نمایشگاه های اتومبیل محلی هستند که انواع خودروهای داخلی و خارجی از صفر تا کارکرده در مدل ها و برندهای متعدد در داخل آن معامله می شوند . اکثریت نمایشگاه ها بدلیل نیاز به سرمایه بالای یک میلیارد ، به صورت چند شراکتی راه اندازی می شوند و در هنگام معامله معمولاً واسطه هایی نیز وجود دارد . به همین علت فعالیت در نمایشگاه اتومبیل به دو دسته واسطه گری و خرید و فروش تبدیل می شود . زمانی که می خواهید یک نمایشگاه احداث کنید لازم است در زمینه انواع خودروهای ایرانی و خارجی اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید آپشن های هر خودرو را شناسایی کرده و به مشتریان توضیحات کاملی ارائه کنید و آنها را برای خرید توجیه نمایید .

اگر فردی بدون داشتن تجربه کافی در خصوص خودروها اقدام به راه اندازی نمایشگاه نماید قطعاً با شکست مواجه خواهد شد . اما برخی که تجربه کافی در زمینه خودرو دارند به راحتی می توانند به سودهای بالا و چشمگیری دست یابند . برخی از افرادی که تجربه کافی در مورد نمایشگاه دارند اما سرمایه کافی برای راه اندازی آن ندارند ، معمولاً با یک یا چند فرد مجرب و یا سرمایه دار دیگر به صورت شراکتی اقدام به راه اندازی نمایشگاه می کنند .

عده ای از متخصصین سرمایه دار در زمینه خودرو نیز با وارد کردن انواع خودروهای خارجی به سود کلانی می رسند و می توانند سرمایه قابل توجهی را برای خود جمع کنند . با این حال عده ای از سرشناسان خودرو نیز با اجاره یک مغازه با متراژ پایین توانسته اند یک نمایشگاه پرسود را برای خود برپا کنند .

برای راه اندازی نمایشگاه در ابتدا لازم است یک مکان اجاره ، رهن یا خریداری شود .  راه اندازی یک نمایشگاه اتومبیل نیاز به یک مکان بزرگ و سرمایه هنگفتی دارد تا بتوان یک نمایشگاه همراه با خودروهای به روز و لوکس را احداث نمود . پس از محیا کردن مکان ، می بایست مجوز و پروانه کسب برای احداث نمایشگاه از اتحادیه نمایشگاه داران دریافت شود .

یک نمایشگاه دار علاوه بر داشتن سرمایه کافی لازم است در مورد مسائلی مثل صافکاری ، نقاشی و فنی خودرو اطلاعاتی داشته باشد تا در صورت معامله خودروهای دست دوم ، ماشین را به طور کامل مورد بررسی و آنالیز قرار دهد و طبق مشخصات فنی خودرو و نرخ بازار ماشین را به قیمت بخرد تا با شکست در معامله مواجه نشود .

نمایشگاه ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آنها می توان به نمایشگاه خودروهای سبک ، نمایشگاه خودروهای سنگین و نمایندگی های فروش انحصاری اشاره کرد .


نمایشگاه چه مزایایی در بر دارد ؟

  • احداث یک نمایشگاه سود خوبی عاید شما می کند .
  • شغلی دهن پر کن است .
  • بدلیل عدم فعالیت فیزیکی سختی شغل ندارد .

معایب نمایشگاه خودرو :

  • نیاز به سرمایه اولیه بالا
  • بدلیل نوسانات بازار ، نرخ اتومبیل دائماً در حال بالا و پایین شدن است . بنابراین در هنگام معامله می بایست اطلاعات کافی از قیمت بازار داشته باشید تا به صورت معقول معامله خود را انجام دهید و ضرر نکشید .
  • نیاز به کمی تجربه دارد و در صورت عدم تجربه و انجام معاملات نامناسب درصد شکست بالایی دارد .

 

زمانی که مکان احداث نمایشگاه محیا شد لازم است برای جذب مشتریان بیشتر یک دکوراسیون بیرونی و داخلی شیک برای نمایشگاه پیاده سازی شود . تابلو مغازه نمایشگاه یا تابلو نمایشگاهی بهترین ابزار برای زیباسازی دکوراسیون بیرونی نمایشگاه است که علاوه بر زیباسازی ، نقش معرفی نام نمایشگاه را به عموم به صورت بیست و چهار ساعت از شبانه روز بر عهده دارد .

 

تابلو نمایشگاه اتومبیل :

تابلو نمایشگاه اتومبیل یک معرف برای نام و برند تجاری شماست که می خواهید نمایشگاه هتان در بین عموم با آن نام شناخته شود .  یک نمایشگاه علاوه بر داشتن دکوراسیون داخلی شیک و زیبا و داشتن خودروهای لوکس و مدل بالا ، با استفاده از تبلیغات مستمر و ثمربخش می تواند نام برند نمایشگاهی خود را در سطح شهر و یا کشور به عموم مردم بشناساند و به سود بیشتری دست یابد . تابلو نمایشگاه اتومبیل یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که اگر به صورتی شیک و کلاسیک طراحی و پیاده سازی شود به راحتی می تواند سبب جذب انبوهی از مشتریان شود .

 

تابلو اتو گالری

 

تابلو اتو گالری :


اتوگالری نام دیگر نمایشگاه اتومبیل است که گاهی این اسم را بر روی تابلوی برخی از نمایشگاه های اتومبیل مشاهده می کنیم  . تابلو اتوگالری معرف برند تبلیغاتی شماست که در سر در مغازه نمایشگاه نصب می شود و برند شما را به عموم رهگذران معرفی نموده و سبب معروفیت برند تجاری شما می شود .

 

طرح تابلو نمایشگاه اتومبیل  :

طرح تابلو نمایشگاه اتومبیل به صورت لایه باز در برخی از سایت ها ارائه شده اند که توسط نرم افزارهایی مثل تری دی مکس یا فتوشاپ طراحی می شوند . این طرح ها بصورت رایگان یا پولی موجودند که شما می توانید پس از دسترسی ، آن طرح ها را دانلود کرده و تغییرات دلخواه خود را پیاده سازی نمایید سپس چاپ کنید . طراحی تابلو نمایشگاه خودرو برای سفارش تابلو نمایشگاه در کارگاه تابلوسازی توسط نرم افزارهای طراحی انجام می پذیرد . در مرحله طراحی تابلو نمایشگاه اتومبیل ، اندازه حروف ، فونت حروف ، ضخامت حروف و دیگر تنظیمات انجام می پذیرد . سپس طرح نهایی بصورت موکاپ تابلو نمایشگاه اتومبیل یعنی پیش نمایش طرح ، به مشتری نشان داده می شود . در صورت تایید مشتری ، طرح به مرحله برش ، مونتاژ و پیاده سازی می رود .

 

تابلو نمایشگاه خودرو :

تابلو نمایشگاه خودرو معرف نوع خدماتی است که در داخل نمایشگاه به مشتریان ارائه می شود . برای مثال اگر شما در زمینه خرید و فروش خودروهای داخلی فعال هستید می توانید در تبلیغات خود این را به نحوی نشان دهید . در هر حرفه ای که با مشتری در ارتباط است تبلیغات نقش پررنگی را در کسب مشتریان بیشتر ایفا می کند و بدون استفاده از تبلیغات ثمر بخش نمی توان مشتری چندانی جذب نمود . برای اینکه نمایشگاه معروفی داشته باشید که اکثریت افراد آن را بشناسند لازم است از روش های مختلف تبلیغاتی بهره ببرید . اولین و مهم ترین روش تبلیغاتی و ضروری در هر حوزه بویژه اصناف و کسبه سفارش تابلو مغازه است . اگر می خواهید در مورد تابلو مغازه اطلاعات تکمیلی داشته باشید مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید .

 

تابلو مغازه و انواع مدل های آن

 

تابلوسازی نمایشگاه اتومبیل یکی از ضروریات برای زیباسازی دکوراسیون و نمای بیرونی و همچنین تبلیغات است . پس از سفارش تابلو می توانید برای معروفیت بیشتر نام نمایشگاه خود با توجه به بسترهای ارتباطی با مشتریانتان برای نمایشگاه خودرو از روش های تبلیغاتی دیگر مثل تبلیغات چاپی ، تلویزیون شهری ، تبلیغات در رسانه ها و تبلیغات در سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنید . هر نوع تبلیغی که انتخاب می کنید می بایست بهینه باشد . منظور از بهینه بودن تبلیغات ، درج تبلیغات در زمان و مکان مناسب است . یعنی جایی که مشتری هست و تبلیغات را می بیند .

 

تابلو اتو گالری نصرتی

 

انواع روش های تابلوسازی نمایشگاه اتومبیل :


تابلو چلنیوم نمایشگاه اتومبیل :
تابلو چلنیوم اتوگالری :

تابلو چلنیوم یکی از شیک ترین و مدرن ترین تابلوهای تبلیغاتی است که به عنوان تابلو مغازه نمایشگاه سفارش داده می شود و زیبایی های خارق العاده ای را برای سر در یک مغازه به ارمغان می آورد و گزینه مناسبی برای تابلوی نمایشگاه اتومبیل است خصوصاً برای نمایشگاه هایی که فروشنده خودروهای لوکس و وارداتی هستند . تابلو چلنیوم به چند روش متفاوت ساخته می شود که عبارتند از :

تابلو نئون نمایشگاه اتومبیل :
تابلو نئون اتوگالری :

تابلو نئون یکی از قدیمی ترین اما در عین حال پرکاربردترین تابلوهاست که به دو شکل متفاوت تابلو نئون شیشه ای و تابلو نئون پلاستیک اجرا و پیاده سازی می شود .

 

تابلو نمایشگاهی چلنیوم

 

تابلو استیل نمایشگاه اتومبیل :
تابلو استیل اتوگالری :

تابلو استیل برای مکان هایی که محیط پیرامون نور کافی را در بردارد بهترین گزینه است زیرا فلز استیل خود ، از براقیت و زیبایی برخوردار است و به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی و کدری رنگ نمی شود . امروزه با ادغام نئون پلاستیک و استیل می توان تابلویی زیبا با جلوه پلاستیک و استیل  را به طور همزمان به نمایش گذاشت .

تابلو وکیوم نمایشگاه اتومبیل :
تابلو وکیوم اتوگالری :

تابلو وکیوم نوع جدیدی از ساخت تابلوهای تبلیغاتی است که در آن حروف با برجستگی بیشتری ساخته می شوند و امکان سه بعدی کردن حروف نیز فراهم است .

تابلو ال ای دی نمایشگاه اتومبیل :
تابلو ال ای دی اتوگالری :

تابلو ال ای دی نوعی از تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال است که به دو شکل متفاوت تابلو ال ای دی ثابت و تابلو روان اجرا و پیاده سازی می شود . صاحبین نمایشگاه ها می توانند هم به عنوان تابلو اولیه و یا تابلو سر در مغازه از تابلو ال ای دی بهره ببرند و هم به عنوان تابلوی ثانویه در نزدیکی محل کسب و یا در مسافتی دورتر از نمایشگاه ، تابلو ال ای دی را نصب کنند و برند خود را به دیگران معرفی نمایند .

تابلو ترموود نمایشگاه اتومبیل :
تابلو ترموود اتوگالری :

ترموود نوعی چوب است که فرآیند حرارت دهی را پشت سر گذاشته و در مقابل پوسیدگی و آلایندگی های محیطی مقاومت بالایی کسب می کند و به عنوان یک چوب با مقاومت بالا در برابر خوردگی برای مصارف متعدد از جمله تابلوسازی و نمای ساختمان مورد استفاده واقع می شود . برای ساخت تابلو نمایشگاه نیز مشتریان زیادی برای زیرساز کار ، چوب ترموود را سفارش می دهند و حروف برجسته دلخواه خود را بر روی آن سوار می نمایند و یک تابلو چوبی مغازه شیک و کلاسیک را برای تابلو نمایشگاه ماشین به ارمغان می آورند .

تابلو فلکسی نمایشگاه اتومبیل :
تابلو فلکسی اتوگالری :

معمولاً نمایشگاه های کوچک و قدیمی از تابلو فلکسی که به شکل بدون نور پیاده سازی شده است به عنوان تابلو نمایشگاه ماشین استفاده کرده اند .

تابلو بنری نمایشگاه اتومبیل :
تابلو بنری اتوگالری :

از تابلو بنری بیشتر جهت معرفی محصولات ، فروش ویژه ، تخفیفات استثنایی و اطلاع رسانی های عمومی بهره می برند .

 

حروف برجسته در تابلو نمایشگاهی

 

تابلو کامپوزیت نمایشگاه اتومبیل :
تابلو کامپوزیت اتوگالری :

تابلو کامپوزیت با نمای کامپوزیت می تواند جلوه بسیار زیبایی را برای اتوگالری شما به ارمغان بیاورد . در ساخت تابلو کامپوزیت نمایشگاه ماشین به جای زیرساز پی وی سی ، از ورق های کامپوزیت استفاده می شود و برخی از نمایشگاه ها جهت زیباسازی ظاهر و دکوراسیون بیرونی نمایشگاه خود از نمای کامپوزیت بهره می برند که می تواند زیبایی مدرنی را برای محل کسب نمایشگاه بوجود آورد .

تابلو پولکی نمایشگاه اتومبیل :
تابلو پولکی اتوگالری :

تابلو پولکی نوع جدید از تابلوهاست که به جای زیرساز هر نوع تابلوی تبلیغاتی آن از تایل های پولکی که نوعی پلاستیک نرم است استفاده می شود . این تایل های پولکی می تواند زیبایی خارق العاده ای را برای تابلو تبلیغاتی به ارمغان بیاورد که در این زیرساز انواع اشکال هندسی قابل پیاده سازی است و زیبایی خاصی را فراهم می سازد .

تابلو پیکسلی نمایشگاه اتومبیل :
تابلو پیکسلی اتوگالری :

تابلو پیکسلی نوع جدید از تابلوهای تبلیغاتی است که در زیرساز آن می توان از انیمیشن های خاص با افکت های نوری ویژه بهره جست که این افکت های اجرایی می تواند جلوه بسیار زیبایی را برای تابلوی نمایشگاه به ارمغان بیاورد .

تابلو لایت باکس نمایشگاه اتومبیل :
تابلو لایت باکس اتوگالری :

تابلو لایت باکس یکی از پراستفاده ترین تابلوها در حوزه نمایشگاه است که هم می تواند به عنوان تابلو سالنی و هم به عنوان تابلو جهت تبلیغات محیطی مورد استفاده واقع شود . در نمایشگاه های لوکس با وسعت بالا از تابلو لایت باکس استفاده های زیادی می شود و می توان از آن به عنوان تابلو راهنما هم جهت معرفی بخش های متعدد نمایشگاه و هم جهت معرفی خودروهای جدید و لوکس بهره جست .

 

تابلو لایت باکس ناریان

 

لمپوست بنر نمایشگاه اتومبیل :
لمپوست بنر اتوگالری :

لمپوست بنر یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی است که اجزاء سازنده آن شامل براکت ، بازوهای نگهدارنده ، ستون فلزی و فونداسیون می باشد که به صورت یک رویه و دو رویه مورد استفاده واقع می شود و بیشتر در بلوارها و کنار جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد . بنر لایه باز نمایشگاه اتومبیل همراه با مدل ها و طرح های متفاوت می تواند راهنمای شما در انتخاب مدل دلخواه هتان باشد .

استرابورد تبلیغاتی نمایشگاه اتومبیل :
استرابورد تبلیغاتی اتوگالری :

استرابورد نسبت به بنر هزینه کمتری می طلبد و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر و قدرتمند می تواند محصولات و خدمات شما را در معرض عموم به نمایش بگذارد .

بیلبورد تبلیغاتی نمایشگاه اتومبیل :
بیلبورد تبلیغاتی اتوگالری :

بیلبورد ابزاری موثر است که می تواند در سطح شهر و یا کشور محصولات شما را به عموم معرفی نموده و سبب رونق کسب و کارتان شود . نصب بیلبورد می بایست در مکان هایی انجام شود که مشتریان شما در آن مکان ها حضور بالقوه و فعال دارند و می توانند تبلیغات شما را ببینند و از آن بهره ببرند .

تلویزیون شهری نمایشگاه اتومبیل :
تلویزیون شهری اتوگالری :

تلویزیون شهری ابزاری است که توسط آن می توانید از ماشین هایی که در نمایشگاه خود دارید همراه با نام برند و نوع اتومبیل و مشخصات و ویژگی های هر یک عکسبرداری نموده و به صورت یک کلیپ تبلیغاتی در معرض عموم به نمایش بگذارید .

 

قیمت تابلو نمایشگاه اتومبیل  :

قیمت تابلو مغازه نمایشگاه اتومبیل با توجه به نوع تابلو ، متر محیط ، متریال های کاربردی و دیگر ابزارهای مورد استفاده در ساخت تابلو ، توسط تابلوساز سنجیده می شود و پیش از شروع به ساخت تابلو نمایشگاه گالری ، پس از طراحی تابلو به مشتریان اعلام می شود و پس از توافق با مشتریان ، اقدام به ساخت و پیاده سازی تابلو می شود . در زیر لیستی کامل از قیمت انواع حروف که می توانید برای سفارش تابلو نمایشگاه اتومبیل انتخاب کنید ارائه شده است .

 

لیست قیمت انواع حروف برجسته

 

تابلو نمایشگاه تخصصی خودرو :

نمایشگاه خودرو بازار بزرگ تهران و سایر کشورها ، هر ساله چندین بار برگزار می گردد که در این نمایشگاه ها انواع خودروهای لوکس و گران قیمت معرفی و رونمایی می شوند و بورس خودرو با بالا رفتن قیمت بازار همواره در حال بالا و پایین شدن است که در سال های اخیر همواره رو به رشد است و سیر صعودی دارد .