اگر شما هم جزئی از اصناف باشید و هدف اصلی شما در کسب و کار دسترسی به مشتریان بیشتر و کسب درآمد بالاتر باشد، لازم است همیشه از یک یا چند روش تبلیغاتی برای معرفی نام برند خود استفاده کنید تا هم مطرح باشید و هم اجازه پیشی گرفتن رقبا را ندهید.
روش های تبلیغاتی
روش های تبلیغاتی به منزله بهره گیری از یک سری ابزارهاست که جهت معرفی برند و نام تجاری به عموم مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرند.
با بهره مندی از روش های تبلیغاتی می توانید برای معروفیت برند تجاری خود پوئن مثبتی کسب کنید و به درآمد بیشتری در حیطه کاری خود نسبت به سایر رقبا برسید.
برای اینکه بتوانید از روش تبلیغاتی مناسب استفاده کنید، لازم است قبل از هر چیز همواره رفتار بازار، مشتریان و رقبای خود را رصد کنید.
رصد کردن بدین معناست که در مکان و زمان مناسب کالاها و خدمات مورد نیاز مشتریان را در اختیار آنها بگذارید . بدین طریق هم رضایت مشتریان را جلب می کنید و هم خود به سود مدنظرتان دست یافته و نسبت به رقبا پیشتاز خواهید بود.
روش های تبلیغاتی چیست؟
روش های تبلیغاتی روش هایی هستند که ما انسانها با توجه به نیاز تجاری و کسب و کار خود، یک یا چند نوع آن را انتخاب می کنیم تا توسط این روش ها افراد محصولات ما را بشناسند و بخرند.
روش های تبلیغاتی به روش های بازاریابی و تبلیغات همچون تبلیغات در رادیو و تلویزیون، تبلیغ در رسانه های ارتباط جمعی، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و سایت های مرتبط با محصولات و خدمات شما با رتبه بالا، تبلیغات محیطی نظیر تبلیغات چاپی و تابلوسازی می باشد.
همچنین سایر تبلیغات محیطی عبارتند از طراحی و نصب بیلبورد، چاپ تراکت، بروشور، کاتالوگ و بنر، نصب استند تبلیغاتی، استیکرهای تبلیغاتی، لمپوست بنر، استرابورد تبلیغاتی، تلویزیون شهری، تبلیغات ایمیلی و تبلیغات موبایلی.
هر کدام از این شیوه های تبلیغاتی نام برده شده جهت اجرا و پیاده سازی نیازمند متدها، ترفندهای اجرایی و کسب برخی از مجوزها می باشند.
گاهی تجار و صاحبین مشاغل بدون در نظر گرفتن رفتار رقبا، مشتریان و بازار، از یک یا چند روش تبلیغاتی به صورت تصادفی استفاده می کنند که باعث شکست تبلیغات آنها می شود و این تفکر در این افراد بوجود می آید که روش های تبلیغاتی بسی هزینه گزاف و بیهوده است و نمی تواند سبب جذب مشتری شود.
خب حالا شما چه فکر می کنید ؟ آیا به نظر شما تبلیغات و استفاده از روش های تبلیغاتی هزینه اضافی و سربار است؟
اگر این چنین می اندیشید کاملاً در اشتباه به سر می برید چرا؟
زیرا بدون استفاده از روش های تبلیغاتی اصلاً برند شما دیده نمی شود . اگر می خواهید دیده شوید و مطرح باشید، می بایست توسط مشتریانتان شناخته شوید تا به سراغ شما بیایند.
پس شرکت های مطرح دنیا که همه ی دنیا و افراد کره زمین نام آنها را می شناسند و در هر نقطه جغرافیایی که هستند از محصولات آن شرکت استفاده می کنند، این مشهوریت خود را مدیون چه چیزی هستند ؟ قطعاً بازاریابی و تبلیغات.
برای مثال شرکت سامسونگ، ال جی، نایک، اپل، ایسوز، بنز، هیوندا و دیگر شرکت های مطرح دنیا که در همه جای این کره خاکی از محصولات آنها توسط انسانها با قومیت ها، مذاهب، سنین و جنسیت های متفاوتی استفاده می شود، آیا به نظر شما این شرکت های مطرح که همه دنیا نام آنها را می شناسند و دقیقاً می دانند که این شرکت ها چه محصولاتی را به بازار عرضه می کنند، به جز استفاده از ترفندهای تبلیغاتی جهت معروفیت برند خود کار دیگری انجام داده اند؟
البته این نکته شایان ذکر است که کیفیت محصولات و خدمت رسانی گیرا و خدمات پس از فروش و پشتیبانی بیست و چهار ساعته حرف اول را در وفاداری مشتریان می زنند اما قبل از اینکه این شرکتها، تبلیغاتی انجام نداده بودند آیا کسی از کیفیت و نحوه خدمات رسانی آنها اطلاعی داشت؟
اگر شما نسبت به اسم این شرکتها و نحوه خدمات رسانی و محصولات آنها آشنایی نداشتید اما کسی به شما می گفت که محصولات شرکتی بسیار عالی است اما شما هیچ نامی از این شرکت توسط رسانه ها، شبکه ها و دیگر مکان ها نشنیده باشید با اینکه محصولات عالی تولید می کرد، آیا باز هم به دنبال دریافت خدمات یا خرید کالا از این شرکت بودید؟
طبیعتاً همه ما انسانها همواره بدنبال برند هستیم . یعنی بیشتر ترجیح می دهیم کالاهایی را بخریم یا خدمتی را دریافت کنیم که توسط بیشتر افراد مورد استفاده واقع شده یا به عبارتی دیگر امتحان خودش را پس داده است.
کالاها یا خدماتی که توسط شرکت هایی تولید می شود که مطرح نیستند و در گوشه و کنار فعالیت می کنند، حتی اگر دارای قیمت و کیفیت مناسبی هم باشند باز هم چنگی به دل نمی زنند و یا در استفاده از آن وسواسیت به خرج می دهیم، در صورتی که حاضریم برای همان کالای مشابه با برند معروف، دو برابر هزینه صرف کنیم.
با این اوصاف پی به اهمیت تبلیغات برده ایم حال چند سوال مطرح است اینکه :
- چند روش تبلیغاتی داریم؟
- کدام روش تبلیغاتی بهتر است؟
- از کجا بدانیم کی و چه زمانی کدام روش تبلیغاتی را جهت کسب درآمد بهتر، انتخاب کنیم؟
با شناخت روش های تبلیغات و تخمین تاثیر آن بر روی کسب و کار خود، بررسی رفتار بازار، مشتریان و رقبا و تحلیل آنها و واکنش مثبت و به موقع می توانید تبلیغات هدفمندی را به نمایش بگذارید.
روشی که بتواند مشتری را جذب و وادار به خرید یا دریافت خدمات نماید، برترین و بهترین روش تبلیغاتی است هر چند بابت آن هزینه کمی صرف کرده باشید.
گاهی افراد در زمان و مکان نامناسب، تبلیغاتی با هزینه بالا به نمایش می گذارند که در آن مکان یا زمان مخاطب چندانی برای دیدن تبلیغات نیست، پس هزینه تبلیغاتی خود را به هدر داده اند، زیرا تبلیغاتی که استفاده کرده اند بهینه نبوده است.
هر چند که به جای استفاده از روش های تبلیغاتی ارزان قیمت، روش های تبلیغاتی گران را بکار برده اند اما اگر نتوانید هدف غایی تبلیغ را که جذب مشتریان بیشتر و دسترسی به سود بالاتر است را به اجرا درآورید، هزینه تبلیغات، هزینه سربار و اضافی تلقی می شود.
انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری
روش های تبلیغاتی به چند دسته کلی تقسیم می شوند :
- روش های تبلیغات سنتی
- روش های تبلیغات محیطی
- تبلیغات مدرن
- روش های تبلیغاتی مبتنی بر وب
- تبلیغات دیجیتال
تابلوهای تبلیغاتی
یکی از انواع روشهای تبلیغاتی که ما به وفور در زندگی روزمره خود ملاحظه می کنیم و به عنوان تبلیغات محیطی و یا تبلیغات سنتی می توانیم از آن یاد کنیم، تابلوهای تبلیغاتی هستند.
به نظر برخی ها دیدن تابلوهای تبلیغاتی که به عنوان تابلو مغازه، تابلو فروشگاهی و یا تابلو شرکتی نصب می شوند، عادی شده اند و گمان می کنند تاثیر آن در زندگی ما انسانها که هر روز و به طور مدام تابلوها را ملاحظه می کنیم کم رنگ شده است اما زمانی که آن تابلو برداشته شود و یا تعویض گردد، کاملاً تغییرات حاصل شده را حس خواهیم کرد که این نشانه موثر بودن تبلیغ است.
تبلیغات تابلوسازی جزئی از روش های تبلیغاتی در نقطه فروش است . در واقع تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر تبلیغات، در زیباسازی فضای شهر و همچنین در صورت عدم نصب استاندارد، در خدشه دار نمودن نمای شهر بسیار موثرند.
علاوه بر این تابلوهای تبلیغاتی تنها روش موثر در جذب مشتری به صورت مستمر و دائم هستند که با هزینه بسیار کم به روش های مختلف اجرا می شوند.
تبلیغات چاپی
صنعت چاپ سابقه بلند بالایی درکشور ما دارد و هنوز هم از رده خارج نشده است و همچنان نقش بارزی را در دنیای بازاریابی و تبلیغات ایفا می کند.
صنعت چاپ با پیشرفت فناوری دچار تغییرات و دگرگونی های زیادی شده است . گرافیک ها و طرح های مورد استفاده در این نوع تبلیغات تاثیر زیادی بر ترغیب مخاطب برای بهره گیری از تبلیغ مدنظر می باشد.
اگر مخاطبان شما هنوز از نشریات چاپی بهره می گیرند، پس بهتر است از این نوع تبلیغات سود ببرید . گستردگی و قیمت مناسب تبلیغات چاپی و همچنین نحوه اجرای آن سبب شده است که اکثریت صاحبین مشاغل، این حیطه تبلیغاتی را به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی دائم مورد استفاده قرار دهند.
این نوع تبلیغات خود شامل بخش بندی های متعددی می باشد و به شیوه های مختلفی طراحی و اجرا می شود.
تبلیغات چاپی شامل چه چیزهایی می باشد؟
- مجلات ملی، محلی، تجاری، صنعتی
- کتابهای راهنما، صفحات زرد، صنعت، محلی
- کارت های اتوبوس و تاکسی
- بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی
تبلیغات تناوبی
تبلیغاتی که در قالب روزنامه، ماهنامه با تاریخ انتشار مشخص، به چاپ می رسد تبلیغات تناوبی نام دارد.
تبلیغات سمپلینگ
از جمله روش های تبلیغات موثر است، چرا که مشتری در آن واحد می تواند حس استفاده از محصول را درک کند و توضیحات مربوط به هر گونه سوال و ابهام خود را در مورد محصول یا خدمات از فرد سمپلر دریافت کند.
در ایران این تبلیغات بیشتر جهت فروش چای، قهوه، نسکافه و تست انواع خوراکی ها و دیگر موارد دیده شده است که فرد سمپلر از مشتریان می خواهد محصول را بنوشد، میل کند و یا تست کند و یا در صورت فیزیکی بودن محصول، با ارائه مشخصات فنی محصول، نظر مشتریان دریافت می شود و آنها ترغیب به خرید می شوند.
تبلیغات چریکی
در واقع همان بازاریابی پارتیزانی است که با استفاده از خلاقیت و نوآوری، سعی در جذب مشتری به شیوه ای متفاوت که با سایر رقبا متمایز باشد، می پردازد.
تبلیغات محیطی
هر آنچه که شما در فضای شهری به عنوان تبلیغات مشاهده می کنید جزئی از تبلیغات محیطی هستند.
تبلیغات بر روی وسایل نقلیه عمومی
اکثریت این نوع تبلیغات را که بر روی تاکسی و اتوبوس های شهری طراحی شده است دیده ایم و با آن آشنایی داریم.
تبلیغات موبایلی
تبلیغات تلفن همراه معمولاً با یک کمپین بازاریابی گسترده ای مرتبط می باشد و رشد تبلیغات تلفن همراه در حوزه کسب و کار امری انکارناپذیر است و تاثیر بسیار زیادی در توسعه بازاریابی دارد، مانند تبلیغات موبایل از طریق شبکه های اجتماعی.
تبلیغات در تلویزیون
تبلیغات تلویزیونی از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است، اما این مدل تبلیغات به علت گرایش خریداران به سمت سرگرمی ها و اخبار های موجود در فضای مجازی به شیوه های زیر در حال تغییر است:
- برنامه نویسی شبکه های ماهواره ای، کابلی و محلی که برای مخاطبان خاص با توجه به میزان نظاره گران می باشد.
- شبکه های تلویزیونی ایندی که یک شبکه محلی کوچک است و با مبلغ اندکی به تبلیغ و جذب مشتری می پردازد.
- شبکه های بازپخش برنامه های تلویزیون
- پخش عمومی که این شبکه ها به منظور بهبود روابط عمومی می باشد و توسط برخی از شرکت ها جهت حمایت مالی انجام می شود.
تبلیغات رادیویی
تبلیغات رادیویی با سابقه بلند مدت یک فضای تبلیغاتی برای مخاطبان خاص می باشد . برای تبلیغ در این فضا می بایست بازار هدف خود را شناسایی نموده و شبکه مورد نظر را انتخاب و سپس متناسب با میزان مخاطبان خود در فرکانس شبکه های مختلف همچون برنامه های ملی و محلی، برنامه های خبری و گفتگو، موسیقی و غیره، اقدام به بازاریابی و تبلیغ نمایید.
به تبلیغاتی که در رادیو و تلویزیون منتشر می شود تبلیغات وسیع یا Broadcast نیز می توان گفت، زیرا طیف وسیعی از مخاطبان را شامل می شود.
تبلیغات اسپانسری
اسپانسرها کسانی هستند که در اجرای یک برنامه رادیویی و تلویزیونی مشارکت کرده و بخشی از هزینه های اجرای برنامه را در ازای تبلیغات مستمر، متقبل می شوند.
تبلیغات نامشهود
همان طور که از اسمش پیداست نامشهود است، یعنی مستقیماً حرفی از کالا یا خدمات به میان نمی آید بلکه با تبلیغ قرار دادن محصول به عنوان یکی از ابزارها، کالاها و یا خدمات مورد نیاز که توسط یک سری شخصیت ها و فعل و انفعالات به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد تا در ذهن بیننده نقش ببندد.
برای مثال می توان به فیلمی اشاره کرد که شخصیت فیلم از یک نوشیدنی یا خوراکی و یا ماشینی به دوست یا اقوام خود تعریف می کند و به طور غیرمستقیم به مزایای آن کالا اشاره می کند.
آگهی های دوره ای
به آگهی هایی اطلاق می شود که به صورت دوره ای و منظم در روزنامه ها و مجلات منتشر می شود.
تبلیغات حمایتی
این تبلیغات به صورت حمایتی و از طریق کمک های مالی به صورت جمع آوری پول یا کالا و ارائه خدمات مختلف انجام می پذیرد.
تبلیغات خدمات عمومی
یک سری از خدمات عمومی هستند که به عنوان ابزاری قدرتمند سعی در حفظ سلامت عمومی و دیگر چالش های اجتماعی دارند و هدف اصلی آنها کمک به رفع مشکلات و نیازهای عمومی و اجتماعی قشر گسترده جامعه است.
این تبلیغات به جهت مقاصد غیرتجاری با کمک شرکت های غیرانتفاعی، موسسات تجاری، گروه های اجتماعی و مذهبی و جهت تحقق اهداف بشر دوستانه اعمال می شود.
تبلیغات آنلاین
امروزه اکثر نشریات با استفاده از نسخه های آنلاین به تبلیغ می پردارند . تبلیغات آنلاین، موقعیت های متنوع تبلیغاتی و استراتژی های همراه با آن را فراهم می نماید که پایه مناسبی برای آنالیز میزان اثر بخشی گروه های تبلیغاتی محسوب می گردد که عبارتند از:
- روزنامه های آنلاین ملی، محلی، اجتماعی و تجاری
- مجلات محلی، منطقه ای و بین المللی
- وبلاگها
- موتورهای جستجو
- آگهی های موجود در سایتها
- تبلیغات بومی
- هدف یابی مجدد (تبلیغاتی که کاربران همیشگی وب سایت شما را مورد هدف قرار می دهد).
تبلیغات اینترنتی
وقتی صحبت از تبلیغات اینترنتی به میان می آید سه دیدگاه مطرح می شود که عبارتند از:
- نوع تبلیغ اینترنتی
- اعتماد سازی تبلیغات اینترنتی
- هدف گیری تبلیغات اینترنتی
نوع مخاطبان
یعنی شما با این تبلیغات می خواهید چه نوع مخاطبانی را جذب کنید برای مثال شما به دنبال جذب طراحان و مهندسان هستید، پس می بایست تبلیغات خود را در سایت های طراحی و مهندسی به نمایش بگذارید.
جمعیت شناختی
اینکه می خواهید چه نوع کاربرانی را هدف قرار دهید بسیار حائز اهمیت است؟ عواملی همچون سن و جنسیت کاربر.
موضوع
برای جذب مخاطبان دلخواهتان همواره به انتشار موضوعاتی بپردازید که مرتبط با نیاز کاربران منتخب شما باشد.
تبلیغات ریمارکتینگ
یعنی استفاده از ترفندهایی برای ورود دوباره کاربر به سایت . برای مثال شما در حال وب گردی به سایت خاصی مثل فروش تابلوهای تبلیغاتی مراجعه می کنید، اما در آن لحظه نیازی به خرید کالا یا دریافت خدمتی ندارید وارد سایت می شوید، در سایت چرخی می زنید و به دلایلی از آن خارج می شوید.
بسیاری از سایت ها اطلاعات کاربر را ذخیره می کنند و زمانی که کاربر در سایت های دیگر مشغول وب گردی است در آن سایت ها تبلیغ را مجدداً به کاربر نمایش می دهند، بدین طریق احتمال جذب این نوع کاربران نسبت به کاربرانی که تا به حال از سایت شما بازدید نکرده اند، بیشتر است.
تبلیغات در موتورهای جستجو
موتورهای جستجو بسیار قدرتمند و قوی هستند و نیاز کاربر را بررسی می کنند و زمانی که کاربر به دنبال مطلب خاصی است برای او محتواها و آموزش های مرتبط را نمایش می دهند.
به طور کل اگر بخواهیم در مورد انواع تبلیغات اینترنتی صحبت کنیم گستره زیادی را شامل می شود . یک صفحه مرورگر از طریق موبایل، وب سایت و اپلیکشن ها قابل دسترس است.
انواع روش های تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی شامل موارد مختلفی است که مختصراً به هریک اشاره خواهیم نمود.
تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
بسیاری از شرکت ها، هنگامی که مشتریان خریدی را از سایت یا فروشگاه آنها انجام می دهند، ایمیل مشتریان را دریافت کرده و هنگام عرضه محصولات و خدمات جدید و یا تخفیفات ویژه، از طریق ایمیل به مشتریان اطلاع رسانی می کنند.
تبلیغات ویدیویی
در این روش شرکت ها و خدمات دهنده ها، با تهیه ویدیویی از نحوه کار، خدمات و محصولات خود، به معرفی برند پرداخته و این ویدیوها را در سایت ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.
تبلیغ در نرم افزارها
برخی شرکتها نرم افزارهایی را تولید و اکثراً به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند که این نرم افزارها همراه با پکیج های تبلیغاتی است.
تبلیغ در وب سایت های تخفیفی
این وب سایت ها محصولات را با تخفیفات ویژه و استثنایی به فروش می رسانند و کسانی که علاقمند هستند محصولات با تخفیف ویژه را خریداری نمایند به این وب سایت های تخفیفی مراجعه می کنند.
شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی ترکیبی از انواع استراتژیهای بازاریابی است و غالباً همراه با کمپین ها و گروه های بازاریابی می باشند که شامل:
- قرعه کشی ها، تبلیغات تلفن همراه، فیس بوک، پست های منتشر شده و فیدهای تبلیغاتی
- توییتر، کمپین های تبلیغاتی
- لینکدین، کمپین های تبلیغاتی
- پینترست، پستهای منتشر شده
ریپورتاژ خبری
ریپورتاژ خبری نوعی تبلیغات غیرمستقیم است که به شکل گزارش یا مقاله آموزشی و با محتوایی که تبلیغات آن عیان و آشکار نباشد، در مورد یک محصول یا خدمات و ویژگی های آن نوشته می شود و سپس در سایت هایی که امکان ارائه ریپورتاژ خبری را فراهم ساخته اند منتشر می شود.
ریپورتاژ آگهی
بعضی از سایت ها امکان درج آگهی را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند اما برخی دیگر از سایت ها که بسیار پربازدید هستند به عنوان یک منبع درآمد برای سایت خود، امکان پخش و نمایش ریپورتاژ آگهی را فراهم می سازند و با توجه به جایگاه آگهی در موقعیت صفحه سایت، هزینه ای را از صاحب ریپورتاژ دریافت می کنند.
تبلیغات بنری اینترنتی
زمانی که اسم این نوع تبلیغات را مشاهده می کنیم ناخودآگاه فکر ما به سمت بنرهای چاپی معطوف می شود در صورتی که تبلیغات بنری، به تبلیغاتی اطلاق می شود که در سایت های پربازدید مشاهده می کنیم.
تبلیغات بنری می تواند حاوی عکس، محتوا و انیمیشن های اجرایی باشد که سایت های پربازدید بابت دریافت مبلغی در بازه زمانی مشخص، اقدام به نمایش تبلیغ در سایت می نمایند.
تبلیغات همسان
ترفند جالبی است که تبلیغ به صورت بنرهای دیجیتالی همراه با محتوا، انیمیشن و مطالب میزبان به نمایش گذاشته می شود . در این روش سایت طوری بنر را در محتوای صفحه جایگزین می کند، گویی که بخشی از خود سایت است نه تبلیغات و به راحتی کاربر با کلیک بر روی آن تبلیغ، به لینک مرتبط با صفحه تبلیغ شده متصل می شود.
تبلیغات نوتیفیکیشن
این نوع تبلیغات گاهی آزاردهنده هستند . برخی سایت ها، بدون در نظر گرفتن دیدگاه کاربران، زمانی که کاربر وارد سایت می شود اقدام به ارسال تبلیغات به سیستم کاربر می نمایند.
اما برخی سایت ها هنگام خروج کاربر از سایت، از کاربر سوال می کنند که آیا تمایل به دریافت اطلاع رسانی های مرتبط با محتوا، خدمات یا محصولات جدید را دارد یا خیر؟ در صورت تایید کاربر حتی بدون اتصال به اینترنت، این اطلاع رسانی انجام می شود.
تبلیغات اپلیکیشن
همه کسانی که با موبایل و تبلت کار می کنند با اپلیکیشن ها که نوعی نرم افزارهای کاربردی کم حجم با عملکرد محدود هستند آشنایی کافی دارند و اکثر برنامه ها به جز سیستم عامل و یا زبان های برنامه نویسی، نوعی اپلیکیشن محسوب می شوند.
برنامه های اپلیکیشنی توسط شرکت های نرم افزاری طراحی و پیاده سازی می شوند و هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند اما برای کسب درآمد بیشتر، اجازه تبلیغات را فراهم می سازند و بر اساس کلیک یا نصب، هزینه تعیین می کنند.
تبلیغات دیجیتالی
تبلیغات دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ به تبلیغاتی اطلاق می شود که در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی انجام می پذیرد و تقریباً می توان چنین بیان کرد که کلیه روش های تبلیغاتی مبتنی بر وب، موبایل، ایمیل و شبکه های اجتماعی را برای معرفی کالاها و خدمات در بردارد.
ارزان ترین روش های تبلیغات و بازاریابی
مهمترین هدف روش های تبلیغات تاثیرگذاری بر مخاطب است اما اگر شما نوپا هستید و نمی خواهید هزینه زیادی جهت تبلیغات صرف کنید، می توانید از روش های تبلیغاتی زیر با صرف هزینه کم استفاده کنید.
- تابلوسازی
- استند تبلیغاتی
- چاپ تراکت، بروشور و کاتالوگ
- ریپورتاژ آگهی
- تبلیغ در شبکه های اجتماعی
روش های تبلیغات و بازاریابی در ایران
روش های تبلیغاتی در ایران به شیوه های متعدد که در بالا بدان اشاره شد، انجام می پذیرد که هر شرکت بنا به نیاز خود یک یا چند شیوه از روش های تبلیغاتی را انتخاب می کند.
روش های تبلیغات و بازاریابی در جهان
بیشترین روش تبلیغاتی مورد استفاده در کشورهای غربی تابلوسازی، تبلیغات مبتنی بر وب، شبکه های اجتماعی و به طور کل دیجیتال مارکتینگ است.
انواع پرداخت در تبلیغات اینترنتی
هزینه روش های تبلیغاتی به شیوه های متفاوت از مشتریان اخذ می شود و قیمت روش های تبلیغاتی با یکدیگر بسیار متفاوت است که در ادامه به مدل های متفاوت آن اشاره خواهیم نمود.
- قیمت روش تبلیغاتی ماهیانه: در این روش، شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی به ازای هر یک ماه مبلغی را از آگهی دهنده دریافت می کنند.
- قیمت روش تبلیغاتی مادام العمر: در این حالت تبلیغ کننده مبلغی را به اجرا کننده می دهد تا به صورت دائم برای او تبلیغ کند.
- پرداخت به ازای کلیک: این روش در سایت ها مرسوم است و هر سایت به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ می شود از تبلیغ دهنده وجه دریافت می کند.
- پرداخت به ازای نصب: بیشتر برای تبلیغات اپلیکیشن یا شرکت های نرم افزاری کاربرد دارد و زمانی که کاربران بر روی دکمه نصب کلیک می کنند از تبلیغ دهنده وجه دریافت می شود.
- پرداخت به ازای هزار بار دیدن: در این روش آگهی تبلیغاتی در سایت درج می شود و زمانی که تبلیغی هزار بار توسط کاربران سایت دیده شود، می بایست مبلغی توافقی به تبلیغ کننده پرداخت شود.
مزایای تبلیغات اینترنتی
- مرقون به صرفه بودن تبلیغات
- تاثیرگذاری بیشتر در ذهن کاربران
- امکان استفاده از گرافیک، صوت و تصویر
- تعامل با مخاطبان هدف
- امکان درج توضیحات و اطلاعات بیشتر در تبلیغات
- تنوع در روش های پرداخت
- امکان ویرایش و بروزرسانی تبلیغات
- قابلیت اندازه گیری عملکرد
- قدرت برندسازی بالا
اهداف تبلیغات اینترنتی
- فراهم سازی آگاهی در مورد کالا یا خدمات
- امکان ارائه اطلاعات دقیق به کاربران براساس مستندات
- ایجاد تصویر ذهنی از کمپانی در دید کاربران
- فروش محصولات و خدمات در بستر اینترنت
- پرداخت از طریق کلیه درگاه ها
مزایای تبلیغات محیطی
- پوشش گسترده محلی: اکثریت تبلیغات محیطی در سطح محلی و شهری انجام می پذیرد که شما به راحتی می توانید آن ناحیه را با هزینه کمی پوشش دهید.
- انعطاف پذیری جغرافیایی: تبلیغات محیطی به راحتی می توانند در سطح محلی، شهری و یا کشوری انجام بپذیرند.
- انعطاف پذیری قیمت: تنوع تبلیغات محیطی زیاد است و شما با توجه به میزان بودجه ای که دارید، می توانید یک یا چند مورد را جهت معرفی برند خود بکار بگیرید.
- به صرفه بودن: قیمت تبلیغات محیطی نسبت به تبلیغات در رسانه ها و سایت ها بسیار کمتر است و تابلوسازی یکی از انواع تبلیغات محیطی است که با هزینه کم اما به صورت مدت زمان نامحدود می تواند نام برند شما را در نقطه فروش و در محل، به نظرعموم برساند.
- هدف قرار دادن مخاطبان: تبلیغاتی همچون بیلبورد، تلویزیون شهری، استرابورد تبلیغاتی و لمپوست بنر جزء تبلیغات محیطی هستند که نسبت به سایر تبلیغات محیطی مستلزم صرف هزینه های بالاتری است . پس می بایست این ابزارهای تبلیغاتی در مکان هایی نصب شوند که مخاطبان در آن مکان ها حضور فعال دارند.
- اعتماد سازی: بسیاری از مخاطبان هنوز به دنیای وب و کسب و کارهای اینترنتی اعتماد کافی ندارند و ترجیح می دهند که کالاها و خدمات مورد نیازشان را به صورت حضوری دریافت کنند و تبلیغات محیطی بستر اعتمادسازی را برای مشتریان به راحتی فراهم می سازد.
- تعامل مستقیم بین خریدار و فروشنده: از جمله مزایای روش های تبلیغاتی سنتی، تعامل مستقیم بین فروشنده و خریدار است و همین امر سبب می شود اگر ارتباط بین شما و مشتریانتان طبق سلایق مشتریان باشد، آنها را به یک مشتری دائمی و وفادار تبدیل می کند.