارش ، از متریال های مرغوب استفاده شود . در این حالت می توانید چندین سال با همان کیفیت اولیه از تابلو چلنیوم برای کاربردهای مختلف استفاده کنید . یکی از پرکاربردترین کارایی تابلو چلنیوم ، سفارش به عنوان تابلو مغازه است .
در صورتی که تمایل داشته باشید در مورد تابلو مغازه و انواع آن اطلاعاتی کسب کنید مقاله زیر را بخوانید .
تابلو مغازه و انواع مدل های آن
تنوع در اجرا :
وجه تمایز تابلو چلنیوم با تابلوهای دیگر در صنعت تابلوسازی ، تنوع در اجرا و روش های تولید آن است . تابلو چلنیوم در انواع متفاوتی ساخته می شود که عبارتند از :
- تابلو چلنیوم ساده
- تابلو چلنیوم دوبل
- تابلو چلنیوم پانچی
- تابلو چلنیوم رینگی
- تابلو چلنیوم ترکیبی
- تابلو چلنیوم لترمکس
- تابلو چلنیوم ستاره ای
-
تابلو چلنیوم الماسی
-
تابلو چلنیوم کریستالی
-
تابلو چلنیوم طلایی
نورپردازی :
نحوه نورپردازی در تابلو چلنیوم بسیار تفاوت دارد . هر کدام از نورپردازیها ، قادرند شکل متفاوتی از اشکال هندسی را به صورت نور به نمایش بگذارند . همین تفاوت نحوه نورپردازی است که سبب شده تابلو چلنیوم نام های مختلفی را به خود بگیرد . نوری که توسط تابلو چلنیوم به نمایش گذاشته می شود بسیار درخشان و خیره کننده است .
تحریک حس دیداری در بیننده :
وقتی ما انسانها از دوردست به اطراف نگاه می کنیم ، چیزهایی که زیباتر و منحصر به فرد هستند نگاه ما را جذب خود می کنند . حال اگر به مغازه ها و تابلوهای آنها نگاه داشته باشیم ، به طور یقین تابلویی در بین تعداد زیادی از تابلوها خواهد توانست نگاه ما را به خود معطوف کند که نسبت به تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در اطرافش زیباتر و جذاب تر باشد . تابلو چلنیوم تابلویی است که هرکس با دیدن آن حتماً به آن توجه خواهد کرد .
قابل اجرا به صورت ترکیبی :
گاهی بعضی از افراد ، هنگام انتخاب تابلو برای تبلیغات ، به علت تنوع زیاد دچار ابهام می شوند . اینکه کدام تابلو را انتخاب کنند برای آنها سوال می شود . تابلو چلنیوم قابل ترکیب با هر مدل و متریالی است . برای مثال شما دوست دارید زیبایی های تابلو کامپوزیت را در کنار حروف برجسته چلنیوم داشته باشید . می توانید با کمی هزینه بیشتر ، در زیرساز کار به جای استفاده از ورق پی وی سی از ورق کامپوزیت استفاده کنید .
آیا در مورد تابلو کامپوزیت اطلاعات کافی دارید ؟ اگر پاسخ شما منفی است مقاله زیر را مطالعه کنید .
تابلو کامپوزیت و کاربردهای آن در تابلوسازی
یا اینکه دوست دارید در کنار حروف برجسته چلنیوم ، بخشی از تابلو را با لایت باکس طراحی کنید .
می پرسید لایت باکس چیست ؟
ما در مقاله زیر برای شما در مورد لایت باکس توضیحات کافی را ارائه کرده ایم .
لایت باکس
اهیمت طراحی در تابلوسازی :
طراحی و نحوه نمایش تابلوهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است . طراحی تابلوها با استفاده از نرم افزار انجام می شود . بیشتر مراحل ساخت تابلو به کمک دستگاه ها صورت می گیرد . نقش و اهمیت تابلوسازی در نمایش یک برند مهم است . چون هر چه تابلو شیک تر و جذاب تر طراحی و پیاده سازی شود به همان میزان توجه مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد . امروزه تابلوها به شیوه های مختلف طراحی و اجرا می شوند و هر کدام برای اینکه ساخته شوند نیاز به متریال های خاص خود دارند . بنا به نوع متریال ها و نحوه کاربرد هر یک از تابلوها و روش ساختشان ، تابلوهای تبلیغاتی به دسته ها و انواع مختلفی تقسیم بندی شده اند که از جمله آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
- تابلو نئون پلاستیک
- تابلو استیل
- تابلو راهنما
- تابلو پولکی
- تابلو پلکسی
- تابلو فلکسی
- تابلو پیکسلی
- تابلو وکیوم
- تابلو فلزی
چه چیزهایی فراهم کننده زیبایی یک تابلو تبلیغاتی است ؟
- انتخاب رنگ های ترکیبی مناسب
- حجیم سازی حروف برجسته
- بکارگیری افکت های نوری خاص
- انتخاب تابلو متناسب با ارتفاع و محیط حروف برای بهتر دیده شدن
- استفاده از ابزارها و تجهیزات با کیفیت و اصلی
- استفاده از پیام تبلیغاتی گیرا در تابلوهای تبلیغاتی خصوصاً برای درج بر روی بیلبوردها
- درج لوگوی تبلیغاتی در تابلو
- استفاده از فونت های متناسب
- استفاده از مشخصات ارتباط شما با مشتریان مثل تلفن
اهمیت تبلیغات محیطی :
تابلوسازی یک نوع تبلیغات محیطی و سالنی است . مزایایی که تبلیغات محیطی در بردارند عبارتند از :
آگاهی دهنده هستند :
تبلیغات محیطی به افراد می گویند که شما در بین رقبا و در بازار ، حضور فعال و دائم دارید .
زمینه شناخت را فراهم می کنند :
بدون تبلیغات کسی برند شما را نمی شناسد و نام تجاری شما در خفا می ماند . فقط مشتریانی به سراغ شما می آیند که شناخت دارند . نمی توانید در سطح بیشتری از تعداد مشتریان آشنای خود بفروشید . مثلاً به افراد غریبه ای که شما را نمی شناسند .
گسترش دادن فعالیت تجاری :
از قدیم گفتند هر کس بامش بیش برفش بیشتر . هر چقدر مشتریان شما بیشتر باشد به همان اندازه میزان فروش بالا رفته و به درآمد بیشتری خواهید رسید . پس تبلیغات سبب گسترش فعالیت تجاری شما می شود . شاید اول از یک مغازه شروع کنید بعد به فروشگاه برسید و بعد در سطح شهر ، استان یا کشور نمایندگی هایی داشته باشید و فعالیت خود را این چنین گسترش دهید .
گستردگی نام برند با تبلیغات :
هر چه تبلیغات بیشتری داشته باشید نام شما توسط افراد بیشتری شنیده و دیده می شود .
تنوع طرح های تبلیغات محیطی :
تبلیغات از یک نوشته ساده تا بیلبورد ، تلویزیون شهری ، استرابورد تبلیغاتی ، لمپوست بنر و دیگر موارد قابل اجرا هستند . آنچه که اهمیت دارد این است که زمانی تبلیغ کنید که مطمئن هستید تبلیغات شما بهینه است . بهینه یعنی اینکه تبلیغات شما در جایی به نمایش گذاشته می شود که مشتری به آن تبلیغات نیاز دارد و در آن جا حضور دارد . قطعاً تبلیغات در جایی که مشتری نیست دور ریختن پول است .
استفاده از چندین روش تبلیغاتی :
اگر شما یک مغازه دار در یک خیابانی از شهر هستید ، فقط با نصب تابلو مغازه و گاهی هم چاپ بروشور یا تراکت و پخش آن می توانید تبلیغات خوبی را برای کسب و کار خودتان انجام دهید . اما زمانی که حیطه کاری شما گسترش پیدا کرد و توانستید کالاها و خدمات خود را به افراد زیادی ارائه بدهید لازم است در سطح استان یا کشور تبلیغات کنید . بنابراین استفاده از چند روش تبلیغاتی در کنار هم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود .