تفاوت تبلیغات مدرن و سنتی

تفاوت تبلیغات مدرن و سنتی

تبلیغات سنتی :

 

تبلیغات سنتی نوعی از تبلیغات است که با استفاده از روش های مرسوم مثل چاپ و تابلوسازی انجام می پذیرد . از جمله روش های تبلیغات و بازاریابی سنتی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • تابلوسازی
  • چاپ تراکت ، بروشور و کاتالوگ
  • چاپ بیلبورد
  • چاپ استرابورد تبلیغاتی
  • چاپ بنر
  • چاپ لمپوست بنر
  • نصب استند تبلیغاتی
  • طراحی استیکرهای سه بعدی
  • نصب تابلو راهنما
  • چاپ مجله
  • چاپ روزنامه
  • تبلیغات در رادیو
  • تبلیغات در تلویزیون

 

تبلیغات و بازاریابی امری ضرروی در دنیای تجارت و کسب و کار است . در گذشته تبلیغات به شکل سنتی و فیزیکی انجام می شدند . امروزه با وجود اینکه هنوز هم روش های سنتی و فیزیکی به قوت خودشان باقی هستند ، اما روش های مبتنی بر وب و شبکه های اجتماعی نیز مرسوم شده اند . بنابراین لازم است در کنار روش های سنتی از روش های تبلیغاتی مدرن نیز استفاده کنید . تا در هر دو حیطه یعنی هم سنتی و هم مدرن فعالیت داشته باشید و هیچ یک از مشتریان را از دست ندهید .

تابلوسازی جزء برترین نوع از روش های تبلیغات سنتی است . نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم در سردر مغازه و مرکز تجاری علاوه بر این که هزینه کمتری دارد ، جلوه بصری کلاسیک و جذابی را برای مکان تجاری شما فراهم می کند و جزء تابلوهای تبلیغاتی مدرن و به روز به حساب می آید .

 از جمله تابلوهای تبلیغاتی مدرن و جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

 

تابلوی تبلیغاتی

 

 

تبلیغات مدرن :

 

تبلیغات مدرن تبلیغاتی است که بر روی بستر اینترنت انجام می شود . تبلیغات و بازاریابی مدرن منعطف است و طیف گسترده ای از افراد را در بر می گیرد . از زمانی که اینترنت پا به دنیای ما انسانها گذاشت ، تبلیغات رنگ و بویی تازه به خود گرفت و از حالت سنتی خارج شد . مردم به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای بسنده نکرده و انواع روش های تبلیغاتی مدرن میان مردم رواج پیدا کرد.

بهترین نوع تبلیغات ، تبلیغی است که در عین اینکه که هزینه پایینی دارد ، بتواند تاثیر بالایی در ذهن مخاطب داشته و بازخورد مناسبی را از خود به جا بگذارد .

این روزها مردم بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و اینترنت سپری کرده و تبلیغات در فضای مجازی به سرعت پیشرفت چشمگیری پیدا کرده است . از این رو افرادی که در فضای مجازی و نت تبلیغات خود را منتشر می کنند ، پیشرفت چشمگیری در رونق کسب و کار خود خواهند داشت و در این بازار رقابتی موفق خواهند شد .

آژانس های تبلیغاتی فراوانی به منظور تبلیغ خدمات و محصولات شما راه اندازی شده اند که شما را در برندسازی و موفقیت کسب و کارتان همراهی می کنند .

در گذشته برای تبلیغات از انواع تراکت ها و اطلاعیه های کاغذی استفاده می شد . با توجه به حجم بالای تیتراژ چاپ این اطلاعیه ها ، هزینه ی زیادی را به صاحبان مشاغل تحمیل می کرد . اما امروزه به دلیل فراگیر شدن اینترنت ، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه ی آن ، بستر اینترنت یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات مجازی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

تبلیغات چریکی ، تبلیغات ایمیلی ، تبلیغات موبایلی و دیجیتال مارکتینگ ، در زمره ی تبلیغات مدرن قرار گرفته و سیل انبوهی از مردم به این نوع تبلیغات روی آورده اند .
 

 

 

تابلوی تبلیغاتی اپل استور

 

 

تفاوت تبلیغات سنتی و تبلیغات مدرن :

 

امروزه روش های بازاریابی و تبلیغاتی روز به روز بیش تر شده و افرادی در این رقابت موفق خواهند شد که از جدیدترین و به روزترین این روش ها استفاده کرده و تکنیک های تبلیغاتی را به کار گیرند که واکنش مثبتی در مخاطب ایجاد کرده و درصد بالایی از مخاطبین را به خرید محصول ترغیب کند.

 

حال می خواهیم صریحاً در مورد تفاوتهای بین تبلیغات سنتی و مدرن بحث کنیم .

 

1) در تبلیغات سنتی خریدار و فروشنده رو در رو هستند . به همین دلیل تاثیر بهتری در میزان افزایش خرید دارد . زیرا بیان شیوا بین فروشنده و خریدار می تواند حس خوب یا بد را در مشتری بیدار کند و مشتری تصمیم به خرید یا عدم خرید بگیرد .

2) در تبلیغات مدرن مثل تبلیغات در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی بیشتر دیزاین طراحی شده سایت یا کانال ، محصولات به نمایش گذاشته شده ، نحوه تعامل با کاربران ، راحتی کاربران و اعتمادسازی جهت جلب رضایت مشتریان ، برای خرید تاثیرگذارند . این درحالی است که در بازاریابی و تبلیغات به شیوه سنتی ، دکوراسیون بیرونی محل تجاری مثل تابلوهای تبلیغاتی نصب شده و چیدمان ویترین ها در جذب نگاه مشتریان تاثیر می گذارند و آنها را به داخل مکان کسب می کشانند .

3) تبلیغات سنتی در دسترس و در معرض دید مخاطب قرار دارد . مشتری به راحتی می تواند جنس مدنظر خود را لمس کند ، پرو یا تست کند و با اطمینان خاطر خرید خود را انجام  دهد . اما در تبلیغات مدرن مثل تبلیغات سایتی و یا شبکه ای ، محصول در دسترس و قابل تست نیست و فقط در حد تصویر یا ویدیوست  . همین امر سبب می شود که مشتریان کمتر اعتماد کنند و خرید سنتی را به خرید اینترنتی ترجیح دهند .

4) تبلیغات سنتی ساده هستند اما تبلیغات اینترنتی نیاز به طراحی های زیبا و هنرمندانه برای جذب مشتری دارند .

5) تبلیغات سنتی علاوه بر وجه تبلیغاتی سبب زیباسازی محیط تجاری نیز می شود .

6) تبلیغات مدرن شامل سطح گسترده ای مثل شهر ، استان و یا کشور است . اما تبلیغات سنتی گستردگی ندارد و در سطح محلی یا استانی انجام می شود .

7) در تبلیغات سنتی ویژگی های فردی انسانها مثل طرز رفتار ، تن صدا ، حالت ، تیپ ، چهره و نگاه همه می تواند بر طرز عملکرد مشتری و تصمیم او در خرید تاثیر بگذارد . در صورتی که در تبلیغات مدرن خبری از این چیزها نیست . تنوع محصول ، نوع طراحی ، رنگ بندی ، سایزبندی و اینگونه موارد می توانند در تصمیم به خرید تاثیر بگذارند .

8) هدف اصلی بازاریابی و تبلیغات سنتی جذب مشتری و ترغیب به خرید است . در حالی که هدف از تبلیغات مدرن علاوه بر این قضیه ، حفظ و نگهداری مشتریان است . به همین دلیل خدمات پس از فروش ، گارانتی محصولات و پاسخگویی به سوالات مشتریان جزء اصلی ترین ملاک ها برای خرید آنهاست .

9) تبلیغات مدرن این امکان را فراهم می سازند که پس از خرید نیز با مشتریان در ارتباط باشید . از راه های مختلف مثل تلفن ، ایمیل یا کامنت گذاری و دیگر مسائل . اما در تبلیغات سنتی مشتری خرید خود را انجام داده و می رود . در صورتی که تمایل داشته باشد باز هم به مکان کسب شما رجوع می کند در غیر اینصورت شما هیچ راهی برای ارتباط با آنها نخواهید داشت .

10) برتری که تبلیغات مدرن دارند این است تبلیغات دهان به دهان با سرعت بیشتری انجام می شود . مشتری اگر از جنسی خوشش بیاید سریعاً آن را به اشتراک می گذارد . همین امر سبب بازنشر و انتشار سریع محصول و برند تولیدی آن می شود .

11) تبلیغات مدرن انعطاف پذیرند . شما می توانید فیلم ، عکس ، صدا ، متن ، وبینار ، فایل و هر آنچه که مدنظرتان است را برای دیده شدن منتشر کنید . در حالی که تبلیغات سنتی این چنین نیست . فقط می توانید یک طراحی زیبا با یک متن جذاب به نمایش بگذارید .

12) در تبلیغات مدرن نظر تک تک خریداران پرسیده شده و لحاظ می شود . در حالی که در روش سنتی نمی توان چنین ارزیابی داشت . فقط از طریق میزان ارتباط مشتریان ، می توان تشخیص داد که آیا تبلیغات موثر بوده یا خیر.

 

 

فروشگاه نورانی

 

 

تبلیغات سنتی بهتر است یا تبلیغات مدرن ؟

 

تبلیغات چه سنتی و چه مدرن هر دو فواید و معایب خود را دارند . اما اگر شما می خواهید از رقبای خود عقب نمانید و هر مشتری با هر سلیقه ای را به سوی خودتان بکشانید ، لازم است در هر دو زمینه تبلیغات بهینه داشته باشید .

بسیاری از افراد تبلیغات سنتی را ترجیح می دهند و از همان طریق خرید می کنند . بسیاری دیگر تبلیغات سنتی را کنار گذاشته و همیشه خریدهای آنلاین انجام می دهند . فعالیت در هر دو زمینه ضروری است تا مشتری به سوی رقبا نرود .

 

 

تابلوی شرکتی کاشی فروشی


 

 

قیمت تبلیغات سنتی با قیمت تبلیغات مدرن چه تفاوتی دارد ؟

 

تبلیغات سنتی نسبت به تبلیغات دیجیتال قیمت کمتری دارند و ماندگارتر هستند به ویژه تبلیغات به شیوه تابلوسازی .


اگر می خواهید با انواع روش های تابلوسازی و نحوه تبلیغات آن اطلاعات کسب کنید با مطلب زیر همراه ما باشید .

 

تابلوسازی چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟ + ویدئو


تبلیغات مدرن برای آنکه اجرا شوند مستلزم صرف هزینه های بیشتری هستند . در صورتی که هزینه تبلیغات سنتی کمتر است .

 

 

تابلوی تبلیغاتی تشریفات

 

 

استفاده از تبلیغات سنتی و تبلیغات مدرن به صورت ترکیبی :

 

بدلیل اینکه مشتریان سلایق مختلفی دارند . عده ای خرید آنلاین انجام می دهند و عده ای روش های آنلاین را قبول ندارند و هنوز هم متکی بر خرید سنتی هستند . بنابراین لازم است برای پیشرفت تجاری خود به صورت مشترک هم از تبلیغات سنتی استفاده کنید و هم از تبلیغات مدرن . با اینکار می توانید هر مشتری با هر سلیقه ای را در کنار خود نگهدارید . به شرط اینکه ارتباط قوی داشته باشید و به نظرات مشتریانتان اهمیت دهید . محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه کنید . در هر زمان پاسخگوی نیاز مشتریانتان باشید بویژه اگر بصورت اینترنتی و مجازی فعالیت دارید ، تا مشتریان به شما وفادار بمانند .

 

 

مزایای تبلیغات سنتی :

 

در دسترس بودن کالا قبل از خرید ، امکان تست کالا ، اطمینان از اصل بودن و سالم بودن کالا و دیدن تنوع طرح و رنگ کالاها به صورت فیزیکی از جمله مزایای تبلیغات و بازاریابی سنتی به حساب می آیند .

 

مزایای تبلیغات مدرن :

 

یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی و مجازی این است که در این نوع تبلیغات می توان از کلیپ های ویدئویی ، عکس های با کیفیت بالا ، نظرسنجی از مشتریان ،  ارسال اطلاعیه های مرتبط با فروش ، تخفیفات و جشنواره ها استفاده کرد . این مورد باعث جذب هر چه بیشتر مخاطب شده و در رونق کسب و کار شما تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت .

 

 

تابلوی تبللیغاتی استیل طلایی

 

 

معایب تبلیغات سنتی :

 

یکی از عیوب تبلیغات سنتی این است که در این نوع تبلیغات بیشتر  از کاغذ استفاده می شود . با توجه به این که برای تولید کاغذ در حجم بالا تعداد زیادی درخت را قطع کرده و به محیط زیست آسیب می رسانند ، سعی می شود که تبلیغات جدیدتری جایگزین آن شود .

علاوه بر تاثیرات مخرب تولید کاغذ بر محیط زیست ، این تبلیغات کاغذی را گاهاً بر روی دیوار و درب منازل و پل عابر پیاده می چسبانند . علاوه بر این که به ظاهر زیبای شهر آسیب می رساند ، هزینه ی بالایی بابت تمیز کردن این سطوح خواهد داشت .

 

معایب تبلیغات مدرن :

 

عدم اطمینان کافی به تبلیغات درج شده در شبکه ها و سایت ها یکی از معایب اصلی این نوع تبلیغات محسوب می شود . بسیاری از افراد تا یک جنس را به چشم نبینند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکنند ، آن را خریداری نخواهند کرد . در اینترنت تصویری از یک محصول به نمایش گذاشته می شود . سفارش و پرداخت هزینه به صورت همزمان انجام می شود . کالا توسط پیک چند روز بعد ارسال می شود . همین عامل سبب می شود که بسیاری از افراد چنین تراکنشی را قبول نداشته باشند و خرید سنتی را ترجیح دهند .