کاشی و سرامیک یکی از مصالح مورد نیازی است که در ساخت و ساز مورد استفاده واقع می شود . در واقع بخش ضروری است که همیشه نیاز مشتری است ،  به همین علت هم سود بالایی دارد . در کنار سود خوبی که از فروش کاشی و سرامیک حاصل می شود ، راه اندازی ابتدایی آن نیاز به سرمایه زیادی دارد تا بتوان جوابگوی نیاز همه مشتریان شد .

کاشی و سرامیک هر دو یک ابزار فیزیکی هستند که از موادی جامد و غیر فلزی که تحت دما و حرارت به هم فشرده شده اند تشکیل می شود و تفاوتی که سبب تمایز این دو مقوله می شود کیفیت و مقاومت بالای سرامیک نسبت به کاشی است .

کاشی و سرامیک از لحاظ کیفیت ، رنگ ، طرح بسیار متفاوت اند و تنوع بالایی دارند . در میان این همه تنوع ، کاشی و سرامیک سفید رنگ با طرح های مختلف بیشترین کاربرد را در حوزه ساختمان سازی دارد . کاشی و سرامیک از نظر کیفیت و مقاومت شامل درجه یک ، درجه دو ، درجه سه و درجه چهارم می باشد . کاشی و سرامیک از نوع درجه یک ، بالاترین قیمت و برترین کیفیت را دارد .

 

راه اندازی مغازه یا فروشگاه کاشی و سرامیک :

راه اندازی یک مغازه یا فروشگاه کاشی فروشی در ابتدا نیاز به کسب مجوز جهت بازگشایی مکان از اداره اصناف دارد . سپس نیاز به اجاره ، رهن یا خرید یک مکان می باشد . به طبع هر چه مکان بزرگتر باشد امکان مانور زیادی از لحاظ جنس و کیفیت کالا وجود دارد ، به شرط اینکه سرمایه کافی جهت پر کردن مکان داشته باشید . یک مغازه یا فروشگاه کاشی فروشی می تواند در ابعاد کوچکی مثلاً مغازه 20 تا 30 متری نیز تاسیس شود ، چون به عنوان یک نمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد . شما در مغازه یا فروشگاه کاشی و سرامیک می توانید به شکلی زیبا و شیک از هر نوع کاشی با هر رنگ را به صورت تکی به نمایش بگذارید . سایر مصالح در انباری و دور از چشم نگهداری می شود . از مزایای مغازه یا فروشگاه کاشی و سرامیک می توان به سود زیاد و عدم وجود انقضا برای محصولات اشاره کرد و از معایب آن می توان نیاز داشتن به سرمایه زیاد جهت راه اندازی را نام برد .

 

انواع کاشی و سرامیک :

کاشی و سرامیک جزء مصالح ساختمانی هستند که برای مکان های مختلف مثل موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد :

  1. انواع کاشی و سرامیک برای کف و دیوار سرویس بهداشتی ، سالن پذیرای ، اتاق خواب و آشپزخانه
  2. انواع کاشی و سرامیک برای نما
  3. انواع کاشی و سرامیک برای حیاط و بالکن

با توجه به نوع کاربرد ، زیبایی و مقاومت ، هر کس بر اساس نیاز خود طرح ، رنگ و مدلی از کاشی یا سرامیک را انتخاب می کند . کاشی و سرامیک اسامی مختلفی دارند که به چند مورد اشاره می کنیم .

  • سرامیک شیشه ای
  • کاشی لعاب دار
  • کاشی چاپی کف
  • سرامیک پرسلانی
  • سرامیک کوراتزی
  • کاشی و سرامیک ضد مواد خورنده
  • کاشی و سرامیک ضد اسید و قلیا
  • کاشی سفالی
  • کاشی معدنی
  • کاشی مکزیکی
  • کاشی سرامیک
  • سرامیک کواری
  • تایل موزاییک
  • موزاییک سنگدانه ای
  • موزاییک شیشه ای
  • سرامیک بین کابینتی
  • کاشی دکوراتیو
  • کاشی سنگ فرش
  • کاشی آجری
  • کاشی اسلامی
  • کاشی سقفی

بعضی از کاشی و سرامیک فروشی ها ، ابزارهای دیگری مثل سقف کاذب های آماده گچی ، پارکت ، کاغذ دیواری ، روشویی و دیگر موارد را نیز می فروشند . حال که مغازه یا فروشگاه خود را راه اندازی کردید لازم است جهت شناساندن مغازه به عموم افراد دست به ترفندهای تبلیغاتی بزنید تا نام مغازه و فروشگاه شما به نامی آشنا تبدیل شود . برای تبلیغات جهت مغازه کاشی و سرامیک روش های متفاوتی وجود دارد که استفاده از این روش ها بستگی به مشتریان و راه های ارتباطی آنها با شما دارد . چون تازه مغازه را تاسیس کرده اید و خلق و خوی مشتریانتان را نمی شناسید بهتر از چند روش تبلیغاتی استفاده کنید تا پس از بررسی نتایج بازخورد ، بهترین ها را برای تبلیغات انتخاب نمایید . اگر دوست دارید در مورد روش های مختلف تبلیغاتی بیشتر بدانید مطلب زیر را مطالعه کنید .

انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری

 

به طور کل چند مدل برای تبلیغات وجود دارد که عبارتند از :

  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات در رادیو و تلویزیون
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات در اینترنت و سایت های پربازدید
  • دیوار نویسی
  • تلویزیون شهری
  • استیکرهای تبلیغاتی
  • سمپلینگ
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات چریکی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • تابلوسازی

از میان روش هایی که نام برده شد ، بهترین روش برای معرفی نام برند در هنگام راه اندازی یک مغازه یا فروشگاه ، تابلوسازی است . مغازه یا فروشگاه کاشی و سرامیک بدلیل اینکه با بهداشت و ساختمان در ارتباط است ، لازم است حاوی دکوراسیونی شیک و مشتری پسند باشد . انواع متفاوتی از کاشی ها به صورت دسته بندی شده بر اساس رنگ ، طرح و درجه کیفی در دکور مغازه چیده شده باشد و علاوه بر طراحی یک دیزاین داخلی ، یک مغازه یا فروشگاه کاشی و سرامیک می بایست حاوی یک دکوراسیون بیرونی شیک و زیبا باشد . برترین ابزاری که دکوراسیون جذاب را برای مغازه یا فروشگاه فراهم می کند ، سفارش یک تابلوی تبلیغاتی مغازه کاشی و سرامیک مدرن و جذاب است .

 

تابلو مغازه کاشی و سرامیک :

این تابلو علاوه بر فراهم کردن دکوراسیونی شیک برای محیط بیرون مغازه یا فروشگاه ، ابزاری مهم جهت تبلیغات مداوم است بدون نیاز به شارژ هزینه مجدد تبلیغاتی .

 

تابلو فروشگاه کاشی و سرامیک :

فروشگاه کاشی و سرامیک فروشگاه بزرگی است که انواع و اقسام مصالح داخلی ساختمان بویژه کاشی و سرامیک را می فروشد . شناختن یک فروشگاه توسط اکثریت افراد منجر به کسب درآمد بیشتر می شود . پس اگر فروشگاه بزرگی دارید بهترین تبلیغات برای شناساندن نام آن تابلوسازی است . در هنگام سفارش تابلو فروشگاه کاشی و سرامیک با صرف هزینه بیشتر سعی کنید بهترین و به روزترین تابلو را سفارش دهید تا سبب جذب نگاه افراد به سوی فروشگاه شود و در صورت نیازشان پای آنها را به فروشگاه شما بکشاند .

تابلوسازی برای مغازه کاشی و سرامیک به شیوه های متفاوتی قابل اجراست که بستگی به سلیقه و بودجه افراد دارد . با ما همراه باشید تا شما را با انواع متفاوت تابلوهایی که می توانید برای مغازه یا فروشگاه خود سفارش دهید ، آشنا کنیم .

 

انواع تابلو مغازه کاشی و سرامیک :

 

تابلو چلنیوم :

تابلو چلنیوم یکی از جذابترین و به روزترین تابلوها برای مغازه یا فروشگاه است که انواع متفاوتی دارد . اگر تمایل دارید در مورد تابلو چلنیوم بیشتر بدانید مطلب زیر را بخوانید .

 

تابلو چلنیوم (قیمت، انواع تابلوها و مزایا+ویدئو)

 

تابلو فلزی :

فلزات جزء دسته هایی هستند که برای ساخت تابلو زیاد سفار ش داده می شوند ، چون از مقاومت بالا و قیمت مناسب تری برخوردارند . در دنیای تابلوسازی فلزات مختلفی مثل روی ، مس ، برنج ، آهن ، استیل و برنز مورد استفاده قرار می گیرند . در این میان  تابلو استیل پرفروش ترین نوع است . تابلوهای فلزی به دو شکل با نور و بدون نور اجرا و پیاده سازی می شوند .

تابلو وکیوم :

یکی از تابلوهای زیبا که حالتی سه بعدی و فانتزی دارد و دکوراسیون شیک و جذابی را برای یک مکان تجاری محیا می کند ، تابلو وکیوم است . تابلو وکیوم طی یک سری فرآیندهای حرارت و پرس ، شکل حروف را به خود می گیرد . می خواهید بدانید چگونه ؟ به مطلب زیر مراجعه کنید .

 

انواع مدل تابلو وکیوم و مراحل ساخت آن چگونه می باشد؟

 

تابلو ال ای دی :

تابلو ال ای دی از تابلوهای دیجیتالی است که برای سر درب مغازه یا فروشگاه چندان سفارش داده نمی شود و اکثریت کسب و کارها این تابلو را به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی ثانویه در مکان های دورتر از مغازه یا فروشگاه و یا در مقابل درب ورودی یا دور درب ورودی ، مورد استفاده قرار می دهند . تابلو ال ای دی در دو شکل ثابت و روان قابل پیاده سازی است . هر دو زیبا و مدرن هستند و تفاوتی که دارند گران بودن تابلو ال ای دی روان است بدلیل اجرای انیمیشن های حرکتی بر روی حروف تبلیغاتی ، که در تابلو ال ای دی ثابت قابل اجرا نیست و فقط افکت های نوری جلب توجه می کنند .

تابلو لاسوگاسی :

تابلو لاسوگاسی نسبت به دیگر تابلوهای حروف برجسته ، بدلیل استفاده از لامپ های 12 یا 24 ولتی چهره متفاوتی دارد . هر کاراکتر از حروف را می توان با رنگ نور متفاوتی روشن کرد و به نمایش گذاشت .

تابلو کامپوزیت :

ورق کامپوزیت نوعی ورق سبک است که بیشترین کاربرد را در تابلوسازی و اجرای نمای ساختمان ها دارد . شما می توانید نمای مغازه یا فروشگاهتان را با این ورق ها به شکلی زیبا بپوشانید و در زیرساز تابلوی تبلیغاتی خود نیز از ورق کامپوزیت استفاده کنید . این کار سبب ایجاد جلوه بصری جذابی برای مکان تجاری شما می شود . تابلو کامپوزیت تابلویی است که حاوی زیرساز کامپوزیت می باشد و هر نوع حروفی که مدنظرتان است بر روی آن قابل اجراست .

تابلو پولکی :

نمای زیرین حروف برجسته در این تابلو حالتی لغزان و براق دارد که سبب جذابیت خارق العاده یک تابلو می شود . این نما و دیزاین در زیرساز کار با استفاده از نوعی پلاستیک به نام تایل به نمایش گذاشته می شود .

تابلو ترموود :

ترموود نوعی چوب است که در دکوراسیون داخلی و بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از کاربردهای آن زیرسازی حروف برجسته است که منجر به ساخت تابلو با نمای چوبی می شود .

تابلو بنری :

اگر به دنبال ارزانترین نوع برای سفارش تابلو هستید ، تابلو بنری بهترین گزینه است اما دوام و مقاومت چندانی ندارد .

تابلو فلکس :

فلکس هم مثل تابلوی بنری است اما با درجه مقاومت و قیمت بالاتر .

تابلو لایت باکس :

تابلو لایت باکس کاربردهای زیادی دارد . این تابلو می تواند به صورت یک تابلوی تزئینی ، یک تابلو راهنما و یا یک تابلوی تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد . در صورت استفاده به شکل تزئینی ، نمونه بارز محصولات بر روی بنر چاپ می شود سپس در داخل یک باکس طلقی یا شیشه ای قرار می گیرد و به صورت ایستاده یا دیواری مورد استفاده واقع می شود . در حالتی که به عنوان یک تابلو راهنما مدنظر باشد ، با استفاده از زنجیر از سقف آویزان می شود و یا بر روی دیوار یا روی میز جای می گیرد . در حالت تبلیغاتی نیز در سر درب مغازه نصب می شود .

تابلو یونولیتی :

اگر به دنبال گزینه مناسبی برای سفارش تابلو نمایشگاهی کاشی و سرامیک جهت استفاده در نمایشگاه های بین المللی هستید ، تابلو یونولیتی سریع ترین ، ارزان ترین و شیک ترین تابلو برای سفارش است . این تابلو از یونولیت فشرده که قابل رنگ آمیزی است  ، طراحی می شود و بیشتر در مکان های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد .

تابلو پیکسلی :

اگر میخواهید تابلویی که سفارش می دهید به صورت پیکسل در زمینه و حروف نورپردازی داشته باشد ، تابلو پیکسلی را انتخاب کنید . قابلیت برنامه ریزی نوری این تابلو سبب می شود بتوانید افکت های نوری زیبایی را به نمایش بگذارید .

تلویزیون شهری :

اگر فروشگاه بزرگ و شیکی دارید که امکانات زیادی برای فروش دارد با ساخت کلیپ تبلیغاتی تاثیرگذار و نمایش آن در تلویزیون شهری می توانید یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین تبلیغات را به نمایش بگذارید .

بیلبورد :

بیلبوردهای تبلیغاتی عظیم الجثه در مکان های مختلف شهری نصب می شوند و تاثیر بالقوه ای در تبلیغات ایفا می کنند . به شرط اینکه پیام تبلیغاتی مندرج بر روی آن گیرا ، شیوا و  آهنگین باشد و در کنار این پیام یک تصویر جذاب به نمایش گذاشته شود .

استرابورد تبلیغاتی :

مثل بیلبورد است با جثه ای کوچکتر که امکان درج نوشته های بیشتری بر روی آن فراهم است . بر روی بیلبورد درج بیش از دو یا سه کلمه خوشایند نیست اما استرابورد این چنین نیست و می توان توضیحات بیشتری را بر روی آن نوشت و به نمایش گذاشت .

لمپوست بنر :

لمپوست بنر شکل کوچکی از بنر است که بر روی یک سازه فلزی قرار می گیرد و محتوای تبلیغاتی آن یک یا دو کلمه کلیدی به همراه یک تصویر جذاب است . لمپوست ها را معمولاً در وسط بلوارها و کنار جاده ها می بینیم .

 

حال که مختصراً با انواع تابلو مغازه جهت سفارش تابلو تبلیغاتی آشنا شدید ممکن است یک سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که :

 

بهترین انتخاب برای سفارش تابلو مغازه کاشی و سرامیک کدام است ؟

 

بهترین انتخاب برای سفارش یک تابلوی تبلیغاتی کاشی و سرامیک که بتواند دکوراسیون شیکی را برای مغازه یا فروشگاه شما فراهم کند تابلو چلنیوم است . تابلو چلنیوم با رنج قیمت و تنوعی که دارد ، می تواند مورد پسند هر سفارش دهنده ای واقع شود و با وجود زیبایی و ظرافتی که دارد نظر هر رهگذری را جذب کند . اما اگر تمایل دارید تابلوی انتخابی شما منحصر به فرد و زیباتر باشد ، می توانید یک تابلو چلنیوم ترکیبی سفارش دهید . برای مثال ورق کامپوزیت یا چوب ترموود را به عنوان زیرساز انتخاب کنید . از لایت باکس برای درج لوگو استفاده کنید . لبه های حروف را به صورت پانچی یا رینگی حالت دهید تا از بخش های پانچ شده یا برش خورده نور متصاعد شود و تابلو ظاهری جذابتر پیدا کند . در حالت پانچ لبه های حروف به صورت منظم توسط دستگاه پانچ سوراخ می شود و در حالت رینگ لبه های حروف با استفاده از دستگاه مخصوص برش به شکل های هندسی مختلف ، برش می خورد . هر دو حالت جذابیت بصری تابلو را دوچندان می کند .

 

 طراحی ، ساخت و پیاده سازی انواع تابلو مغازه کاشی و سرامیک :

 

طراحی تابلو مغازه کاشی و سرامیک :

نرم افزارهای طراحی مثل اتوکد یا تری دی مکس برای طراحی تابلو فروشگاه کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرند . کلیه تنظیمات مثل اندازه فونت حروف ، ضخامت حروف ، میزان برجستگی حروف ، فاصله حروف و دیگر موارد در مرحله طراحی توسط نرم افزار اعمال می شود . طرح نهایی جهت تایید به کارفرما به صورت موکاپ تابلو مغازه کاشی و سرامیک ، نمایش داده می شود . پس از تایید طرح و توافق بر سر قیمت تابلو مغازه کاشی و سرامیک ، کار ساخت تابلو شروع می شود .

 

مراحل ساخت و پیاده سازی تابلو مغازه کاشی و سرامیک :

مرحله اول ) طراحی

مرحله دوم ) برش حروف بر اساس طرح ترسیم شده با استفاده از روش دستی یا برش لیزری

مرحله سوم ) شیاردهی حروف و مونتاژ

مرحله چهارم ) لبه چسبانی و ساخت حروف به صورت تکی

مرحله پنجم ) نورپردازی حروف با توجه به نوع تابلو

مرحله ششم ) آماده سازی زیرساز و نصب حروف بر روی آن

مرحله هفتم ) نصب تابلو در محل و رفع عیوب احتمالی

 

مزایای تابلو مغازه کاشی و سرامیک :

فروش بیشتر :

تبلیغات هیچ وقت هزینه سربار نیست و اگر به درستی ، در مکان و زمان مناسب به نمایش گذاشته شود ، سرمایه ای ذخیره شده برای آینده و رونق تجاری کسب و کار است .

ارزان ترین روش تبلیغاتی :

تابلوسازی برترین ، ارزان ترین و ماندگارترین روش تبلیغاتی است که با یکبار سفارش می تواند مدت زمانی طولانی برای برند شما در محل تبلیغ کند و مشتریان را با نوع کسب و کار شما و کالاهایی که در مغازه یا فروشگاه شما به فروش می رسد ، آشنا نماید . دیگر روش های تبلیغات ، هر کدام برای مدت زمان کوتاهی به اجرا گذاشته می شوند . برای مثال اگر در رادیو و تلویزیون ، بر روی بیلبورد ، مجلات و سایت ها تبلیغ کنید به ازای مدت زمان تبلیغات هزینه ای پرداخت می کنید . پس از اینکه آن مدت زمان تمام شد ، برای نمایش مجدد تبلیغات می بایست هزینه مجدد بپردازید . اگر از تبلیغات چاپی استفاده می کنید ، ممکن است مشتری به محض دریافت آن تبلیغات را دور بیندازد یا اینکه پس از مدتی پاره یا گم شود . تابلوسازی تنها شیوه تبلیغاتی است که در مکان تجاری نصب می شود و همان جا می ماند و مدت زمان طولانی تبلیغ می کند ، بدون اینکه نیازبه شارژ مجدد هزینه تبلیغاتی داشته باشد . فقط گاهی در صورت استفاده از اجناس نامرغوب ممکن است نیاز به تعمیر یا تعوض بخش هایی داشته باشد . گاهی هم در صورت انتخاب تابلوی نامناسب ، ممکن است پس از مدتی از ظاهر تابلو خسته شوید و بخواهید به طور کامل تابلوی تبلیغاتی را تعویض کنید .

شناساندن برند :

یک کسب و کار با نامی که به عنوان برند انتخاب کرده است ، معروف می شود . برند کاشی و سرامیک نیز با نامی که تبلیغ شده است ، شناخته می شود . برندهای معروفی مثل کاشی تکسرام ، کاشی تبریز ، کاشی مهسرام ، کاشی پارس ، کاشی الوند ، سرامیک البرز ، کاشی سعدی ، کاشی و سرامیک مرجان ،  کاشی سمنان و راک سرامیک ، جزء چند برند برتر و شناخته شده در کشور ما هستند که برای شناخته شدن ، تبلیغات زیادی انجام داده اند و علاوه بر آن محصولات با کیفیت به دست مشتری رسانده اند .

زیباسازی محیط کسب و کار :

تبلیغات دیگر به جز تابلوسازی ، هیچ کدام نمی توانند جلوه بصری جذابی را برای محیط کسب و تجاری شما فراهم کنند . تابلوسازی تنها روش تبلیغاتی است که علاوه بر تبلیغات ، برای محیط کسب زیبایی و جلوه بصری شیکی فراهم می کند .

کسب اعتبار برای مکان تجاری :

یک مکان کسب و کار بدون وجود تابلوی تبلیغاتی ، مکانی بی هویت و بی ارزش است و از اعتبار آن کاسته می شود . مشتری اعتمادی به کسب و کار نمی کند و حتی در صورت اعتماد و رضایت از کیفیت کالاها ، نمی تواند نام برند آن مکان را به دیگران معرفی کند ، چون نام آن را نمی شناسد . تابلوسازی حکم یک پلاک یا شناسنامه هویتی را برای یک مغازه بازی می کند .  در صورت نبود تابلو در یک مکان تجاری یک کمیت به خوبی توسط هر شخصی حس می شود و از اعتبار آن مکان می کاهد .