کسب و کارهای متعدد اعم از تولید کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان، همه همانند زنجیر به هم متصل هستند و هدف نهایی همه آنها کسب درآمد از طریق فروش محصولات و یا ارائه خدمات به مشتریان است.
همه به دنبال راه هایی برای سبقت از رقبای خود و در نتیجه جذب مشتری بیشتر و کسب درآمد بالاتر هستند و همواره این سوالات ذهن آنها را درگیر می کند.
- چه راه هایی سبب افزایش درآمد بیشتر می شود؟
- کدام روش تبلیغاتی نتیجه بهتری در جذب مشتریان دارد؟
- چگونه و از چه راه هایی رقیبان خود را دور بزنیم و فروش بیشتری داشته باشیم؟
- کدام کسب و کار برای درآمد بهتر است؟
پاسخ همه این سوالات به مبجث بازاریابی و تبلیغات برمی گردد . گروه تابلوسازی سامان در زمینه بازاریابی و تبلیغات مقاله ای ارائه نموده است که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه نمایید.
نیاز مشتریان تامین کالاها و منابع اساسی و مایحتاج زندگی است و همه این ها از طریق تولید کنندگان فراهم می شود . اما در هر حیطه شغلی تولید کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان زیادی در حال فعالیت هستند و تعداد رقبا بالاست.
تنها راهی که می شود از طریق آن نسبت به رقبا پیشی گرفت فقط و فقط بازاریابی و تبلیغات است البته این وهله اول کار است در مرحله بعدی قیمت محصولات، کیفیت محصولات و نحوه برخورد با مشتریان می تواند پل ارتباطی ما بین شما و مشتریانتان باشد و مشتریان را تبدیل به مشتریان وفادار و دائمی نماید.
روش های تبلیغاتی برای کسب درآمد بالاتر
روش های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که دارندگان مشاغل با توجه به نیاز خود و راه های ارتباطی با مشتریانشان برخی از آنها را برای معرفی برند و تبلیغات خود انتخاب می کنند.
راه ها و روش های تبلیغاتی همچون :
- سمپلینگ
- تبلیغات چریکی
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی
- تبلیغات در سایت های پربازدید
- تبلیغات در رسانه های ارتباط جمعی
- طراحی و نصب بیلبود
- استرابورد تبلیغاتی
- لمپوست بنر
- تبلیغات چاپی همچون چاپ تراکت، بروشور و کاتالوگ
- تابلوسازی
در بین این همه تبلیغاتی که شمردیم یکی از مدل های تبلیغاتی که تقریباً نود و نه درصد از کسب و کارها از آن جهت معرفی برند خودشان در نقطه ی کسب و کار مورد استفاده قرار می دهند، تابلوسازی است.
روش های متفاوت اجرای تابلوهای تبلیغاتی
نصب تابلوهای تبلیغاتی به سه شکل متفاوت اجرا و پیاده سازی می شود:
- تابلو مغازه
- تابلو شرکتی
- تابلو فروشگاهی
امروزه تمامی صاحبان مشاغل با ساخت تابلوی تبلیغاتی و نصب آن بر سردر مغازه و محل کارشان به معرفی برند خود می پردازند . همه ی افراد با عبور از مکان های عمومی و تجاری درگیر تماشای تابلوهای تبلیغاتی می شوند.
در واقع تابلوسازی یکی از مهم ترین روش های تبلیغاتی می باشد که در کنار سایر روش های تبلیغاتی به کسب و کار شما رونق می بخشد و مزایای متعددی در بر دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود.
با ما همراه باشید ....
تاثیر تابلو تبلیغاتی در کسب درآمد بالاتر
تاثیر تابلوسازی در کسب درآمد بالاتر نسبت به روش های تبلیغاتی دیگر بیشتر است چون وقتی تابلو سفارش داده و در محل نصب می شود، می تواند به صورت شبانه روز نام برند تجاری شما را به عموم مردم معرفی کند.
سایر تبلیغات دارای بازه زمانی تعریف شده برای نمایش نام برند هستند و زمانی که آن بازه زمانی به اتمام رسید می بایست مجدداً هزینه تبلیغات شارژ شود.
با یکبار سفارش می توانید سالها از تابلو تبلیغاتی به عنوان یک ابزار جهت معرفی برند خود استفاده کنید و علاوه بر جنبه ی تبلیغاتی، تابلوسازی بیشترین کارایی را در زیباسازی دکوراسیون بیرونی محل کسب و کار دارد.
تابلوسازی نسبت به دیگر روش ها، بهتر و بیشتر می تواند مشتری جذب کرده و راه های فراهم سازی درآمد بیشتر را محیا کند به دلایل ذیل :
درصد بالا در دیده شدن نام برند تجاری توسط تابلوهای تبلیغاتی
تبلیغات از طریق تابلو تبلیغاتی کاملاً با تبلیغات در فضای مجازی و اینترنتی متفاوت است . همانطور که گفتیم تابلو های تبلیغاتی معمولاً برای سر در مکان های تجاری استفاده می شود و روزانه عابرین بسیاری از کنار این تابلوها عبور کرده و اکثر عابرین به طور آگاه یا نا خود آگاه این تابلو ها را مشاهده کرده و همین مورد باعث مطرح شدن برند و در نهایت کسب درآمد می شود.
مسلماً مکانی که دارای تابلو تبلیغاتی مناسب در جهت معرفی برند خود باشد توجه مشتری را برای خرید جلب کرده و در مراجعه ی بعدی مشتری و تبلیغات دهان به دهان تاثیر به سزایی خواهد داشت.
با تابلوسازی نسبت به رقبایتان متفاوت باشید
به طور قطع رقبای مشغول به فعالیت در یک صنف برای معرفی محصول و برند خود تابلوهای تبلیغاتی از جمله تابلو حروف برجسته، تابلو چلنیوم یا تابلو استیل استفاده می کنند اما چیزی که باعث وجه تمایز بین آن ها می شود شکیل بودن و کیفیت تابلوی تبلیغاتی آن ها می باشد و این تاثیر مستقیمی بر کسب درآمد آن ها و جذب مشتری خواهد داشت.
تابلوسازی تبلیغات مدرن
نصب یک تابلو تبلیغاتی مدرن و کلاسیک می تواند تصویر و ذهنیت مثبتی از یک برند را در ذهن مخاطب ایجاد کند . از تابلو های تبلیغاتی مدرن می توان به انواع تابلو چلنیوم، تابلو وکیوم، تابلو لاسوگاسی، تابلو کامپوزیت، تابلو ترموود، تابلو پیکسلی، تابلو پولکی و تابلو ال ای دی اشاره کرد.
صاحبان مشاغل با توجه به نوع حرفه ای که دارند باید تابلوی مناسبی را برای محل کار خود در نظر بگیرند . به عنوان مثال تابلوی تبلیغاتی یک مغازه موبایل فروشی نباید همانند تابلوی آژانس مسکن باشد . در ارتباط با ساخت تابلو تبلیغاتی باید یک طراح، گرافیک طرح تابلو را متناسب با شغل کارفرما طراحی کند.
تابلوسازی نه تنها باعث افزایش تعداد مشتریان شما می شود بلکه کلاس کاری شما نیز به حساب می آید . در تابلوسازی داشتن هدفی روشن از ساخت آن در موفقیت تبلیغات شما تاثیرگذار است.
اگر شما سالهاست که یک مغازه دارید و دارای مشتریان ثابتی نیز می باشید شاید تصور کنید که با داشتن مشتریان ثابت احتیاجی به تبلیغات بیشتر و نصب تابلو تبلیغاتی بر سردر مغازه خود نخواهید داشت، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که نصب تابلو مغازه مدرن و کلاسیک به افزایش اعتبار شما کمکی شایان خواهد کرد و از این طریق توجه مشتریان جدید نیز به کسب و کار شما جلب شده و در درآمدزایی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.
در واقع هر فروشگاهی با داشتن تابلو تبلیغاتی هویت فروشگاه خود را آشکار ساخته و اگر دارای چندین شعبه در سطح شهر باشد باعث شناخته شدن هرچه بیشتر نام برندش می شود . اگر در تابلو تبلیغاتی خود از نورپردازی استفاده نمایید باعث جلب توجه عابران مخصوصاً در شب خواهد شد.
تابلوسازی فراهم سازی تصمیمات مبتی بر خرید
شاید برای شما هم این قضیه پیش آمده باشد که در حال حرکت در خیابان باشید و بدون اینکه قصد خرید داشته باشید با دیدن تبلیغاتی ویژه، ناخودآگاه حس جذب شدن به یک تبلیغ، سبب شود که شما به داخل مغازه یا فروشگاه بروید و خرید کنید یا اگر هم خریدی انجام ندهید از اجسام و کالاها دیدن نموده و در موقعیت دیگری اقدام به خرید از همان مغازه نمایید.
پس تبلیغات اولین گام در ترغیب افراد نسبت به خرید و یا دریافت خدمتی است و بدون تبلیغات شما نه تنها دیده و مطرح نمی شوید بلکه با تبلیغات مستمر رقبا، مشتریان شما به سمت آنها سوق داده می شوند و راه های کسب درآمد بیشتر برای آنها فراهم خواهد شد نه برای شما که هیچ تلاشی جهت معرفی برند، محصولات و یا خدمات خود انجام نمی دهید.
چرا تابلوسازی این همه در کسب درآمد بالاتر نسبت به سایر تبلیغات کاراتر است؟
در پاسخ به این سوال می بایست چند نکته مطرح شود :
تابلوسازی سبب شناساندن و معرفی برند تجاری می شود
دیگر روش های تبلیغاتی کارا و مفید هستند به شرط آنکه در زمان و مکان مناسبی به اجرا درآیند . شما از هر روش تبلیغاتی دیگری که استفاده کنید باز هم برای معرفی نام برند تجاری چه برای مغازه، چه فروشگاه و یا شرکت، مجبور هستید در مکان کسب و کار و در نقطه فروش، نام برند تجاری خود را بر روی یک تابلو به نمایش بگذارید تا مشتریانی که به دنبال شما و موقعیتان هستند بتوانند راحتر و بهتر به شما دسترسی پیدا کنند.
با تابلو و نامی که بر روی آن درج شده است مشتریان می توانند مغازه یا فروشگاه شما را بشناسند . درواقع معرفی کسب و کارها با تابلوسازی و نصب آن در مکان تجاری انجام می پذیرد و شیوه های تبلیغاتی دیگر نمی توانند جایگزینی برای این کارکرد باشند.
برندسازی با تابلوسازی
برندسازی و معروفیت برند از دغدغه های اساسی هر حیطه شغلی است و تمام برند های معروف، مشهوریت خود را مدیون تبلیغات هستند و برترین روش تبلیغات جهت معرفی برند، تابلو سازی است چون دائمی و ماندگار است.
اعتبارسازی با تابلوسازی
زمانی که مشتریان به یک مکان تجاری و یا کسب و کار مراجعه می کنند بودن تابلو در سر درب مکان تجاری، به آن مکان هویت و اعتبار می بخشد و اعتماد سازی می کند.
درواقع اگر فردی به مکانی تجاری مراجعه نماید و آن مکان تابلویی نداشته باشد، از اعتماد او نسبت به موقعیت مکان کاسته می شود و تابلو تبلیغاتی می تواند حس اعتماد مشتریان را برانگیزد و هویت مکان کسب و کار شما را برای آنها روشن سازد.
تابلوسازی رایج ترین شیوه تبلیغاتی
همان طور که اشاره شد هر کسب و کاری در کنار دیگر تبلیغات، نیاز به نصب تابلو برای معرفی برند در نقطه فروش دارد به همین دلیل هر تجارتی که به نوعی به مشتری وابسته است یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی را در مکان تجاری خود نصب کرده و به نمایش گذاشته است . از جمله تابلوهای تبلیغاتی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- تابلو چلنیوم
- تابلو استیل
- تابلو وکیوم
- تابلو پولکی
- تابلو ترموود
- تابلو کامپوزیت
- تابلو نئون پلاستیک
- تابلو ال ای دی
- تابلو بنری
- تابلو یونولیتی
- تابلو پیکسلی
تابلوسازی ماندگار ترین روش تبلیغاتی
دیگر روش های تبلیغاتی، همه نیاز به مواردی همچون کسب مجوز از ارگان های مربوطه، اجرا در بازه زمانی مشخص، تمدید، اجرای فونداسیون و دیگر موارد دارند و در صورتی که اجرا شوند و موثر واقع شوند نیاز به تمدید مدت زمان نمایش تبلیغاتی دارند.
برای مثال تبلیغاتی همچون بیلبورد، لمپوست بنر، استرابورد تبلیغاتی، تلویزیون شهری نیاز به صرف هزینه بالایی جهت اجاره یا خرید و همچنین کسب مجوز دارند و در صورت اجرا نیز طی یک بازه زمانی مشخص اجرا می شوند و برای تمدید نیاز به صرف هزینه مجدد دارند.
تابلوسازی نه نیاز به مجوز دارد و نه نیاز به تمدید بازه، فقط در صورتی که در ابتدای سفارش از تابلوهای مدرن و جذاب استفاده کنید سال ها می توانید بدون صرف هزینه مجدد از آن بهره ببرید و در صورتی که لازم باشد پس از سالها از تابلوی مدرن تر استفاده کنید . بازهم می توانید با هزینه کمتری تابلوی تبلیغاتی خود را سفارش دهید.
تابلوسازی بادوام ترین و مقاومترین روش تبلیغاتی
بیلبورد، بنر یا دیگر روش ها در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی، مقاومت کمتری از خود نشان می دهند اما ساخت تابلو و سفارش و نصب آن، می تواند با دوام ترین و مقاوم ترین روش برای تبلیغات شما باشد که می توانید سالیانی دراز از آن استفاده نمایید.
تابلو سازی سبب زیباسازی فضای تجاری
نصب تابلوهای مدرن، درخشان و شیک همچون تابلو چلنیوم، تابلو وکیوم، تابلو کامپوزیت و تابلو ترموود می تواند فضای تجاری شما را زیبا و جذاب نماید و دکوراسیون بیرونی محیط شما را تزیین کند.
هر چه تابلویی که سفارش می دهید زیباتر و جذاب تر باشد می تواند محیط تجاری شما را نسبت به رقبایتان زیباتر نموده و زمانی که مشتریان به صورت گذرا، به تابلوها می نگرند تابلوی شما به دلیل زیباتر بودن، سبب جذب نگاه بصری مخاطبان شده و مشتریان را به سوی مکان تجاری شما سوق می دهد.
تابلوسازی ابزاری جهت تکرار تبلیغات به صورت نامحدود
تاثیر تابلو بر افزایش درآمد و سود بدین جهت است که این نوع روش تبلیغاتی، آنقدر تکرار می شود تا در حافظه بلند مدت هر بیننده ای نقش می بندد و در موقع نیاز، مشتریان را به سوی مکان تجاری شما هدایت می کند.