تبلیغات سنتی

تبلیغات سنتی نوعی از تبلیغات است که با استفاده از روش های مرسوم مثل چاپ و تابلوسازی انجام می پذیرد . از جمله روش های تبلیغات و بازاریابی سنتی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • تابلوسازی
  • چاپ تراکت ، بروشور و کاتالوگ
  • چاپ بیلبورد
  • چاپ استرابورد تبلیغاتی
  • چاپ بنر
  • چاپ لمپوست بنر
  • نصب استند تبلیغاتی
  • طراحی استیکرهای سه بعدی
  • نصب تابلو راهنما
  • چاپ مجله
  • چاپ روزنامه
  • تبلیغات در رادیو
  • تبلیغات در تلویزیون

تابلو استیل آزما

تبلیغات و بازاریابی امری ضرروی در دنیای تجارت و کسب و کار است . در گذشته تبلیغات به شکل سنتی و فیزیکی انجام می شدند . امروزه با وجود اینکه هنوز هم روش های سنتی و فیزیکی به قوت خودشان باقی هستند.

روش های مبتنی بر وب و شبکه های اجتماعی نیز مرسوم شده اند . بنابراین لازم است در کنار روش های سنتی از روش های تبلیغاتی مدرن نیز استفاده کنید . تا در هر دو حیطه یعنی هم سنتی و هم مدرن فعالیت داشته باشید و هیچ یک از مشتریان را از دست ندهید .

تابلو فلزی با نور

تابلوسازی برترین ابزار تبلیغات سنتی و مدرن

تابلوسازی جزء برترین نوع از روش های تبلیغات سنتی است . نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم در سردر مغازه و مرکز تجاری علاوه بر این که هزینه کمتری دارد، جلوه بصری کلاسیک و جذابی را برای مکان تجاری شما فراهم می کند و جزء تابلوهای تبلیغاتی مدرن و به روز به حساب می آید .

 از جمله تابلوهای تبلیغاتی مدرن و جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تابلو چلنیوم
  • تابلو وکیوم
  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو ترموود
  • تابلو پولکی
  • تابلو پیکسلی

تابلو بازار

تبلیغات مدرن

تبلیغات مدرن تبلیغاتی است که بر روی بستر اینترنت انجام می شود . تبلیغات و بازاریابی مدرن منعطف است و طیف گسترده ای از افراد را در بر می گیرد.

تابلو نور اندریک فلزی

از زمانی که اینترنت پا به دنیای ما انسانها گذاشت ، تبلیغات رنگ و بویی تازه به خود گرفت و از حالت سنتی خارج شد . مردم به تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای بسنده نکرده و انواع روش های تبلیغاتی مدرن میان مردم رواج پیدا کرد.

 

بهترین نوع تبلیغات ، تبلیغی است که در عین اینکه که هزینه پایینی دارد، بتواند تاثیر بالایی در ذهن مخاطب داشته و بازخورد مناسبی را از خود به جا بگذارد .

این روزها مردم بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و اینترنت سپری کرده و تبلیغات در فضای مجازی به سرعت پیشرفت چشمگیری پیدا کرده است .

از این رو افرادی که در فضای مجازی و نت تبلیغات خود را منتشر می کنند، پیشرفت چشمگیری در رونق کسب و کار خود خواهند داشت و در این بازار رقابتی موفق خواهند شد .

تابلوهای تبلیغاتی سنتی و مدرن

آژانس های تبلیغاتی فراوانی به منظور تبلیغ خدمات و محصولات شما راه اندازی شده اند که شما را در برندسازی و موفقیت کسب و کارتان همراهی می کنند .

در گذشته برای تبلیغات از انواع تراکت ها و اطلاعیه های کاغذی استفاده می شد . با توجه به حجم بالای تیتراژ چاپ این اطلاعیه ها، هزینه ی زیادی را به صاحبان مشاغل تحمیل می کرد.

اما امروزه به دلیل فراگیر شدن اینترنت، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه ی آن ، بستر اینترنت یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات مجازی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

تبلیغات چریکی، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات موبایلی و دیجیتال مارکتینگ، در زمره ی تبلیغات مدرن قرار گرفته و سیل انبوهی از مردم به این نوع تبلیغات روی آورده اند .

تابلو تبلیغاتی با زیرساز سنگی

تفاوت تبلیغات سنتی و تبلیغات مدرن

امروزه روش های بازاریابی و تبلیغاتی روز به روز بیش تر شده و افرادی در این رقابت موفق خواهند شد که از جدیدترین و به روزترین این روش ها استفاده کرده و تکنیک های تبلیغاتی را به کار گیرند که واکنش مثبتی در مخاطب ایجاد کرده و درصد بالایی از مخاطبین را به خرید محصول ترغیب کند.

حال می خواهیم صریحاً در مورد تفاوتهای بین تبلیغات سنتی و مدرن بحث کنیم .

1) در تبلیغات سنتی خریدار و فروشنده رو در رو هستند . به همین دلیل تاثیر بهتری در میزان افزایش خرید دارد . زیرا بیان شیوا بین فروشنده و خریدار می تواند حس خوب یا بد را در مشتری بیدار کند و مشتری تصمیم به خرید یا عدم خرید بگیرد .

تابلو با نمای کامپوزیتی

2) در تبلیغات مدرن مثل تبلیغات در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی بیشتر دیزاین طراحی شده سایت یا کانال ، محصولات به نمایش گذاشته شده، نحوه تعامل با کاربران، راحتی کاربران و اعتمادسازی جهت جلب رضایت مشتریان، برای خرید تاثیرگذارند.

این درحالی است که در بازاریابی و تبلیغات به شیوه سنتی، دکوراسیون بیرونی محل تجاری مثل تابلوهای تبلیغاتی نصب شده و چیدمان ویترین ها در جذب نگاه مشتریان تاثیر می گذارند و آنها را به داخل مکان کسب می کشانند .

تابلو فلزی امانته

3) تبلیغات سنتی در دسترس و در معرض دید مخاطب قرار دارد . مشتری به راحتی می تواند جنس مدنظر خود را لمس کند، پرو یا تست کند و با اطمینان خاطر خرید خود را انجام  دهد.

در تبلیغات مدرن مثل تبلیغات سایتی و یا شبکه ای، محصول در دسترس و قابل تست نیست و فقط در حد تصویر یا ویدیوست  . همین امر سبب می شود که مشتریان کمتر اعتماد کنند و خرید سنتی را به خرید اینترنتی ترجیح دهند.

تابلو شرکتی بدون نور فلزی

4) تبلیغات سنتی ساده هستند اما تبلیغات اینترنتی نیاز به طراحی های زیبا و هنرمندانه برای جذب مشتری دارند.

5) تبلیغات سنتی علاوه بر وجه تبلیغاتی سبب زیباسازی محیط تجاری نیز می شود.

6) تبلیغات مدرن شامل سطح گسترده ای مثل شهر، استان و یا کشور است . اما تبلیغات سنتی گستردگی ندارد و در سطح محلی یا استانی انجام می شود.

تابلو شرکتی فلزی بدون نور

7) در تبلیغات سنتی ویژگی های فردی انسانها مثل طرز رفتار، تن صدا، حالت، تیپ، چهره و نگاه همه می تواند بر طرز عملکرد مشتری و تصمیم او در خرید تاثیر بگذارد.

در صورتی که در تبلیغات مدرن خبری از این چیزها نیست . تنوع محصول، نوع طراحی، رنگ بندی، سایزبندی و اینگونه موارد می توانند در تصمیم به خرید تاثیر بگذارند.

تابلو فلزی نور اندریک

8) هدف اصلی بازاریابی و تبلیغات سنتی جذب مشتری و ترغیب به خرید است . در حالی که هدف از تبلیغات مدرن علاوه بر این قضیه ، حفظ و نگهداری مشتریان است.

خدمات پس از فروش، گارانتی محصولات و پاسخگویی به سوالات مشتریان جزء اصلی ترین ملاک ها برای خرید آنهاست.

9) تبلیغات مدرن این امکان را فراهم می سازند که پس از خرید نیز با مشتریان در ارتباط باشید . از راه های مختلف مثل تلفن، ایمیل یا کامنت گذاری و دیگر مسائل . اما در تبلیغات سنتی مشتری خرید خود را انجام داده و می رود.

تابلو مغازه سوپر پروتئین

در صورتی که تمایل داشته باشد باز هم به مکان کسب شما رجوع می کند در غیر اینصورت شما هیچ راهی برای ارتباط با آنها نخواهید داشت.

10) برتری که تبلیغات مدرن دارند این است تبلیغات دهان به دهان با سرعت بیشتری انجام می شود . مشتری اگر از جنسی خوشش بیاید سریعاً آن را به اشتراک می گذارد . همین امر سبب بازنشر و انتشار سریع محصول و برند تولیدی آن می شود.

تابلو تبلیغاتی رستوران

11) تبلیغات مدرن انعطاف پذیرند . شما می توانید فیلم، عکس، صدا، متن، وبینار، فایل و هر آنچه که مدنظرتان است را برای دیده شدن منتشر کنید . در حالی که تبلیغات سنتی این چنین نیست . فقط می توانید یک طراحی زیبا با یک متن جذاب به نمایش بگذارید.

12) در تبلیغات مدرن نظر تک تک خریداران پرسیده شده و لحاظ می شود . در حالی که در روش سنتی نمی توان چنین ارزیابی داشت . فقط از طریق میزان ارتباط مشتریان ، می توان تشخیص داد که آیا تبلیغات موثر بوده یا خیر.

تابلو مغازه پروتئین

تبلیغات سنتی بهتر است یا تبلیغات مدرن ؟

تبلیغات چه سنتی و چه مدرن هر دو فواید و معایب خود را دارند . اما اگر شما می خواهید از رقبای خود عقب نمانید و هر مشتری با هر سلیقه ای را به سوی خودتان بکشانید، لازم است در هر دو زمینه تبلیغات بهینه داشته باشید.

بسیاری از افراد تبلیغات سنتی را ترجیح می دهند و از همان طریق خرید می کنند . بسیاری دیگر تبلیغات سنتی را کنار گذاشته و همیشه خریدهای آنلاین انجام می دهند . فعالیت در هر دو زمینه ضروری است تا مشتری به سوی رقبا نرود.

تابلو مغازه پوشاک چلنیوم ساده

قیمت تبلیغات سنتی با قیمت تبلیغات مدرن چه تفاوتی دارد ؟

تبلیغات سنتی نسبت به تبلیغات دیجیتال قیمت کمتری دارند و ماندگارتر هستند به ویژه تبلیغات به شیوه تابلوسازی.

تبلیغات مدرن برای آنکه اجرا شوند مستلزم صرف هزینه های بیشتری هستند . در صورتی که هزینه تبلیغات سنتی کمتر است.

تابلو تبلیغاتی نمایشگاه اتومبیل

استفاده از تبلیغات سنتی و تبلیغات مدرن به صورت ترکیبی

بدلیل اینکه مشتریان سلایق مختلفی دارند . عده ای خرید آنلاین انجام می دهند و عده ای روش های آنلاین را قبول ندارند و هنوز هم متکی بر خرید سنتی هستند.

بنابراین لازم است برای پیشرفت تجاری خود به صورت مشترک هم از تبلیغات سنتی استفاده کنید و هم از تبلیغات مدرن . با اینکار می توانید هر مشتری با هر سلیقه ای را در کنار خود نگهدارید.

به شرط اینکه ارتباط قوی داشته باشید و به نظرات مشتریانتان اهمیت دهید . محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه کنید . در هر زمان پاسخگوی نیاز مشتریانتان باشید بویژه اگر بصورت اینترنتی و مجازی فعالیت دارید ، تا مشتریان به شما وفادار بمانند.

تابلو چلنیوم کرستال املاک

مزایای تبلیغات سنتی

در دسترس بودن کالا قبل از خرید، امکان تست کالا ، اطمینان از اصل بودن و سالم بودن کالا و دیدن تنوع طرح و رنگ کالاها به صورت فیزیکی از جمله مزایای تبلیغات و بازاریابی سنتی به حساب می آیند.

تابلو چلنیوم کرستالی رستوران

مزایای تبلیغات مدرن

یکی از مزایای تبلیغات اینترنتی و مجازی این است که در این نوع تبلیغات می توان از کلیپ های ویدئویی، عکس های با کیفیت بالا، نظرسنجی از مشتریان، ارسال اطلاعیه های مرتبط با فروش، تخفیفات و جشنواره ها استفاده کر .

این مورد باعث جذب هر چه بیشتر مخاطب شده و در رونق کسب و کار شما تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

تابلو شرکتی

معایب تبلیغات سنتی

یکی از عیوب تبلیغات سنتی این است که در این نوع تبلیغات بیشتر  از کاغذ استفاده می شود . با توجه به این که برای تولید کاغذ در حجم بالا تعداد زیادی درخت را قطع کرده و به محیط زیست آسیب می رسانند، سعی می شود که تبلیغات جدیدتری جایگزین آن شود.

علاوه بر تاثیرات مخرب تولید کاغذ بر محیط زیست، این تبلیغات کاغذی را گاهاً بر روی دیوار و درب منازل و پل عابر پیاده می چسبانند . علاوه بر این که به ظاهر زیبای شهر آسیب می رساند، هزینه ی بالایی بابت تمیز کردن این سطوح خواهد داشت.

تابلو تبلیغاتی فروشگاهی


معایب تبلیغات مدرن

عدم اطمینان کافی به تبلیغات درج شده در شبکه ها و سایت ها یکی از معایب اصلی این نوع تبلیغات محسوب می شود . بسیاری از افراد تا یک جنس را به چشم نبینند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکنند، آن را خریداری نخواهند کرد.

در اینترنت تصویری از یک محصول به نمایش گذاشته می شود . سفارش و پرداخت هزینه به صورت همزمان انجام می شود.

کالا توسط پیک چند روز بعد ارسال می شود . همین عامل سبب می شود که بسیاری از افراد چنین تراکنشی را قبول نداشته باشند و خرید سنتی را ترجیح دهند.