راهنمای مطالعه

  1. برندسازی توسط صنعت تابلوسازی
  2. برندسازی با تابلوسازی
  3. تابلوسازی و تاثیر آن بر برند تجاری
  4. نقش و اهمیت تابلوسازی در نمایش برند تجاری
  5. تعریف برند یا برندینگ
  6. چه طور می توان با تابلوسازی در بین رقبا صاحب نام و برند شد؟
  7. برند چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد؟
    1. 1) مصرف کنندگان
    2. 2) کارکنان، سرمایه گذاران، سهامداران و توزیع کنندگان
  8. چگونه برندسازی کنیم؟
    1. 1) تبلیغات و ارتباطات
    2. 2) بسته بندی و طراحی محصول
    3. 3) در نظر گرفتن قیمت مناسب
    4. 4) همکاری و تعاون با دیگر شرکت های مطرح
  9. راه های ساخت برند
    1. طراحی لوگوی زیبا
    2. شعار تبلیغاتی مناسب
    3. متعهد بودن
    4. استفاده از تبلیغات به صورت دائم
    5. استفاده از چند روش تبلیغاتی
  10. یک تبلیغات خوب جهت معرفی برند تجاری چه ویژگی هایی دارد؟
  11. چرا باید برای برندینگ سرمایه گذاری کنیم؟
    1. 1) جذب مشتریان وفادار
    2. 2) بالابردن میزان اثربخشی
    3. 3) معروفیت برند سبب افزایش قیمت محصولات شما می شود
    4. 4) افزایش ارزش تجاری
    5. 5) برند خوب سبب رضایت کاری کارمندان می شود

بی شک یکی از هدف ها و آرزوی هر شخصی که صاحب شغلی تجاری و یا ارائه دهنده خدمتی است، شناخته شدن در بین افراد کثیری از اجتماع است تا بتواند محصولات بیشتری بفروشد و یا خدمات بهتری نسبت به رقبایش ارائه دهد تا سود بالاتری کسب کند.

برندینگ تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد و باعث ماندگاری نام تجاری و کالا در بین مردم و در بین رقبای تجاری می شود و برتری شما را نسبت به رقبا فراهم می کند تا افراد شما را به دیگر رقبا ترجیح دهند. 

مطرح شدن نام تجاری یا برندینگ به قدری حائز اهمیت است که شرکت های ارائه کننده خدمات و کالا برای آن حاضرند مبالغ هنگفتی را متقبل شوند.

البته بیان این نکته نیز ضروری است که این مبالغ سنگین نه تنها یک هزینه محسوب نمی شود بلکه درآمد امروز و فردای یک کسب و کار را تضمین می کند.

روش های مختلفی در دنیای بازاریابی و تبلیغات وجود دارد که بواسطه آن روش ها افراد می توانند نام برند، نام محصولات و یا خدمات خودشان را مطرح کنند.

برندسازی توسط صنعت تابلوسازی

یکی از روش های تبلیغاتی که می توانید به وسیله آن برند خود را معرفی کنید تابلوسازی است . تابلوسازی نسبت به روش های دیگر تبلیغاتی مثل طراحی و نصب بیلبورد، تبلیغات در تلویزیون و رادیو، تبلیغات در سایت ها و تبلیغ در شبکه های اجتماعی بدلیل نداشتن بازه زمانی جهت تبلیغ برتر است.

منظور از بازه زمانی این است روش های تبلیغاتی دیگر به صورت موقت و طی یک مدت زمان مشخص در قرارداد آژانس های تبلیغاتی به نمایش گذاشته می شوند در صورتی که تابلوسازی یکبار سفارش داده می شود و سالها می تواند به صورت یک تبلیغات شبانه روزی در نقطه ی کسب و کار به نمایش در بیاید.

تابلو استیل پلاست
تابلو استیل پلاست

 

برندسازی با تابلوسازی

برندسازی با تابلو سازی یعنی استفاده از روش تبلیغاتی دائم و ارزان قیمت که در نقطه کسب و کار، اقدام به معرفی نام تجاری  شما می نماید.

تابلوسازی و تاثیر آن بر برند تجاری

تابلوسازی تاثیر فوق العاده ای جهت معرفی برند تجاری دارد، می پرسید چرا؟

بدلیل اینکه با تابلوسازی می توانید به صورت بیست و چهار ساعته برند خودتان را در محل تجاری به نمایش بگذارید و یکی از روش های برتر و دائم برای تبلیغات است.

شاید از دیدگاه بسیاری از افراد این طور باشد که کسی به تابلوهای نصب شده در سر درب مغازه ها اهمیت چندانی نمی دهد اما با یک مثال برای شما اثبات می کنم که این یک باور غلط است و قدرت و اهمیت تابلوسازی در معرفی یک برند تجاری تا چه اندازه بالاست.

در طول روز شما در مسیر رفت و آمد دائمی خودتان تابلوهای زیادی می بینید که شاید به نظرتان توجهی به آنها ندارید اما زمانی که یک تابلو تعویض یا برداشته شود به راحتی این تغییر را متوجه خواهید شد، چرا؟ چون به وجود آن تابلو عادت کرده اید و محتوای تبلیغاتی تابلو بر اثر تکرار در ذهن بلند مدت شما جای گرفته است.

مثال دیگری که می توانیم برای شما مطرح کنیم این است مثلاً دوستی سراغ یک لباس فروشی با یک جنس خاص را از شما می گیرد و شما می دانید که مغازه ای با مشخصات درج شده در تابلوی تبلیغاتی نصب شده، چنین کالایی را دارد.

پس آدرس آن مغازه را با نامی که در تابلو مغازه ذکر شده است به دوست خود ارائه می دهید . بنابراین می توان نتیجه گرفت که یک شرکت، مغازه یا فروشگاه با نامی که بر روی تابلو نوشته شده است توسط مشتریان و یا ارباب رجوع شناخته می شود.

یکی از بیشترین مدل های تابلو تبلیغاتی جهت سفارش، تابلو مغازه است . هر مغازه داری در نزدیکی خود رقبای زیادی دارد که هر کدام سعی می کنند نما و دکوراسیون بیرونی خود را به شیوه ای زیباتر طراحی کنند تا مشتری پسند باشد.

یکی از برترین ابزارها جهت زیباسازی دکوراسیون بیرونی مغازه، تابلو مغازه است . تابلو مغازه به شیوه های متعدد طراحی و پیاده سازی می شود که هر کدام مزایا ، معایب و ویژگی های خاص خودشان را دارند.

شکل تبلیغاتی با استیل بدون نور
شکل تبلیغاتی با استیل بدون نور

 

نقش و اهمیت تابلوسازی در نمایش برند تجاری

نقش و اهمیت تابلو سازی در نمایش برند تجاری همراه با افزایش اعتبار و امنیت یک مکان تجاری است . جا و مکانی که تجاری است اما مشخصاتی جهت معرفی ندارد، معمولاً قابل اعتماد نیست و افراد کمتر سراغ چنین مکان هایی می روند بنابراین با نصب تابلو در مکان تجاری می توانید هویت و اعتبار را برای مکان خود کسب کنید.

اهمیت تابلوسازی برای کسب و کارهای بزرگ و نوپا یکی است . در واقع هیچ فرقی نمی کند که یک مغازه کوچک در ته یک خیابان فرعی داشته باشید یا یک شرکت بزرگ در وسط یک شهرک صنعتی و یا یک فروشگاه عالی در وسط یک خیابان اصلی.

کسب وکارها چه بزرگ و چه کوچک، برای معرفی نام برند تجاری و همچنین راهنمایی و هدایت مشتریان و ارباب رجوع خود نیاز دارند از روش های تبلیغاتی بویژه تابلوسازی استفاده کنند تا کسانی که مشتری هستند و به سراغ شما می آیند به راحتی بتوانند مکان کسب شما را پیدا کنند و در صورت لزوم برای دیگران آدرس شما را همراه با نام تجاری ارائه دهند.

حروف استیل پایه مفتول
حروف استیل پایه مفتول

 

تعریف برند یا برندینگ

یک برند یا نام تجاری در واقع نام، طراحی، نماد یا هر ویژگی است که  بتواند کالا یا خدمات یک کسب و کار را از دیگر رقبا متمایز نماید طوری که این نام برای عموم افراد شناخته شده باشد.

به عبارتی دیگر برندینگ به معنای مطرح نمودن یک کسب و کار، محصول یا رائه یک خدمت می باشد به طوری که بتوان یک ذهنیت مثبت را در بین آهاد مردم ایجاد کرد و با طرح ریزی استراتژی های متنوع و خدمات ویژه نسبت به دیگر رقبا، افراد را به سمت کسب و کار برند شده ترغیب نمود.

 در دنیای کسب و کار برندهای متفاوتی وجود دارند که هر کدام منحصر به شرکت های حقیقی یا حقوقی متعدد هستند اما همه این برندها به طور یکسان در بین عموم افراد مطرح نیستند بلکه نسبت به هزینه ای که برای معروفیت و محبوبیت آن صرف شده در بین مردم مطرح می شوند.

 به عنوان مثل نایک، ال جی، سامسونگ، اپل، سونی و غیره از برجسته ترین برندهای تجاری به شمار می آیند و توانسته اند با برندینگ و شناخته شدن، در حال حاضر پس از سالها فعالیت و تبلیغات در اذهان مردم نقش ببندند و مردم بدون هیچ شک و تردیدی مستقیما و به خواسته خودشان به سراغ فروشگاه های این برندهای تجاری می روند.

رمز موفقیت کالا یا خدماتی که برند می شوند در درجه اول تبلیغات خوب و برنامه ریزی شده است و بعد از آن ارائه احسن کالا و خدمات و پشتیبانی می باشد.

حروف چلنیوم طلایی
حروف چلنیوم طلایی دوبل پانچی

 

چه طور می توان با تابلوسازی در بین رقبا صاحب نام و برند شد؟

وقتی به یک مرکز تجاری یا بورس کالا و خدمات می رویم با انبوهی از مغازه ها مواجه می شویم که هر کدام به نوع خود سعی کرده اند با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، نام برند تجاری خودشان را معرفی کنند.

اولین و ساده ترین راه تبلیغاتی در جذب مشتری که هزینه آن هم نسبت به دیگر روش های تبلیغات بسیار کمتر است استفاده از یک تابلو تبلیغاتی خوب است که می تواند از جنس های مختلف مثل چلنیوم، پلکسی، فلز، استیل و ... باشد.

عوامل دیگری هم که می تواند باعث تبلیغات شما شود نو آوری و خلاقیت در دکوراسیون و یا طراحی و ساخت متفاوت تابلو تبلیغاتی می باشد.

برندسازی با تابلوهای تبلیغاتی می تواند میان شما و دیگر همکاران یا بهتر است بگوییم رقبایتان وجه تمایز چشمگیری ایجاد نماید و بسیار هم موفق عمل کند که البته بستگی به کیفیت کار و تناسب طراحی آن با حرفه شما دارد. هر چقدر تبلیغات بهینه تر و هدف مندتر طراحی و اجرا شوند به همان میزان موفق و تاثیرگذارتر خواهند بود.

تابلوسازی یکی از ساده ترین و در مقابل تاثیر گذارترین روش های تبلیغاتی است که شما می توانید با یک طرح جذاب و قابل فهم برای عموم و یک هزینه مناسب و رعایت اصول کار مانند استفاده از متریال خوب با ماندگاری و استحکام بالا به برند شدن تجارت خود کمک شایانی کنید.

در کنار تابلوسازی می توانید از انواع روش های دیگر نیز مثل بیلبورد و یا تبلیغات چاپی، نصب تلویزیون شهری و یا دیگر روش هایی که می توانند با توجه به نوع حرفه و کسب و کارتان به عنوان یک تبلیغات بهینه عمل کنند، استفاده کنید.

شما به هر شهر و کشوری که می روید اولین چیزی که با چشم و ذهن شما درگیر می شود تابلوهای متنوع آن شهر است که هر کدام معرف یک نام و برند است . شما به عنوان یک غریبه در آن شهر به سمت کدام مغازه جذب می شوید؟

رقابت کاری در همه جای دنیا وجود دارد پس باید برای موفق شدن در بین رقبا اقدامی شگفت انگیز در صنعت تبلیغات نمایید.

یکی از این روش های تبلیغاتی که می تواند سبب محبوبیت برند شود و توسط 99 درصد از مشاغل وابسته به مشتری مورد استفاده قرار می گیرد تابلوسازی است . تنوع تابلوسازی بسیار زیاد است  چه از نظر نوع تابلو و چه از نظر متریال.

یک تابلو تبلیغاتی خوب و با دوام نیازمند بهره مندی از متریال و مواد درجه یک است که با استفاده از رنگ های جذاب و نورپردازی زیبا می تواند سال ها با بهترین کیفیت باعث جذب مشتری شود تا آنجایی که باعث به شهرت رسیدن برند شده و به هدف اصلی خود یعنی جذب مشتری بیشتر دست یابد.

شیوه های ساخت تابلو عبارتند از تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو وکیوم، تابلو ترموود، تابلو کامپوزیت، تابلو لایت باکس، تابلو نئون شیشه ای، تابلو ال ای دی و دیگر موارد که در میان این تابلوها، تابلو چلنیوم محبوبیت و کاربرد بیشتری دارد.

تابلو چلنیوم داروخانه
تابلو چلنیوم داروخانه

 

برند چه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

برند و معروفیت آن می تواند عوامل زیادی را تحت تاثیر قرار دهد که عبارتند از:

1) مصرف کنندگان

مصرف کنندگان همواره به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند برای مدت بهینه ای از آن محصولات استفاده نمایند و در صورت بروز مشکلات شرکت ارائه دهنده محصول یا خدمت، پشتیبانی های لازم را ارائه کرده و خدمات پس از فروش یا گارانتی با شرایط قابل قبول بین خریدار و فروشنده را داشته باشد.

مصرف کنندگان اگر محصول یا خدمتی دریافت کنند که در قبال آن ناراضی باشند، دیگر برای بار دوم به سوی آن برند نخواهند رفت و هنگام صحبت با دیگران نیز در مورد آن محصول یا خدمت توصیفات منفی ارائه خواهند نمود.

بنابراین اگر می خواهید یک برند موفق و محبوب داشته باشید، چون در راس دنیای رقابت مشتری قرار دارد و مشتری مهمترین رکن هر کسب و کار است، سعی کنید نه تنها تا هنگام فروش بلکه پس از فروش هم مشتریان خود را راضی نگه دارید و محصولات با کیفیت ارائه دهید و تبلیغات مستمر داشته باشید تا برند شما در میان مصرف کنندگان شناخته شده و مطرح باقی بماند.

2) کارکنان، سرمایه گذاران، سهامداران و توزیع کنندگان

یک شرکت کار درست، که توانسته اعتماد مشتریان را جلب نماید و در بین آهاد مردم محبوبیت کسب کند از اهمیت ویژه ای در دنیای کسب و کار برخوردار می شود طوری که تمام افراد، سهام داران، سرمایه گذاران و توزیع کنندگان تمایل به همکاری و تعاون با آن شرکت مطرح شده را پیدا می کنند.

تابلو چلنیوم کریستالی
تابلو چلنیوم کریستالی

 

چگونه برندسازی کنیم؟

برندسازی با استفاده از ترفندهای زیادی می تواند صورت بگیرد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1) تبلیغات و ارتباطات

بدون شک یک برند با استفاده از تبلیغات مستمر اما مفید به جایگاه عالی می رسد و می تواند در دنیای رقابت حرف اول را بزند.

تبلیغات ارتباط مستقیمی با کار و تجارت شما دارد و می تواند بین شما، کالاها و مشتریان یک تعامل برقرار کند به شرط اینکه در زمان، مکان و موقیعت مناسب به اجرا گذاشته شود.

2) بسته بندی و طراحی محصول

محصولات ارائه شده همواره باید مطابق سلایق مشتریان و شیک و منطبق با مد و تحولات جهانی تولید و بسته بندی شوند.

3) در نظر گرفتن قیمت مناسب

قیمت محصولات می بایست با کیفیت آن هماهنگی داشته باشد . قطعاً کسی به سراغ محصول بی کیفیت با قیمت معادل یک محصول با کیفیت نخواهد رفت.

4) همکاری و تعاون با دیگر شرکت های مطرح

این روش نیز سبب می شود شرکت های نوپا برای مطرح شدن با کمک یک شرکت برند شده معروف در دنیای کسب و کار مطرح شوند.

تابلو چلنیوم طلق دوبل
تابلو چلنیوم طلق دوبل

 

راه های ساخت برند

برای اینکه برندسازی کنید می بایست به مشتری تفهیم کنید که چه چیزی شما و کسب و کارتان را از رقبا متمایز می کند؟
نقاط قوت شما نسبت به دیگر رقبا چیست؟
برتری اهداف شما چیست و چرا محصولات شما برتر است؟
چه تعهداتی را در قبال محصول یا کالا به مشتریان ارائه می دهید؟
تا چه اندازه به این تعهدات وفادارهستید؟

حال که به این سوالات پاسخ دادید، می توانید از ویژگی های زیر استفاده کنید تا برند شما بهتر و سریع تر مطرح شود.

طراحی لوگوی زیبا

برای برند خودتان یک لوگوی زیبا طراحی نمایید و پیام و کلمات کلیدی که ارتباط بین شما و مشتریانتان را برقرار می کند را به شکل کاملاً هدفمند طراحی کنید.

این پیام را در همه بخش های کسب و کار خود بگنجانید و از بازاریابان و کارشناسان فروش خود بخواهید که از راه های مختلف مثل راه های ارتباطی که در دیجیتال مارکتینگ مطرح است با مشتریان ارتباط برقرار نموده و آنها را در استفاده یا دریافت خدمات و کالاهای شما متقاعد نمایند.

شعار تبلیغاتی مناسب

شعار تبلیغاتی خوب که توصیف کننده خدمات شماست برای کسب و کارتان انتخاب کنید طوری که بتواند بر ذهن مشتریان تاثیرگذار باشد.

متعهد بودن

نسبت به برند و تعهدات خود وفادار باشید . علت شکست برخی از شرکت ها، عدم تعهد به شعارهای تبلیغاتی است . این گونه شرکت ها در ابتدا تبلیغات خوبی انجام می دهند و مشتریان مناسب و زیادی بدست می آورند اما صرفاً برای فروش.

پس از فروش محصولات و یا ارائه خدمات، دیگر به تعهدات پس از فروش اهمیت چندانی قائل نمی شوند و همین امر سبب می شود که مشتری برای بار دوم، دیگر این برند را برای خرید کالا یا دریافت خدمات انتخاب نکند.

استفاده از تبلیغات به صورت دائم

تبلیغات می بایست دائمی باشند . برای معروفیت برند، تبلیغات یک امر ضروری است اما این به این مفهوم نیست که پس از معروفیت دیگر نیازی به تبلیغات نیست بلکه همیشه رقبا در حال فعالیت هستند و رقبای جدیدی پا به عرصه تجارت می گذارند که ممکن است تبلیغات آنها پیشرفته تر و در زمینه های مختلفی باشد و از شما پیشی بگیرند . پس همیشه تبلیغات مستمر داشته باشید و از آن غافل نشوید.

استفاده از چند روش تبلیغاتی

یک روش تبلیغاتی جوابگو نیست . همیشه از روش های متعدد برای تبلیغات استفاده کنید زیرا هر فرد سلیقه ای دارد و ممکن است روش مختص به خود را برای خرید کالا یا دریافت خدمات استفاده کند که شما در آن زمینه تبلیغی نداشته باشید.

برای مثال عده ای از افراد به صورت حضوری کالایی خریداری می کنند یا خدماتی را دریافت می نمایند و به روش های اینترنتی و شبکه های اجتماعی اعتمادی ندارند و عده ای نیز اینترنت یا شبکه های اجتماعی را ترجیح می دهند و از روش های متعدد دیجیتال مارکتینگ بهره می برند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که تبلیغی که برای مدتی بسیار عملکرد خوبی داشته است ممکن است پس از طی یک مدت، دیگر تاثیر مطلوبی نداشته باشد و مجبور باشید روش تبلیغاتی خود را تعویض کنید.

حروف استیل وکیوم
حروف استیل وکیوم

 

یک تبلیغات خوب جهت معرفی برند تجاری چه ویژگی هایی دارد؟

  • محتوای تبلیغاتی می بایست ساده و آهنگین باشد و به راحتی در ذهن بصری هر بیننده و شنونده ای حک شود.
  • به راحتی بتواند جلب توجه نماید.
  • دربردارنده ویژگی ها و خصوصیات محصول یا خدمات شما باشد.
  • دربردارنده وجه تمایز بین شما و رقبای شما باشد.
  • دارای یک تصویر باشد.
  • همراه با انیمیشن باشد.
حروف نئون پلاستیک
حروف نئون پلاستیک

 

چرا باید برای برندینگ سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری برای تبلیغات و معرفی برند نتایج سودمندی دارد که عبارت است از:

1) جذب مشتریان وفادار

مشتریان وفادار کسانی هستند که در فروش شما نقش مستقیم ایفا می کنند و نسبت به برند شما و استفاده از محصولات و خدمات شما وفادار هستند و علاوه بر خودشان افراد دیگر را به استفاده از محصولات یا دریافت خدمات شما تشویق می کنند.

2) بالابردن میزان اثربخشی

اگر برندی منعطف و منطبق با سلیقه مشتریان داشته باشید به راحتی می توانید تبلیغاتی هدفمند انجام دهید.

3) معروفیت برند سبب افزایش قیمت محصولات شما می شود

هر چه برند معروفیت و محبوبیت داشته باشد به همان قدر هم تعداد مشتریان و خریداران افزایش می یابد و قیمت کالا یا خدماتی که توسط شما ارائه می شود بالا می رود.

برای مثال برندهای معروف مثل نایک، فیلیپس، ال جی و دیگر برندهای مطرح، محصولات خود را با قیمت بالاتری ارائه می دهند.

با وجود اینکه ممکن است کیفیت شرکت های نوپا بالاتر از آنها باشد اما به دلیل محبوبیتی که دارند محصولات آنها با قیمت بالاتری ارائه داده می شوند زیرا برخی افراد استفاده از کالاهای برند و معروف را ترجیح می دهند.

4) افزایش ارزش تجاری

محبوبیت یک برند نه تنها سبب افزایش قیمت محصولات می شود بلکه سبب افزایش ارزش و مقاوم تجاری نیز می شود و شرکت ها، سهامداران و سرمایه گذاران را ترغیب به همکاری با آن برند معروف می نماید.

5) برند خوب سبب رضایت کاری کارمندان می شود

افراد وقتی در جاهایی که محبوبیت دارد فعالیت می کنند، با افتخار در مورد شغل و موقعیت شرکت خود به دیگران تعریف می کنند و به دلیل رضایتی که دارند سعی می کنند به صورتی بهینه فعالیت نمایند و همواره به دنبال خلاقیت و طرح ایده های نو باشند.