تاکتیک های تبلیغاتی برای رونق کسب و کار

تاکتیک های تبلیغاتی برای رونق کسب و کار

تاکتیک های تبلیغاتی ابزارهای نوین برای رونق کسب و کار

 

تکنیک های تبلیغاتی و ابزارهای نوین برای رونق کسب و کار همگی مبتنی بر اینترنت و شبکه های اجتماعی است چرا که شما دارید به صورت برخط و در محیط وب به مشتریان سرویس یا خدمات ارائه می کنید . پیش از اینکه استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی به شکل امروزی رواج پیدا کند همه ما به دنبال استفاده از روش های تبلیغاتی به شیوه سنتی بودیم تا محصولات و خدمات خود را به عموم معرفی نماییم که از جمله روش های تبلیغات محیطی می توان به مواردی همچون :

تابلوسازی

سمپلینگ

بیلبورد

بنر

استند تبلیغاتی

لایت باکس

لمپوست بنر

استرابورد تبلیغاتی

تبلیغات چاپی

استیکرهای تبلیغاتی

 

 

ساختمان نوروزی

 

پس از مطالعه این مقاله می توانید مقاله تبلیغات محیطی را مطالعه کنید تا در مورد انواع تبلیغات محیطی و نحوه اجرای آنها مطالب کاملتری بدانید .

 

 

امروزه روشهای متنوع و گوناگونی علاوه بر تبلیغات محیطی وجود دارند که بسیاری از این روشها را عصر تکنولوژی و اینترنت محیا کرده است و بسیاری نیز به روش سنتی صورت می گیرد . تبلیغات به شیوه سنتی نیز همچون گذشته ساده و بی روح نیست بلکه امروزه می توان آنها را به شکل های مدرن و نوین به اجرا درآورد برای مثال با افزودن بخشی به نام فرابیلبوردی ، امروزه قادرند بیلبوردها را به شکلی خارق العاده و سه بعدی طراحی نمایند و یا با استفاده از افکت های نوری و انیمیشنی قادر به تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی درخشان همراه با انیمیشن و افکت های نوری هستیم همچون :

 

تبلیغات اینترنتی مفهوم گسترده ای است و انواع متفاوتی دارد که در ادامه به بحث در مورد هر یک از انواع این تبلیغات خواهیم پرداخت.

 

با وجود اینکه تکنیک های بازاریابی و تبلیغات سنتی همچنان در حال استفاده هستند و تمامی مشاغل در کنار تکنیک های دیگر از آنها بهره می برند اما با ورود به دنیای وب و شبکه های اجتماعی راه ها و ابزارهای نوین کسب و کار اینترنتی رواج بیشتری پیدا کرده است .

 

تبلیغات محیطی

 

 

ابزارهای نوین کسب و کار اینترنتی :

 

کسب و کارهای اینترنتی این روزها رواج زیادی پیدا کرده است و همه به دنبال ایده های جدید و نوین برای کسب درآمد از طریق اینترنت هستند می پرسید :

 

چرا باید از کسب و کارهای اینترنتی بهره ببریم ؟

 

یکی از دلایلی که سبب می شود افراد به دنبال ایده های جدید در بستر اینترنت برای فروش و کسب درآمد باشند دسترسی به تعداد وسیعی از کاربران است . شاید شما یک مغازه در یک نقطه از شهر داشته باشید که از لحاظ موقعیت بسیار عالی باشد و تعداد مشتریانتان نیز رضایت بخش باشد و درآمدی که انتظار دارید را بدست آورید اما هیچ فکر کرده اید که اگر همان کسب و کار را در زمینه وب به اجرا درآورید تعداد مشتریان شما صدها و هزاران برابر می شود .

کسانی  به سراغ مغازه شما می آیند که در آن واحد از آنجا عبور می کنند و یا قبلا ً از آنجا عبور کرده اند و از شما کالا یا خدمتی دریافت کرده اند اما کسانی که اصلاً راهشان به موقعیتی که مغازه شما در آن واقع شده است نیفتاده ، آیا از شما خریدی انجام داده اند ؟

قطعاً خیر .

زیرا آنها اصلاً از حضور شما و وجود چنین مغازه ای در آن نقطه شهر بی اطلاع هستند . اما زمانی که یک وب سایت برای کسب و کار اینترنتی راه اندازی می شود در واقع شما یک مغازه بین المللی تاسیس می کنید که در اقصی نقاط جهان بویژه در کشور قابل رویت است و هر کسی به دنبال هر نوع کالایی که باشد آن را در موتورهای جستجوگر سرچ می کند و اگر سایت شما از لحاظ بهینه سازی ساپورت شود قطعاً با سرچ کلمه کلیدی کاربران ، مغازه ، محصولات و خدمات شما برای آنها در نتیجه جستجو معرفی خواهد شد و اگر بتوانید از تکنیک های بازاریابی اینترنتی بهره ببرید قطعاً می توانید آن کاربر را به یک مشتری یا خریدار تبدیل کنید .

 

پس ملاحظه می کنید که یک کسب و کار اینترنتی دقیقاً همان کاری را برای شما انجام می دهد که داشتن یک مغازه ایفا می کند اما با این تفاوت که مغازه فقط در سطح محلی و شهری است در صورتی که کسب و کار اینترنتی در سطح ملی و بین المللی است .

 

حال یک سوال مطرح می شود اینکه ابزارهای نوین کسب و کار اینترنتی چه ویژگی هایی را برای تجارت و کسب و کار شما محیا می سازند ؟

 

1) دسترسی عموم مشتریان و کاربران به کسب و کار :

شما با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مرزها و مسافت ها را در هم می شکنید ، رابطه ها را نزدیکتر می کنید و کاری می کنید که موقعیت محلی شما تبدیل به یک موقعیت ملی و جهانی شود .

 

2) نمایش خدمات و محصولات به مشتریان :

در یک مغازه محصولات در داخل ویترین ها چیده می شوند و زمانی که یک مشتری به سراغ شما می آید و محصولی درخواست می کند نهایتاً 5 یا 6 محصول توسط فروشنده به مشتریان نشان داده می شود این در صورتی است که با راه اندازی کسب و کار اینترنتی مشتریان قادرند تعداد بیشماری از محصولات را ببینند و سفارش دهند. این وجه تمایز سبب می شود که کلیه محصولات برای مشتریان قابل رویت باشد و حقیقتاً به یک مشتری واقعی بدل شود .

 

3) برقراری ارتباط دائمی با مشتریان :

خیلی بندرت این اتفاق می افتد که یک مغازه دار بتواند با مشتریان خود ارتباط دائمی داشته باشد حتی مشتریان همیشگی و وفادار نیز معمولاً هیچ راه ارتباطی برای تماس با مغازه داران ارائه نمی دهند اما شما با راه اندازی یک کسب و کار اینترتی می توانید از راه های متعدد نظیر ایمیل ، خود سایت ، تلفن و شبکه های اجتماعی نظیر واتساپ ، تلگرام ، اینستاگرام و غیره با مشتریان ارتباط دائم و بالقوه داشته باشید و بتوانید آنها را به صورت مستمر از خدمات و محصولات جدید خود آگاه نمایید .

 

4) بازاریابی اینترنتی :

زمانی که شما یک کسب و کار اینترنتی انجام می دهید می بایست برندسازی کنید و سایت خودتان را به موتورهای جستجوگر معرفی نمایید تا آنها شما را به کاربران معرفی کنند این کار میسر نیست مگر با استفاده از تکنیک های سئو ، تبلیغات هدفمند ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و ریپورتاژ آگهی .

 

5) راه اندازی کسب و کار اینترنتی با بودجه کم :

راه اندازی یک کسب و کار محیطی مستلزم خرید یا اجاره مکان با موقعیت مناسب ، اجرای دکوراسیون داخلی و بیرونی ، نصب تابلو مغازه ، خرید ویترین و بسیاری از ملزومات دیگر است که تهیه همه آنها نیاز به صرف هزینه های زیادی دارند اما کسب و کار اینترنتی با احداث یک سایت که نیاز به صرف هزینه چندانی ندارد قابل اجراست و برای بهینه سازی نیز هزینه های زیادی متقبل نخواهید شد .

 

 

 

جواهری موسوی

 

در ادامه ما ابزارهایی را معرفی می کنیم که توسط آن می توانید یک سایت برای کسب و کار خود بسازید و سپس با استفاده از آن ابزارها سایت خود را مدیریت نمایید .

 

1) WordPress :

وردپرس یکی از سایت سازهای رایگان است که به راحتی می توانید بدون هیچ زمینه ای و فقط با تماشای مراحل آن در اینترنت یک سایت برای کسب و کارتان بسازید . وردپرس قالبی با نام ووکامرس دارد که سبب می شود سایت شما به یک سایت فروشگاهی تبدیل شود و شما بتوانید محصولات خودتان را از طریق این سایت به فروش برسانید و بعد از اینکه سایت راه اندازی شد شما می توانید با تولید مطالب بهینه و یونیک کاری کنید صفحات سایت شما در بالاترین نتایج موتورهای جستجو به نمایش در بیایند . گوگل ترندز یکی دیگر از ابزارهای ارزشمند است که به شما کمک می کند برای مشتریانتان مطالب و کلمات کلیدی که آنها به دنبالشان هستند را تولید نمایید .

 

Bustaname (2 :
این ابزار به شما کمک می کند که نام دامنه خود را انتخاب کنید . با استفاده از این ابزار شما می توانید نام دامنه ای که برای کسب و کار اینترنتی خود در نظر دارید را در باکس سایت سرچ کنید و از لحاظ آزاد بودن نام دامنه یا نبودن آن باخبر شوید .


Knowem (3 :
شما می توانید برای بررسی نام برند از این ابزار مفید کمک بگیرید .


SerpStat (4 :
یکی از ابزارهایی که در انتخاب کلمات و عبارات کلیدی به شما یاری می رساند .


BuzzSumo (5 :
از این ابزار جهت بررسی محتوای وب سایت استفاده می شود و شما قادر خواهید بود بررسی کنید که تا چه میزان محتوای شما در فضای مجازی مورد بازدید قرار گرفته است .


Netpeak Spider (6 :
یکی از ابزارهای مسیریابی است که مرتبط با نقشه سایت می باشد و تمام مسیرهای منتهی به سایت شما را آزمایش می کند و در صورت بروز مشکل گزارش می دهد .


Mailchimp (7 :
یک نوع بازاریابی ایمیلی است که از طریق آن می توانید به مشتریان خودتان ایمیل ارسال کنید .


Launch Rock (8 :
این ابزار فرصت نمایش صفحات نوشته شده قبل از انتشار را به شما می دهد تا بتوانید ایرادات آن را برطرف سازید .


Whatagraph (9 :
این ابزار ترافیک روزانه سایت شما را گزارش می کند .


Insightly (10 :
این ابزار سبب راه اندازی یک سیستم مدیریت مشتری می شود .


Shopify Free Business Tools (11 :
امکان طراحی یک لوگوی حرفه ای را برای شما فراهم می سازد .

 

چالش های بازاریابی نوین :

 

چه چالش هایی در راه اندازی کسب و کار بر سر راه شماست ؟

 

وجود رقبای زیاد :

کسب و کار اینترنتی زیاد است و رقبا خیلی بیشتر از آن هستند که شما فکر می کنید اما تنها چیزی که نگران کننده است ازدیاد رقبا نیست بلکه نمایش سایت به شکلی زیبا و بهینه به مورتوهای جستجوست و بس.

 

استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی :

تکنیک هایی همچون تولید محتوای بهینه ، تبلیغ در سایت های پربازدید ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و تبلیغ در خود گوگل از ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند سایتتان نتایج بهتری کسب کند یا به عبارت دیگر ترافیک سایتتان بیشتر شود .

 

مدیریت مشتری یا همان مشتری مداری :

سایت این امکان را برای شما فراهم می سازد که یک ارتباط مستمر و دائم با مشتریانتان داشته باشید بدانید آنها چه چیزی می خواهند همان را محیا کنید ، بدانید از چه چیزی خوششان نمی آید آن را برطرف کنید و در کل نظرات ، پیشنهادات و انتقادات آنها را بر روی اهداف تجاری خود اعمال کنید تا نتایج بهتری کسب نمایید .

 

با ما همراه باشید تا شما را با انواع تبلیغات مبنتی بر وب آشنا نماییم

 

از جمله روش های تبلیغاتی مبتنی بر وب که می توانند سبب رونق کسب و کار اینترنتی شما باشند عبارتند از :

 

تبلیغات بنری مبتنی بر وب :

این تبلیغات مشابه بنرهای چاپی است . بنرها در جاده ها و بزرگراهها مشاهده می شوند اما بنرهای تبلیغاتی در صفحات وب هنگام وب گردی به چشم می خورند . این بنرها با استفاده از تصاویر و برنامه های چند رسانه ای و انیمیشن با بهره گیری از نرم افزارهای گوناگون ساخته می شوند و در قسمتی از صفحات وب جای داده می شود و با کلیک بر روی آن به صفحه مدنظر لینک می شوند .

 

تبلیغات موقعیتی :

این مدل تبلیغات ابتدا توسط گوگل و سپس یاهو و مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفت . این روش از تبلیغات در فضای بازاریابی اینترنتی به صورت کاملاً هدفمند و تخصصی طراحی و پیاده سازی شده است . زمانی که کاربر یک مطلب خاصی را جستجو می نماید سیستم های خودکار متن وب سایت مرورگر کاربر را از لحاظ کلید واژه ها اسکن می نمایند و سپس تبلیغاتی را که با محتوای نمایش داده شده به کاربر هماهنگی داشته باشند را به وی نمایش می دهند .

 

تبلیغات کلید واژه ای :

ابتدا یاهو در این زمینه سرمایه گذاری نمود اما گوگل که بعد از یاهو دست به این نوع تبلیغات زد محبوبیت بیشتری نسبت به یاهو پیدا کرد . تبلیغات کلیدواژه ای عبارت است تبلیغات پولی به ازای هر بار کلیک و یا تبلیغات هزینه ای به ازای هر بار فعالیت .

 

تبلیغات وبلاگی :

وبلاگها روش بسیار کارآمد برای کسب و کارهای اینترنتی هستند . وبلاگ های تبلیغاتی اغلب از تکنیک های بازاریابی موتورهای جستجو بهره می برند که به نتایج بهتری دست یابند .

 

تبلیغات دسته سیار موسیقی :

این تکنیک تبلیغاتی پروپاگاندست که مقصود آن مجاب نمودن اشخاص برای خرید محصول یا دریافت خدمات می باشد . اجرای این نوع تبلیغات مصرف کننده را وادار می سازد که در مورد محصول یا خدمت اندکی تامل نماید و یا در مورد آن کنجکاوی به خرج دهد و سوال بپرسد . بنابراین این نوع تبلیغ یک استراتژی است که می تواند در هر رسانه ای به صورت چاپی یا الکترونیک و یا پخش گسترده مورد استفاده قرار گیرد .

 

تبلیغات تشویقی :

در این شیوه از تبلیغات با استفاده از توزیع هدایای تبلیغاتی و تشویقی اقدام به جلب توجه می نمایند و به ترویج کالاها و خدمات می پردازند .

 

استفاده از شخصیت ها و نام های برند :

در عصر امروز برای استفاده از روش های جدید تبلیغات به جای انتقاد ، از تکنیک هجوم استفاده می کنند . گاهی با تکرار ایده یا شعار ساده می توان به جزئی از حقیقت یک عمل رسید و روش منحصر به فرد و قابل ملاحظه ای برای رسانه های اجتماعی ایجاد نمود . تکرار تبلیغات بدون کیفیت کالاها ، تبلیغات دروغ محسوب می شود و شعارها و کمپین های تبلیغاتی  با استفاده از رسانه ها دائما در حال تلاش هستند و مردم را مانند یک طعمه دنبال می کنند و به فکر زمینه سازی و ایجاد روشهایی برای سودهی بیشتر خودشان هستند .

بعضی از شرکت ها با تکرار تبلیغات به صورت غیرمستقیم می خواهند سود بیشتری کسب کنند . شعارهای جمله ای ، کلیدی هستند تا تصور واضحی از یک برند را برای مردم انتشار دهند . این شعارها برای اهداف معینی طراحی می شوند که هر چه جذاب تر باشند نفوذ بیشتری بر روی مخاطب دارند .

یکی دیگر از شیوه های تبلیغاتی استفاده از بازیگران و شخصیت های مشهور برای تبلیغات تجاری است اما گاهی با استفاده از شخصیت های معروف مردم را فریب می دهند و کالاهای بی کیفیت به مردم می فروشند .  در واقع با استفاده از نام های برندها یا محصولات در فیلم ها یا سریال ها و برنامه های تلویزیونی به طور غیرمستقیم محصولات و برندهای خود را تبلیغ می کنند .

انتشار مستقیم تبلیغات روشی دیگر است که با استفاده از تصاویر یا توضیحات کوتاه و مختصر درباره کالا به تبلیغ می پردازند  . اگر روش انتشار مستقیم با رورش انتشار با استفاده از شخصیت های معروف ادغام شود پیام رساتر و موثرتر به گوش مخاطب خواهد رسید .

 

تبلیغات پوششی و جایگزین :

برخی از کشورهای تبلیغاتی همچون محصولات الکلی و یا دخانیات را ممنوع اعلام نموده اند به همین علت برندهای پوششی و جایگزین به میان آمده است که با استفاده از روشهای خاص به تبلیغ محصول پوششی می پردازند که یادآور همان محصول ممنوعه می باشد .

 

تبلیغات پیکسلی :

این روش از تبلیغات نیز از طریق اینترنت صورت می گیرد و بهای تبلیغات بر اساس تعداد پیکسل های اشغال شده توسط کلمات مورد تبلیغ محاسبه می گردد.

 

تبلیغات حمامی :

یعنی تبلیغات در فضاهای عمومی و استراحت گاه ها

 

تبلیغات موبایلی  :

یک از موثرین و در عین حال مزاحمترین نوع تبلیغات است . چون امروزه همه افراد با موبایل سرو کار دارند و وقتی پیامی یا تماسی با موبایل شان برقرار می شود قطعاً آن را مشاهده می کنند پس این تبلیغات را حتی شده برای مکثی کوتاه ملاحظه می نمایند و یکی از روشهای مفید و موثر برای بازاریابی و جذب مخاطب محسوب شود .